@janneke: wat fijn dat wes ze goed groeit! Lekker hoor, even shoppen!! Zal vast een leuke gewoonte worden of niet @kzh: kan me voorstellen dat de eerste keer op stap spannend is ben je ondertussen al wat gaan doen? @nenaten: lijkt me toch gek he, dan ineens alleen alles moeten doen! Is aaron al gewend aan zijn nieuwe ritme? @ukkie: vervelend hoor, nog ff volhouden, ze is er bijna! Hier gisteren weer glucose moeten prikken, was toch verdorie 1 prikje niet goed (moest onder de 7, was 7,4) baal als een stekker... Nu maandag meteen naar het zh om te kijken hoe verder toch stom ook, want de kleine lag qua groei net onder de middelste curve bij de 30 weken echo, ik heb geen overwicht en ben ook niet veel aangekomen en andere symptomen van zwschapssuiker herken ik ook niet (veel vruchtwater, veel plassen, vocht vasthouden)... Pfffff. Nouja, we zullen het maandag wel horen, nu in ieder geval maar even wat minder snoepen
Oh Eki.. Balen zeg, ben benieuwd maandag, maargoed altijd fijn dat ze alles in de gaten houden natuurlijk!
Eki: Veel succes maandag!!! Ukkie: wat vervelend dat je zoveel klachten hebt, ik hoop voor je dat het niet meer lang duurt. kzh: Hoe gaat het nu met het eten? Nog steeds veel last van slijm? Wat raar dat het cb het geen probleem vond. Wes is echt super lief, heeft gisteren en vandaag maar 6 voedingen nodig gehad ipv 7. Hij slaapt best goed tussen de voedingen. Meestal 1 dutje per dag dat hij wat onrustiger is of bijna niet slaapt, als we dan gaan wandelen valt hij lekker is slaap. Hij kan 2 of 3 per dag een uurtje wakker zijn, met het eten erbij geteld. 's nacht slaapt het meestal meteen weer na het eten. Hij drinkt dan nog om 23 , 3 of 4 en 7 of 8 uur. Er zit nu ook al een aantal x 5 uur tussen. Hij lacht ook steeds vaker, dan kijkt hij je echt aan en dan krijg je toch een smile te zien, zo leuk . Het moeder zijn bevalt tot nu toe heel goed. Ik moet wel vertellen, dat het me af en toe erg tegen valt dat mijn vriend het liefste alles aan mij over laat. En ik moet zelf vragen of hij hem even vast wil houden. Ook al krijgt hij borstvoeding hij kan even goed toch met hem knuffelen. Ik vind het belangrijk dat Wes hem ook goed leert kennen, zodat als ik er een x niet bent, dat hij zich ook door mijn vriend laat troosten als dat nodig is. Dat hij zich vertrouwt bij hem voelt. Donderdag was ik savonds geweest winkelen en had hij best veel gehuild (hij kreeg toen een flesje bv, dat ging goed). Ik vind het toch moeilijk om de volgende x te gaan. Vanavond ben ik ook 2 uurtjes weg geweest naar vriendinnen maar ik was wel dicht in de buurt en kon meteen naar huis komen als hij wakker werd, want dan is het altijd etenstijd. Ik hoop dat mij vriend het meer uit zichzelf gaat doen, ik heb het wel aangekaart dat ik het zo jammer vind. xxx
@ Janneke ; Schijnbaar is reutelenen en slijm normaal bij babys dus hoefte me niet zorgen te maken, gebruik nu wat neusspray en als het niet beter wordt ga ik even langs de ha.. Lotte had heel veel last van krampjes, hadden al de s fles van difrax, maar toevallig de avent gebruikt en nergens last van, zo fijn! Dus nu overgestapt op de avent en ze is een stuk rustiger en tevreden Fijn dat wesley het zo goed doet! En dat lachen, dat zijn echt smelt momentjes ja! Snap da je da jammer vind! Enig idee waarom hij dat zo doet? @ eki : wanneer krijg je de uitslag van de 2e glucose meting? Bij mij was ook 1 keeer te hoog, en de keer daarna was ie netjes gelukkig.. Was wel even geschrokken!
Het is hier inderdaad erg spannend aan het worden! Vriendlief heeft vanavond, morgen en overmorgen nachtdienst... Kan hem gelukkig wel altijd bellen maar het is wel even spannend !!
Uuhm... Heb al 2 dagen een beetje last van een rommelig gevoel, ook als ik eet is mijn buik helemaal van slag. Maar echt rommelen.... Nee
Oh ben zo benieuwd wanneer ze gaat komen ukkie!! Dan ben ik de volgende in line Gisteren naar de gyn geweest, hij maakte zich gelukkig nog niet echt zorgen. Moet maandag nog een curve doen in het zh (kzh, dit was al de tweede keer, eerste was helemaal goed, mag nu dus leuk voor een 3e keer) en dan dezelfde dag meteen de uitslag. Ben benieuwd, maar heb goede hoop dat het gewoon loos alarm was...
Oh dat was even langs me heen gegaan Als de gyn zich niet zo druk maakt zou ik me ook niet te druk maken
Kzh.. Wat een ontzettend leuke avatar, wat een scheetje !!! Heb het gevoel dat het vanavond wel eens zover kan zijn, heb al de hele dag een zeurend buikpijn gevoel, en nu sinds een paar uur komen en gaan mijn harde buiken. Ook heb ik erg veel steken onderin... Maargoed, we zullen zien we kunnen er toch niets over zeggen. Vriendlief is net weg voor zijn laatste nacht, hopelijk mag ik hem naar huis bellen !!!!
Ruim een week niet gereageerd, wel meegelezen...Maar nu ff de tijd ervoor nemen om op iedereen te reageren (Als Aaron niet wakker wordt hihi) @Janneke, Aaron heeft helaas nog niet echt een ritme Ene keer wilt hij al na 2,5uur weer drinken en de andere keer pas na 5uur! Maar drinkt per dag wel 6 flesjes. In de nacht komt hij gelukkig maar 1x. In het weekend doet mijn vriend het dan zodat ik toch een beetje door kan slapen. Vanacht kon ik ook weer niet verder slapen. Fles om 04:00 en lag daarna om 05.00 zelf in bed en hoorde ik de vogels druk fluiten :x Was lekker weer dat shoppen voor jezelf he Was het trouwens nog goed gegaan in de nachten dat je alleen was? Wel jammer dat je steeds aan je vriend moet vragen om wat te doen... Ik geef ook 5 soms 4 flessen van de 6 per dag, maar ik laat hem express in de avond met hem zijn zodat hij ook wat mag doen haha Probeer hem toch met Wes alleen te zijn, hij is de papa en je moet hem ook het vertrouwen kunnen geven (weet dat t moeilijk is, maar je moet ook aan jezelf denken!) En echt knap dat hij zich zo aan de tijden houdt!!! @kzh, dank je nog! Ik had een pre birthday party in nederland in oktober gegeven, wilde het toch niet helemaal voorbij laten gaan dat ik 30 werd hihi en tsja nu kon ik t ook niet echt vieren. Ben jij al met Lotte een keer weg geweest, winkelen of wat drinken ergens met vriendinnen? Gewoon proberen, de meeste kleintjes vinden het fijn om te wandelen in de wagen en slapen dan beter Geen angst ervoor hebben, ik denk hoe eerder je ermee begint dat de kleine er dan ook sneller aan went. Onze buurmeisje (van bijna 4jr) vind auto rijden bijv verschrikkelijk, wat ik me niet kan voorstellen! Haar ouders gingen bijna nooit weg met haar toen ze klein was en daarom gaat ze nu nog huilen/zeuren als ze langer dan 10min in de auto zitten Werkt het met de neusspray of ben je ondertussen al naar de ha geweest? (gaan jullie trouwens in NL met je kleine als er wat is naar de ha en niet naar de kinderarts??) @Ukkie: En al nieuws????!! Hoop niet voor je dat je bekkenistabiliteit heb, daar kan je ook nog last van hebben na je bevalling. Ik zou als ik jou was zo'n corrigerende broek kopen. Daarin hebben je bekken en buikbanden wat stevigheid! Ik had/heb nog beetje last van mijn buikbanden aan de onder/zijkant en deze broek geeft mij veel steun en me buik ziet er wat platter in uit hihihi @Eki, is je glucose ondertussen weer op niveau? Of moet je aankomende maandag komen voor je uitslag? Hier gaat t wel goed, gisteren even alleen weggeweest. Moest even wat regelen voor mijn vakantiehuis. De dochter van een vriendin van mij wilde heel graag oppassen dus had Aaron daar heen gebracht. Wel lekker hoor, kon ik eindelijk cabrio rijden hihi (was gistern 27graden) Gelijk voor Aaron wat nieuwe korte mouwen rompertjes gekocht en een nieuwe pyjama, hij is al uit de rest gegroeid en met t spugen moet hij echt elke nacht een nieuwe pyjama aan.. Vind het wel vervelend om steeds aan mijn vriend te moeten vragen of hij even wilt stofzuigen, dwijlen of andere huishoud klusjes. Hij wilt graag weer gaan sporten, heeft hij nu ook n maand niet gedaan. Maarja ik kan niet, koken, de afwas doen, aaron stil houden, de fles geven en verschonen. Vrouwen kunnen meerdere dingen tergelijk maar ik ga niet met Aaron op me arm in de keuken staan! En ik wil ook graag weer sporten!! Ben soms wel jaloers op me vriend, afgelopen weekend was hij met de motoren bezig en heeft daarna een stukje gereden... WIL IK OOK!! En zeker omdat de motoren volgende week terug gaan naar Nederland om te verkopen (we kunnen ze helaas niet invoeren hier) Dussss als jullie iemand kennen die een mooie motor zoekt Ga nu maar ff snel de was opvouwen en nieuwe ophangen nu Aaron nog ligt te slapen ♥ Onze uitgerekende/bevallen data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - Aaron 25 maart - Janneke - Wes 27 maart - KZH - Lotte 27 april - Ukkie87 - meisje 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst 29 april - Aaron - Kinderarzt controle, orthopedische onderzoeken en echo voor heupjes 29 arpil - Lotte - CB? 6 mei - Nenaten - Frauenarzt controle (6weken na geboorte) 14 mei - Janneke - na controle gyn .. juni - Wes - echo heupjes en kinderarts
@ukkie: en en en?? @nenaten: is een draagzak/doek misschien een idee? dan heb je lekker je handen vrij! (aan de andere kant, ook wel lekker dat het gewoon voor je gedaan wordt ) ik moet maandag voor mn (hopelijk) laatste curve en uitslagen, heb me voorgenomen om goed op de tijd en mn eten te letten, dan moet het toch wel goed komen... @hier: Woehoooooooooe!!! Ik heb verlof!!! 21 weken!!!
Gisteren ochtend om 07:56 zijn wij de trotse ouders geworden van onze knappe prinses Yara.. vrijdagmiddag bij de VK geweest en die had gezien dat ik al een 2, kleine 3 cm ontsluiting had.. Ze stelde voor om te strippen en hier hebben we mee ingestemd.. De weeen begonnen vrijdag avond om 22:40 al behoorlijk heftig, ze waren redelijk weg te puffen maar na 30 minuten kwamen ze al om te 6 minuten, en nog een uur verder om de 4/5 minuten. De VK was gebeld, die stond binnen 30 minuten op de stoep. In die tijd kwamen de weeen al om de 2/3 minuten, het hoogte punt van de wee was er maar de echte rust niet meer! De weeen bleven aanhouden zonder dat het helemaal wegging, niet te doen dus! Na het inwendige onderzoek (4 cm) besloten we meteen naar het ziekenhuis te gaan. De pijn in de auto was echt verschrikkelijk. In het ziekenhuis aangekomen gaf ik aan dat ik meteen een ruggenprik wilde. Dan eerst 30 min aan de CTG ook die gaf aan dat mijn weeen niet helemaal weggingen maar redelijk sterk bleven aanhouden (in de rust) nogsteeds 4 cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt, en de kleine had in het vruchtwater gepoept... Voordat ik de ruggenprik kreeg en dat hij werkte waren we alweer bijna een uur verder, de ruggenprik hebben ze wel 6x moeten zetten omdat ik door mijn weeen heen niet goed kon ontspannen... Maar wat een opluchting zo'n prik!!! Inmiddels 04:00, ze besloten weeen opwekkers te geven, hier reageerde Yara heel erg op, haar hartslag zakte mega erg terug bij elke wee zelfs tot de 85 het moet geloof ik rond de 140 zijn? Ik heb wat zuurstof bijgekregen, dit ging iets beter maar nog bij elk hoogte punt van de wee zakte het hartje terug. Toch tot 07:00 aangekeken want mijn weeen bleven heftig. Echter de ontsluiting schoot niet op... kleine 5 cm. Omdat de hartslag zo erg terugzakte hebben ze besloten een spoedkeizersnede te doen. Binnen 10 min lag ik op de OK, 20 min wachten tot de verdoving volledig was ingewerkt, en een aantal miniuten later was onze kleine meid geboren... Heel bizar, je voelde echt alles, maar het deed geen pijn. Vriendlief mocht overal bij zijn en we kregen erg goede begeleiding en ze legde alles erg goed uit.. Uiteindelijk bleek dat de navelstreng om het nekje zat, bij elke wee kwam dus de navelstreng in de verdrukking... Wat waren wij blij dat we al in het ziekenhuis waren! Een behoorlijk heftige nacht achter de rug. Was na 1,5 uur nog aan het shaken ! Onze kleine meid is om 07:56 geboren, is 50 cm en weegt 3125 gram... We zijn beide erg trots, er komt snel een foto op te staan !!!!!!
Gefeliciteerd Ukkie met Yara!! Jeetje wat een heftige bevalling en navelstrengetje om het halsje is volgens mij echt de nachtmerrie van elke moeder (ouder) Maar waarom gingen ze int zh niet nadenken waarom het hartslag zó laag was bij elke wee???! Met Yara nu alles wel helemaal in orde/gezond? En met jou natuurlijk ook? Wel leuk dat je ook op de uitgerekende datum bent bevallen We zien graag snel een mooie foto van jullie kleine meid (wanneer je er zelf natuurlijk aan toe bent!) Geniet lekker van jullie meid! ♥ Onze uitgerekende/bevallen data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - Aaron 25 maart - Janneke - Wes 27 maart - KZH - Lotte 27 april - Ukkie87 - Yara 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst 29 april - Aaron - Kinderarzt controle, orthopedische onderzoeken en echo voor heupjes 29 arpil - Lotte - CB? 6 mei - Nenaten - Frauenarzt controle (6weken na geboorte) 14 mei - Janneke - na controle gyn .. juni - Wes - echo heupjes en kinderarts
@ Ukkie: Gefeliciteerd met jullie dochter! Gelukkig zijn jullie naar het ziekenhuis gegaan, want dat bleek uiteindelijk toch nodig te zijn. Het is inderdaad raar om te voelen dat ze "aan je zitten" met een keizersnee, maar geen pijn te ervaren. Denk nu goed aan jezelf, want het herstel van de ks kan lang duren. Het belangrijkste is dat je zelf goed rust elke dag en vooral lekker knuffelen met Yara! Lees trouwens wel mee, maar energie om te reageren is soms ver te zoeken. Geniet vollop van mijn twee prachtige meiden en ben blij dat ik voorlopig nog niet hoef te werken! Als ik geen ouderschapsverlof had opgenomen, dan had ik over ruim twee weken weer aan de slag gemoeten.
Ik reageer ff snel.. Morgen hopelijk meer tijd! Ukkie, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar een foto van jullie kleintje!