De zwangere meiden uit het "meiden die al langer dan 1jaar bezig zijn" topic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kzh, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ nenaten: dames zwemmen is gewoon baantjes zwemmen, enkel dan enkel voor dames!
    We wistenh et bij onze dochter ook niet, en die heeft toen een vrolijke, maar toch neutrale kamer gekregen. Nu krijgt ze een echte meisjeskamer. Voor kleertjes hoef ik nog niet echt te zoeken, want heb alles van mijn dochter nog en heb ook een flinke lading jongenskleertjes van mijn zus gekregen.

@ janneke: wijs dat je een lijstje maakt! Heb zelf de meeste dingen alweer geregeld, ben nu enkel aan het kijken voor de opvang. Mijn dochter gaat nu naar een gastouder, maar ze gaat in augustus naar school en kan dan niet bij de gastouder blijven, want ze gaat naar een school toe die niet in de wijk van mijn gastouder ligt. We zijn nu aan het kijken wat we zullen doen, een nieuwe gastouders voor beide kids of mijn dochter naar naschoolse opvang en de baby wel naar onze gastouder.

Mijn rug is gelukkig weer normaal! Vorige week wel voor de zekerheid mijn urine laten checken, maar niets gevonden gelukkig.
    Morgen nog een dagje werken, vrijdag nog een studiedag en dan vakantie! Lekker genieten van een vrije week en dan 8 weken aftellen tot ik met verlof mag! Gaat echt snel!

2. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Janneke... Ja, wordt iedereen op getest.. Als je niets hebt gehoord zal het denk ik wel goed zijn :) Alle kinderen worden tegenwoordig standaard ingeent rond de 14 maanden voor rode hond... Dus daarom zeggen ze voor de zekerheid uitkijken voor de 14 maanden! Het kan vooral misgaan vóór 16 weken zwangerschap, daarna alweer minder.. Rode hond hoor je tegenwoordig niet zo veel meer... Maar veel kinderen hebben het wel.. Verschijnselen van Rode hond zijn, verkoudheid, koorts en of rode vlekjes... Het zijn niet echt signalen dat je daarvoor je kind meteen laat testen op rode hond.. Dus vandaar dat je het niet zovaak hoort.. Maargoed altijd uitkijken voor zieke kindjes... :)

Ga vannacht op vakantie.. dus kom niet meer op ZP... Succes met de zwangerschappen lieverds!

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Mijn voorgevoel was juist! :D
    Wij krijgen een meisje!
    hele leuke echo gehad, ze was aan het duimen en aan het bewegen..
    zo mooi!

Bijgevoegde bestanden:

4. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Ukkie: bedankt voor de info.... Veel plezier samen..

Kzh: Wat leuk een meisje, gefeliciteerd :)

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ kzh: leuk, een meisje! Geniet van het shoppen voor kleertjes ;)

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland

Onze uitgerekende datums ♥

10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje)
    23 maart - Nenaten - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje)
    29 maart - Janneke - Geslacht onbekend - (geen idee?)
    1 april - KZH - meisje
    27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend -(geen idee?)

Afsprakenlijst

4 oktober - girafje - vk
    5 oktober - Janneke - Uitslag nekplooimeting en echo
    16 oktober - Kzh pretecho/geslachtsbepaling
    26 oktober - Kzh gyn

23 november - Nenaten - organen onderzoek en internist speciaal voor zwangere vrouwen met Crohn
    18 december - Nenaten - Frauenarzt

7. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Girafje: das wel handig als je idd al veel heb! De meeste moeten helemaal bij 0 beginnen hihi
    Kzh: Wat leuk een meisje! Ik moet helaas nog lang wachten totdat ik het te horen krijg :(

En wat moeten jullie allemaal regelen??? Ik helemaal niets voor zover ik weet haha Ik heb 22nov een info avond waar ook iemand van de tiroler krankenkasse/versicherung is. Hun betalen ook de zwangerschaps verlof en dan kan je bepalen hoelang je met verlof wilt 30, 20, 15 of 12 maanden en aan de hand daarvan is ook de hoogte van je maandelijkse inkomen. Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd en ik had al gevraagd, dat hoef ik alleen int zh aan te geven...maar dta vraag ik op die info avond ook nog na...kinderopvang? Tjsa moet ik eerst weer werk hebben en weten hoelang ik met verlof wil gaan......
    Verder weet ik niet wat ik allemaal moet gaan regelen dus als jullie nog ideen/tips hebben hoor ik dat graag!
    Ik heb trouwens ook een baby uitzetlijst, streep daar elke keer wat af als ik wat gekocht of gekregen heb ;)

Oowwww en ik heb Uk gisteravond voor het eerst gevoeld VET GAAF! Ik dacht eerst dat t me darmen waren, maar was wat anders dus hield me hand op die plek en toen kreeg ik weer n trap haha Vanmorgen in bed was hij/zij ook best druk Echt heel erg grappig en wat ze int zh al zeiden, ik zal t rond 16 weken al kunnen voelen....Nu met 17 weken :) :)
    Hebben jullie de kleine al gevoeld?? Girafje, wanneer voelde jij de kleine voor t eerst?

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Wat gaaf nenaten! Lijkt me zo bijzonder! :D

Ik heb de kraamzorg al paar weken geleden geregelt via mn verzekering. Wij zijn getrouwd dus erkennen en dat soort gedoe hoeven we niet.
    Ik werk niet dus opvang hoeft ook niet geregeld te worden.
    Ik zou wel graag mijn vrijwilligerswerk willen blijven doen, maar weet niet of dat haalbaar is ivm kosten oppas. Maar dat heeft geen prioriteit..

Verder heb ik me aangemeld voor zwangerschaps yoga, mijn schoonzusje gaat deze opleiding doen en start in november met een proefklas, leuk!

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ nenaten: het blijft een gaaf gevoel hoor, elke keer als de kleie schopt.
    Kun jij kiezen uit aantal maanden qua verlof? Wij hebben slechts 16 weken en dan kun je zelf bepalen of je 4 of 6 weken voor je bevalling wilt stoppen.
    Wij hoeven verder gelukkig bijna niets meer te regelen. Moet verplicht in het ziekenhuis bevallen en ook de opvang voor de uk is al geregeld.
    We zijn nu wel aan het kijken voor andere opvang voor onze dochter die in augustus naar school gaat, maar dat duurt gelukkig nog heel lang!

Gym ga ik niet doen, blijf zo lang als het kan lekker zwemmen.

10. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Ja idd is echt bijzonder, maar denk dat ik straks wel n keer rustig wil slapen als ik t zo van me vriendinnen hoor haha En als het kind hetzelfde heeft als ik (ADHD) dan wordt t n heel druk mensje!!
    En ja ik mag hier kiezen hoeveel verlof ik wil na de geboorte, hoelanger ik ga hoe minder geld ik per maand ontvang. Miste is ongeveer €436 p.m en meeste is ongeveer €1000 p.m. Vooraf weet ik niet wat ik krijg, maar je bent verplicht 8 weken vooraf al met verlof te gaan En ik hoorde laatst toen ik bij het Kinder Eltern Zentrum was dat je ook nog extra mag werken in je verlof als je maar niet over een bep. bedrag heen gaat. Ik heb nu een uitkering omdat mijn contract per 1 okt stopte en die gaat dan eind januari over naar verlof.

Maar naast kinderopvang zijn er geen andere dingen die geregeld moet worden? Ik las dat sommige nu vet druk bezig zijn met regelen, maar dan vraag ik mij af wat? Gisteren heb ik de bevestiging gekregen voor yoga, zwemmen, voorbereiding (met beide ouders) en de info avond :)

11. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    dacht dat me tekst weg was...maar staat er toch haha

12. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    nou mijn tekst is wel weg..... straks vanalles getypt, wel raar.
    Maar typ morgen wel een nieuwe.

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden!! Ik bedacht me net dat ik nu ook met jullie mee mag kletsen. Voor degene die het nog niet weet... Ik ben ook zwanger!!!!!!!!!!
    Afgelopen vrijdagavond getest. Mag ik hier mee doen?

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Tuurlijk mag je hier meeschrijven meid! Dat hoef je niet eens te eens te vragen :p

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Je bent hardstikke welkom beschuitje! Wat ontzettend fijn voor jullie dat het toch eindelijk heeft mogen lukken!
    Ik zou zeggen, zet jezelf op ons lijstje erbij! (Die zal ergens op de vorige bladzijde hangen)

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Gefeliciteerd beschuitje! Wat geweldig meis, leve de iui ;)
    Wat grappig nenaten, ik heb ook adhd :D ben benieuwd welke genen t sterkst worden ;)

17. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Heb trouwens wel meegelezen, maar nog niet echt meegekletst :) voel me nog niet helemaal op mn plek bij alle zwangere meiden, ben nig steeds een beetje terughoudend, bang dat het niet goed zit ofzo... Vrijdag de 26e eerste echo, als die goed is zal ik vast een stuk actiever worden hier :D

18. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Onze uitgerekende datums ♥

1 april - KZH - meisje

Afsprakenlijst

4 oktober - girafje - vk

26 oktober - Kzh gyn

2 november - Janneke - controle vk
    12 november - Janneke - 20 weken echo
    23 november - Nenaten - organen onderzoek en internist speciaal voor zwangere vrouwen met Crohn

19. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Beschuitje: WELKOM, wat een super, geweldig nieuws. Ben zo blij voor jullie!!!!!:):):):):):)

Ik had vrijdag van alles getypt maar het stond er niet :( op zag ik later dus......

Checklijst:
    -geboortekaartje/geboortebord
    -brief voor werk van vk
    -namen
    -peettante/peetoom of knuffeltante/knuffeloom
    -kinderopvang
    -wangerschapyoga
    -kraamzorg/kraampakket/vgz
    -notaris
    -vrucht aangeven gemeente

Vind het altijd leuk om lijstjes te maken en vooral dingen weg te strepen.

Ik kreeg gisteren voor de 1ste x het tijdschrift zwanger van de blije doos, leuk om te lezen.

Ik heb de baby ook een paar x gevoeld (denk ik) weet het niet zeker. Het voelt of er iets in mijn buik beweegt/zwemt, hihi.

Vandaag weer het hartje gehoord, nu hoor je het steeds harder, zo leuk.

20. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    ♥ Onze uitgerekende datums ♥

1 april - KZH - meisje

Afsprakenlijst

26 oktober - Kzh gyn

2 november - Janneke - controle vk
    12 november - Janneke - 20 weken echo
    15 november - Girafje - vk

Zo, mijn nieuwe afspraak er even bijgezet.

Deel Deze Pagina