Hoi, hoi, Wat leuk idee "vertel idee'' ukkie. Ik heb de testje donderdag morgen op de post gedaan. Heb je ze nu ontvangen? Je kunt ze ook aan iemand anders geven of terug sturen (heb vriendinnen die denk snel aan een 2de beginnen) als je ze niet meer gebruikt, kijk maar. Kzh: de eerste maanden ga ik liever naar de gyn. ik denk dat ze beter apparaten hebben en misschien beter alles in de gaten kunnen houden. Ik wil het gewoon niet nog een x mee maken om 2,5 week rond te lopen en denken dat alles goed is en dat is helemaal niet zo. Hoe gaat het met je misselijkheid? Ik hoop dat het snel beter gaat. Hier gaat alles prima, soms een beetje onzeker als mijn borsten een beetje minder pijn toen of minder zwanger voel (als ik op bed of bank lig dan voel ik het in mijn buik (en dat heb ik natuurlijk graag). Ben heel blij dat ik donderdag weer kan zien dat (hopelijk) alles goed is. Girafje: fijn dat het goed gaat. nenaten: hoe is het met jou?
Dat kan ik me wel voorstellen ja, vind het zelf ook een prettig idee, de gyn. Misselijkheid is nog steeds aanwezig, gelukkig nog steeds niet hoeven te spugen. Merkte gister toen ik heel even niet misselijk was dat ik me meteen afvroeg of er niet iets mis is.. Dus eigen vind ik die misselijkheid wel prettig haha Maar zo te lezen weet je daar alles van! Spannend, donderdag echo! Ik ga morgen en overmorgen even lekker 2 daagjes naar maastricht onze trouwdag vieren. Geeft ook weer even afleiding, als ik niks doe denk ik alleen maar aan de echo van aankomende vrijdag..
Hi Meiden, ik krijg geen mail melding van deze topic omdat ik me hier dus niet aangemeld heb..... Heb net gezocht maar weet t echt niet meer hoe ik dat de vorige keer had gedaan?! Maar hier gaat t goed, ben alleen heel erg veel moe en in de nacht moet ik er 2 of 3x uit om naar t toilet te gaan, om te plassen gelukkig. Ben niet misselijk ofzo! Mijn moeder en zusje + vriend zijn hier zaterdagavond gekomen. Mijn moeder blijft 2 weken en me zusje is met dr vriend gisteren weggegaan naar Italie en komt zaterdag volgens mij weer terug zodat ze weer samen terug rijden Morgen heb ik me 3e inwendige echo en gaat me vriend voor t eerst mee zodat hij ook Uk kan zien en het hartje kan horen Mijn moeder weet dat ik in een speciaal traject loop in het zh en ik had gezegd dat ik weer een eileideronderzoek had oid haha en vroeg of ze mee wilde Ben echt zo benieuwd als ze ineens op de tv ziet dat er al n beebs te zien is van ruim 9 weken!! En ben ook benieuwd hoe mijn vriend het ziet, hij is er tot nu toe nog steeds ERG nuchter over Ik heb een aantal goede vriendinnen een briefje gestuurd met de foto van de vorige echo en een briefje erbij met: mag ik jullie persoonlijk voorstellen aan UK! 23 maart is de dag dat wij Uk eindelijk in onze armen mogen nemen Leuk toch, deze doen we morgenochtend op de post, want we hebben naar me vriend zn moeder ook die foto gisteren gestuurd en gevraagd of ze me vriend wilt bellen op skype en ze dan de enveloppe wilt openen zodat me vriend het zo kan vertellen en kan zien hoe ze reageerd hihi Zullen we hier ook een lijst maken met onze uitgerekende datums? En evt erachter wat je krijgt?? (weet niet of er een naam voor bestaat, dan mogen jullie het aanpassen hihi) ♥ Onze uitgerekende datums ♥ 23 maart - Nenaten (denk zelf een meisje)
♥ Onze uitgerekende datums ♥ 10 februari - Girafje (denk een meisje) 23 maart - Nenaten (denk zelf een meisje) @ Nenaten: Leuke manier van bekend maken! Ben benieuwd naar de reaktie van je moeder! Veel plezier met de echo!
@Janneke, jaaaa ik heb de testjes ontvangen en nee ik heb ze nog niet gedaan. Heb zelf 4 testen en de CB gedaan en ben nu wel overtuigd Dus als je wil dat ik ze terugstuur moet je me even een PB'tje sturen met je adres @Nenaten.. Wat een leuke manier om het bekend te maken zeg ! ♥ Onze uitgerekende datums ♥ 10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 23 maart - Nenaten - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 5 april - KZH - Geslacht onbekend - 27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen)
Net terug van de vk en weer helemaal goedgekeurd! Hartslag van de kleine gehoord en weer helemaal in de wolken.
Meiden, ik had de echo op 11 september, heb hem laten verzetten naar 7 september, mama geeft groot feest omdat ze 6 september 50 jaar word, dus dit zou super zijn om het dan aan de familie te vertellen !!! Weten jullie of het hartje al klopt met persies 7 weken?
@ Ukkie: De kans is groot dat het hartje klopt hoor. Ik had een echo met 7 weken en toen klopte het hartje. Ik ben later 4 dagen vooruit gezet, maar dat maakt niet veel uit denk ik. Hoop voor jou dat alles goed blijft gaan en dat jullie het straks bekend kunnen maken op het feest!
@ nenaten : recht boven bij eerste bericht op de pagina staat onderwerp tools, daar kan je abboneren aanvinken dacht ik. Leuke manier om het te vertellen! Hoe was het vandaag? @ girafje : fijn dat alles goed is!! @ ukkie : volgens mij wel hoor! @ hier : bijna vrijdag! Ben toch wel beetje zenuwachtig voor de echo, hoop zooo op een mooi kloppend hartje! Vandaag wat leuke jurkjes gekocht om mn buik beetje te verbergen, en zodat het minder pijn doet.. Is helemaal opgezet! We hebben besloten om als de echo vrijdag goed is, zaterdag het nieuws te delen met vrienden etc.. Kunnen gewoon niet meer wachten!
♥ Onze uitgerekende datums ♥ 10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 23 maart - Nenaten - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 5 april - KZH - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) 27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) Afsprakenlijst Kzh - 24 augustus - 2e echo
Gisteren 3e echo gehad, van binnen en daarna keek hij ook met de echo op me buik en kon je de kleine ook goed zien! Me moeder en vriend waren ook mee en me moeder had t pas door toen ze het hartje zag kloppen en moest toen natuurlijk huilen en zei dat wij haar de hele tijd voor de gek hadden gehouden hihi Me vriend vond het ook cool om te zien hoe t hartje klopte, was voor hem ook de eerste keer dat hij de kleine zag. Ik vind het alleen zo jammer dat hij zich niet uit en mij het gevoel geeft alsof er niets is Hij vind de test in september erg belangrijk omdat hij zeker wilt weten dat alles in orde is en dat hij/zij gezond is. Het liefst wil hij het dan ook pas naar de buitenwereld brengen Maar daar ben ik het niet mee eens! Heb gisteren me pa gebeld en vanmorgen me zusje aan de telefoon gehad. Me vriend had zijn moeder aan de telefoon want die hadden we een foto van de vorige echo gestuurd met de post en ze waren allemaal heel erg blij Maar ik moet er helaas weer vandoor, tis nog steeds heel erg druk op me werk Ben ondertussen ook echt bekkaf dus hoop dat het seizoen en het mooie weer snel voorbij is! ♥ Onze uitgerekende datums ♥ 10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 23 maart - Nenaten - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 5 april - KZH - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) 27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) Afsprakenlijst Kzh - 24 augustus - 2e echo Nenaten - 6 september - 4e echo Nenaten - 18 september - Nekplooi, moederkoek/vruchtwater punctie en nog wat onderzoeken haha
@ nenaten ; Ahh was een bijzonder moment dus! Je hoort wel vaker dat mannen wat koeltjes reageren, wij hebben die mama-to-be-hormonen en een kleintje in ons lichaam. Mijn man is wel super enthousiast, maar ook heel erg voorzichtig en angstig. In eerste instantie wilde hij het ook pas vertellen na 12 weken, maar ik heb hem toch over kunnen halen Zorg wel goed voor jezelf he!!! Dankjewel! heb er echt zin in!!! (ook al ben ik toch wat angstig, maar dat is normaal denk ik)
Mijn vriend is (gelukkig) heel anders, toen we bezig waren was hij ook heel erg cooltjes wilde geen namen horen, geen babykamers bekijken enz... Nu is hij helemaal omgeslagen.. Hij zei gisteren zelfs tegen mij: Ik heb zondag niets te doen, ik denk dat ik de kamer maar vast eens begin op te ruimen... Ik zo: Nouuuu wacht eerst die eerste echo maar eens even af meneer... (Onze 'babykamer' staat vol met andere dingen dus een beetje opruimen kan geen kwaad maar ik vond het zo schattig ! Haha... ♥ Onze uitgerekende datums ♥ 10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 23 maart - Nenaten - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 5 april - KZH - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) 27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) Afsprakenlijst Kzh - 24 augustus - 2e echo Nenaten - 6 september - 4e echo Ukkie - 7 september - Eerste echo (7 weken?) Nenaten - 18 september - Nekplooi, moederkoek/vruchtwater punctie en nog wat onderzoeken haha
Hoi, Nenaten: nou die van mij is precies hetzelfde. Ik denk vaker, doen is wat enthousiaster Is er een speciale reden dat jullie een vruchtwaterpunctie laten doen? Wat leuk dat je moeder zo blij was. KZH: succes morgen Ukkie: Bij ons klopte het hartje met 6 weken en 4 dagen. Vandaag de 3de echo gehad. Vond het heel spannend toen ze begonnen met de echo (mijn hart klopte in mijn keel). Omdat je het niet meteen goed zag en het hartje hoorde. Maar alles is prima, pffffff gelukkig. Ik heb weer mooie foto's gekregen, kan ik die in mijn jip en janneke fotoalbum stoppen bij de rest. Zo leuk om in te kijken. Nu morgen de gyn. bellen voor de volgende afspraak, deze echo's heb ik nog bij de fertiliteits ass gehad. We hadden vorige jaar het kamertje al leeg gemaakt en geschilderd. Bij blij als wij over een maand 1 of 2 spulletjes gaan kopen. Ga er niet te lang mee wachten. Zo leuk om dadelijk allemaal van die leuke spulletjes te kunnen kopen. Heb er al zin in. Bij heel blij dat alles goed is. Vind de komende week spannend. De vorige keer ging het toen mis. Een beetje raar maar, ik voel af en toe gewoon even aan mijn borsten, om te voelen of ze nog pijn doen. De vorige x was dat gevoel weg gegaan, misschien een tekenen geweest. Dus ben blij als ze pijn doen. ♥ Onze uitgerekende datums ♥ 10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 23 maart - Nenaten - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 31 maart - Janneke - Geslacht onbekend - (geen idee?) 5 april - KZH - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) 27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) Willen jullie het weten wat het geslacht is? En vertel je het dan aan iedereen? xxx
Janneke.. Wij willen het graag weten het lijkt ons leuk om het kamertje toch met bepaalde kleuren aan te kleden. Van mij mag het ook wel iedereen weten !! Kun je het afspraken lijstje ook nog even erbij kopiëren ?
@kzh: Laat je straks ff weten hoe t was gegaan vandaag?! En jaah was zeker wel een bijzonder moment @ukkie: Wat grappig dat jouw man helemaal om was geslagen, ik had t ook beetje gehoopt nadat hij de kleine zou zien, het hartje zou zien en horen...maar neej @Janneke: Vooral mijn vriend wilt weten of Uk gezond en wel is, vind hij heel belangrijk. Hij is zegmaar meer technisch dan ..uh hoe zeg je dat? Voorbeeldje haha Ik heb een tijdje (5maanden) int zh gelegen en mijn moeder zag aan mij dat het niet goed ging en mijn vriend zag dat er uit mijn drain geen bloed (of oud bloed) kwam maar wat anders...verpleegsters wilde geen arts erbij halen en toen heeft hij zelf de chirurg op de een of andere manier te pakken gekregen en toen lag ik binnen no time weer in de OK... Beetje langdradig maar hoop dat je me snapt hihi Apart trouwens dat jullie zo zenuwachtig zijn voor de echo's, hebben jullie daar n reden voor? Ik ga er gewoon relax heen en lig daar dan met me benen wijd haha En ik wil ook graag weten wat het wordt en dan mag ook iedereen het weten, tis toch best lastig met alles kopen... Er is niet heel veel wat voor meisjes en jongens kunnen (qua kleding) en geel vind ik niet leuk voor beide haha ♥ Onze uitgerekende datums ♥ 10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 23 maart - Nenaten - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje) 31 maart - Janneke - Geslacht onbekend - (geen idee?) 5 april - KZH - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) 27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend - (denkt zelf een jongen) Afsprakenlijst Kzh - 24 augustus - 2e echo Nenaten - 6 september - 4e echo Ukkie - 7 september - Eerste echo (7 weken?) Nenaten - 18 september - Nekplooi, moederkoek/vruchtwater punctie en nog wat onderzoeken haha
Ik ben zenuwachtig omdat ik hoop dat er een mooi hartje klopt.. Ik heb epilepsie en gebruik daarvoor medicijnen en ik heb afgelopen dagen heel veel gelezen over epilepsie en zwangerschap en word daar toch wat zenuwachtig van.. Gelukkig slik ik een hele lichte dosis en heb ik al 4 jaar geen aanvallen meer gehad, maar toch..
Sorry, was de lijst vergeten, maar hij staat er al weer bij zie ik. Nenaten: Ik snap wat je bedoelt . Omdat zo'n vruchtwaterpunctie toch een klein risco geef voor een Mk, zou ik het zelf niet doen. De reden dat ik de echo eng vind is: omdat wij bij de eerste zwangerschap bij de 2de echo er achter kwamen dat hij kindje niet meer leefde. Het hartje was gestopt met kloppen. Ik zag als eerste dat hij ook niet gegroeid was en daarna hoorde we geen hartje. We gingen toen ook blij naar de verloskunde, leuk weer een echo. Nu ben ik ook blij als we weer gaan kijken want dan weet ik of alles goed is. Maar als ze beginnen met de echo vind ik het heel eng. Ja met de benen wijd, hihi. Vind het dadelijk ook wel fijn als ze gewoon van die buik echo gaan maken. kzh: wat fijn dat het beter gaat met de epilepsie. Ik hoop dat alles goed gaat vandaag.
@ nenaten: leuk dat je moeder zo blij reageerde! Mijn man was in het begin juist erg ongerust en nu begint hij eindelijk relaxer te worden omdat het nu goed gaat. @ kzh: suc6 en veel plezier straks! @ janneke: hoop voor jou dat je de kleine snel gaat voelen, dat neemt een stuk onzekerheid weg. Hoop dat deze kleine een vechter is!