Nou, het begin van het strakke schema is gemaakt..... Maar of we daar nou blij mee moeten zijn....Dit zit erin tot nu toe; 07:45 40cc 11:00 half potje fruit (4 mnd potje) 14:30 65 cc Ga het toch proberen voort te zetten, ze zal; toch ergens vandaag wel een keer honger krijgen zou je zeggen............
Tot nu toe weinig honger te bespeuren....er zit alweer 40 cc pap in.... Ik wordt hier zoooo onzeker van! Ondanks goede uitslagen zit het me niet lekker, zit ook enorm in dubio of ik de HAP ga bellen...
@Jen.. logisch dat je je hierdoor onzeker gaat voelen over het eten van jaylinn.. mijn gevoel zou toch zeggen dat er iets niet klopt.. ookal zeggen ze dat er niets is.. heeft ze zo ook geen kans op uitdrogen, als er zo weinig binnen krijgt? @hier. vannacht om 5 uur eruit geweest.. maar heb toch sterk het idee dat het tandjes zijn.. had hem gengigel gegeven en hij was rustig tot half 7.. dus we zien wel hoe t loopt.. we hebben vandaag een nieuwe auto gekocht lekker ruime family car.. beter dab alles proppen in men atos haha.
@LQ; zolang ze niet gaat overgeven, diarree of koorts krijgt zal dat niet zo'n vaart lopen. Daar krijgt ze net genoeg voor binnen! (Ergens fijn natuurlijk, maar begin nu op het punt te komen dat ze bij uitdroging tenmiste weer opgenomen wordt en er toch weer verder gekeken gaat worden...) Kijk kinderen kunnen een hele sterke wil hebben en als ze niet willen eten, tsja dan houdt het natuurlijk op... Maar je kan mij gewoon niet wijs maken dat dat kind (na al 1,5 week slecht eten) steeds minder honger heeft. Als ze een hele nacht geen voeding heeft gehad, zou je toch verwachten dat de 1ste fles nog redelijk goed gaat. Maar nee, zelfs dan drinkt mevrouw maar 40 a 50 cc... En als ze nou wat reserve zou hebben, maar mevrouwtje weegt nu ergens rond de 5200/ 5300 gram verwacht ik.... Het is die combinatie van slechte groei en slecht eten die me toch dwars blijft zitten. Maandag mogen we naar het CB, dus dan ga ik het daar maar weer eens bespreken...
@jen: is dat gewicht de weinig voor dr leeftijd? Lisa weegt 7075 gram. Erg vervelend dat ze zo slecht eet, ik zou er inderdaad zelf erg onzeker over worden, het is gewoon zo vervelend dat ze zeggen dat er niets aan de hand is en je dus ook niet helpen. Hoop echt voor je dat dit snel voorbij is allemaal! @lq: fijn zeg! een grotere auto, altijd lekker. en die tandjes blijft een ramp. hier nog niet al te veel last, al is ze nu voor het eerst huilend wakker geworden. normaal is ze gewoon stil tot de volgende ochtend. over melk, koemelk mag volgens mij pas vanaf 1 jaar. Dat doen wij in ieder geval wel. Onze oudste vond al die sappen/thee ook niks. maar je kunt toch een klein fles 120+4 of 90+3 bij het brood doen? Melk mag gewoon bij brood en die vervang je op een gegeven moment voor gewone melk. Hier hebben we dan ook yoghurt gegeven ipv sap met koekje. dat ging er wel goed in en op een gegeven moment ging hij vanzelf over op sap met een koekje, maar toen was hij al ouder dan 1.
@Happy.. nou Jesse vind diksap wel heeeeeel erg lekker hoor! Alleen wil ik dat niet bij het eten geven! Hij krijgt smiddags bij zijn koekje 1 flesje van 125 cc en even later misschien als hij dorst heeft nog 1 (die hij nooit helemaal opdrinkt...) maar echt bij de broodmaaltijd of warm eten wil ik geen sap geven.. Jesse zit inmiddels goed op 2 flessen nog op een dag en heeft in principe niet meer nodig, groeit goed, geen trek tussendoor... Tis alleen dan dat de thee niet zo lekker naar binnen gaat! @LQ.. fiijjjnnnn een nieuwe auto!!!
WOEHOOEEEE... ik zie tandjess bij de kleine man.. 2 stuks aan de onderkant.. nu hopen dat ze snel doorbreken en we weer lekker kunnen doorslapen
Op de dag dat Anna 6 mdn was hebben we ontdekt dat de eerste tand door is ze heeft er nu nog steeds last van maar dentinox werd super ze lachtnals ze het flesje ziet en doet haar mond open van dat wil ik. Diksap@ ik maak een fles van 200 cc en daar mag ze hele dag mee doen laat ze meestal na het warme hapje en fruithapje drinken en tussendoor sinds dit weekend in de tuitbeker dat gaat redelijk Koekje@ ook afgelopen weekend geprobeerd wat een smerige boel word dat maar wel leuk heb niet het idee dat ze ook het echt opeet maar ze vind het wel lekker we geven het nu terwijl we zelf eten in de kinderstoel dan heeft ze ook iets ze heeft dan haar potje al op
@Happy; Het is behoorlijk laag voor haar leeftijd ja, ze zit rond de -2,5 lijn op het CB. En haar gewichtscurve laat nog steeds een buiging naar beneden zien, maar haar lengte gaat daarintegen langzaam aan omhoog! Dat + de wetenschap dat er niets uit de onderzoeken is gekomen + haar supersnelle ontwikkeling maken dat ze zich op het CB geen zorgen maken. @Sapjes/ thee; dat doen we hier dus nog helemaal niet, net als brood... Ik zit momenteel erg in dubio of we dit nu wel of niet moeten gaan doen... Gaan we dit namelijk ook nog geven dan drinkt ze zeer waarschijnlijk helemaal geen melk meer of in ieder geval nog minder... Denk dat we het nog een ruime maand gaan aankijken op deze manier en dan daarna langzaamaan wat extra dingetjes geven die dan ook echt in haar eetschema terugkomen. Nu krijgt ze al wel heel sporadisch een liga/ klein stukje brood....en dat gaat best redelijk Jaylinn woog gisteren 5130 gram en was 62,3 cm. Ze heeft helaas wel flink last van de prikjes dit keer; de eerste twee was dat niet zo, nu helaas wel koorts, slecht slapen en huilerig.... Hoop dat het morgen weer een stuk beter gaat!
@LQ; Mooie auto hoor!! Wij hebben ook een Laguna, maar dan de hatchback uitvoering. Wij zijn er erg blij mee!
@jen.. thnx.. wij hebben hem nog niet dus ff afwachte of we der ook heel blij mee zijn.. maar tot nu toe wel haha.. wat geweldig om te zien hoe jaylinn aan het hupsen is en aanzet tot kruipen onze buffel komt niet verder dan trappele met zn beentjes haha.. @hier.. vannacht sinds bijna 2wk gebroken nachten eindelijk een nacht door kunnen slapen.. kleine man werd dit keer eens niet wakker.. maar nog geen doorgekomen tandjes.. wij gebruiken gengigel voor de doorkomende tandjes.. echt super spul
@LQ; Oh heerlijk he zo'n nacht doorslapen!! Hier ook eindelijk weer na een week of 2.... Nu hopen dat het bij ons allebei zo blijft de komende tijd! @All; Gisterenavond laatste fles super goed gegaan! 150 cc pap heeft mevrouw weggewerkt! Ik was flabbergasted.... Dat is echt wel een maand of 2 geleden dat ze zo'n hoeveelheid gedronken heeft... Vanmorgen 70 uit de fles en nog 20 cc pap erin gelepeld, dus het ziet er weer wat gunstiger uit!
@jen.. ja echt heerlijk zon nacht maar toch raar wakker worden als je wakker word van de wekker ipv de kleine man.. fijn dat jaylinn gister zo goed gedronken heeft.. hopelijk zet ze door
Heej Jen, wat fijn, zo'n goede fles!!! Hier heeft de kleine man ook inmiddels 2 tandjes aan de onderkant.
Ik wil ook tandjes!!! Allemachtig wat heeft Jaylinn er veel last van zeg....nog steeds geen puntje te zien, maar het zit echt te wringen.... Gisteren wilde ze weer geen fruit en groente eten, vandaag gelukkig van beide wel weer iets binnen gekregen, maar hooguit 1/4 potje (4 mnd)... Flessen zijn ietsjepietsje beter gegaan vandaag, hoop zo ontzettend hard dat ze nu weer de goede kant op gaat, want we zitten al op 2 weken aanmodderen nu... Maar ach, als ik kijk naar haar ontwikkeling mag ik eigenlijk niet klagen...
Hier nog iemand wakker toevallig? Heb hier een dametje in de box liggen die een zeer goede imitatie van een fluitketel aan het doen is sinds 00.00 uur vannacht! Nu dus maar even haar energie verbranden in de box, mama aan de koffie om wakker te blijven en hopelijk zometeen nog een paar uurtjes slapen....
@Jen.. haha sorry kon je niet vergezellen vannacht hier.. meneer heeft voor de 2de nacht weer doorgeslapen.. naja werd om 6 uur wakker.. flessie der in en weer verder gaan slapen tot half 10.. Dusss helaas voor jou haha,,
Kom hier maar weer even mijn gal spugen....Ben er zo klaar mee, maar kan er gewoon niks tegen doen.... Mevrouw drinkt sinds gisteren zowaar nog slechter als voorheen! Ze lijkt weer last te hebben van doorkomende tandjes, althans als je naar de "klachten" kijkt, maar bespeur in haar mondje nog niet veel dat er op lijkt... Zure ontlasting, rode wangetjes, soms wat verhoging, slecht eten/ drinken, huilerig, kwijlen, overal op bijten, hoesten.... Ik zou die dingen graag door dat tandvlees heen trekken, zodat we weer een rustig leventje kunnen gaan creeƫren...... Er zit vandaag al wel zo'n 100 cc melk in en 1/6 potje fruit.... Maar ja, als ze niet wil dan wil ze niet zeggen ze dan overal heel simpel....Ik ben vervolgens echter degene die 's nachts steeds uit bed kan omdat mevrouw niet kan slapen...(maar ook dan, als ze wakker wordt wil ze niet eten) Ach en ik weet wel dat ik er over een half jaar waarschijnlijk om kan lachen, maar daar koop ik nu helemaal niks voor! Ik wil zo graag de tijd een beetje vooruitspoelen..... Blegh, ben er echt ff helemaal klaar mee!
Hej jen, gaat het alweer wat beter? Al tandjes die doorzijn, hier heeft ze er nu 2 Ik heb een vraagje aan jullie: ons meisje heeft krentenbaard en we hebben zalf en penicilline gekregen. Moest de kuur afmaken, maar er zitten nu op dag 5/7 en ze trekt het niet meer. Ze gaat al schudden met dr hoofd zodra ze het ziet, ze wil echt niet en ze spuugt er ook veel van uit, het gaat steeds slechter. Ik zit echt te denken om het niet af te maken, met de zalf blijf ik wel doorgaan. Zou het erg zijn om de ab kuur niet af te make ?