@Kzh.. Echo was goed, ze was exact 400 gram gegroeid in 2 weken en gemiddeld is het 200 gram... Als ik haar draag tot 40 weken weegt ze 3200 gram
@ nenaten ; wat leuk dat een vriend je moeder meegenomen had!! succes met rustig aan doen, geen last van nesteldrang? @ eki ; mooi he om te voelen hoe de kleine reageerd op je! @ ukkie ; fijn dat alles goed was!! hoe is het met de andere meiden?
Hoi, hoi, kzh: enne heb je lekker geslapen??? Nenaten: wat leuk dat je moeder op bezoek kwam... Ik ben benieuwd wie nu het eerst gaat bevallen???? Eki: Ik wist niet dat de hartslag van de kleine omhoog gaat bij harde buiken. Toen ik nog aan het werk was had ik er vaker last van. Nu nog soms, ook wel eens als ik een tijdje gezeten heb en dan sta ik op. Hier gaat alles goed. Ik val meestal pas na 1 a 2 uur in slaap snachts maar ja, kan ook wat langer blijven liggen smorgens. Ik heb met een vriendin nog leuke fotos gemaakt. Ik zal er nog een paar bij doen. We hebben wat ideeen van internet afgehaald. Ik vond het wel geslaagd. Ik heb een groot bord in de huiskamer hangen met allemaal lijstje erop. Nu zitten er vakantie foto's in, maar ik gaat denk ik allemaal fotos bestellen met buik (ook verschillende waar mijn vriend ook op staat) en ga die er in hangen, hihi. Hebben jullie last van vreemde '"kwaaltje"? Ik hier zeiver heel erg als ik slaap . Ik heb al een hele tijd een handdoek op mijn kussen liggen in bed. Verder zijn het wel normale dingetjes zoals; het eten nog lekkerder vinden als normaal, ook taart en vlaai, waar ik normaal niks om geef. Ik kan wel niet meer zoveel op de laatste week. En moet er op letten dan ik na 9 uur niks meer eet, anders heb ik last van maagzuur als ik in bed lig. O ja en ook geen thee meer. En jullie?? xx
@ janneke ; neeeee, zo frustrerend. Om half 2 was ik gewoon wakker haha.. een uurtje later dan normaal, dus wel 1 uur gewonnen.. en ik sliep wat sneller weer in maar toch vaak wakker. haha zeveren? heb ik geen last van behalve als ik zo'n slaappil neem, dan loop ik leeg haha. Hier een prima eetlust, kan nog best veel op... alleen niet echt cravings meer.. thee drink ik al de hele zwangerschap niet meer, smaakt me niet. Leuke fotos!
Janneke, Leuke foto's !!! Kwaaltjes, Hier gelukkig (nog) niet echt last van kwaaltjes. Het enige wat ik heb is dat ik héél slecht slaap. Als ik thuis kom van het werk om 17:00 en ik ga liggen op de bank ben ik meteen weg, met als resultaat dat ik in de nacht pas om 02:00 slaap en minimaal 5x wakker ben... En als ik geen slaap pak om 17:00 ben ik op de een of andere manier ook over mijn slaap heen, slaap ik toch pas om 01:00 ben ook ook een aantal keren wakker, en word ik beide keren wakker als een ZOMBIE! Iemand tips ???
@Eki: Mijn moeder komt waarschijnlijk met mijn zusje het paasweekend hierheen. Me zusje krijgt helaas maar 1 dag vrij van dr werk en mijn moeder kan niet het hele stuk in dr eentje rijden. Moeder van mijn vriend heeft vliegticket gekocht voor een paar dagen in april en wij willen zelf in september met de kleine naar NL rijden. @kzh: Nesteldrang...tsja weet niet, me vriend vind van wel haha Maar hij is zowiezo van alles op het laatste moment en ik heb iets liever gedaan voordat het te laat is, je weet nooit wanneer de kleine komt toch Jij last ervan dan? @Janneke: Leuke foto's! Mijn vriend en ik hebben ook een paar foto's zelf gemaakt en de ideen van internet geplukt Hoor dus dat we een beetje dezelfde kwaaltjes hebben allemaal haha SLAPEN/NACHTRUST en dat terwijl de kleine er nog niet is hahaha Ik wordt in de nacht ook vaak wakker, veelal om naar t toilet te gaan dus ik drink al minder in de avond. Wat ook weer niet goed is omdat ik te weinig drink!! EN ik wordt gek van me maagzuur :x ! (ik moet de hele tijd boertjes laten) Ik heb bij de apotheek Gaviscon zakjes gehaald, maar deze zijn gewoon *** duur, 12zakjes voor 9,90! Maar ze helpen gelukkig wel gelijk. Heb me vriend net ook weer even richting apotheek gestuurd om deze te halen want was alweer op. Ik heb ook warme melk voor het slapen gaan geprobeerd, cola, amandelen maar helaas niets helpt veel Wat helpt bij jullie tegen maagzuur?
Owja net is een pakketje binnen gekomen Onze babyfoon dus die ga ik straks ff bekijken Baby Care V100 van Audioline... Me vriend heeft deze via Amazone besteld. Hij is iniedergeval met camera wat ik wilde
@ nenaten ; inderdaad, kleintje kan elk moment komen! Hebben jullie alles wel al af? Hier flinke nesteldrang, huisje is hardstikke netjes en dat is het normaal niet zo haha (A) Wat duur die gaviscon zeg! ik heb ook gewoon rennies pepermunt, die werken redelijk. Maar heb er niet heel erg veel last van, mits ik oplet wat ik eet.
Mijn vriend heeft nu dan ook Rennies meegenomen en die neem ik dan maar in Maar moet eerlijk zeggen dat het andere spul wel wat beter en langer helpt! Trouwens ik heb sinds gister avond best buikpijn (bovenin me buik) en heb de hele nacht superslecht geslapen vanwege de pijn/krampen Af en toe ook beetje misselijk erbij...Nu nog steeds last van me buik...meer een aanwezende gevoel wat niet fijn is
Ha, Ukkie: als ik tegen de avond een dutje op de bank doe, dan slaap ik snachts ook heel slecht. Misschien toch proberen om niet in slaap te vallen maar gewoon even gaan liggen, hoe moeilijk dat ook is. Ja, dat slecht slapen hoor je veel bij zwangeren, zijn we dadelijk al gewend aan die gebroken nachten . Rest: Ik heb voor het maagzuur nog niks geprobeerd. Drink nu al een week geen thee en eet niet na 21:30 uur en dat helpt. Een vriendin van mij had er heel veel last van en heeft toen iets van de gyn gekregen dat hielp heel goed zei ze. Vanavond hebben mijn vriendinnnen wat georganiseerd voor mijn (denk ik) Ik moet tussen 18:30 en 20 uur het huis uit... ik ben benieuwd . Vandaag nog 2 weken, spannnend, ben zo benieuwd hoe ons kindje er uit ziet en hoe het is bevallen.......
Lieve meiden, Ik was even stil..sorry...was zo druk..en kreeg geen berichtjes op mijn mail..dan vergeet ik dat ik moet kijken! Hoe gaat het??? Super spannend nu er echt een paar meiden op het einde lopen!! Ik denk aan jullie hoor!! Liefs
@ janneke ; en, hadden ze iets georganiseerd? Ik zie dat marassie niet meer actief is, haar account niet meer bestaat.. zou het mis gegaan zijn? Iemand iets gehoord van haar? @ clijntje ; je bent alweer 18 weken zwanger! wat gaat dat snel zeg! Bijna 20 weken echo, spannend!
@Janneke... Pfff op de bank gaan liggen en NIET in slaap vallen, dat is voor mij hetzelfde als een marathon lopen hahaha
Hoi, hoi, Hoe is het meiden, nog alles rustig??? kzh: Ja, al mijn vriendinnen waren er, ze hadden de huiskamer versiert,allemaal lekkere hapjes en cadeautjes. Het was super gezellig. Wat spannend dat je vrijdag weet wanneer je ingeleid word..... Mijn doe lijstje word steeds kleiner..... ik wil nog wel een taart bakken (heb al 2 versierde fondant taarten in de diepvries zitten). Dan haal ik die eruit als de kleine geboren is, voor het bezoek. En ik wil nog wat fotoboeken maken van de afgelopen vakantie's. Verder heb ik alles af wat ik wilde doen, . Echt allemaal van die dingen waar ik normaal niet aan toe kom. O ja ik ben ook nog jarig donderdag, ik vier het vrijdag. Ik heb allemaal makkelijk hapjes, zodat ik zelf niet de hele tijd blijf lopen. Wat raar van marassie, ik hoop toch echt niet dat er iets mis is. xxxxxx
Hier nog alles rustig! Heb af en toe wat krampen en pijnscheuten en harde buiken maar niks vreemds.. Bij jou alles nog rustig? We hebben een datum! Ga um alleen niet hier vertellen wegens meelezers, en we vinden het toch wel leuk als het een verrassing blijft voor vrienden en kennissen Leuk, een babyshower! Heb je leuke dingetjes gekregen? Wel even een fotootje van de taarten voordat ze opgegeten worden he! Ben wel benieuwd! Fijne verjaardag donderdag!! En lekker rustig aan doen vrijdag, laat de gasten zelf maar een keer lopen
Even kort ego berichtje van mij... Afgelopen nacht amper geslapen doordat ik buikpijn had in me onderbuik, was vanmiddag ff int zh op kraambezoek en zei had ook zulke buikpijn (aanhoudende)....dus was toch ff doorgelopen naar de juiste afdeling zegmaar. 20min aan de ctg scan gezeten, echo gehad en ik heb 1cm ontsluiting.... Dusss binnen nu en n week wordt de kleine geboren, ben echt benieuwd! Ik ga proberen om te slapen en als ik vanacht weer buikpijn heb zei ze dat ik anders ff onder de warme douche moet gaan of in bad.
@ nenaten: Spannend meid! Hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten op de kleine. @ kzh: Wat fijn dat je weet wanneer de kleine komt. Kun je mooi rustig alles regelen. Wij hadden het bij onze dochter wel vertelt aan naaste familie, aangezien ik toen al ruim 41 weken was. Deze keer wisten enkele mijn ouders de exacte datum, aangezien zij op onze oudste moesten passen. De reakties waren nu iets leuker, aangezien de verassing groter was. Onze uk is alweer 4 weken en groeit eindelijk zoals het hoort! Het slaapgebrek hakt er wel in, rond half 10 vallen mijn ogen al dicht, terwijl ik normaal pas rond 11 uur ga slapen. Morgen met beide meiden naar het consultatiebureau voor controle en de oudste krijgt weer een prik. Hoop dat ze er goed op reageert, aangezien ze nog wat snotterig is.
oehhh Nenaten..spannend!!! Janneke geniet van je verjaardag en maak er vrijdag nog een feestje van!wel leuk die verassing! Jammer KZH...ben benieuwd..maar snap wel dat je t niet neerzet!