De zwangere meiden uit het "meiden die al langer dan 1jaar bezig zijn" topic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kzh, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Ooo beschuitje, ik vind het zo erg voor je. Een mk is niet niks, het is toch een kindje wat je verlies ook al is het nog zo klein.
    Het bloed verlies had ik ook heel erg, ik geloof zelf nog wel 3 weken na de miskraam. En bij 1ste x ongi ook heel veel en ook weefsel.
    Ik wens je veel sterkte.
    En die tranen horen erbij, het is niet niks allemaal.
    Dikke knuffel van Janneke

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wat vreselijk voor je beschuitje. Niet alleen het feit dat het gebeurd is, maar ook dat de nasleep fysiek zo zwaar is. En dan de emotionele achtbaan nog... Wat fijn dat je vriend zo attent is, wat een lief 'aandenken'. Hopelijk gaat het snel weer beter met je en kun je het een plekje (gaan) geven. Knuffel!

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Dank je meiden..

4. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Beschuitje... Het is inderdaad niet niets !! Wel lief van je vriend van dat bedeltje... Hopelijk kunnen jullie het snel een plaatsje geven, dikke knuffel meid

5. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb volgens mij zondag de kleine voor het eerst gevoeld... Ofja, ik zat in de bios en het leek net of mijn buik begon te knorren maar ik had net gegeten.. Net alsof er iemand bubbels zat te blazen in mijn buik, het duurde jammer genoeg maar 10 seconden en heb het erna niet meer gevoeld.. Hopelijk komt het snel nog eens! Op maandag werk ik altijd van 08:00 tot 20:00 (jaa ik weet het veel te lang) en ik kwam thuis en had enorme buikkrampen, waarschijnlijk is dit 'bandenpijn' geweest... Pfff vond het verschrikkelijk! :(

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    gaaf he ukkie! :D
    ik voel haar nu heel duidelijk, vooral als ik in bed lig.. dan probeer ik ook contact te maken door mijn handen op mn buik te leggen of mijn buik lekker te masseren..
    zo bijzonder he! :D

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    wat leuk ukkie!! kan niet wachten :D

Vandaag termijnecho gehad, superleuk!! Beeb was druk aan het rondzwemmen en nu al eigenwijs, zwom steeds weg als de vk m eindelijk goed op beeld had :D lag heel diep in mn baarmoeder, dus hartje was niet te vinden, dat was wel jammer.... Exact op groei, dus termijn is niet veranderd maar nu wel officieel: 9-6-2013!! Nu kapot, dus ga lekker dromen :)

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Fijn dat alles goed is eki! :) geniet er maar lekker van!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Terug van het ziekenhuis inmiddels...mijn baarmoeder is leeg en schoon. Ene kant hoera en jippie en andere kant heel verdrietig. Ik kreeg ook een enorme boze bui net, nu gaat het wel weer. Het is gewoon oneerlijk bah bah...ik zie ook op tegen die rotte hormoonpillen weer. We moeten nu wachten op menstruatie en daarna , zal ergens eind december zijn, op voor iui nummer 3.
    Ben toch wel wat huilerig vandaag merk ik.
    Ik probeer snel weer zwanger te worden en hier terug te komen. Ik lees nog wel stiekem een beetje mee is dat ok?
    Tot snel ziens ( hoop ik )!!!

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Toch wel fijn dat alles schoon is en jullie verder kunnen, al blijft het heel verdrietig natuurlijk!
    Hopelijk zien we je snel terug hier, en uiteraard is het niet erg als je meeleest! Sterkte meid!

11. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Hi Meiden!
    Ben weer terug in AT, kan weer lkkr verder met me normale leventje haha
    Beschuitje: Klote nieuws :( En hou vandaag maar lekker een huil dag, dat is helemaal niet erg!! Hopen dat jij in 2013 ook zwanger bent en blijft na je 3e IUI
    Ukkie: Cool he dat gevoel! Voel je de kleine nu ook al vaker? Bij mij was de eerste keer iets anders, ik voelde echt een trap en nu is Uk echt onwijs druk!! Me vriend heeft Uk eergisteren in bed voor het eerst gevoel, heel apart vond hij het haha Gisteravond in bed had hij weer zijn hand erop en toen was Uk ook lkkr actief bezig. Me vriend was voor de kleine kinderliedjes aant zingen haha Vet schattig, dit is het eerste wat hij doet zegmaar was stiekem wel beetje verbaasd :)
    Eki: Ik denk dat alle baby's camera schuw zijn haha De meeste draaien weg of liggen net verkeerd om :p Maar is altijd leuk om je kleine weer te zien toch´

Hier: Vanmmorgen naar me internist geweest voor me Crohn en hij zei idd dat ik geen borstvoeding mag geven, waar ik zelf al van uit ging en vind het eerlijk gezegt ook niet erg hihi
    Vrijdag hebben we eindelijk onze "20weken" echo en gaan ze alle orgaantjes nakijken en weten we eindelijk wat het wordt Zoooo spannend weer :D
    Trouwens nog even over de 20 weken echo waar we t laatst over hadden. Het is in NL niet verplicht! Het vind plaats tussen de 18 en 22 weken zwangerschap. En je mag deze echo niet als pretecho noemen of vergelijken wat sommige doen/zeggen.
    Als het goed is krijgen jullie ook de WIJ jonge ouders thuis met de post toch? In deze maand staat er toevallig een stukje in over de 20weken echo ;) Ik heb ze vanuit Nederland allemaal meegenomen dus ik heb de aankomende tijd lekker wat te lezen hihi
    Vrijdag gaan we na de echo even langs IKEA wat meubels kopen voor kinderkamer en een extra kast voor ons zelf. We blijven toch hier wonen helaas :( Dus moeten beetje inproviseren, maar ik blijf wel lkkr kijken naar andere huizen haha

12. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ nenaten: 20 weken echo is inderdaad geen pretecho. Wij hebben de echo gedaan om voor te kunnen bereiden op eventuele afwijkingen.
    Als de echo geen bijzonderheden laat zien, dan is het achteraf wel en pretecho.

@ beschuitje: fijn dat je helemaal schoon bent! Hoop dat je menstruatie weer snel op gang komt en dat de volgende iui goed blij gaan! Ik werd beide keren weer volgens mijn normale cyclus ongesteld met misschien een paar dagen verschil.

Hier gaat alles zijn gangetje. Krijg nu eindelijk een buikje, enkel wel hoog. Had ik bij onze dochter ook.

13. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Gisteren organen onderzoek gehad en gesproken over het feit dat ik Crohn heb...
    Alle orgaantjes zijn in orde, zijn blaas was vol omdat hij net gedronken had blijkbaar en hij plaste net toen de arts op ultrastralen aant kijken was (blauw en rood) haha Het is dus een JONGENTJE!!
    Wat betreft met me crohn..Ze vroeg of er na mijn operatie in 2009 was gezegd of ik in de toekomst gewoon kon bevallen of met een kijzersnee... UHM geen idee Duss dat moet ik navragen, maarja ik ben uitgeschreven in Nederland en ik heb wel mijn medisch dossier hier maar daarin staat natuurlijk alleen alles in het Nederlands.. Dus me vriend gaat zn moeder ff bellen die verpleegster is in het zh waarin ik 3 maanden gelegen heb om na te vragen bij de artsen die mij behandeld hebben hoe t precies zit.
    Ik moet ook met de 28 weken een prik krijgen want ik heb een negatieve bloedgroep en de kleine positieve... Maar dat geef ik 18dec gelijk door aan mijn frauenarts want dan heb ik een 2uur durende afspraak, dan gaan ze ook gelijk me suikers nakijken...is daar bij jullie ook iets over bekend?

@Janneke, wil jij trouwens niet weten wat het wordt? Ik zag dat jij 12nov je 20weken echo had, maar je had eigenlijk niet verteld of het een jongen of meisje is ;)

@girafje, miss een beetje raar en niet lullig bedoeld hoor, maar krijg jij nu pas een buikje? Ik ben afgelopen 4 weken ruim 6 kg aangekomen en heb een duidelijk groeispeurt gehad haha Toen ik in Nederland was zagen mijn vriendinnen elke keer dat ze me zagen dat ik gegroeit was :p

Vandaag met de kasten bezig geweest, oude kledingkast van dit huis (wat we huren en eigenlijk niet van ons is) Uit elkaar gehaald en in de garaga van de buren gezet en begonnen met het in elkaar zetten van onze nieuwe kasten die we gisteren hadden gekocht....Maar ik mag van me vriend echt niets tillen/dragen haha Dusse sta een beetje toe te kijken haha Maare niets doen doe ik niet hoor haha

Heb t lijstje weer ff aanpast :)

♥ Onze uitgerekende data ♥

10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje)
    23 maart - Nenaten - Jongen
    29 maart - Janneke - Geslacht onbekend - (geen idee?)
    1 april - KZH - meisje
    27 april - Ukkie87 - Geslacht onbekend -(geen idee?)
    9 juni - Eki - Geslacht onbekend -(geen idee)
    28 juni - Beschuitje - Geslacht onbekend -()

Afsprakenlijst

26 november - Kzh Pretecho Jan Koning
    18 december - Nenaten - Frauenarzt

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik mag van het lijstje af trouwens...

15. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ nenaten: gefeliciteerd met jullie mannetje!

Weet dat je het niet lullig bedoeld en ja ik heb sinds een week pas echt een buikje. Helaas voel ik het ook en loop ik het liefst de hele dag in trainingsbroek, want veel druk rond mijn buik is niet lekker. Kleine zit met het hoofdje ook erg hoog, waardoor liggen het meest prettige is.
    Morgen maak ik weer een foto en dan zal ik het verschil wel tonen!

16. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland

1 april - KZH - meisje

Afsprakenlijst

6 december - Girafje Vk

Eigen afspraak toegevoegd en Beschuitje van de lijst afgehaald (helaas :()

17. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Sorry beschuitje :( !!!!

Tnx Girafje :) Voel je jouw kleine ook pas sinds vorige week? Dan krijg jij zeker later een enorme groeispeurt haha Maar was dus bij je eerste ook zo?

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ nenaten: ik voel de kleine gelukkig al sinds 14 weken.
    Bij mijn dochter was het precies hetzelfde en kreeg ik nu ook pas een buikje. Heb nooit een flinke buik gehad en draag de kleine blijkbaar erg naar binnen en hoog!

19. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36

1 april - KZH - meisje

Afsprakenlijst

6 december - Girafje Vk
    12 december - Eki Vk

20. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    woohooooo!! 12 weken!! :D:D