Wat fijn zo lang verlof....... Ik neem wel een half dag oudersschapsverlof (moet het op het werk nog regelen) zodat ik nog 27 uur op mijn contract heb, maar dan een halve dag minder werk 22/23 uur (2 en 1/2 dag. Mijn vriend is vaak weg en dan vind 2, 5 werken wel genoeg verlopig. Eerlijk gezegd verheug ik me een beetje op bij verlof, ook dat het kindje dan bijna komt, maar ook een tijdje niet werken . We moeten 6 weken van te voren stoppen, maar je kunt wel 2 weken vakantie of levensloop opnemen, zodat je 12 weken totaal erna hebt. Ben vandaag weer bij de verloskundige geweest, het was weer een andere maar wel een hele leuke. Alles was goed, het kindje schopte een paar x tegen het apparaatje (om het hartje te luisteren) grappig he. Maar ik ga de volgende x toch naar de verloskundige hier in de buurt gescheelt me een stuk rijden en daar werken ze met z'n 2tjes samen en in het ziekenhuis met veel meer. xxxxxx
Ik heb het geluk dat mijn werkgever flexibel verlof aanbiedt ivm met de kerstvakantie. Mijn verlof begint 7 januari en dan ben ik al 35 weken zwanger. Mijn laatste dag is als ik 32,3 weken ben.
Hoi meiden, hier weer nieuws Vanmorgen voor het eerst boven de wc gehangen Niet lekker, maar ja we weten wel dat we echt zwanger zijn. Nèt niet hoeven spugen nog, maar ik verwacht dat dat eerdaags wel gaat gebeuren. Ben inmiddels ook druk aan het plassen voor moeders voor moeders. Ik denk ook dat ik vanmorgen daardoor niet lekker werd. Er zit een vieze lucht in die flessen bah... Wat betreft verlof, daar kan ik nu al naar uit kijken haha..ik heb straks 12 jaar fulltime gewerkt. Dat vond ik vorig jaar eigenlijk al genoeg, maar ben toch maar door blijven werken. Nu kijk ik echt uit naar minderen. Nog even volhouden tot mei Ik dnek dat ik mijn ouderschapsverlof meteen helemaal opneem erachteraan. Dan hoef ik pas te gaan werken als de kleine 6 maanden is. Lijkt me heerlijk die eerste maanden lekker zelf bij hem of haar te zijn.
@ beschuitje: hoop dat je geen goede vriendjes gaat worden met de wc! Sterkte meid! Net even een foto in mijn album gezet met mijn buik twee uur voordat onze dochter met een keizersnee werd gehaald. Ben benieuwd of ik deze keer net zo'n buik krijg om misschien toch groter....
Mooie foto hoor Girafje ! Hee even een stomme vraag...ik heb wat meer afscheiding dan normaal,hebben jullie dat ook nu je zwanger bent?
Ohh inlegkruisjes, ja ik wist niet zeker of dat wel mocht...Kan dat geen kwaad voor bacteriën of zo bij langdurig gebruik? Ik ga het ook maar gebruiken, moet elke keer schoon ondergoed aan.
hoi, Beschuitje: Aan de flessen zit inderdaad een vies luchtje, vooral al je het 1ste plasje erin schenk. Ik probeerde altijd mijn mond en neus dicht te houden, bah.... Ja die afscheiding hoort er bij. Toen ik de eerste x zwanger was had ik het helemaal niet, dus misschien een goed teken? Bij mij was het deze x ook een teken voor de test dat het waarschijndelijk raak was. xx
Heb niet zo'n last van het luchtje uit die flessen eigenlijk, ben er ondertussen wel aan gewend Heb ook meer afscheiding, komt omdat er een slijmprop bij je baarmoedermond zit om de boel af te sluiten, dus is heel normaal Vandaag alweer 9 weken! Vind het al aardig hard gaan dinsdag 1e afspraak bij de vk en 2e echo, toch weer spannend!
Meiden ik heb even niet bijgelezen SORRY! Ik heb zaterdag afscheid genomen van mijn vriend, hij zit voor zijn werk 8 weekjes in Irak.. Heftig maargoed, we proberen de tijd maar zo goed mogelijk door te komen. Afgelopen donderdag een 'pret' echo gehad zodat mijn vriend nog even naar de beeb kon zwaaien... Uiteindelijk hebben we ook nog te horen gekregen dat we een MEISJE krijgen... Helemaal in LOVE !
Lijkt me ook erg moeilijk om zolang zonder je partner te zijn, zeker nu! Maargoed, doe je niks aan, en tis natuurlijk super bijzonder als je elkaar weer ziet! Leuk! Ook een meisje!
@ ukkie: balen dat je 8 weken zonder je man bent! Leuk dat je een meisje krijgt! Ik weet het over maximaal 16 weken
Girafje.. Spannend hoor !!!! Kzh & beschuitje.. Elkaar weer zien is een magisch moment, hij is al eens 4,5 maand en 5 maanden weg geweest.. Droom er nu al van !!
Beschuitje.. Ja dat is echt geweldig.. Ben dit jaar ook met kerst zonder mannetje, zag er eerst wel tegenop maar hij komt 30 december thuis dus ik roep al de hele week, ik heb zo'n zin in kerst.. Huh zonder je vriend? Ja, maar dan issi wel weer bijna thuis
Hoi meiden, hier een bezorgde zwangere...ben vanmorgen gevallen met de fiets op een glad bruggetje. Heb mijn kruisbanden flink geblesseerd dus zit de rest van de week met mijn been omhoog. Ik ben ook zo bang dat er wat met mijn kleintje mis is. Gelukkig morgen echo, daar ga ik hoe dan ook naartoe desnoods met rolstoel. Ben zo geschrokken, ambulance , politie erbij geweest zelfs...pfff...kan niet eens in het potje van moeders voor moeders plassen omdat ik anders omkukel
@ beschuitje: dat is flink schrikken meid! De baby zit goed beschermd in je buik hoor, maak je daar maar geen zorgen over. Wel een fijn idee dat je morgen een echo hebt, dat neemt toch weer de onzekerheid weg! Hoop dat de pijn in je been ook snel minder zal worden. Wel jammer dat je nu even niet kunt plassen voor MVM, maar je eigen gezondheid is veel belangrijker en je kunt nog lang genoeg voor ze plassen hoor! Met onze dochter wisten we ook niet wat het zou worden, vandaar nu ook weer. Begin soms toch te twijfelen of ik het toch niet wil weten. Hoop/ dat ik rond 33 weken nog een echo krijg om te kijken hoe deze uk ligt, want onze dochter lag in stuit en kreeg een keizersnee. Als dat nu weer zo is wil ik het op tijd weten. Als ik een echo krijg denk ik dat ik niets zeg en mocht ik het dan wel zien, dan is het prima. Geloof het toch echt pas als de kleine er is. Weet nog dat ik met onze dochter met 36 weken nog een echo kreeg en na de echo steeds dacht: ik zag niets hangen, zal het dan toch echt een meisje zijn. Toen ze er was durfde ik het pas echt te geloven!