De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Elisatje.. fijn dat je contracten zo mooi op elkaar aansluiten!! Gefeliciteerd nog met je nieuwe baan!!

@Gyino... hebben de meeste vrouwen last van 'lekkage'? Ik heb nergens last van (nog..) en begin dan te twijfelen of het wel goed zit.. ;)

@hier.. morgen weer controle in het ziekenhuis.. ga ervan uit dat alles oké is..! Doe niet veel met dit mooi weer! Haha.. dus bloeddruk kan onmogelijk hoog zijn.. lijkt me..! ;)
    Zal even eten koken nu.. vanavond weer borstvoedingscursus..!

Ben benieuwd..! :D Maar heb er zin in!

2. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Hoi Dames..

Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer ? t is echt super fijn :D s'avonds weer lekker lang licht.. HEERLIJK!

@Beertje.. succes morgen bij de controle, hopelijk kan je der weer met een goed gevoel weg!

@Gynio.. dat lijkt me echt lastig die "lekkage" had je dat bij Logan ook al zo vroeg ofniet ?

@Elisa.. wat balen van t kdv.. hopelijk kan je een andere vinden waarbij je zo'n goed gevoel krijgt.. Wel fijn dat je contracten zo mooi kruizen..

@Hier.. vandaag hele dag cursus gehad, erg vermoeiend om heel de dag te zitten met die ischias.. nu dus ook weer lekker veel last van :( Morgen weer werken.. eens kijken wat ze daar te zeggen hebben over men ischias en t werken.. ( mag niet meer teveel traplopen en zwaar tillen,, en aangezien we nog al wat trap lopen op een dag )

3. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    hey meiden

@lekkage
    hier nog geen last van, bij mijn dochter kwam het ook pas enkele dagen na de bevalling dus verwacht het nu ook niet 1 2 3

@elisatje
    lekker dat je gelijk ergens anders kunt beginnen.
    jammer van het kdv, is idd lastig als je geen vaste dagen wilt, moeilijker om te vinden

@beertje
    succes morgen, ben benieuwd!

@lq
    ik neem aan dat je werk hier rekening mee moet houden, anders kom je alleen maar sneller in de ziektewet denk ik.

@all
    efteling zaterdag was erg leuk, maar na zo'n hele dag lopen erg veel last van die spatader dus lekker optijd naar huis gegaan, mijn dochtertje werd ook erg moe, dus was echt tijd.
    Verder zondag was ik nog erg moe dus lekker rustig aan gedaan.
    Vandaag gewerkt en het huis gedaan, zo lui op de bank.
    2 april word hier de badkamer gesloopt. Heb er zo zin in, maar kijk wel op tegen de rommel, maar eindelijk kunnen we dan weer verder. Hopelijk is het allemaal snel af dat ik me daar niet meer druk om hoef te maken.

Iemand nog wat van Jen gehoord?

4. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hey meiden, even een kort teken van leven. Sinds vorige week natuurlijk weer aan het werk en afgelopen weekend veel weggeweest om alle spullen voor het klussen in huis te halen. Manlief maar sjouwen en ik aanwijzen; dit en dat en zus en zo.... :D

Vandaag ook weer gewerkt, maar ook meteen de bedrijfsarts gemaild dat ik het niet trek op deze manier. Had gevraagd om vandaag reactie te geven, omdat ik voorlopig 3 dagen per week wil werken en de dinsdag dan thuis wil blijven. Had thuis willen inloggen om mijn mail te checken, maar dat lukt dus niet meer...
    Nu MOET ik dus morgen toch naar kantoor; beetje jammer!

Ga nu ff GTST afkijken en heeeel vroeg naar bed!

@Lucky; lief dat je naar me vraagt!

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @burningkarma: we hadden wel huisje in oost, maar hebben we weer afgezegd, omdat flat nog niet was verkocht, toen ineens konden we flat verkopen en waren er geen huizen meer in de verkoop in oost :( dus nu wonen we in west :) helemaal leuk, want ben ik zelf ook opgegroeid en lekker loopafstand van kleine winkelcentrum :D

@elisatje: wat fijn dat je zo weer ergens anders kunt beginnen! wel vervelend van kdv, maar flexibel zijn ze idd niet zo, dan kun je beter een gastouder nemen volgens mij, of niet?

@lekkage, ik heb nooit ergens last van gehad, en het is bij mij ook nooit echt begonnen geloof ik, want heb nooit stuwing gehad en met paar dagen ben ik gestopt en was het weg.

@jen: leuk he spulletjes uitzoeken, ik vind het wel moeilijk dat ik zo weinig mag doen, ik ben juist van het meehelpen en niet van het aanwijzen :( maar ja. Afgelopen zaterdag schutting besteld, van de winter met de buurvrouw afgesproken dat ze 50% betaald, komt ze vandaag melden dat ze het niet zo leuk vind dat we de schutting helemaal van voor naar achteren zetten, dus ze doet voor 50% mee aan 2 schuttingdelen :( zo jammer, alles besteld, niet zoveel rekening gehouden met extra kosten, maar helaas weer meer kosten uit onze zak :( zo jammer dat ze het achteraf pas zegt, maar ja wil nu ook geen ruzie, is oud vrouwtje en wilde eigenljk de tuin open houden, maar dan lopen mijn kinderen weg, dus voor ons geen optie, we zullen wel zien, denk dat ik wel blij ben met mijn schutting, dan maar iets meer kosten voor ons :D

6. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ lekkage: bij Logan had ik wel wat vocht uit me borsten maar niet op deze manier dus dat is nieuw voor me. Had het toen trouwens ook erg vroeg en het is nooit helemaal weg geweest na de borstvoeding.
    Zal me niet te druk maken hoor Beertje heel veel vrouwen hebben het pas een paar dagen voor de bevalling of helemaal niet en geven super goede melk. Je kan je nog lang genoeg voedselfabiek voelen. Hihi

@ jen: balen dat je toch morgen móet werken. Maar ik denk dat het meer balen is dat je je gewoon niet lekker voelt. Jij hebt het natuurlijk ook lieve anders toch?

@lucky gezellig zo'n dagje efteling. Hier nog een kleine maand en dan gaan we ook.

@ ik kan buikdansen zonder me te bewegen. Die kleine meid is me toch de hele dag druk. Ja mama zit eens een dagje op haar kont en ze neemt het er gelojk van. Ben begonnen aan een gehaakt gordijntje voor in haar slaapkamer.
    Het wordt zo'n half kantengordijntje dat je altijd bij oma ziet met paddestoelen er op. Had dit nog nooit gedaan dus is even puzzelen maar het valt best mee. Zal binnen kort wel een foto plaatsen.

Zo ga nog even tv kijken en dan lekker slapen. Morgen weer werken.

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Happy; Ik ben ook niet zo van het stilzitten, maar het kan gewoon ff niet anders.... Mag gelukkig wel meedenken over de praktische zaken enzo... Wat vervelend van je buurvrouw!! Wij hebben ook een "kwestie" over de schuttingen met de buurvrouw; vrouw alleen met niet heel veel centjes. Vorig jaar over de schutting gesproken, dat we die dit voorjaar wilde vervangen. Van de week eens gepolst wat voor iets ze wil hebben; toog of recht. Komt ze ineens met de mededeling dat ze het eigenlijk niet wil, want aan haar kant zijn de schuttingen nog netjes! Wij zitten echter tegen een paar half weggerotte schermen aan te kijken....Ook heel fijn! Gelukkig alleen nog niets besteld! Hoop dat we nog tot een oplossing kunnen gaan komen..

8. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Nou ik heb 2 uurtjes gewerkt en ben alweer helemaal afgedraaid...... Gebeld met de bedrijfsarts en daar kan ik donderdag terecht. Nu dus maar weer naar huis! Ben het zooooo zat....

9. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Jen@ vervelend voor je dat het werken zo moeilijk gaat de bedrijfsarts moet een andere oplossing zoeken, want zo is het niet leuk meer...

10. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @Happy; ben nog niet zo bekend in Veenendaal. :D Hahaha.

@Jen: Jeetje, wat zijn bedrijfsartsen toch moeilijkdoeners zeg!

11. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Jen.. en je leidinggevende dan? Snapt die je situatie ook niet?
    Ik zit al sinds 29 feb nu thuis... heb nog geen bedrijfsarts gesproken/gezien! ;)
    Doe rustig aan meid! Als het niet wil... dan wil het gewoonweg niet! Op je strepen blijven staan!;)

@Happy... vervelend dat de buurvrouw daar nu mee komt dan..! Ze had van te voren ook kunnen bedenken toch dat je geen open tuin KAN hebben ivm kinderen?!

@hier.. controle vandaag was goed! 135/80..! Ook weer een echo gehad.. beeb groeit super volgens de richtlijntjes...
    Alleen... jawel... ligt nog steeds met zijn hoofd naar boven..!
    Echt.. tot week 26 ongeveer lag hij met zijn hoofdje zoooo laag dat hij er zowat met zijn haartjes al uit hing..!
    En na het hele trombosegebeuren.. denktie.. mmm.. rechtop is wel zo fijn! Gyn zei dat ie nog wel eventjes tijd heeft om te draaien maar eigenlijk toch bij de volgende controle (over 2 week) goed moet liggen want de ruimte word er niet meer op in mijn buik!

Maar stel... stel dat hij eigenwijs blijft en zo blijft liggen... wat dan?!

12. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    hey meiden

@jen
    vervelend met je werk, helaas heb je iets wat mensen zelf vaak niet begrijpen en niet te 'zien' is aan de buitenkant. Maja wat niet gaat gaat niet. Succes bij de arts.

@happy
    vervelend van de schutting. Zal je altijd zien, zodra je dingne aangeschaft hebt krabbelen ze terug.

@beertje
    gelukkig is je bloeddruk weer goed!
    en als de baby zich niet zelf gaat draaien denk ik dat ze een poging gaan doen om het te helpen met draaien. Wat dat precies inhoud weet ik niet, maar hoor wel vaker over het duwen op de buik etc om het kindje te draaien. Soms helpt dit soms niet.

@all
    zo morgen nog 2 uurtjes werken en dan is er weer een week voorbij. Dan nog 8 weken te gaan!!! Ben echt al aan het aftellen.
    Volgende week de badkamer zie er toch wel tegenop, maar ben zo blij als dat weer achter de rug is!!!

13. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Beertje@ meestal proberen ze eerst te draaien daarna is het afhankelijk van de ervaring van het ziekenhuis op stuitbevalling of keizersnede soms proberen ze eerst stuitbevalling en word het uiteindelijk een keizersnede maar ligt eraan of hij helemaal in stuit ligt maar denk positief hij gaat wel draaien

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    weet dat het bij mijn moeder toen wel gelukt is om te draaien. hopelijk lukt dat!

@hier: mijn mannetje is ook lekker bij mij op me roze wolk gaan zitten :D zo schattig! vertelde het al zijn collega's enz.

15. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Dank voor jullie lieve woorden meiden! Doet me echt goed, want begin zo langzamerhand aan mezelf te twijfelen, alhoewel dat normaliter niets voor mij is....

Vanmiddag 3 uur geslapen en dat heeft nog niet veel toegevoegde waarde gegeven; ben nog steeds doodop! Stond toen ik uit bed kwam op het punt van overgeven; gewoon van uitputting.... Dat ga ik dus donderdag ook even melden bij de bedrijfsarts, misschien ziet hij er dan de ernst van in...

Nogmaals bedankt!

16. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ beertje: dan heb je een stuit ligging en kan je ook een normale bevalling hebben alleen wel in het ziekenhuis.
    mijn zusje was een stuit en die is gewoon via normale weg gekomen.
    ze zullen hem wel eerst proberen te draaien en dat schijnt niet leuk te zijn. maar dat hij kan draaien kan nog tot week 39
    heb ik begrepen. alleen is het voor jou niet zo'n fijn gevoel.
    *fijn dat je bloeddruk weer oke was. gaat de goede kant op.

@beckje: heerlijk dat je mannentje er bij is gekomen. geniet er samen van.

@ jen: wat ontzettend balen meid.sterkte.

@ hier:
    jeempie deze dag was vermoeiend. ik kon om 13.00 echt niet meer. zat gewoon bijna te slapen.
    zou eigelijk een vergadering hebben op school maar die overgeslagen daarna ook maar ouderraad van kinderdagverblijf
    afgebeld. nu heerlijk op de bank tv gekeken en zitten haken.
    ben nog steeds op dus ga ook me bedje in.

morgen gesprek op het kinderdagverblijf over logan vind het aan de ene kant wel heel spannend.
    maar ga echt proberen er met openmind naar toe te gaan en rustig te blijven. ken mezelf maar al te goed en ik ga snel in
    een felle verdediging.
    heb een foto gemaakt van me haak werkje zal hem ook even posten.

17. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    dit wordt een gordijntje voor bij kabouter in haar kamertje. omdat we rolluiken hebben komt er niet echt een gordijn te hangen. dus nemen aan elke kant 1 strook gordijn en dan dit voor het raam ter versiering.
    weet niet of het een beetje te herkennen is maar het is een paddestoel ;)

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zie hem :D
    leuk hoor!

19. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Gyino; goed dat je gisterenavond je rust hebt gepakt meid! En leuk haakwerkje voor jullie kabouterinnetje!

Hier een K-nacht gehad. Nu wordt ik al een paar nachten om de 1,5 uur wakker! Werkt ook niet echt mee zeg maar.....val wel weer snel in slaap dan ,maar fijn is anders...

20. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Gyino; ik zie m wel hoor, je paddenstoel haha. Moest eerst ook denken aan die paddestoel van super mario. Die schattige rode.

@Jen: Nee, dat je bijna overgeeft van vermoeidheid is niet goed. Misschien zit je gewoon ook tegen een burn out?

@Stuit: Ik ben zelf in stuit geboren via de natuurlijke weg. Ik weet wel dat ze pogen te draaien maar wat Elisatje zegt; probeer positief te denken, de baby draait waarschijnlijk wel uit zichzelf.

Deel Deze Pagina