Vandaag maar weer eens een foto gemaakt... 31+4 Gisteren avond zei mijn vriend ineens, nog maximaal 10 weekjes en dan zijn we voor altijd met zijn 3-tjes. Clijntje... Succes morgen !
Hoi meiden, Ik lees wel alle berichten, maar weinig tijd gehad om te reageren. Nu eindelijk even de rust om de laptop erbij te pakken en uitgebreid een reaktie achter te laten. Vandaag is het precies een week geleden dat onze kleine meid is geboren. Voor mijn gevoel is ze er altijd al geweest. Nog even kort mijn bevallingsverhaal. Op maandagochtend moest ik mij om half 9 melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Ik kreeg eerst een ctg en werd er een balloncatheter geplaatst om de ontsluiting te stimuleren. Smiddags om half 4 viel de ballon eruit en bleek ik al 4 cm te hebben. s nachts rond half 2 werden de weeen duidelijk pijnlijker en om half 4 hield ik het niet meer qua pijn en heb ik om verdoving gevraagd die de scherpe randjes van de pijn weghaalde. De weeen begonnen toen echt door te zetten en om half 10 had ik duidelijke persdrang. Na een half uur persen kwam onze grote meid (4550 gram!) ter wereld. Toen ze op mijn buik werd gelegd kon ik niet geloven dat ze een meid was en moest twee keer goed kijken. Helaas moest ik wel gehecht worden en heb ik behoorlijk last van aambeien. Gelukkig heb ik nog tot donderdagmiddag kraamzorg van een leuke vrouw en is manlief daarna tot dinsdag vrij en dan moet ik alles alleen gaan doen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die willen helpen als ik het vraag (maar ben niet zon hulpvrager). Ben ondanks de pijn nog steeds blij dat ik deze keer vaginaal ben bevallen. Heb sinds vandaag pas echt het gevoel dat de pijn minder wordt en dat ik wat meer kan in huis. Hoop donderdag voor het eerst na de bevalling buiten een rondje te lopen. Ga dan even bij mijn zus langs die vlak achter mij woont en als dat lukt ga ik vrijdag weer een stukje verder. Ben erg benieuwd hoe mijn conditie zal zijn. De kleine meid is rustig en makkelijk en de onze grote meid is een echte grote zus. Ben echt aan het genieten van beide meiden. Helaas loopt de borstvoeding ook deze keer niet zoals het moet en slaapt ze veel overdag en is moeilijk wakker te houden tijdens het voeden. Vandaag kreeg ze een volle fles en meteen daarna was ze echt wakker en actief, een compleet ander kind. Ik twijfelde de hele week al, maar nu was de beslissing makkelijk: geen borstvoeding meer! Heb bij de oudste nog twee maanden gekolfd, maar ga dat nu niet doen. Moet helaas weer gaan, de kleine meid wordt wakker en wil een flesje .. Tot later!
Wat n bevalling! Fijn dat jullie mooie wonder er is! Lekker van gaan genieten! Ik ben blij je zo 'blij' te horen. De borstvoeding..tja..als je ziet dat je kleine zich gewoon 'beter' voelt is dat wel fijn en de keuze heel snel gemaakt! Geniet van dit mooie grote geluk...zeker nu de pijn langzaam minder wordt!
Nog gefeliciteerd! Hier ging de borstvoeding ook niet echt en na een paar dagen ook over gegaan op flesvoeding wat een verademing was dat zeg
@ girafje : een flinke meid dus! Haha Fijn dat de kraamzorg goed bevalt! En wel hulp Vragen he! Vervelend dat de borstvoeding niet lukt, maar als het niet gaat, dan gaat het niet! @ hier : vanmorgen controle gehad, kleine is op weg naar beneden en groeit goed! Ook gehad over de bevalling en de gyn gaf aan dat ze me niet overtijd wil laten gaan ivm mijn epilepsie. Dus zeer waarschijnlijk wordt ik n week 39 ingeleid.. Dat is dus over 4 weken.. Zenuwen slaan nu echt toe hahaha
kzh wat spannend!!! super gaaf dus!! Wauw...je hebt een eind dat in zicht komt!! Hier..de kleine gezien...en wauw wat was de vrouw van de echo positief en wat was het gfaaf om een 30 minuten te mogen kijken naar ons eigenwijze slapende wondertje!
Girafje.. Leuk je verhaal, blijft altijd mooi om te lezen.. een meisje, je gevoel was een jongen toch?? Of zit ik er nu helemaal naast? Hop die borstvoeding weg en lekker gaan genieten met die flesvoeding..! Zomer.. Wat een prachtige meid heb je zeg! Kzh.. Jij bent de volgende !!!! 39 weken, heerlijk.. wel fijn dat je een beetje een 'tijd' hebt, ik vind het zo frustrerend dat ik niet weet wanneer ik mama word. 38 weken of 42 weken... pfff hahaha Spannend !!! Clijntje.. Lekker genieten van die echo's vanaf 20 weken zijn de ze niet meer zo mooi.. heb met 30 weken een echo gehad en alleen een groot hoofd in beeld, wel grappig Hier, al ca. 2/3 weken veel last van harde buiken, steeds advies minder doen.. Ze komen en gaan wel 10x per dag. Vandaag bij de VK geweest hartje geluisterd alles goed, weer over de harde buiken gehad.. Advies met 6 weken met verlof ipv 4 weken en urine inleveren... Vanmiddag meteen gedaan, en jawel... Blaasontsteking, meteen medicijnen meegekregen. Moest ook bloedprikken voor suiker en ijzer, ijzer te laag. Minimaal 7,5 en mijn ijzer was 6,2 moet morgenvroeg opnieuw prikken bij het lap voor een 'officiele' test en dan gaan ze kijken welke medicijnen ik moet gebruiken tot het eind van de zwangerschap...De VK vond het raar dat ik nog zo actief was, en niet echt moe want dat zou echt moeten met die lage ijzer waarde's. Ben overdag wel wat moe, maar kan in de avond weer niet slapen.. Beetje vaag dus... Nergens last van en toch weer een hele lijst...
@ ukkie: mijn gevoel was een meisje. Balen dat je blaasontsteking en laag ijzer hebt. Hoop dat de medicatie snel goed aanslaat!
@Ukkie: Mooie buik hoor Ik heb ook altijd al ijzer tekort gehad en ik slik hiervoor Ferretab (ijzertabletten) naast me vitamines voor zwangere (foliumzuur, vitamines, mineralen, sporenelementen, omega-3 vetzuren, druivenpitten extract. Dit zijn 1 tablet en 1 capsule ) En ik slik sinds een paar weken cranberry capsules voor tegen blaasontsteking omdat ik er al tegen aan liep volgens mijn Frauenarzt. Je hoeft niet altijd de "kenmerken" te hebben om ijzer tekort te hebben haha Kunnen ze gewoon checken in je bloed en urine. @Girafje: Gelukkig alles goed gegaan! Enne je heb idd een grote meid gekregen hihi Doe maar gewoon lekker rustig aan, je merkt zelf wel wanneer en wat je weer wat kan gaan doen denk ik En tsja als ze borstvoeding niet lukt, in flesjes zitten ook genoeg en voldoende voedingsstoffen! Ik las vanmorgen toevallig dat als je borstvoeding geeft dat je dan ook nog extra vitamine K en D moet geven dus niet alles zit in je borstvoeding! @KZH: Ook spannend bij jou, eerder de kleine! Is goed dat ze je eerder willen gaan inleiden (als de kleine er nog niet al is dan )ivm je epilepsie! @Clijntje: Leuk he om je kleine te zien! Met de 20 weken echo mag je nog langer kijken en genieten hihi Daarna wordt het idd helaas minder wat je kan zien, dan zie je niet meer je kleine in het "geheel"... @Hier: Ik had vrijdag in de kou op de toch gestaan bij de begrafenis (weet niet meer of ik t gezegd had..) Maarja ben nu dus strontverkouden, hoest me longen uit me lijf, me ribben doen zeer bij het hoesten en niezen, me ogen branden...voel me dus eigenlijk gewoon beroerd Fijn allemaal en zeker nu t ook zwaarder is met me zwangerschap... Maar ik was maandag in het zh geweest en heb ruim 20min aan de ctg scan gelegen, alles was in orde met de kleine! Hij woog 2800gr en deze arts zei weer dat de kleine gewoon op datum komt, dus niet wat mijn frauenartz 14feb zei over 2 weken (dat zou nu al zijn haha) Dus wacht gewoon nog even 3 weken Maarja je weet nooit wanneer hij naar buiten wilt komen, hij is trouwens behoorlijk actief! Trapt de hele tijd met zn voetjes aan de zijkant van me buik, kan zo zn voetje vast houden! Was na t zh nog even naar de Frauenarzt geweest voor uitslag van een soort van uitstijkje en tada ik heb een schimmelinfectie Dus gelijk recept meegekregen en heb 3dagen vaginaal een grote pil in moeten brengen. Hoop dat t dan nu weg is. Maargoed dat de kleine niet eerder is gekomen anders heeft hij weer kans op Spruw en dat moeten we ook niet hebben! Nou ben echt benieuwd wie de eerst volgende is met biggen hihi ♥ Onze uitgerekende data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - jongen 29 maart - Janneke - jongen 1 april - KZH - meisje 27 april - Ukkie87 - meisje 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst 6 maart - Eki - controle vk 6 maart - Ukkie87- 32 weken echo 11 maart - Nenaten - controle zh 13 maart - Marassie- controle gyn/ 2e echo
@ clijntje ; fijn dat alles goed was en dat je even goed hebt kunnen gleuren naar de kleine! @ ukkie ; rustig aan he meid! Vervelend, blaasontsteking, hopelijk werkt de AB snel! @ nenaten ; nog gecondoleerd, was ik helemaal vergeten Vervelend dat je verkouden bent, dat gaat niet zo goed samen met zwangerschap he! Wordt dus gewoon afwachten wanneer de kleine gaat komen haha Schimmelinfectie al weg? ♥ Onze uitgerekende data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - jongen 29 maart - Janneke - jongen 1 april - KZH - meisje 27 april - Ukkie87 - meisje 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst 6 maart - Eki - controle vk 6 maart - Ukkie87- 32 weken echo 8 maart - Kzh- controle gyn 11 maart - Nenaten - controle zh 13 maart - Marassie- controle gyn/ 2e echo
Dank je kzh! Ik was vrijdag nog even langs de Frauenarzt om een uitslag in me moeder kind pas te zetten die ze nog vergeten waren en ik had toen gelijk gevraagd of de infectie weg is na 3 dagen antibiotica ingebracht te hebben en ze zei dat het weg zou zijn omdat het hoge dosering was. Dus hoop het dan ook maar Verkoudheid is nog steeds niet weg, en met hoesten ook nog steeds pijn in me ribben Mijn broeken (ook zwangerschapsbroeken) zitten niet meer lekker, Uk ligt zo laag dat ik alleen nog me pyjama broek aan kan en dan op half 11 haha Owja mijn vriend heeft van t weekend even getekend op mijn buik
Nou Nenaten dan moet het in de buurt komen! Als niks meer lekker zit! Wat een gave tekening van je vriend! Leuk-leuk!!
@Nenaten.. Vervelend zeg, hopelijk is de infectie na 3 dagen weg, en heb je er niet al te veel last van !! Leuke buikschildering... @Girafje.. Oh, dan was je gevoel dus juist... lijkt me zoooo spannend tot het laatste afwachten, ben ik veel te nieuwschierig voor. Blaasontsteking is geloof ik al weg (vandaag laatste medicijnen ingenomen) mijn harde buiken zijn al een paar dagen zo goed als weg
Hoi Dames, Hoe gaat het? Nog gefeliciteerd Zomerr Oo spannend kzh, dus over 2,5 week word je ingeleid.... nenaten: nog gecondoleerd, gaat het nu weer wat beter? Wat een grappige tekening.... Ukkie: fijn dat het beter gaat... Girafje: Hoe gaat het nu met het eten? Hier is nog alles goed.... lekker rustig aan, wat poetsen, afspreken met vriendinnen. Het gaat zo snel al weer 3 weken op zitten van het verlof. Ik ben benieuwd wie de volgende is! Gisteren nog bij de VK geweest, het kindje ligt al lager, maar zat nog niet vast. Dus al mijn vliezen breken moet ik om dit moment nog plat gaan liggen. Ik heb laatst ook een schildering op mijn buik laten zetten, zie foto. Dit weekend gaat een vriendin van mijn nog een aantal foto's maken, ben benieuwd....
En als nog iemand vergeten ben, ik hoop dat alles goed gaat! ♥ Onze uitgerekende data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - jongen 29 maart - Janneke - jongen 1 april - KZH - meisje 27 april - Ukkie87 - meisje 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst 6 maart - Eki - controle vk 6 maart - Ukkie87- 32 weken echo 8 maart - Kzh- controle gyn 11 maart - Nenaten - controle zh 14 maart - Janneke - controle VK 13 maart - Marassie- controle gyn/ 2e echo
@ nenaten ; leuke buikschildering! ben je alweer een beetje beter? @ clijntje ; hoest met je? @ ukkie ; hoe was de echo? @ janneke ; wat een mooie buikschildering heb je! @ hier ; vanmorgen controle gehad, kleine is goed op weg naar beneden. Volgende week vrijdag gaan we de inleiding plannen, zo spannend! Wel slaapmedicatie meegekregen omdat ik nu maar 3 uurtjes per nacht haal en dit gevaarlijk is met mijn epilepsie.. vanacht dus lekker slapen! ♥ Onze uitgerekende data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - jongen 29 maart - Janneke - jongen 1 april - KZH - meisje 27 april - Ukkie87 - meisje 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst 11 maart - Nenaten - controle zh 13 maart - Marassie- controle gyn/ 2e echo 14 maart - Janneke - controle VK 15 maart - Kzh- controle gyn
Zooo was even een verassing! Een goede vriend van ons was voor het weekend hierheen gekomen en had als verassing mijn moeder meegenomen Vanmorgen waren ze nog even allebei meegeweest voor de ctg en echo en als de kleine deze week nog zou komen zou me moeder hier blijven voor de bevalling, maar de dokter zei dat ik gewoon geduld moest hebben en dat het ernaar uitzag dat hij komt wanneer hij wilt komen ---> betekend veel geduld hebben pfffffff! Ze is dus met die vriend daarna weer mee terug naar nl gereden (rijden nu eigenlijk haha) Moet over 10 dagen terug komen en daarna om de 3 dagen. Mijn bloeddruk was (voor het eerst) aan de lage kant, geen idee hoe dat komt...Nog rustiger aan doen dan rustig dus @Janneke: Jij heb ook een mooie tekening laten maken! @kzh: Ook spannend deze week al bespreken over je inleiden!! ♥ Onze uitgerekende data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - jongen 29 maart - Janneke - jongen 1 april - KZH - meisje 27 april - Ukkie87 - meisje 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst 13 maart - Marassie- controle gyn/ 2e echo 14 maart - Janneke - controle VK 15 maart - Kzh- controle gyn 21 maart - Nenaten - controle zh
mooi hoor janneke!! nenaten wat gezellig! hoe ga je dat straks doen als je bevallen bent? komen je ouders meteen jullie kant op of niet? kzh spannend!!!!! jij gaat de volgende zijn hoor hier gisteren voor het eerst een harde buik gehad wist meteen wat het was haha. ging ook nog even luisteren met de angelsound, volgens mij schroktie zich te pletter want zn hartje ging me toch snel!! gelukkig werd het snel rustig toen ik mijn hand op mn buik legde