De zwangere meiden uit het "meiden die al langer dan 1jaar bezig zijn" topic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kzh, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Hoi,
    kzh: ja, grappig he, ons jongetje kan ook regelmatig hard schoppen, dat ik er van schrik, vooral als ik op mijn zij lig in bed.

Ja we weten het zeker, we krijgen een jongetje, vandaag op de echo waren de balletjes goed te zien, hihi

eki: het is leuk he, als het babytje veel beweegt, soms gaat mijn buik echt helemaal op en neer.

xx

2. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    kzh en janneke ik voel onze kleine ook heel vaak hard stompen, trappen en duwen!! Soms voel ik me gewoon beurs van binnen :( En vooral als ik op de bank lig en hij dan naar boven tegen me ribben duwd is het echt niet bepaald fijn... Maarja je moet er wat voor over hebben! Als ik in de avond tegen me vriend aan lig op me zij merkt hij de kleine ook, dan hoef ik niet alleen wakker te liggen :p Etterbakkie heeft hij al als bijnaam hihi

Het zwemmen was trouwens een stuk gezelliger, beetje kunnen kletsen met de andere terwijl we in het water oefeningen aant doen waren ;) Verder doe ik rustig aan, ik werk ook niet omdat mijn contract 1 oct was afgelopen en ik daarna geen werk meer kon vinden en mij dan ook niemand zou aannemen aangezien ik na de bevalling min. 1 jaar met verlof ga.

Eki hoezo heb jij eigenlijk deze week 2 afspraken, kon dat niet in ene? of doet de vk niet de echo?

Ik ben heel benieuwd donderdag hoe groot, hoeveel de kleine weegt ect heb hem nu al n tijdje niet meer gezien haha Bijna 2 maanden niet zelfs! Was gewoon verwend denk ik, dat ik in het begin elke 2 weken een echo had :p

3. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    @janneke: gefeliciteerd, een jongen! Zijn toch aan het overheersen op het hele forum!

@nenaten: vk kan de 20weken echo idd niet doen, heb je een echo opleiding voor nodig en die hebben ze (nog) niet. Echo wordt dus in het zh gedaan, daar ga ik ook bevallen en ben dr nog nooit geweest (zijn aan het verhuizen naar een andere stad) dus kan ik mooi even rondgluren :)

4. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Ah ok zo, ja ik weet niet hoe dat precies zit in nl met vk en zh...hihi
    Ik heb hier een frauenartz die ook echo's doet, maar ik loop ook nog steeds voor controle in het zh in Innsbruck, maar ik ga bevallen bij een kleiner zh hier in de buurt en daar heb ik alleen voordat ik zwanger was een keer een onderzoek gehad. Maar donderdag ga ik naar dat zh voor cursus voorbereiding op je zwangerschap.

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ janneke ; Fijn dat het bevestigt is!

@ nenaten ; ja, soms is het wel vervelend als de kleine zo druk is.. Maar toch wel heel fijn dat we zoveel beweging voelen toch!
    Mooi dat het zwemmen je beviel..

haha ga je nu weer vaker een echo krijgen?
    Hier nu om de 3 weken omdat het zo goed gaat.. :p

6. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    @janneke..LEUK!! :)

Hier volgende week weer de echo...erg spannend maar heb er vooral zooooveel zin in ;)
    Ik vind het vooral ook leuk om vanuit jullie mee te lezen..soms zelfs erg jaloers ;)

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ clijntje ; even geduld! over een tijdje ga jij ook lekker aan het kamertje beginnen, kleertjes shoppen en beweging voelen! :D

@ hier ; naar de bekkenfysio geweest eergisteren. Het probleem zat echter niet direct in mijn bekken maar in de spieren rondom mijn bekken en bovenbenen en buik.. Schijnbaar (en nu ik er op let merk ik het zelf ook) kan ik mijn spieren niet ontspannen, mijn bekkenbodemspieren en buikspieren zijn zo goed als altijd aanespannen, terwijl mijn diepe buikspieren niet goed functioneren en die zouden "de buik" moeten dragen.
    Dus moet nu de juiste spieren gaan aanspannen, en de andere gaan onstpannen (klinkt makkelijk, maar is zo moeilijk!)
    Moet op een tuinstoel zitten ipv de bank omdat dat stabieler is.. en makkelijker opstaan is.
    Ook moet ik meer wijdbeens zitten en lopen haha, dan ontspan je de spieren meer.. verschrikkelijk! haha
    Nu braag mn oefeningen doen en volgende week terug.
    Maak me toch een beetje zorgen, aangezien die spieren down there toch echt moeten ontspannen wil er straks iets doorkunnen.. dus hopelijk krijg ik het ontspannen snel onder de knie.

8. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Meiden... Sorry sorry, heel lang niet online geweest.. Vriendlief is thuis van Irak, niet veel van elkaar kunnen genieten de eerste week want hij heeft een aantal dagen met 41 graden koorts op bed gelegen en de rest van de week tussen de 39 en de 40 graden.. Nu gelukkig opgeknapt, laatste paar dagen aan de babykamer gewerkt, spulletjes zijn binnen en de innesteldrang is ERG hoog.. vandaar erg druk gehad en niet veel online geweest.... Ga jullie weer volgen :D

Nog bijzonderheden, heb nl. niet terug gelezen....

9. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @kzh Ik heb de 31e nog afspraak int zh, 14feb laatste bij de frauenartz en daarna heb ik geen idee hihi En ja is wel fijn idee dat ik de kleine zo vaak voel, maar af en toe trapt/stompt hij zoo hard..:)
    Wel balen zeg dat je met je bekken problemen had/heb...:( Maar gelukkig weten ze nu waardoor het komt en kan je oefeningen ervoor doen!

@Clijntje Jij heb dan ook snel weer een echo, is dat omdat je zwanger bent geworden via IUI? Wel leuk dat je weer mag kijken ;)

@Ukkie Fijn dat je vriend weer thuis is, maar dan gelijk niet...:( Minder!!

@Hier Vandaag bij Frauenartz geweest. Uk ligt al met zijn hoofdje naar beneden (ik denk sinds gisteren of eergisten na me yoga/zwemmen) Zijn hoofdje is 8,6cm, weegt ongeveer 1,6kg en mijn placenta zag er ook goed uit. Bloeddruk was in orde, alleen mijn urine was niet goed... Ik moet meer drinken en granberrie pillen nemen. Bloed was ook weer geprikt en voor de uitslag moet ik dinsdag terug bellen ivm onderzoek nieren en bloed van kleine.
    Vanavond met me vriend naar cursus voorbereiding op de zwangerschap, ben benieuwd! Vanaf volgende week zaterdag ga ik met mutterschutz (verlof) Want dan zit ik alweer 8 weken voor me uitgerekende datum. Ik begin nu wel een beetje angst te krijgen, ik weet namelijk nog steeds niet of ik natuurlijk mag bevallen of met keizersnee... :x Stomme zh in NL heeft nog steeds niet de gegevens die ik nodig heb, heb deze al eind nov aangevraagt! Kinderkamer is nog niet helemaal af, bedje moet nog geschuurd en geschilderd worden. Wil kijken wat ik nodig heb voor als ik toch onverwachts naar het zh moet vanwege complicaties ect... Pfff miss maak ik me wel te druk hoor. Uit de namen zijn we ook nog niet echt, ik wil nog een foto shoot maken van me buik met me vriend en daarvan een foto gebruiken voor geboorte kaartje Waar we ook nog mee moeten beginnen.... Hebben jullie dit ook of maak ik me echt veel te druk? Ik wil niet alles op het laatste moment doen en zo is mijn vriend helaas wel :)

♥ Onze uitgerekende data ♥

10 februari - Girafje - Geslacht onbekend - (denkt zelf een meisje)
    23 maart - Nenaten - jongen
    29 maart - Janneke - jongen
    1 april - KZH - meisje
    27 april - Ukkie87 - meisje
    9 juni - Eki - jongen
    26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee)

Afsprakenlijst
    16 januari - Eki - conrole VK
    17 januari - Nenaten - Frauenarzt
    17 januari - Janneke - controle VK
    18 januari - Eki - 20 weken echo
    30 januari - Kzh - controle gyn
    31 januari - Nenaten - ZH controle
    14 februari - Nenaten - Frauenarzt

10. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    * Voor de meiden die het leuk vinden, heb 2 fotos van de babykamer in mijn album staan...

11. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    vandaag 20 weken echo gehad: helemaal goedgekeurd!!

12. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Kom ook weer even langs!

Fijn om te oezen dat het goed gaat bij iedereen!

Hier gaat alles goed, sinds een paar dagen wat bekkenklachten.
    Dinsdag weer op controle geweest en ukkie ligt nog steeds goed en ik mag gewoon bevallen! Moet me in het ziekenhuis melden als ik een uur lang weeen heb en wordt daar dan goed in de gaten gehouden vanwege het litteken van de keizersnee. Nog max 5 weken en dan zal ukkie er zijn :)!

13. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Eki... Wat fijn zeg, en nu dubbel genieten :D

Girafje.. Wat spannend, maximaal 5 weken... HEERLIJK!

14. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    @khz jip.

Ja de eerste was op de voortplantingsafdeling en dit is de intake bij de gyn.
    Ik teken er voor hoor, graag veel echo's van de kleine :)

Wat goed ukkie geniet ervan!

De laatste loodjes, succes :) geniet ervan

15. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Wauw, vandaag alweer 37 weken zwanger en dat moest gevierd worden met onze dochter van 3,5 :D

Bijgevoegde bestanden:

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ eki : fijn dat de 20 weken echo goed was!!!:) nu kan het genieten echt beginnen ;)

@ girafje : wat fijn dat de kleine goed ligt en je gewoon mag bevallen!
    Laatste loodjes! Spannend hoor :D
    Ennuh, mooie buikschildering ;)

@ clijntje : hoest bij jou?

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ nenaten : dat heet nesteldrang meis, alles geregeld willen hebben!
    Zo ben ik vorige week om 4 uur snachts achter mn laptop gaan zitten om geboortekaartje te maken ;)
    Heel logisch dus, je wilt alles gewoon klaar hebben!
    Maar nu je e verlof bent heb je tijd zat toch! Komt goed!

@ ukkie : fijn dat je vriend weer terug is, minder dat ie meteen van het nederlandse griepvirus mocht genieten ;)
    Heb even gespiekt in je album, mooi hoor!!
    .

18. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden, als de babykamer helemaal af is zal ik er nog wel wat foto's opzetten... Ik ben nu totaal 4 kilo aangekomen maar mijn buik groeit nu ENORM hard !

Girafje... Aaaah wat een prachtige foto !! En wat een bescheide buikje met 37 weken!

19. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Wat een super gave foto girafje..geweldig!!!
    Heeeeel veel succes straks! :)

Spannend ukkie....ben benieuwd..

Hoe is het hier?? Minder..ik ben enorm beroerd en sinds een weekje nu ook ineens echt misselijk (gelukkig meteen de hele dag). De eerste hormonale discussie inclusief tranen is hier ook geweest :(
    Verder morgen naar de gynaecoloog... erg spannend...we hopen op n echo, maar we zien wel :)
    Een week voor de echo ga ik enorm twijfelen is de baby nog actief, is er echt niks mis enz. :( ach ja..morgen weer n beetje in rust!

Lieve knuffel

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hihi ja clijntje, dat hoort er ook bij ;)
    Meestal gaat die misselijkheid er na een paar weken weer vanaf gelukkig. Maar die hormonen, daar zit je nog even mee opgescheept :p

Succes morgen bij de gyn! Lijkt me wel dat je een echo krijgt hoor!

Deel Deze Pagina