De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @LQ... ik denk ook dat dat omrollen van buik naar rug hier gewoon word overgeslagen en Jesse gelijk gaat zitten..
    Hij komt in ieder geval al wel de hele kamer door.. achteruit weliswaar.. maar dat maakt niet uit.. hij kan zich voortbewegen! Haha...

Jesse komt meestal als we vrij zijn zo'n half9 van bedje... ;)
    Dus jah.. om m half10 dan weer op bed te leggen heeft weinig zin denk ik.. ;) Maar zal het morgen wel moeten proberen lijkt me...

Of ik moet hem gewoon eerder wekken... ;)

2. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @beertje.. hier slaspt meneer uit tot half 9.. ma als ik weg moet pluk ik hem eerder uit bed.. heeft die zeg ma wel t zelfde schema ma begint gw wat eerder.. succes met uitvissen wat voor jullie het beste werkt

3. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ons meisje is weer thuis!!! Ze drinkt vandaag wel weer bagger (vanmorgen in het ziekenhuis ook al), maar is wel tevreden en rustig verder. Het zal dus wel goed zijn...ze krijgt toch 20% geconcentreerdere voeding dus in principe kan ik de hoeveelheid die ze krijgt met 20% "verhogen" voor een goed beeld en dan komt ze aan een mooie hoeveelheid... :D

In ieder geval erg fijn om haar weer thuis te hebben!

4. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @jen.. super fijn dat ze weer thuis is.. kunnen jullie weer volop van haar genieten, esmay zal ook wel super blij zijn dat haar kleine zusje weer thuis is. hopen dat ze nu goed gaat groeien!

5. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Jee Jen! Wat fijn dat ze weer thuis is en wat beter gaat eten.

Ik moet even op mn gemak terug lezen haha. Ben hier al lang niet geweest. Zo zijn jullie er nooit en zo zijn jullie er super vaak!! Ik hoop dat ik nog wel mee mag schrijven?

6. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@BK; waarom zou je niet meer mogen meeschrijven?! Tuurlijk wel!!

@All; vandaag weer een KUT dag niet te zuinig.... 45, 135, 75 en 80 cc zit er tot nu toe in.... Straks de laatste fles nog, dat gaat meestal best goed want die drinkt ze zo goed als slapend..... Komen waarschijnlijk zo rond de 450 cc vandaag....

We hopen dat het gewoon weer even wennen is om thuis te zijn en dus weer veel meer prikkels te krijgen, maar stiekem ben ik ook wel heel bang dat we te vroeg naar huis zijn gegaan en we er volgende week weer zitten....in dat achterlijke ziekenhuis....

Pfffff, kan wel janken!!

7. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ze krijgt ook moes toch? Telt dat ook niet mee voor vocht?

Pff wat frustrerend. Maar 450 van de 500 die ze moet hebben komt aardig in de buurt toch? Ik kan me voorstellen hoe rot dit moet voelen. Hopelijk doet ze het morgen weer een stapje beter. Ze hadden je vast niet naar huis laten gaan als het echt niet kon. Dikke knuf!

8. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @bk. tuurlijk mag je nog mee kletsen, we zijn allemaal wel eens schuldig aan het feit hier niet meer vaak te reageren

@jen.. snap je gevoel.. hopen dat ze het snel terug pakt en wel wil drinken.. je hebt het vast al wel zelf bedacht, maar zou je haar niet de fles kunnen geven in een hele rustige prikkelvrije omgeving? bijv haar kamertje.. en als dat werkt dit afbouwen, of bijv de helft van de voedigen daar geven.. of dat je haar bij de laatste fles waarvan je bijna zeker weet dat ze die leeg drinkt je wat extra geeft ( weet niet hoeveel ze krijgt ma bijv 150cc voeding ipv 120).. enne kop op!

9. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik ben er ook weer even.

@ Jen, wat fijn dat je meisje weer thuis is. Ik hoop voor je dat het drinken nu weer wat beter gaat.

Ik ben bezig met het rustig afbouwen van m'n borstvoedingen. Kunnen jullie meedenken?

Dit zijn mijn tijden als ik werk: 6:30 kolven, 12:30 kolven, 16:00 kolven, 20:00 geef ik borstvoeding en rond 24:00 uur weer.
    Ik werk drie dagen in de week. De rest van de dagen geef ik Xander om de 4 uur borstvoeding meestal de eerste rond 08:00 uur.

Ik kolfde eerst ook nog om 10:15 maar daarmee ben ik 2 weken geleden al gestopt. Ik wil het kolven afbouwen maar het liefst nog wel zoveel mogelijk borstvoeding kunnen blijven geven.
    Uiteindelijk zou ik als het lukt 's ochtends en 's avonds nog wel willen geven. En dan laat je volgens mij de laatste voeding vallen. Wanneer doe je dit?
    Xander krijgt sinds 2 weken ook groente, maar daar komt nog maar weinig van binnen.

Ik dacht zelf nu om het kolven van 16:00 uur nu te schrappen. Maar moet ik als ik niet werk zeker ook geen bv geven om 16:00?

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Puma.. ja als je het inderdaad wilt afbouwen en je stopt met kolven om 16uur zou ik ook die voeding wanneer je wel thuis bent fv geven.. anders blijft je productie natuurlijk hetzelfde rond dat tijdstip...

Ik heb de voedingen 1 voor 1 laten vallen en heb nooit geen last gehad van stuwing.. maar nou was mijn productie op het laatst ook prut volgens mij! ;)

@Jen.. fijn dat je meisje weer thuis is.. en hopelijk komt er nu een stijgende lijn in.. maar aan je verhaaltje is het eigenlijk hetzelfde als voor de opname?
    Wat hebben de artsen nou bereikt dan aan deze opname? ;)
    Misschien heb je zelf wel een goed gevoel erover hoor maar zoals ik je nu hoor drinkt ze eigenlijk nog even slecht als voorheen.. toch?

@BK.. welcome back!! :D

@LQ.. haha... jammer dat ik je berichtje niet eerder had gelezen.. bedacht me inderdaad gistermiddag;) dat ik beter gewoon zijn dag eerder had moeten laten beginnen...
    Noujah.. een les voor de volgende keer..;)

@hier.. Jesse vind zwemmen echt super!! Kopje onder is ook helemaal niet eng en komt met een big smile weer boven!! :D

Verder.. moe moe en moe... gistermorgen uit de nachtdienst gekomen en alleen maar bezig geweest met vliegen...;) Kak nu helemaal in...

11. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Het enige dat we ermee bereikt hebben is dat ze nu calorie rijkere voeding krijgt en dus met minder inname wel goed kan groeien... En er is daar een soort ritme opgebouwd waar ze goed op vaarde..
    Echter is het daar natuurlijk veel rustiger dan thuis; en daar moet ze echt aan wennen!

Het zal wel een paar daagjes nodig hebben denken en hopen we.
    Vandaag gaat het iets vlotter, ze laat nu een regelmatig drinkpatroon zien van ca. 90-100 cc per voeding. Krijgt tussendoor een papje met fruit erdoor en nog een losse fruithap (1/4 potje)...

We zullen wel zien, hopelijk een stijgende lijn!

12. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Nou het vorige bericht kunnen we alweer als niet geschreven beschouwen....Sinds vanmiddag weer een groot drama! Heb er sinds 16.00 uur geen fatsoenlijke voeding meer ingekregen......

Ik zit enorm met mezelf in de knoop, ga ik wel of niet het ziekenhuis bellen om te overleggen/vragen wat we hiermee moeten...?

Heb het gevoel voor gek te staan, want daar ging het wel goed en thuis niet. Daarbij heb ik ook echt geen trek om met dit weer in de auto te stappen; dan nemen we teveel risico op glijpartijen en zo'n bloedspoed heeft het dan ook weer niet...

We hebben naar ons idee de prikkels al geminimaliseerd, maar blijkbaar is het nog steeds teveel.... Dat zou dan echter betekenen dat ik met haar op haar kamer moet gaan "wonen" om haar aan het eten te houden.... En dat is natuurlijk niet te doen. Esmay moet ook gewoon haar ding kunnen doen, naar school, tussen de middag een boterham eten, een beetje geluid kunnen maken... (het lijkt wel of werkelijk iedere prikkel teveel is...)

Zit toch wel een beetje met de handen in het haar.........

13. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje jen, wat een lastige situatie. Ik zou ook niet weten wat je zou moeten doen. Ik wens je echt heel veel sterkte.

14. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Jen... en? Vandaag wel gebeld? Zou ik gewoon doen hoor meid..!
    Zo hoort dat natuurlijk niet te gaan..!! Je meisje moet fatsoenlijk eten binnen krijgen..! Om te groeien maar ook om alle indrukken aan te kunnen!

Als ik te laat eet of te weinig eet word ik ook chagrijnig en kan ik minder hebben... weet niet of andere mensen dit ook hebben maar kan me voorstellen dat zo'n klein meisje dat ook misschien heeft!

Lijkt wel een cirkeltje.. weinig eten, prikkelbaar, waardoor ze weer niet wil eten... dus nog prikkelbaarder word!

Sterke meid!!! En gewoon de arts bellen!!

15. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Beertje; Heb vandaag op alle mogelijke manieren geprobeerd in contact te komen met de arts, maar zonder succes... Heb wel een belafspraak, maar pas voor woensdag 16.30 uur....

Echt om simpel van te worden....

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @jen: wat een gedoe zeg met je meisje! Hoop echt dat er snel duidelijkheid komt en dat jullie weer lekker rustig met zn vieren kunnen relaxen!

Lisa draait nu ook :) ze gaat van rug naar buik en als ze moe wordt pakt ze haar duim en ligt ze dus op haar buik te duimen, zo schattig!

@bk: ik heb je zaterdag bij de zeeman in het dorp gezien :) ik twijfelde even, maar je noemde Caithlyn bij haar naam. Durfde je alleen niet aan te spreken ;) haha!

17. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hey meiden,

Vandaag de arts gesproken. Daaruit is wel duidelijk geworden dat de reden van opname niet goed is gecommuniceerd door de huisarts (dat had ik eigenlijk al verwacht).

Huisarts heeft aangegeven dat er een slecht drinkpatroon was dat doorbroken moest worden en omdat dat vorige week goed en stabiel was mocht Jaylinn dus mee naar huis.

Ik heb in het ziekenhuis vaak genoeg aangegeven dat wij vermoeden dat er iets schort in de opname van voedingsstoffen, maar blijkbaar kunnen de artsen in Breda zonder onderzoek te doen zien dat er met haar darmen niets aan de hand is....

De arts die ik vanmiddag sprak blijft bij zijn idee dat het aan de prikkels in de omgeving ligt waardoor ze slecht drinkt. Toen ik hem vertelde hoe ze het gisteren op de creche heeft gedaan viel hij wel even stil uit verbazing, maar ging vervolgens weer verder op zijn ingeslagen weg. Ze hebben daar dus echt enorme oogkleppen op, als ze eenmaal een mening hebben gevormd, zijn ze er niet meer vanaf te brengen.

Heb hem verteld dat ons gevoel gewoon nog steeds zegt dat er iets schort aan de opname van voedingsstoffen, waarop hij reageerde met de mededeling dat we ons gevoel maar moesten uitschakelen want dat was aboluut niet het probleem!

Daarop heb ik aangegeven dat ik ondertussen wel geleerd heb om juist mijn gevoel te volgen en dat we een second opinion willen hebben in Roosendaal. Daar ging hij echt in een miliseconde mee akkoord en hij zou het gaan regelen.

Ik moet eigenlijk wachten op een telefoontje uit Roosendaal, maar ik ga morgen gewoon zelf bellen. Ik ga niet weer zitten afwachten en nog weken lopen tobben met de kleine meid... Ze drinkt nog steeds veel te slecht, haalt soms net de 500 cc op een dag, maar meestal gaat ze maar net over de 400 cc heen... En ja, daar groeit ze nog wel op, maar dat mag ook wel met die supergeconcentreerde voeding!

Ik vraag me namelijk af of het wel goed is om zulke geconcentreerde voeding te geven als het probleem inderdaad zit in de opname van voedingsstoffen...

Nou ja, we zullen zien morgen....Ik laat het jullie weer even weten als ik meer weet!

18. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Wat een rust weer hier!

Hier vandaag, na 6 telefoontjes op en neer van huisarts, naar beide ziekenhuizen, eindelijk een afspraak in Roosendaal.

Aanstaande dinsdag om 08.30 uur!

Nu hopen dat het dit weekend verder rustig blijft en Jaylinn goed genoeg blijft drinken om niet uit te drogen....

19. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    hey dames..

t is hier inderdaad weer erg rustig..
    hier een heftig weekje gehad.. men opa is afgelopen zaterdag overleden en gisteren begraven.. maandag sollicitatie gehad ma afgewezen op te weinig ervaring in die doelgroep.. tsja je kan moeilijk veel ervaring hebbe als je 25 bent ;) dus een beste baal week...

@jen.. ow zo kut zeg heel dat voedings en ziekenhuis gebeuren.. vind het bijzonder dat ze je zo lang laten wachten.. wil ze wel fruit hebben dan ? ( met oog op evt uitdrogen..) sterkte met de kleine meid en hopen dat ze er dinsdag wel serieus iets mee gaan doen..

20. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @LQ... och meid.. wat een rotweek voor jou! Gecondoleerd met je opa meid!! Plotseling of zagen jullie het aankomen?
    Niet dat dat iets uitmaakt voor je gemis natuurlijk!!
    En tjah... vind ik altijd ook zo onnozel over dat ervaring hebben.. het liefst hebben ze iemand net van school maar wel met 30jaar ervaring!
    Geloof niet dat ze snappen dat dat niet mogelijk is!!
    Succes nog meid met solliciteren!!

@Jen.. meid.... wat een gedoe met die rotartsen zeg!! Jemig... dat ze niet snappen dat jullie je ook zorgen maken en er gewoon doorheen zitten van zorgen dat Jaylinn genoeg binnen krijgt!! Toch te idioot voor woorden dat je de hele dag haar in de gaten moet houden of ze wel genoeg binnen krijgt omdat die artsen 'even geen tijd nog' hebben! :x
    Ik word er zelfs boos van...!!

Sterkte meisje!! Dikke knuf!

@hier.. Jesse is het kruipen aan het uitvinden!! GEWELDIG!! Gaat nog niet zo soepeltjes maar hij probeert echt zijn knietjes onder zijn kontje te krijgen! Ook vind hij zwemmen (wat we zaterdags altijd doen..) steeds leuker.. onder water vind ie ook helemaal niet erg!
    Echt een superheerlijk jochie hebben we toch!! :D

Deel Deze Pagina