Ohjee beschuitje, gelukkig kun je morgen langs! Giraf knap hoor, ik ben veel te nieuwsgierig Vandaag eerste afspraak bij de vk gehad, hele vragenlijst en weer een echo gehad! Alles was goed was prima gegroeid, nu 23 mm, en het bewoog zelfs al, dat was wel heel leuk om te zien ook duidelijk t hartje zien kloppen, ben zo blij!! Ga nu toch maar echt genieten, nog 2 weekjes wachten, dan hebben we termijnecho! Moet ook maar eens een afspraak gaan maken voor de kinderopvang straks, maar voelt nog zo vroeg! Hoeveel dagen blijven jullie werken als de kleine er is?
@ beschuitje : he bah, vervelend! Hoop dat je snel weer helemaal heel bent en dat je morgen natuurlijk weer wat gerustgesteld bent! @ eki :fijn dat alles goed was bij de vk! Je oort dat het in sommige steden wel echt nodig is om meteen de kinderopvang te gaan regelen, maar snap dat het beetje raar voelt nog.. Ik zet me in als vrijwilliger en heb geen betaalde baan, het idee was om dadelijk dat te blijven doen en oppas te regelen maar na wat rondkijken denk ik voorlopig toch gewoon even fulltime te moederen.. Tis allemaal toch wel prijzig, en geen noodzaak voor ons..
Beschuitje.. Ooh meid, wat erg.. Je zult vast geschrokken zijn.. Heb je niet gebloed? Dan is er met de kleine is waarschijnlijk niets mis.. Door het vruchtwater zit je kleintje goed beschermt ! Hopelijk morgen een echo zodat je dat je kleintje kunt zien, met kloppend hartje!!! Girafje.. Blijft wel spannend tot het einde, toen wij te horen kregen dat we een meisje kregen hadden we beide het gevoel alsof we WEER opnieuw zwanger waren, heel raar hahaha... Hopelijk ligt je kindje nu goed zodat je gewoon natuurlijk kunt bevallen... Eki.. Ikzelf blijf ca. 30 uur werken, best veel! Werk deels bij mijn ouders in het bedrijf dus mocht het teveel worden kunnen we met de uren altijd wel wat schipperen. Mijn vriend gaat 4 dagen 9 uur werken en heeft dus 1 dag in de week papa dag (Hij krijgt 1 jaar lang 2 uur per week papa verlof vanuit defensie, eindelijk een voordeel ) De ouders van mijn vriend passen 1 dag op, mijn moeder 1,5 dag en ikzelf nog 1,5 dag... komende 2,5 jaar geregeld !!! Als de kleine 2,5 / 3 is willen we haar naar de peuterspeelzaal doen 2 dagen in de week... (Is stukken goedkoper dan kinderddag verblijf)
Meiden bedankt voor jullie lieve reacties. Het gaat hier zwaar knudde. Heb heel veel pijn in mijn knie en kan amper lopen. Ik ga hoe dan ook naar de echo, als is het in een rolstoel. Ik heb niet gebloed hoor ukkie dus ik verwacht dat er door de val niets is mis gegaan. Ik viel ook uiteindelijk niet heel hard omdat ik niet hard fietste en tegen een holletje opging. Het ging meer in slowmotion die val. Alleen die rotte knie is gewoon gekraakt...heb echt heel slecht geslapen ook. Kon me amper bewegen of draaien ,want dan ging ik door de grond. Ik moet vanmiddag in het ziekenhuis zijn en ga daarna bij mijn ouders eten. Ik zal via de telefoon wel even snel een kort bericht sturen. Fijne dag iedereen !
Beschuitje.. We wachten op je berichtje JIPPIE, KLAAR MET MOEDERS VOOR MOEDERS... Hahaha, lekker gewoon plassen op de wc Hahaha
Meiden, ik heb via de h&m 2 mama-broeken besteld, donker blauw en beige ze zitten heeeerlijk (19,95 en 29,95) en nu wil ik nog graag een mama-broek licht blauw maar die kan ik nergens vinden https://www.google.nl/search?hl=nl&client=safari&tbo=d&tbm=isch&q=skinny+jeans+vrouw&revid=981011479&sa=X&ei=4KSaUICCN-TC0QW7gYGgCw&ved=0CDcQ1QIoAA&biw=1024&bih=672#biv=i|11;d|O0Vxq1LNXMFF4M: Dit model/kleur iemand tips ???
Sorry sorry dat het zo lang duurde....het hartje gezien, maar nog niet gehoord !!! Het vruchtje was wel iets aan de kleine kant, dus wil de gyn mij over twee weken weer zien. Maak me meteen zorgen maar hij zei dat dat niet nodig was. Hij wil alleen zien of het in die twee weken wel goed groeit...pff dat worden twee lange weken vrees ik. Maar het hartje klopte heel fel, de gyn zei dat dat al een heel goed teken is en dat het ook de kans op miskraam met een aantal procenten verkleind. Het blijft nog wat onzeker, maar mogen voor nu heel blij zijn !!
Ukkie: Wat leuk een meisje, gefeliciteerd..... Ik heb bij h&m een fel blauwe gekocht (chino) en een strakkere zwart/donker blauwe. Ik vind de lange band niet zo'n lekker zitten nu. Maar sla hem ik x om. Verder weet ik het ook niet. Denk dat ik binnenkort nog op een site een aantal bestel. Oja ik heb er ook 1 van prental zonder lange band, die zit nu ook heel fijn. Ik ben zelf nog op zoek naar een spijker rokje, maar die zijn allemaal zo lang. Heerlijk he weer in de wc plassen. Beschuitje: Ooo wat erg, ik hoop dat het snel weer beter gaat. Ik hoop dat alles goed was vandaag. Hier gaat alles goed. Voel het kindje soms wel 10/15 momenten per dag. Echt geweldig, voelt nu super echt. Soms schopt het ook al best netjes. Mijn vriend heeft het gisteren ook voor de 1ste gevoeld. Omdat het kindje maar 2 of 3x achter elkaar schopt, was dat nog wat moeilijk. Gisteren naar een info avond geweest in het zkh, zijn nu helemaal voorbereid, hihi. Maandag de 20 weken echo Zo mijn weekend is begonnen, heb morgen een extra dagje vrij. x
Beschuitje, bij de 2e echo (8w) bij ons was de baby ook aan de kleine kant, en nu loopt ze voor op het gemiddelde.. Dus no worries! Hoeft echt niks te betekenen..
Is logisch, die eerste periode is vol met zorgen en twijfels.. Maar probeer het een beetje los te laten.. Elke zwangerschap is anders, elk kindje groeit anders, ieder heeft andere kwaaltjes.. Dus ga maar eens genieten nu van het feit dat je een hartje hebt zien kloppen!
@ beschuitje: bij een kloppend hartje is de kans op een miskraam minder dan 3% volgens mijn vk! Twijfels horen erbij, probeer lekker te genieten! @ janneke: veel plezier maandag! @ ukkie: vond het ook heerlijk om weer gewoon te kunnen plassen!
Beschuitje.. lekker gaan genieten meid, een kloppend hartje is super! Volgens mij kan je het hartje ook pas horen bij 12 weken, en niet bij 7 weken... dus hup, op die roze wolk !!!
Lieve meiden, wat zijn jullie toch lief voor me ! Ik ben al wel gerustgesteld hoor. Het is toch allemaal spannend maar nu ik zo jullie berichtjes lees denk ik echt dat het allemaal goed komt. Mijn man is er trouwens heilig van overtuigd dat dit allemaal goed zit. Was ie al voordat we de echo zagen haha.... Girafje is dat echt minder dan 3 procent? Dat is echt weinig hoor !! Ukkie ik geloof ook dat je het hartje nog helemaal niet kunt horen, lekker logisch ook het kindje is een halve cm dan moet het hartje wel heel hart kunnen kloppen wil je iets horen. Nou meiden, ik ga maar weer films kijken, hier nog steeds met het pootje omhoog. Heb nog wel veel pijn. Slapen gaat moeizaam maar ging wel iets beter dan gister. Ik zit voorlopig nog tot het weekeind op een stoel met de benen omhoog en zondag maar eens kijken of ik maandag weer kan werken, maar zoals het nu is kan dat nog niet. Zometeen komt mijn vriendin lekker films en boekjes brengen ,heerlijk en even gezellig bij kletsen !
@ beschuitje ; daar zijn we voor! succes met je filmpjes, geniet er even van dat je lekker rustig aan mag (MOET!) doen.. @ ukkie ; geeeeen idee! misschien via wehkamp ofzo? @ janneke ; wat mooi dat je je kindje zo lekker voelt bewegen! Jij gaat ook bevallen in het ziekenhuis? Geniet van je weekend! @ hier ; Gister lekker geshopped bij ikea, babydump en prenatal. Heb nu de babykamer zo goed als compleet Moet de gordijnen nog even inkorten, schilderijtjes ophangen en plankje ophangen en wat aankleding doen en dat is ie helemaal ready! Ben echt tevreden nu al! Wel gemerkt de laatste week dat ik zo ontzettend snel geprikkelt ben. Ik schaam me soms echt voor mijn eigen reacties :< en wordt er ook wel een beetje down van, voel mezelf de hele tijd schuldig..
@ beschuitje: gekopieerd van de site van mijn vk: Uiteindelijk heeft iedere vrouw vanaf het moment dat ze weet dat ze zwanger is een kans van 15 procent dat het in de eerste zestien weken misgaat. Daarna wordt die kans beduidend minder. Na de eerste echo bij 8-9 weken met een positieve hartactie van het kindje is de kans op een miskraam kleiner dan 3%. @ kzh: lekker dat de babykamer al bijna klaar is. Lang leve de hormonen die er voor zorgen dat je meer geprikkeld bent. Voel je niet schuldig, het hoort er helaas bij.
@uk en beschuitje: je kunt de hartslag al wel horen hoor, het hangt er alleen vanaf of ze apparatuur hebben met geluid heb bij de eerste echo (7w) het hartje gewoon kunnen horen! maar de 2e echo (9.2 w) had ze geen geluid...
Ohh misschien mag ik dan de volgende keer wel luisteren naar het hartje, zou super zijn. Gaaf dat het kamertje al helemaal ( nou ja bijna) klaar is KHZ Girafje super je tekst. Al ben ik morgen pas 7 weken he..ben dus nog niet zover als jij schrijft. Maar ik heb er wel vertrouwen in hoor inmiddels. Eerste film is gekeken. Op naar film nummer twee hihi
@ beschuitje: In de tekst spreken ze over 8 a 9 weken omdat je dan normaal bij hun pas de eerste echo krijgt. Dus voor jou geldt het nu ook al!