@ Janneke : Heb je ook felicitas box besteld? Want die zal nu ongeveer wel kmen dan.. (De bon waarmee je hem op kan halen dan) blije doos in week 17 dacht ik.. @ eki : welkom! Super dat je nu ook lekker mee kunt kletsen hier!!!
Is leuk he Janneke, ik heb ook al n aantal kadootjes gehad van onze moeders die hier geweest zijn van de zomer, mijn zusjes die hier ook waren, van me beste vriendin die het meegegeven had aan me moeder en van 2 vrienden van mijn vriend waarvan 1 hier van de zomer ook was En aantal kaartjes met de post, owja een vriendin van mij had ook een pakje met de post gestuurd haha Met de verjaardag van mijn vriend (15sep) vroeg eigenlijk niemand ernaar, denk dat t al gewoon is geworden ofzo...Hoop stiekem toch wel als ik in nl ben dat ik iets meer "aandacht" hihi krijg Ik had trouwens bij de h&m mama afdeling een hele leuke broek gezien die niet zo'n buik erop heeft want dat heb ik nou ook weer niet nodig.....maar ik ben maar 1.63 en bij h&m zijn de broeken meestal te lang voor mij en ik heb geen naaimachine dusss laat maar denk ik dan haha Ik zoek wel 7/8 broeken hihi
Eki welkom meid !! Ik ben een tijdje afwezig geweest... Heb het erg druk en ben nogsteeds veel moe.. (Verder gelukkig nog nergens last van)! Even een kleine update... Ma 1-10-12 bij de VK geweest... Echo gehad.. Erg leuk kleine was erg beweegelijk en de echo duurde wel 20 minuten en heb wat beelden op DVD meegekregen !! Bij het ziekenhuis was de echo hooguit 5 minuten dus dit was echt geweldig.. Mijn moeder was ook mee en die vond het ook prachtig..! Vandaag bloed moeten prikken want 11 oktober hebben we nekplooimeting (vriendlief wilde het graag) 17 Oktober gaan we 8 dagen naar Lanzarote samen, 1 November 3D echo en eventueel geslachtsbepaling... en 5 November vertrekt mijn vriend naar Irak voor 2 maanden... Flinke agenda dus! * DENK AAN JULLIE !!! *
Ukkie, nekplooimeting is niets erg en alleen maar leuk want je kan langer naar je kleine kijken/genieten En das snel met 15 weken al geslachtsbepaling! Ik was eergisteren bij me frauenartz maar ze kon nog niet met zekerheid zeggen of het een jongentje of meisje is. (ze had wel n idee dat t n meisje is haha) Maar ik moet nu helaas wachten tot eind november wanneer ik weer terug ben in at
oooh dan moet je veel geduld hebben nenaten! bij de praktijk waar ik pretecho heb doen ze geslachtsbepalingen vanaf 15 weken, ik heb hem met 16 weken.. ben benieuwd of het dan al te zien is.. Ik heb vandaag de babykamer geschilderd! We houden de babykamer geheim totdat ie helemaal af is (dan is het wauw effect groter, hopen we ) dus ik ga hier geen details neer gooien want een vriendinnetje leest hier ook mee
Hoi, hoi, Bij de nekplooimeting nemen ze echt de tijd om van alles op te meten (hoofdje, kindje totaal, nekplooi) Ik denk dat het bij ons wel 10 minuten was en dat is heel leuk, kun je de hele tijd naar je kindje kijken. Vandaag naar het zkh geweest voor de uitslag en die was goed (1 op 5000) is normaal zeiden ze. Dat is fijn om te horen. Verder was alles goed. Jammer genoeg luisterde ze deze x alleen naar het hartje (geen echo) maar ben de afgelopen x-en ook een beetje verwend met 5 echo's al. En ik heb verder ook niks dus is er geen reden voor. Ik vond het altijd wel leuk om ook het kindje te kunnen zien. Nu over 5 weken 20 weken echo en over 4 weken controle. Mijn buikje groeit, vooral als ik zoals nu half lig/ zit op de bank (met laptop op schoot) heb ik best een aardige buik, ben helemaal trots.... Heb nog wel regelmatig last van hartklopping, vooral als ik net rustig zit maar verder alles goed. Kzh: goed idee om de babykamer pas te laten zien als hij helemaal af is ik denk dat ik dat ook doe . Wil binnenkort naar heerlen, daar zit babydump en babypark, kunnen vast kijken wat we leuk vinden. Ik wil ook zo grote houten boom met beesje voor tegen de muur, die vind ik zo leuk. Ik heb geloof ik allebei de dozen bezteld. Ben wel wat vergeetachtig de laatste tijd Welkom Eki!!!!! Ik heb ook een aantal kaartjes gekregen en zelfs 4 dezelfde, grappig he!!! Ukkie: Is je vriend wel weer terug voor kerst? Of dan nog net niet? Nenaten: Dan is het nog iets langer is verrassing, toch. xxx
Wat een rust hier !!!! Een goede collega van me waar ik dagelijks mee samenwerk heeft te horen gekregen dat hij weer kanker heeft. Waarschijnlijk al met uitzaaiingen op de longen. Hij krijgt nu allerlei onderzoeken en krijgt over 1,5 week meer te horen maar de artsen hadden al gezegd: "Hou rekening met het ergste". Moet dus zijn taken een heel eind overnemen dus heb het erg druk !!! Hier vandaag nekplooimeting gehad, alles goed! Het is een kansberekening maar het voelt wel goed. De echoscopiste zei dat ik 5x verminderde kans had met mijn leeftijdsgenoten dus dat is super! Denk aan jullie !
oh bah ukkie, wat een rot nieuws.. en ook wel een beetje vervelend dat jij het nu zo druk hebt, vergeet niet aan jezelf te denken he! Fijn dat de nekplooimeting goed was!
ukkie, klote dat je t ook van dichtbij moet meemaken Helaas hoor en zie je t steeds meer om je heen, heb er zelf helaas ook al mee te maken gehad (oma dood aan KK, moeder bijna dood aan 3x KK, ik zelf gelukkig 1x goedaardige KK, stiefvader van me vriend ook dood aan KK, vroegere goede vriendin dood aan KK op 23jarige leeftijd) Maar het is en blijft gewoon een rotziekte en ik hoop dat er ooit een keer iets tegen gemaakt/gedaan kan worden!!! Je heb niet gelijk de uitslag gekregen van de nekplooimeting toch, op het nieuws na dan dat je een gezond kindje krijgt Was toch wel leuk he of niet Hoelang heeft ze erover gedaan met de echo, hoelang heb je kunnen genieten van je kleine? Hier vorige week erruge pijn in me rechterzij gehad, het deed net zo'n pijn als een abces. Ik weet niet of jullie dat weleens gehad hebben, maar dat wens ik niemand toe! Ik heb er 3jaar geleden een stuk of 8 achter elkaar gehad op verschillende plekken en dan moest er een drain in voor 7 dagen en soms nog langer. Iniedergeval mijn vriend dacht dat t me nieren waren, maar het was lager en kreeg t op vrijdag en zaterdag, zondag rustig aan gedaan en in de avond wezen dobberen in zout water zwembad, was lkkr warm dus dat heeft me goed gegaan. Ik denk nu zelf dat het bandenpijn was. Heb er nu niet zo heel veel last meer van, af en toe beetje. Je ziet nu wel een buikje bij mij haha, was int zwembad en keek toen in de spiegel bij de kleedkamers in me bikini en je zag t duidelijk Wel leuk hihi Was vandaag even naar de Eltern-Kinder-Zentrum geweest, daar kan je verschillende cursussen doen, info avonden, ze hebben kleine bieb, kinderopvang en nog wel meer dingen. Maar wil in dec beginnen met pilates voor zwangeren. In januari zwemmen voor zwangeren en in feb met mijn vriend samen voorbereiden op de bevalling. De meeste cursussen duren 5 a 6 weken, 1x in de week Heb er echt zin in allemaal haha Hebben jullie al ergens last van en gaan jullie ook cursussen volgen?
Oh vervelend dat het zo'n pijn deed joh! hopen dat het je niet te vaak lastig valt! leuk al die cursussen! Ik heb afgelopen week geinformeerd voor zwangerschaps zwemmen, wacht nog op de info maar hoop daar in december ofzo mee te kunnen beginnen verder word er weinig aangeboden, de algemene cursussen van de thuiszorg zijn dramatisch slecht schijnbaar hier.. en zwangerschaps yoga heeft een flinke wachtlijst.. maar mijn schoonzusje is yoga/pilates docente en denkt erover om zwangerschapsyogo opleiding te gaan doen, dus dan kan ik proefpersoon zijn!
@ last: ik heb de laatste tijd sneller last van mijn rug! Vorige week kwam het ineens opzetten toen ik naar mijn werk reed voor een ouderavond. Ben naar mijn werk gereden en me ziek gemeld en meteen weer naar huis gegaan en een hete douche genomen en daarna languit in bed gaan liggen. Heb het tijdens de vakantie ook een keer gehad en toen een hyperventilatie aanval gehad en dat wilde ik niet nog een keer. Gister uit voorzorg mijn urine laten controleren, maar gelukkig niets aan de hand.Verder gelukkig weinig klachten. Een cursus ga ik deze keer niet doen. Weet nog veel info van de vorige keer en het zal me niets verbazen als ik weer een keizersnee krijg en dan is een cursus niet nodig. Zwem elke week tijdens een damesavond en wil dat zo lang mogelijk blijven doen.
Meiden bedankt voor jullie lieve woorden.. Janneke mijn vriend komt volgens planning 30 december terug dus nét na Kerst !! Maar vóór nieuwjaar Nenaten.. Wij kregen wél meteen de uitslag na de nekplooi want ik was zo slim geweest om 6 dagen van te voren bloed te gaan prikken.. Ze had dus meteen alles bij de hand. De echo duurde wel 20 minuten.. Kleine uk was erg eigenwijs.. Stil liggen als 'het' moest bewegen en andersom !! Vervelend dat je al zoveel mee heb gemaakt met KK!! Mijn oma 3x borst maar ik was heel klein niets van meegekregen. En een oom en tante van mijn ouders eraan overleden (58&62 jaar) erg heftig nu allemaal...! Ik ga ook zwangerschapszwemmen.. Verder nog niet echt ergens verdiept !! **** Ik krijg 1 november een pret echo (geslachtsbepaling) ben dan 15 weken... Eigenlijk een week te vroeg maar dan kan mijn vriend erbij zijn.. Hij vertrekt 5 nov naar Irak.. Nog 2 daagjes werken en woensdag ochtend vroeg vliegen wij naar LANZAROTE Zin in !!!
Dank je wel KZH!! Ik ben net gebeld door de verloskundige ze had mijn bloed uitslagen enzo binnen.. Nu is eruit gekomen dat ik niet immuun ben voor rode hond. Vroeger wel mijn inentingen gekregen maar ze zijn niet aangeslagen!! Erg uitkijken dus met kindjes onder de 14 maanden !!
@kzh Jammer dat er bij jou in de buurt weinig aant "sport" wordt aangeboden voor zwangeren of een flinke wachtlijst @girafje Wat houdt dames zwemmen in?! Balen dat je zo'n last van je rug heb gehad... Dat zwemmen doet dan denk wel goed toch? En vind je t niet lastig als je niet wat wat het gaat worden...ik vind het nu al lastig om dingen te kopen, er is niet zo heel veel voor jonges en meisjes en van geel hou ik niet zo haha @Ukkie Bijna vakantie!! Lkkr hoor Enjoy Bij mij kwam ook de week voor dat ik ging testen eruit dat ik niet genoeg antistoffen had/heb voor de rode hond. Ik ben er vroeger ook voor ingeent, maarja kheb ook geen idee Het zijn net te weinig antistoffen, hier denken ze dat je minder antistoffen krijgt toegedient in nl dan hier in at...?! Hier... Zaterdag nadat ik het vertrek, schoonmaak en ontvangst heb gedaan van het vakantiehuis waarvan ik huismeester, rijden we naar Nederland toe! Eigenlijk zou ik met de auto komen en mijn vriend met zijn motor om deze in nl te verkopen, maar ik krijg geen goedkeuring om mijn motor hier in te voeren dus moet mijn motor ook naar nl brengen om die te verkopen Auwa in mijn hartje....Maarja we kunnen niet beide met de motor rijden, want kleine hondje gaat mee en ik blijf 4 weken dus heb wel een auto in nl nodig! Dus volgend jaar ergens beide motoren op een aanhanger en dan naar nl rijden denk ik...? Moeten daar nog even over nadenken omdat we dit vandaag pas gehoord hebben over mijn motor Dusss als jullie iemand kennen die een motor wilt kopen hahaha Wij hebben een thriump daytona 675 en een suzuki gsx r 600 te koop
Nenaten: veel plezier in NL. Nog last van bandenpijn gehad? Ukkie: Wat fijn dat de nekplooim, goed was. Word iedereen altijd getest op rode hond. Ik heb er eigenlijk niks van gehoord. Waarom moet je opletten met kinderen onder 14 maanden. In de 12 jaar dat ik in de kinderopvang werk, heb ik het pas 1x meegemaakt bij een kind van 3 jaar. Ik ga denk ik zwangerschapyoga doen, een vriendin had het ook gedaan en had er veel aan gehad tijdens de bevallig en het was niet echt heel zweverig zei ze. Mijn rug was vandaag verschrikkelijk, ik was net een stijven hark, maar als ik me gewoon buk deed het godverd**** zeer. Misschien te veel opruimt gisteren. Ik heb zo opruim zin, alle kasten uitmesten en rommel weg doen..... Herkenbaar misschien??? Hoe is het mijn jou rug girafje?? Wat moet je toch veel regelen nu, huisarts, vgz op de hoogte brengen, kraamhulp regelen, kinderopvang, cursus, vruchtje aangeven gemeente (zijn niet getrouwd!) ehh... Notaris ben ik nog wat vergeten Heb al een checklijst gemaakt zelf, hihi Fijne avond!!!