Wij doen ook gewoon de fles om 19.00 en daarna even tandjes poetsen en naar bed. Kan je toch gewoon na de fles doen? maakt niet uit hoelaat die is? Hier nog niet echt beweging al probeert ze nu wel vooruit/ maar eerder achteruit te gaan. Ben benieuwd hoelang dat nog duurt, voordat er echt beweging inzit
Wij doen ook om 1900 de laatste fles en dan haar 2 tandjes poetsen. Nu Anna naar de kinderopvang ga zie ik het verschil met kinderen van haar aantal maanden ze gaat veel te snel. Ze zit staat bijna los en speelt met speelgoed van12 maanden andere dingen is ze te snel op uit gekeken. We hebben afgelopen week voor het eerst gehad dat we er meerdere keer uit moesten omdat ze snotverkouden is zo zielig. Anna is hier dol op melk met schepje piamapapje dan drinkt ze het zo op anders gaat ze moeilijk doen. Ze eet soms groente vlees met ons mee en eet ook boterham Mijn broertje belde me vorige week ik word tante zijn vriendin is 16 weken zwanger ongepland. Ze zijn pas sinds oktober samen, word spannend. En is 5 september uitgerekend.
@ elisa.. Pff ben blij dat onze kleine man niet zo snel gaat... Hier komt er geen loopstoel in huis.. Vind het ondingen..en ze mogen er eigenlijk okk niet langer dan een uurtje in perdag.. Meneer gaat maar lekker kruipend op ondekking. @Hier.. Vanmiddag weer naar het cb.. Zal w weer commentaar krijgen over zn gewicht zoals gewoonlijk.. Mja leker ene oor in en t andere oor weer uit.
Ole.. We zijn weer goed gekeurd.. Onze bink weegt 9,2 kilocen is 70,6 cm lang. Qua ontwikkeling gaat die echt super... Als je hem ziet met zijn bouw en al tijgerend zpu ze hem 9 mnd schatten.. Ben toch blij dat het alleen daarbij is.. Verder issie lekker op schema qua leeftijds ontwikkelingen.
@LQ.. fijn!! Haha.. volgens mij zijn onze mannetjes gewoon goed voorbereid mochten ze zich een keer wat minder voelen joh! Beetje reserve kan geen kwaad hé! Mooi om te zien hé dat kruipen.. die ontdekkingstocht! Dacht hier ook heel slim een stoel op zijn zij te leggen voor de kattenbrokken want die zijn machtig interessant... Nou... meneer kruipt door de stoelpoten heen hoor... niks houdt hem tegen!! En... hij gaat sinds vorige week staan!! Kan nog maar amper vooruit kruipen.. maar we gaan nu staan!! Bij tafeltjes, in bed, in de box, bij je benen.... Waar is mijn kleine baby ventje gebleven zeg!! Gaat me veel te snel zo!!
@ beertje.. Inderdaad een beetje reserve kan geen kwaad hier zijn de kattenbrokken ook niet meer veilig! Net zoals de katten en de lades en sommige kabels die nog niet helemaal goed weg zijn gewerkt... Hij kruipt echt als een speer joh.. Maar doe hem toch nog wel regelmatig in de box.. Kan niet ff meer snel de was ophangen als hij gewoon op de grond speelt haha.. Maar wel super leuk.
Jeetje zeg wat gaan ze hard qua ontwikkeling bij jullie. Xander kan sinds kort wel heel goed heen en terug draaien. Maar kruipen... Laat ik nog maar even genieten van de rust. Fijne dagen allemaal.
Hey meiden, sorry voor mijn vele afwezigheid! Gelukkig kunnen de meeste van jullie me volgen op FB.... We zijn ruim 1,5 week geleden overgestapt op H.A. voeding omdat we simpelweg niet meer wisten wat we met ons meisje aanmoesten... Ik zat er echt compleet doorheen en verdacht mezelf van een stevige depressie... maar ja, wat wil je, na 2 maanden slapeloze nachten (max 3 uur per nacht) en dan overdag constant bezig met eten binnen krijgen en de kleine meid proberen te laten slapen... Ik was (en ben nog steeds een beetje) op! Sinds de H.A. voeding gaat/ging het harstikke goed! De hoeveelheid per voeding ging in een paar dagen tijd van 100 cc naar 140 tot 170 cc per voeding.... Fruit en groente gingen van 1/3 potje naar 3/4 potje! Maar vandaag......ik weet het niet... Pfffff, heb een slecht gevoel over vandaag en mijn vertrouwen in het eetgedrag zakt meteen weer weg... Ze heeft vandaag weer vrij moeilijk gedaan met eten, per voeding maar 100 cc en tot nu toe dus 300 cc, half potje fruit en half potje groente... Ik hoop zo ontzettend dat het gewoon ff een dip dagje is en dat ze morgen weer doorpakt op de weg die ze ingeslagen is! Maar ben ook zo ontzettend huiverig en bang voor een mega terugval! Ik merk op zo'n dag, dat ik nog steeds niet uitgerust en bijgetankt genoeg ben om onder dit gedoe rustig te blijven en te vertrouwen op mijn meisje.... Is wel iets waar ik ook zelf aan moet gaan werken, maar de grootste issue hierbij is rust, rust, rust... Dinsdag heb ik op mijn werk een gesprek met de maatschappelijk werkster en ik hoop met haar ook wat afspraken te kunnen maken over mijn aantal werkuren de komende tijd... Qua groei, ach het gaat niet heel hard, maar ze groeit en ook niet geheel onbelangrijk, ze ontwikkeld zich nog steeds als een dolle! Ze trekt zich nu al aan de rand van de box en bed in zithouding. Doet dit ook vanuit buikligging en via de rugleuning van de bank... Kruipen gaat steeds beter en sneller. Jaylinn weegt nu 5500 gram bij 64,2 cm.... Ik hoop dat we hier de rust kunnen behouden die we nu hebben en dat ik snel weer helemaal lekker in mijn velletje zit. Zodra ik weer ruimte heb in mijn dagen en in mijn hoofd, kom ik hier weer wat actiever meeschrijven meiden!
Bij cb geweest Anna is goedgekeurd ze mag in fietsstoel en autostoelen want rug is stevig en ze zit zonder omvallen en houd dit lang vol. Ze loopt ver voor in haar ontwikkeling. Ze staat nu zelf aan tafel en aan de boxrand. Hoeveel boterhammen geven jullie? Met oF zonder korstjes
@elisa.. Meneer eet hier tussen de middag 1 boterham incl korsten. En dan met smeerkaas of appelstroop erop.
Lq@ dank je. ja ik doe ook appelstroop en smeer kaas alleen zonder kortsjes zal morgen eens met proberen
@elisa.. Ik haal alleen wel het aller bovenste randje van het brood af.. Die wat taaiere korst zeg maar. Die krijgt die niet makkelijk weg. Maar die scheur ik er dan af zeg maar.
@Brood.. ik scheur ook de bovenste korst eraf en die geef ik dan al aan Jesse om op de knabbelen! Zodat ik in alle rust gewoon normaal zijn boterham kan smeren. Haha.. zodra hij in zijn stoel zit en het brood ziet dan begint ie al te protesteren dat hij nog niks heeft! Jesse krijgt inmiddels 1 of 1,5 boterham met smeerkaas, appelstroop, leverpastei, chocoladepasta.. hij lust t allemaal! Hier vannacht amper geslapen dus n erg duf hoofd nu nog... half 1 zou ik op bed, vriendlief is hele weekend weg op trainingsweekend.. dus ik lekker op de bank meidenfilms gekeken met n stuk chocolade erbij! Half 1 lag ik net in bed.. Jesse wakker... nou en die heeft amper meer geslapen zeg! Dus ik ook niet... Man heb n hoofdpijn nu, mijn hele nek zit vast van de spanning omdat ik gewoon zo moe ben... Gelukkig ligt ie nu eventjes, na ook 6x terug gegaan te zijn.. want jah ook al ben je nog zoooo moe dat je met je ogen dicht je flesje drinken leeg moet drinken! Op bed hebben we groot feest!! Duss.. zal nu ff mijn caviaatjes schoon hokje geven.. had zoooveeeel andere doelen voor vandaag als Jesse sliep maar word m vast niet!
Sorry hoor, ga ff vervelend doen, maar loop hier al zo lang mee rond en ben het nu echt een beetje zat... Mede oorzaak aan het feit dat ik hier niet meer zoveel kom.... @Elisa; vind het behoorlijk irritant dat je hier steeds alleen maar binnenvalt om een vraag te dumpen of in 1 zin te zeggen wat je dochter kan. Het stoort me mateloos dat je de moeite (bijna) nooit neemt om op anderen te reageren. Wat je er mee doet is aan jou, maar ik ben er klaar mee en ga dan ook niet meer reageren op je berichten, je neemt er namelijk zelf ook de moeite niet voor.
Soms mis ik hier de ' vind ik leuk ' knop.. @elisa.. Wat ik me trouwens wel eens afvraag he.. Heb jij nooit ' problemen' met j dpchter.. Gebroken nachten.. Dwarsheid..tweestrijd.. Gevoel ff niet weten wat te doen.. Naja anders respect voor het 1e wonderkind.
Goedemorgen dames, Ik dacht ik laat ook weer is wat voor me horen. Ik heb dan wel geen baan maar ben heel druk met ons kleine ventje. Nou onze kleine man kruipt ook nog niet hoor puma. Als ik af en toe die verhalen van al die meiden lees op fb blijf ik ook achter. Maar ik geniet er maar van. Ik kan nog gewoon boven wat doen enzo als de kleine man hier op de grond ligt. En hij vindt het allemaal wel prima. Hij doet vooral geen dingen waar die moe van wordt. Hij is wel druk aan het oefenen voor het kruipen en wordt dan soms boos dat het niet lukt. Hij heeft ook nog geen tanden. Is wel druk aan het kwijlen, maar doet dit al vanaf 2 mnd oud. En wij zijn elke dag opnieuw het wiel aanhet uitvinden wat het eten betreft want het is maar net hoe zijn pet staat. Zijn flessen is hij eigenlijk houdt hij helemaal niet van. Maar zijn eten mag ook nog niet te grof zijn, want dan spuugt hij het uit. Eet sinds 2 weken brood. Maar moest beginnen met wit brood want bruin brood moest hij niet. Nu inmiddels gelukkig wel maar dan alleen met smeerkaas en zonder kostjes. Heb van de week appelstroop geprobeerd maar toen spuugde hij alles weer uit. Toen smeerkaas erop gedaan en er is niks aan de hand. Meneer is helemaal niet kieskeurig of zo hoor. Maar toevallig zei mijn mdr wel dat ik ook nooit stukje moest. Vroeger kreeg je tot dat je een jaar was potjes en die waren allemaal even fijn. Maar toen ik een jaar was moest mijn moeder ook alles helemaal fijn prakken anders moest ik het niet. Maar verder alles zijn gangetje hier. Ben inmiddels weer een beetje aan het werk. Ik werk weer op de groep in de jeugdzorg. En ik vind het heerlijk. Heb het echt gemist. Werd gister gebeld dat er waarschijnlijk wel meer werk zit aan te komen. Dat zou heel fijn zijn. Want financieel gaan we het niet lang volhouden zo. Nou meiden jullie zijn weer beetje bij. De kleine man ligt op bed. Ik ga ff douchen. Ow ja en LQ: ze zijn wel bezig met onderzoeken om het ideale kind te creëren. Wist je dat niet?
@roze.. Nee dat wist ik niet joh dat ze die willen ontwikkelen.. Hebben ze daar al proef varianten van op de wereld gezet?