Girafje & Kzh.. Mijn nichtje had een miskaam gehad met 14 weken dus zekerheid is er eigenlijk nooit. En als ik een miskraam krijg mag van mij het wel iedereen weten, ik ben best wel een open boek en kan goed over alles praten... (HOPELIJK KOMT HET NIET ZOVER ) Laten we duimen op goede plakbeebs
Ha, Zeker mag je trots zijn Ukkie, heb er ook een in de kast liggen, hihi. Ben je vandaag begonnen met verzamelen? Ik vind het wel een gedoe om in de kan te plassen, maar het is voor een goed doel. En ik moet de flessen naar een ander dorp brengen, kost me elke x 20 min. Maar toch vind ik het de moeite waard. Met de banner/sticker is het hopelijk geluk. Ik heb het een beetje anders gedaan. Ik plakte de code steeds bij afbeelding in handtekening en niet gewoon bij mij andere tekst, een beetje dom. Ik hoop dat het nu gelukt is, bedankt voor de tips. Wat kennen jullie veel mensen die na de 12 weken een mk hebben gehad. Ik ben wel blij dat ik over een kleine week weer een echo krijg. Maar ik voel me nu ook veel meer zwanger. Dat vind ik heel fijn. Ik voel het ook in mijn buik, dat er wat zit (of gewoon anders als normaal) En ben soms wat misselijk (was ik eerst niet). Ik ga er toch wel van uit dat het nu goed gaat. Ik denk soms ook wel hoeveel pech kunnen we hebben; eerst een mk, daarna duurt het een jaar voordat we weer zwanger zijn. (ik weet ook dat sommige nog wel meer pech hebben) Maar ik probeer een beetje positief te blijven. gr janneke
Allemaal positieve tekenendus janneke! Komt goed Ik heb morgen gesprek met de neuroloog ben erg benieuwd. Door mijn epilepsie en medicatie heb ik best wel wat onzekerheden.. Bijvoorbeeld mbt het geven van borstvoeding, je geeft je medicatie dan mee en dat heeft vast invloed.. Maar als je geen borstvoeding geeft, dan met je baby dus "afkicken".. (denk ik) Hoop onzekerheden hoop dat de neuroloog me morgen duidelijkheid kan geven. Ook heb ik afspraak bij de vk n het ziekenhuis, ben benieuwd. Heb pas bij 13.2 weken nieuwe echo, vraag me af of dan nog op tijd ben voor excacte termijn bepaling en eventuele onderzoeken als nekplooi meting etc
@ uki: suc6 met plassen! Ik heb mijn laatste kratjes al ingeleverd en ben blij dat het voorbij is, maar ook trots op mezelf dat ik heb meegedaan! @ janneke: alles zit goed meid, vertrouw daar maar op @ kzh: hoop dat je morgen met veel antwoorden weggaat uit het ziekenhuis! Heb vandaag alweer last van maagzuur. Vrees dat het weer een lange weekgaat worden en dat mijn lijf weer aan de veranderingen moet wennen....
@Girafje.. Trots mag je zeker zijn, alle beetjes helpen.. Jij hebt de 16 weken er alweer op zitten @Kzh.. Anders even bellen !! @Janneke.. Fijn dat het gelukt is met je handtekening Je mag vanaf week 6 starten en ik ben nu 5+5 waarschijnlijk. Mijn test was zo goed dat ik wel mag beginnen. Bij mij worden de kannen gelukkig elke week opgehaald. Volgende week komen ze nog NIET, maar de week erna wel. (Heb dan de echo gehad en dan hebben we iedereen van onze zwangerschap verteld dus als ze het dan komen ophalen maakt het niet uit ) Jammer dat je geen groen lichtje op je buik hebt zodat je weet dat alles goed is!! Hahaha
Haha, dat groene lichtje/ luikje lijkt me wel wat, hihi kzh: veel succes morgen!!! De nekplooimeting kunnen ze ook later doen dus dat komt wel goed. Ik geloof dat de excacte termijn bepaling soms ook weleens nog later in de zwangerschap kan verschuiven dus dat zal ook geen probleem zijn denkt ik. Laten jullie allemaal een combinatietest (nekplooimeting) doen? Ik ben zelf nog een beetje aan het twijfelen. Toevallig ken ik een paar stellen waarbij de test niet goed was en toen hebben ze een vlokken of vruchtwater test laten doen en er was toch niks aan de hand. En dat brengt ook risco mee. Natuurlijk is het fijn als er iets is om het op tijd te weten, maar met de 20 weken echo kunnen ze ook veel zien toch. liefs janneke
@ janneke: Wij hebben het beide keren niet gedaan! Zoals je zegt kunnnen ze lichamelijke afwijkingen met de 20 weken echo ook zien. Als er iets mis blijkt te zijn, dan is het kindje evengoed welkom! Er komen ook geen bijzonderheden bij ons in de familie voor om juist wel verder onderzoek te doen. De nekplooimeting geeft je enkel een berekening. Stel je krijgt te horen dat de kans 1 op 2000 is dat er iets mis is. Dan zijn er altijd nog 1999 gezonde kinderen!
Zooow meiden jullie hebben ook wat afgekletst, ik vond t al zo raar...kreeg namelijk geen melding in me mail?! Ben blij dat alles hier nog goed gaat ! Ik voel me laatste paar dagen wat onzeker ondanks dat ik ondertussen al 3 echo's heb gehad met goed nieuws.. Ik had 2dagen beetje bloed verlies en best veel buikpijn en dan ga je lezen op internet dat week 10 en 11 het gevaarlijkste zijn voor miskramen Eergisteren en gisteren hebben mijn beste vriendinnen met de post een echo gekregen en heb ik het ze op deze manier toch een beetje persoonlijk verteld. 1 komt vandaag thuis en ziet dan me post Ik wilde het morgen op fb bekend maken (heb namelijk n erg grote familie) maar ik wacht daar nu toch mee tot donderdag wanneer ik weer terug moet komen. Als het goed is zit me echo'tje erbij van vorige week van 9 weken + 4 dagen. Dacht deel deze ook even met jullie
Ik denk dat ik het wel ga doen, zowieso vanmiddag overleggen met de vk.. Vanwege mijn epilepsie en medicatie gebruik lijkt het me beter om de testen te doen. Net bij de neuroloog geweest, moet meer medicatie want mn spiegel is gedaald.. Ook over borstvoeding gesproken, ze gaat zich even hierin verdiepen dmv literatuur en overleg kinderarts, dus hoor dit volgende afspraak. Mijn man snapt niet helemaal waarom ik borstvoeding wil geven, maar ik voel dat gewoon zo.. Plus dat de moedermelk natuurlijk een hoop goeds mee geeft antistoffen enzo, en dat vind ik toch wel belangrijk. Willen jullie borstvoeding geven?
Ik heb al n afspraak staan voor de nekplooi meeting Mijn gezondheid is ook niet al te best...Ik heb Crohn (waarvoor ik ook dagelijks medicijnen neem) en geen milt, dus vind het ook wel belangrijk. Ik wilde vroeger ook altijd borstvoeding geven en ik snapte niet dat een goede vriendin van mij dat niet deed. Maar nu ik zwanger ben wil ik het toch niet. Ten eerste heb ik al hele gevoelige tepels, mijn vriend mag er bijvoorbeeld niet aan zitten, dan wordt ik al helemaal kribbig ervan (was ook al zo voor de zwangerschap!) Ten tweede, we zaten laatst in de Ikea te eten en daar zaten 3 vrouwen met een kleine borstvoeding te geven int restaurant!! Nou sorry hoor maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan! En ten derde, ik wil dat mijn vriend dezelfde band opbouwt met voeding geven zoals ik. Wil dat we allebei op welk tijdstip dan ook voeding kunnen geven. Kan je zeggen dan kolf je toch...UHM nee sorry. Dat is mijn mening en ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening hierover, mijn vriend denkt hier hetzelfde over gelukkig En weet je in melkvoeding zitten ook genoeg voedingsstoffen voor de kleine
Wij hebben erg veel allergieen in de families daarvoor zou het beter zijn.. Maar ik heb begrip voor beide beslissingen. Snap heel goed als iemand het niet ziet zitten.. Ik zou maar kort bv willen geven trouwens, voornaamste reden is echt de antistoffen..
@ nenaten: Fijn dat alles goed gaat meid! @ extra testen: snap dat jullie (kzh en nenaten) juist wel de extra testen doen door jullie eigen gezondheid. @ borstvoeding: heb het met mijn dochter geprobeerd, maar het kwam bij mij later op gang en toen had zij niet goed geleerd om te drinken. Toen ze na een week een flesje kreeg van de kraamhulp omdat ze te veel afviel zag ik hoeveel honger ze had en ben toen gaan kolven. Dat heb ik volgehouden tot ze 3 maanden oud was. In het openbaar voeden zal ik ook niet snel doen, daarvoor neem ik gewoon flesvoeding of gekolfde voeding mee. Borstvoeding geven is niet iets wat je moet doen, je moet je er prettig bij voelen, dat is veel belangrijker! Als het deze keer weer niet goed lukt, dan start ik veel sneller met flesvoeding!
nenaten: Dat is wel een beetje eng als je bloed verliest. Ik dacht dat hoe verder je bent hoe minder kans je op een mk hebt. Vooral als je het hartje al klopt? Ik vind het eerlijk gezegd altijd wel jammer als je niet probeer om borstvoeding te geven. Als je het niet probeer dan weet je ook niet of het bevalt. Ik heb veel vriendinnen die het niet hebben geprobeert. Natuurlijk moet het wel goed gaan. En als je het niet in het openbaar wil doen kun je ook naar een paar weken/maanden stoppen. Ik denk dat je door bv geven makkelijk een band opbouwt met je kind maar er zit ook veel goeds in. Ik hoor van mijn vriendinnen dat het ook geen pretje is als je na de bevalling geen bv geeft want dan doen je borsten heel erg pijn. Ik wil het wel probeer en dan zien we wel hoe het gaat. Maar ik zou niet tot een jaar of langer door gaan. Soms krijgen kinderen bij ons nog met 2 jaar bv, raaaaaar. gr
Als blijkt dat ik gewoon borstvoeding kan geven met mn medicatie, ga ik dat zeker proberen! Mijn moeder voelde zich net een koe met kolven haha maa ook dat wil ik dan prberen zodat mijn man ook een fles kan geven. In het openbaar voeden zal ik niet snel doen, vind het iets prive's.. ( maar dat moet iedereeen lekker voor zichzelf weten) Gister gesprek over onderzoeken gehad bij vk. Ik dacht dat ze open ruggetje bv al eerder knden zien maa dit is pas met 20 weken echo. Wist niet dat de andere nderzoeken echt alleen op down gericht zijn. Hebben een afspraak staan voor nekplooimeting, maar ik twijfel. Mijn man nu ook.. Misschien dat we het uiteindelijk toch bij 20 weken echo laten. Deze moeten we in academisch ziekenhuis doen, denk omdat we hiervoor wel een medische indicatie hebben.. Keuzes keuzes keuzes! Was gister er helemaal klaar mee! Vandaag even bij ikea langs met schoonzus en nichtje, babyspul kijken.. Daarna prenetal want ze moet de blije doos ophalen. En nog even op kraambezoek bij haar schoonzusje.. Leuk dagje dus!
Nenaten.. Mooie echo, al een echt baby'tje !! @Nekplooimeting.. Ik weet nog niet of ik het zou doen ben nog vrij jong en we hebben verder geen 'afwijkingen' in de familie. Ik denk dat ik mezelf alleen maar meer druk ga maken! @Borstvoeding.. Ik heb ook érg gevoelige tepels... Lijkt me helemaal niets, mijn moeder heeft het bij mij ook niet gedaan en bij mijn broertje was ze er wel klaar voor.. Dus wie weet.. Ooit..