De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi hoi
    Kom laat ik ook eens weer wat neerzetten.

En wat een gedoe zeg met het eten. Meredith is ook geen ster erin. Logan was tien x makkelijker. Waren met hem echt verwend. Probeer het los te laten. Ik weet dat het super moeilijk is. Wat tja je kind moet eten om te groeien en je voelt je heel slecht als ze dat niet doet. Maar ze gaat echt eten als ze honger heeft. Probeer een schema te maken wat voor jou goed voelt en hoe je er aan.
    Even streng zijn maar soms helpt het.
    Ik moet het zelf ook doen maar ben wat dit betreft ook een zacht gekookt eitje hoor.
    Kom op komt echt goed.

Joepie meredith kruipt sinds maandag echt. Ze lijkt net een bulldog. Niet echt ladylike maar het gaat steeds beter en sneller. Had verwacht dat ze het over zou slaan omdat ze al bezig was met staan en rond de tafel lopen. Maar blijkbaar vond ze dit toch wel belangrijk. Wel grappig om te zien. Logan heeft trouwens nooit gekropen. De deed aan bil schuiven.

Nou dames ga de luiertas pakken en op naar cb.

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hier vandaag een mega sjagerijnig meisje! En mijn humeur gaat er dus ook aan naar mate de dag vordert...

Ze huilt/ zeurt om alles, het liefst eet ze bijna niets, maar ok die strijd ben ik maar eens aangegaan; de fles van vanmiddag dronk ze na veel gedoe tot 90 cc op, van de rest heb ik pap gemaakt en ook die heb ik, hetzij met heel veel moeite, naar binnen gekregen... En dan heb ik het in totaal maar over 135 cc.... Echt; moe wordt je ervan!!

Het slapen daarentegen lijkt beter te gaan, althans overdag, ze heeft vanmorgen van half 11 tot half 1 geslapen en ligt nu al vanaf 2 uur op bed; zonder strijd. Wakker in bed gelegd en na een huiltje (eentje om uit te proberen of mama omdraait) was het stil!

Nu die nachten nog.... ze wordt steeds wakker omdat ze krampjes heeft en poept dan haar broek vol. Helaas is ze dan vervolgens klaarwakker en kan ik haar dus niet meer terugleggen in bed... ook niet als ze uiteindelijk weer bij mij in slaap gevallen is... Vannacht heb ik Esmay haar bed maar genomen, zodat Erwin echt eens een keer goed kon slapen. Dus na een ruk van 8 tot 4 heeft ze nog van 5 tot 9 geslapen!

Ben bang dat er voor mij niets anders op zit dan voorlopig ook extreem vroeg naar bed te gaan, en de wekker te zetten voor de laatste fles. Dan kan ik 3 blokken van ongeveer 4 uur slaap pakken en hoop ik dat ik ook wat beter in mijn velletje kom te zitten...

3. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Gyino; wat leuk dat Meredith toch nog aan het kruipen is begonnen! Dat zou je inderdaad niet zeggen als ze al langs de tafel schuifelt....:D Ben benieuwd hoe het op het CB was; laat je dat nog even weten?!

@Rozebloem; Demian lijkt in veel opzichten op Esmay zeg, die moest ook nooit iets van stukjes hebben..... en zoals jouw moeder over jou verteld, deed mijn moeder dat over mij....:D :D
    Ach en dat kruipen en rollen komt allemaal wel! Dat doet ieder kind op zijn eigen moment, we hebben hier gewoon veel snelle kindjes valt me wel op...

4. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @ jen.. Pff rot zeg zon a-gezellig meisje wat ook nog in protest gaat qua eten. Als ik had had gekunt had ik onze kleine man wel ff langs gestuurd om jullie kleine meid ff te vertellen hoe dat eten werkt ;) ( bij de andere dames ook trouwens ;) meneer eet hier echt alles wat je maar naar binnen schuift bij hem.

@slapen.. Hier is het zo dat als meneer over dag teveel slaapt ( lees meer dan 2 uur) dan wil die snachts ook niet best weer in slaap vallen.. En is het wat hem betreft om 4 uur/ half 5 wel weer klaar ;) maar die vlieger gaat niet op. Kan het dan meestal af met de speen en meestal slaapt die meteen.. Maar ook niet altijd.
    Wel ben ik zover dat ik hem snachts geen fles meer geef. Is wel goed met hem haha hij krijgt overdag meer dan genoeg binnen ;) 3x fles van 190 cc + 6,, waarvan 1 met pap erdoor.. 200 gr fruit.. 200 gr groente 100ml griekse yoghurt ( als toetje) 1 hele boterham.. Soepstengel tussendoor.. Dus honger snachts, nee daar geloof ik bij hem niet meer in ;)

@Gyino.. Wat goed dat ze lekker aan het kruipen is.. Ze doet t gewoon lekker in der eigen volgorde ;)

@roze.. Kan je toch zien dat de appel niet ver van de boom valt ;) ( mama geen stukjes.. De kleine man ook niet ;) )

5. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Lq; groot gelijk dat je die nachtvoeding niet meer geeft! Het liefst zou ik ook van die avondvoeding afstappen, want ik denk dat ze daardoor 's nachts poept.... maar ja, ze krijgt overdag niet genoeg binnen om dat te doen, dan wordt ze rond 1 a 2 uur wakker omdat ze honger heeft....

Oh mevrouw schreeuwlelijk is weer wakker, ben er weg van...toedels!

6. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Kidz waren weer helemaal goed gekeurd. Zie fb met gewichten en zo.

Wij gaan inderdaad de nachtvoeding eruit gooien.
    Arts had de vorige keer al gezegt dat het mocht maar kort daarop werd ze erg ziek dus vond ik dat geen fijn idee. Dus ga het nu wel echt doen.
    Arts advieseerde voor de nacht inderdaad even negeren. Anders word het een gewenning. Tussen de 8 en 11 maanden ontstaan er gewoontes en gewenningen.
    Heb nu met roy afgesproken dat we het een week gaan doen en heeft het geen succes dan trekken we aan de bel bij cb.
    Dus ben benieuwd

7. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Reageren@ ik vind het juist lastig te reageren omdat het bij mij allemaal zo goed gaat. Ik heb afgelopen maand er voor het eerst totaal 3 keer 's nachts uitgeweest. Alleen om speen erin te doen omdat ze zo verkouden was en daarom wakker werd. Ik heb nadat de voedingen niet meer hoefde om 5 à 6 uur elke nacht gewoon kunnen slapen. Ik vind alles super meevallen, het lijkt een wonder baby.

Ik zal hier niet meer te vinden zijn, ik wens jullie het beste met jullie kleine wondertjes...

8. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @elisa.. Je leest dit vast nog wel.. Juist door te reageren komt het minder " ego " over dan alleen maar te posten hoe anna het doet. Maar dat is een keus die je maakt. En verder hopen voor jullie dat het zo makkelijk blijft.

9. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Elisa; hoop dat je deze ook nog leest....
    Als je het lastig vind om te reageren omdat het bij jou allemaal zo goed gaat is dat dus duidelijk een probleem op het gebied van inlevingsvermogen. Zo moeilijk is het toch niet om iemand een hart onder de riem te steken bijvoorbeeld...?! Zou wat zijn als je dat, zoals het bij jou blijkbaar is, helemaal niet hebt. Als er dan iemand in je nabije omgeving ernstig ziek is kan je je daar ook niet in inleven omdat jij het niet zelf mee hebt gemaakt.... Beetje rare beredenering hoor!

Succes met je wonderkind

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Komt binnen waaien!!

Daaaaag meiden!!

@Jen.. wat baaaaalen dat Jaylinn vandaag weer zo'n prutdag heeft meid!! Zo krijg je er ook geen vertrouwen in natuurlijk hé als het 1 dag goed mag gaan gevolgd door weer een slechte dag!!
    Zoals een koekje ofzo dan? Eet ze dat wel op? Misschien vind ze melk gewoon niet lekker.. kan dat? ;) Of is het bij de groente precies zo?

@LQ.. whahaha.... jij ook zo'n lekker figuur als het op eten aankomt? Mijn ventje eet ook alles!! Maakt niet uit als ie het nog nooit gehad heeft.. laatst hadden we lasagna.. vond ie eerste hap niet zo bijzonder.. toen bordje voor gezet en heeft ie alles met zijn handjes hupsakeje naar binnen geschoven hoor!

@Gyino.. fijn dat je kindjes weer helemaal goedgekeurd zijn! En man... wat een verschil qua gewicht zeg met Jesse en jou meid! Lengte scheelt niet alles maar gewicht wel zo'n 3kg! :$

@Roze.. haha.. hij lijkt dus op zijn mams! Nu al... haha!:D

@Elisa.. nou ook ik heb een erg makkelijk ventje die sinds dattie een maand was al doorslaapt... Hoef er ook eigenlijk nooit uit snachts, hij gaat rond half7 op bed en word rond half7 wakker... van de week voor het eerst een prutnacht gehad... maar dan nog kun je je inleven.. ipv alleen maar te vertellen hoe geweldig het gaat...
    Bij wie het wat minder gaat kan toch ook op jou reageren terwijl dat eigenlijk exact hetzelfde werkt?

@hier.. Zo... op de bank.. zo lekker op bed! MOE man..!
    Meiden.. doen jullie ook aan sport? Ik moet en wil weer maar vind er gewoon geen tijd voor.. ik vertrek sochtends om 7uur en haal Jesse rond 17.15uur weer op.. Jesse is dan vaak zooo moe al.. dat ie rond half6 eten krijgt en dan rek ik het nog tot zo'n 18.15 maar dan is het gebeurd hoor... pfff....
    Dus Jesse badje, bedje, voorlezen.. rond 19uur ben ik vaak weer beneden en dan komt vriendlief thuis.. nog eten maken.. nog eten!

Vind het allemaal maar niks.. en heb dan al helemaal geen puf meer om de deur uit! :( Hoe doen jullie dat?

Ook qua eten enzo.. want Jesse kan niet om 19uur pas eten.. dat trekt ie niet..!
    Ook wil ik graag af van de fles voor het naar bed gaan omdat hij nu een normale maaltijd krijgt van aardappel, groente, vlees.. en eigenlijk nog geen uur later tegenwoordig gaat ie op bed.. doe de laatste tijd al wel minder in de fles 90cc ofzo..
    Maar als ie zijn slaapzakje aanheeft dan begint ie al zo'n geluidje te maken dattie zijn fles wil.......

Tips?

11. Roze bloem 1981

Roze bloem 1981 Bekend lid

4 okt 2011
    713
    0
    0
    Hallo ladies, hier weer ff uitgebreid reageren.

@beertje: ik sport nu wel 2 keer in de week maar ik werk (helaas) nog niet niet zoveel. Dus dan kunnen we op tijd eten en dan geeft vriendlief hem de laatste fles en legt hem op bed.

@hier: ga vanavond proberen om zijn groente aardappelen en vlees gewoon te prakken en niet door de mixer te halen. Zo met zijn handjes eten doet hij nog niet. Hij doet alles in zijn mond behalve het eten wat hij in zijn handjes heeft. Daar zit hij naar te kijken wat hij ermee moet.
    Soepstengel eet meneer inmiddels ook gewoon op het kdv. En dat is vrij hard dus ik geloof dat mama wat minder voorzichtig moet zijn.
    Bakken jullie ook het vlees? En dan gewoon in het bakboter?
    Ga zo weer proberen hem zelf brood te laten eten.

Fijne dag meiden!!!

12. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @roze ik heb gisteren Meredith gisteren gewoon gebakken vlees gegeven. Ze vond het erg lekker. Gewoon hele kleine stukjes gemaakt.
    Ze heeft niet zoveel gehad. Was ook voor ons de eerste keer dat we het zo deden.

13. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @beertje: bij mij gaat de sportschool laatste weken prut. Ik ga om 6.30 uur de deur uit, ben vaak 18.30 uur thuis, vaak is mijn vriend 's avonds laat i.v.m. werk, dan nog familie/ vrienden/ webshop/ tijd met mijn mannen!!!/ huishouden. Ik ben vaak zo moe 's avonds. Ik ben nu wel eindelijk goed bezig met afvallen en ik denk nu aan starten met hardlopen. Dan kan ik ook zondagmiddag bijvoorbeeld gaan. Mijn sportschool ben ik nu aan het sponsoren. Ik betaal, zonder te gaan. Echt jammer, want ik vind het wel erg leuk.

14. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @dotty kan het probleem van sportschool sponseren. Hier ook eeer aan het hard lopen. Vandaag dag 2. Had nu een schema van runkeeper maar snap er de ballen van dus ga eens kijken bij evy.

Zoonlief roep ga even liedje zingen. Hij heeft volgens mij liggen wachten tot ik terug was.

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Heej lang geleden zeg, zit hier niet meer zo vaak, toch maar weer eens doen :)

Iedereen leuke laatste koninginnedag gehad ?

Over het eten: wij geven hier eerst de kinderen eten, meestal wij meteen erna, dan spelen ze nog wat aan tafel. Wel geven we Lisa nog een fles rond 18;45/19;00. Deze hebben wij er als laatste afgehaald bij bart toen hij 14 maanden was. Je kunt proberen om ipv de fles een half bakje volle yoghurt te geven, en deze draai je steeds een half uurtje terug, totdat hij gewoon na het eten komt als toetje en dan heeft hij geen fles meer nodig daarna. zo gaan wij het straks ook weer doen.

sporten: ik wil heel graag afvallen, maar het liefst er niks voor doen :(, idd 's avonds echt geen puf meer zoals hier al wordt gezegd. En ik kan mezelf ook echt niet stimuleren om wel iets te doen. Wel doe ik lopen boodschappen, ik loop gemiddeld wel 5/6 uur per week.

Ik ga straks ff op mn telefoon reageren, batterij van laptop is leeg, dus ik druk snel op plaatsen en kom zo terug :)
    QUOTE=Beertje1986;14868858]Komt binnen waaien!!

Daaaaag meiden!!

@Jen.. wat baaaaalen dat Jaylinn vandaag weer zo'n prutdag heeft meid!! Zo krijg je er ook geen vertrouwen in natuurlijk hé als het 1 dag goed mag gaan gevolgd door weer een slechte dag!!
    Zoals een koekje ofzo dan? Eet ze dat wel op? Misschien vind ze melk gewoon niet lekker.. kan dat? ;) Of is het bij de groente precies zo?

@LQ.. whahaha.... jij ook zo'n lekker figuur als het op eten aankomt? Mijn ventje eet ook alles!! Maakt niet uit als ie het nog nooit gehad heeft.. laatst hadden we lasagna.. vond ie eerste hap niet zo bijzonder.. toen bordje voor gezet en heeft ie alles met zijn handjes hupsakeje naar binnen geschoven hoor!

@Gyino.. fijn dat je kindjes weer helemaal goedgekeurd zijn! En man... wat een verschil qua gewicht zeg met Jesse en jou meid! Lengte scheelt niet alles maar gewicht wel zo'n 3kg! :$

@Roze.. haha.. hij lijkt dus op zijn mams! Nu al... haha!:D

@Elisa.. nou ook ik heb een erg makkelijk ventje die sinds dattie een maand was al doorslaapt... Hoef er ook eigenlijk nooit uit snachts, hij gaat rond half7 op bed en word rond half7 wakker... van de week voor het eerst een prutnacht gehad... maar dan nog kun je je inleven.. ipv alleen maar te vertellen hoe geweldig het gaat...
    Bij wie het wat minder gaat kan toch ook op jou reageren terwijl dat eigenlijk exact hetzelfde werkt?

@hier.. Zo... op de bank.. zo lekker op bed! MOE man..!
    Meiden.. doen jullie ook aan sport? Ik moet en wil weer maar vind er gewoon geen tijd voor.. ik vertrek sochtends om 7uur en haal Jesse rond 17.15uur weer op.. Jesse is dan vaak zooo moe al.. dat ie rond half6 eten krijgt en dan rek ik het nog tot zo'n 18.15 maar dan is het gebeurd hoor... pfff....
    Dus Jesse badje, bedje, voorlezen.. rond 19uur ben ik vaak weer beneden en dan komt vriendlief thuis.. nog eten maken.. nog eten!

Vind het allemaal maar niks.. en heb dan al helemaal geen puf meer om de deur uit! :( Hoe doen jullie dat?

Ook qua eten enzo.. want Jesse kan niet om 19uur pas eten.. dat trekt ie niet..!
    Ook wil ik graag af van de fles voor het naar bed gaan omdat hij nu een normale maaltijd krijgt van aardappel, groente, vlees.. en eigenlijk nog geen uur later tegenwoordig gaat ie op bed.. doe de laatste tijd al wel minder in de fles 90cc ofzo..
    Maar als ie zijn slaapzakje aanheeft dan begint ie al zo'n geluidje te maken dattie zijn fles wil.......

Tips?[/QUOTE]

16. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Dames.. Ffies een baby nieuwtje..

Mini ons en haar man zijn vannacht trotse ouderz geworden van een zoontje. Een zware bevalling van 24 uur wat uit eindelijk een keizersnede is geworden

17. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Oh wat leuk!!! Maar ze was toch nog niet uitgerekend??

Mini-ons en mini-man; GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!!

18. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Nee klopt.. Ze moest ik geloof tot 11 mei..

19. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    wauw: mini familie :) GEFELICITEERD :D

20. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk mini! Gefeliciteerd met jullie zoon!

Deel Deze Pagina