De zwangere meiden uit het "meiden die al langer dan 1jaar bezig zijn" topic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kzh, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Eki: wat fijn dat de echo goed gegaan was. Ik heb met 7,8,9 weken een echo gehad bij de fertiliteits assistent en met 10 en 12 weken bij gyn. Maar 6/7 weken en daarna nog 1 en dan weer met 12 weken is geloof redelijk normaal in het zkh.

Ik had 3 eitjes zitten en het is maar 1 kindje geworden. De kans is er maar wel klein, mijn moeder heeft ook 2 broers die een tweeling zijn.

Ik ruik ook beter, vooral de poepbroeken op het werk, hihi.
    En etensluchtjes overal, mmmmmm

kzh: Veel sterkte......

x

2. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Beschuitje.. Natuurlijk heb ik dat gelezen.. Waf gaaf !! Nu aftellen naar die eerste echo en ik kan je zeggen... Dat duurt lang !!! Haha :) mijn vriend 'moet' naar Irak voor 8 weken, komt 30 december terug dus wel erg spannend allemaal ! Zijn lekker 8 dagen samen naar Lanzarote geweest.. Chillen dus :D

Eik.. Gefeliciteerd, fijn! Ga op die wolk zitten en kom er niet meer vanaf zou ik zeggen ;)

** Echo's
    Ik heb een echo gehad met 6,5 weken via het ziekenhuis.. En nog een extra bij het ziekenhuis bij 8,5 weken.. (ik woon heel dichtbij en ze zeiden bij de verloskundige meestal pas bij met 10 weken dan dan moet je wel heel lang weer wachten.. Geen probleem mee hoor :) ) Bij de verloskundige weer bij 10 weken, nekplooi bij 12 weken.. Pretecho bij 15 weken (omdat vriendlief 8 weken in Irak zit kan hij nog even zwaaien naar de beeb, en eventueel geslachtsbepaling...) dus al heel we echo's gehad!

** Geurtjes
    Ik ruik ook heeeeeeel erg goed, wel ooit 'kokhalsnijgingen' maar gelukkig niet zo vaak!

** Uitslag nekplooi
    Mijn uitslag was erg goed, 1:6190 en gemiddeld op mijn leeftijd is 1:915 dus dat is een geweldige score! Wel is eruit gekomen dat ik bloedgroep A-negatief dit wil zeggen dat ik met 30 weken opnieuw moet bloedprikken als het kindje dan een andere bloedgroep heeft dan krijg ik een spuit.. (Omdat het kindje anders bloedarmoede kan krijgen? En mijn volgende zwangerschappen heb je dan sneller een miskraam omdat het vruchtje 'antistoffen aanmaakt tegen mijn bloed.. Ook ben ik niet immuun voor Rode Hond, wel de spuit gehad maar niet genoeg effect gehad ofzo, uitkijken dus met kindjes onder de 14 maanden want dan worden ze meestal ongeveer ingeënt..

Heel verhaal geworden...
    Buikje begint te groeien, broeken zitten vooral in de avond niet meer fijn !! Hoe zit dit bij jullie en heeft iemand tips voor andere broeken (draag meestal wel skinny jeans)

Fijne avond meiden...

Ochjaaaa... Vandaag bij de babydump de nieuwe Quinny Buzz. gekocht.. Met maxi-cosi voetenzak reiswieg en kinderzitje.. Helemaal blij mee !!

Ook het kamertje besteld en de box dit wordt half januari geleverd... (Als we het nadat mijn vriend terug is nog moeten bestellen zijn we wel heel laat want dan ben ik alweer 25 weken.. En als je dan 8 weken moet wachten ?! Hmmmm hahahaa

3. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ ukkie: s'avonds vaak een trainingsbroek aan. Er zijn genoeg skinny zwangerschapsbroeken te krijgen.

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ukkie je kunt ook van die elastiekjes kopen met een knoop die je vast maakt aan je eigen broek(knoop) dan kan je je eigen broeken nog wat langer dragen,maar geen idee of dat wat is?

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ broeken : ik ben a vrij snel positie broeken gaan dragen.. Als je een beetje goed rondkijkt kun je voor een leuk prijsje een leuke broek vinden. Al mijn broeken waren onder de 30 euro, goed te doen dus!

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    khz wat is vrij snel? Positiebroeken dragen bedoel ik?

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Bij 6 weken had ik mn eerste positie broek al gescored.. Was zo opgezet :p

8. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Ik ben vrij laat positiebroeken gaan dragen, pas rond 16 weken :).
    Nog steeds draag ik de band die eraan zit opgerold, want helemaal omhoog zit het echt niet lekker!

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oh ik vind dat heerlijk lekker warm! :p
    De laatste broek die ik heb gekocht heeft zo'n heel glad stofje bij de band, zit zoooo lekker!

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wat een verschil he tussen jullie twee dan? De ene al met 6 weken en de ander met 16 weken. Ik ben heel benieuwd wanneer ik ga voelen dat alles strak ga zitten. Ik ben zelf niet een van de lichtste dus heb het idee dat je het bij mij dan minder snel ziet en voelt. Weet niet waarom eigenlijk haha..

11. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Kzh wat fijn dat je op dat moment toch de bevestiging kreeg dat het de juiste beslissing was, hoe moeilijk het ook is...

Janneke ik loop niet meer bij het zh, maar vanaf nu bij de vk. Maar op zich ook logish natuurlijk dat ze daar ook ff willen kien of alles op zn plek zit :)

Ukkie, heb je zelf gekozen voor de nekplooimeting? Begreep van mn gyn dat je die alleen maar vergoed krijgt als je boven de 35 bent ofzo? Wij zijn er al over uit dat we de meting niet gaan doen (niet vanwege de kosten hoor :))

Wat betreft positiebroeken, ik kan me best voorstellen dat dat lekker zit, vind mn spijkerbroeken nu soms al vervelend zitten met die opgezette darmen ;)

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik was net 10 kilo afgevallen, dus mn broeken paste niet meer.. En had net wat nieuwe en dus strakke broeken gekocht.
    Die paste toen dus ook niet meer :p (en die oude broeken gleden van mn kont af :p)
    Ik ben zelf ook stevig beschuitje, en je ziet het bij mij toch al heel goed hoor! Zal binnenkort eens een fotootje maken..

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ja leuk kHz ,maar jij bent al 17 weken he ik pas 5 ;)

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja maar die buik was er niet ineens met17 weken hoor! :p
    Die begon al vrij snel te groeien!
    Maar je moet nog wel even geduld hebben ja :p

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Die elastiekjes zitten al 3 weken in mijn broek, werkt opzich wel maar de rits van de gulp zakt zo nu en dan naar beneden, dat is iets minder !

Eki.. De nekplooi moesten we idd zelf betalen (€150,00) Mijn vriend is geboren met 2 adertjes in de navelstreng ipv 3, dit kan een down syndroom kindje worden.. We wilde het daarom voor de zekerheid even laten nakijken. Garantie heb je niet maar het geeft wel een fijn gevoel.

16. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ beschuitje: ben zelf ook niet een van de lichtste en ik draag de kleine meer naar binnen. Ben tot nu toe ook pas 4 kilo aangekomen en ik ben al ruim over de helft!

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden, oh wat heerlijk pas vier kilo aangekomen ! Daar teken ik voor. Maarre je hebt toch wel een buikje, dat mensen wel zien dat je zwanger bent? Als ze niks zien lijkt me toch ook niet zo leuk.

Hier vandaag weer voor het eerst gaan werken nu ik weet dat ik zwanger ben. Een paar collega's wisten al dat we in het ziekenhuis liepen. Toen ze vanmorgen vroegen hoe het was, kon ik echt niet liegen dus ik heb het maar vertelt. Super leuke reacties ! De rest hoort het wel bij drie maanden. Vond het wel moeilijk mijn mond te houden hoor...

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ beschuitje: jammer genoeg begin je het nu pas een beetje te zien. Heb in mijn album foto's staan.
    Leuk dat je al positieve reacties hebt gekregem!

19. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier begint het buikje ook te komen... :) Iedereen in mijn omgeving weet het nu maar andere mensen zullen nu denken van, die krijgt ook een dik buikje, het echte zwangerschapsbuikje is er nog niet..!

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ik heb een buik fotootje in mn album gegooit.. vind het al best wat :D

Deel Deze Pagina