Heb niet alles terug gelezen... Excuuuuus.. Moet even iets van mijn hart haha Wat ik net toch heb meegemaakt echt schandalig !!!! Onze voeding was op.. Yara was ongeduldig dus een nieuwe pak uit de kast gepakt (vorige week gekocht bij de AH) flesje gegeven, flesje op, pakt vriendlief die pak vast om terug te zetten in de kast zegt hij: Er zit stof op de pak, ik zo: Stof? Je bedoeld melkpoeder? Nee stof zegt hij, hij kijkt op de datum wat denk je? TENMINSTE HOUDBAAR TOT 30-11-2012 !!!!!!!!!!!!!! Goede vrienden van ons hebben een AH die tot 22:00 open is, die zijn snel naar de winkel gereden voor een pak nieuwe voeding voor vannacht.. Vriendlief is daar nu heen gereden om de voeding op te halen... Morgen hier maar is even naar de AH want dit vind ik ECHT niet kunnen
@ janneke ; dat is zeker een leuk kado! Hoe zijn de spuitjes gegaan? Baby massage, leuk! Kunnen ze zo lekker relaxed van worden Tummytub vind lotte helemaal niks! badje wel, wij doen het ook lekker samen.. inderdaad veel gezelliger @ ukkie ; wat slecht dat ze dat gewoon in de schappen zetten! Zou zeker wel even een klacht indienen.. @ hier gaat alles zn gangetje, lotte heeft minder last van reflux maar meer van krampjes.. en ze heeft een puffer gekregen omdat ze zoveel slijm heeft en benauwd is waardoor ze steeds wakker werdt.. Nu twee nachten gebruikt en ze heeft beide nachten onwijs goed geslapen
@ukkie...pff zou mij kapot schrikken geloof ik!! Heb je al geklaagd bij hen!?!??! @kzh wat goed en wat fijn dat ze nu beter ademt enz...fijn dat er dat soort dingen bestaan he! @hier ik heb offisieel zwangerschapsdiabetes en ik moet (dus) insuline spuiten. Ben er echt even intens verdrietig over geweest. Voel me nu al een slechte moeder, want het is allemaal niet goed voor het kindje natuurlijk. Ik weet in gedachten dat het anders is...maar toch..
he balen clijntje! :< dat is echt niet leuk nee! Maar dat is echt niet jouw schuld! Dikke knuffel voor jou!
he clijntje wat verschrikkelijk, maar je kunt er zelf niks aan doen. Gelukkig dat ze er wel achter zijn gekomen anders was het toch ook niet goed voor de baby zijn geweest? Ukkie: Dat kan toch echt niet, wel raar hoe lang staat die pak dan al in de winkel? Enne ben benieuwd wat ze zeiden. Alleen een excuus is nog te weinig. Kzh: wat fijn dat de pufjes helpen en dat ze goed geslapen heeft. Wes heeft de afgelopen nachten gewoon willen eten. Ik hoop dat het vaker voorkomt dat hij doorslaapt. Hij had gisteren avond 39 graden koorts van de spuitjes, hij wou ook niet drinken, daarom heb ik hem een zetpilletje gegeven. Daarna heeft hij geen koorts gehad. Hij heeft 2 uur later goed gedronken en gewoon goed geslapen die nacht. Ook zonder het inbakeren ging het slapen goed (mag niet tot 24 uur na het spuitje). Gisteren een draagzak besteld bij Babypark, een ergobaby, ben benieuwd. En ik ben aan het kijken voor een eigen kolf te kopen (nu 1 geleend van schoonzus) Mij lijkt de difrax kolf wel wat, kun je redelijk onder je kleren doen en maakt niet zo veel geluid. Kent iemand misschien iemand die hem ook heeft en goed bevalt??? Het is een dure aankoop en je kunt hem niet even uitproberen he. xx
@ janneke ; vervelend dat ie koorts had, maar gelukkig dat dat goed wegtrok na een zetpilletje.. zo handig, een drager! Ik heb een draagdoek, een tricot.. echt ideaal! Lotte zit er nu in, ze had nergens zin in.. zo heb ik mijn handen vrij en krijgt lotte toch wat slaap.
De manager van de AH stond met zijn mond vol tanden, of we de bon nog hadden? Uuh nee ik ga van mijn boodschappen de bon geen 2 weken bewaren. Kijk er even overheen en als ik 'niets geks' zie dan gooi ik hem weg! Mocht de pak die over de datum was omruilen en een bosje bloemen uitzoeken... pfffff Ik dacht meer aan een jaar lang gratis voeding Gelukkig heeft Yara er geen last van gehad..
hier wat minder, nog steeds extreme krampjes en reflux ook weer terug.. donderdag naar de osteopaat met Lotte, kijken of zij wel een oplossing kunnen geven. hoe is het met jou en wes?
Sorry meiden, heb al een hele tijd niets van mij laten horen! Ik kreeg geen mailtjes meer binnen en we hebben veel bezoek gehad uit nl die dan natuurlijk ook een aantal nachten blijven slapen Aaron doet t gelukkig goed, hij is alleen wat eigenwijs (niet van papa en mama hoor ) Hij wil overdag namelijk niet vaak slapen en vecht dan tegen zn slaap In de nacht gaat t goed, meestal rond 3/4 uur een keertje eruit en dan tot 8/9uur maar soms slaapt hij door en wordt hij rond 6/6:30 wakker...Denk je lkkr doorgeslapen in de nacht, maar dit is echt een rot tijd omdat je daarna niet echt meer kan slapen :s Verder nemen wij hem overal mee naar toe, zo makkelijk is hij en hij is graag buiten. 1e pinksterdag zijn we met de skilift omhoog gegaan en te voet naar benende (4uur gelopen met een drink pauze ertussen) Hij had bij mijn vriend in de buikzak gezeten en 2e pinksterdag waren we naar Krimmler wasserfall geweest (grootste van Europa) en had hij de hele tijd in zijn reiswieg gelegen. 1 dag was hij echt heel erg aant jammeren (me vriend was toen 2dgn naar nl) en Aaron wilde alleen maar opgetild worden of met hem gelopen worden....Ik was t toen ff zat en ben maar met hem een stukje met de auto gaan rijden, daar wordt hij ook heel rustig van en slaapt dan meestal!! We hebben nu voor het slapen Aaron ook in een Pacco doek ingebakerd, helpt echt wel Hij is ook zo druk, ben benieuwd hoe hij het baby massage gaat vinden, ga daar eind juni mee beginnen...eerder was geen plaats meer vrij helaas. Sorry dat ik even niet op iedereen kan reageren...Aaron slaapt nu eindelijk een keertje dus wilde hier even checken en moet nu t huis weer in orde maken hihi Wil nu toch proberen een ritme erin te krijgen...
kzh: Wat zielig dat Lotte zo last heeft van haar buikje, ik hoor altijd heel veel goede dingen over de osteopaat, Ik hoor er altijd hele goed dingen over. We gaan er zelf ook morgen heen. Wes was vorige week alleen maar meer aan het spugen, dus ik dacht kan het altijd proberen. Deze week gaat het spugen wel weer maar ja, we gaan evengoed, kan altijd helpen. Verder gaat alles heel goed. Mijn vriend is deze week 3 dagen weg. Maar we amuseren ons samen wel. Gisteren zijn mijn ouders komen eten en vandaag een vriendin, dat is dan wel gezellig. Het afgelopen weekend wou hij niet slapen, savonds na de voeding van 19 uur. Gisteren heeft hij wel goed geslapen en nu ligt hij ook nog lekker te slapen. Hij slaapt snacht meestal tot 5 uur, de laatste week. Goed he, nu nog 2 uurtje langer..... Tot 2 dagen geleden sliep hij meestal nog in het inbakerzakje, maar ik probeer het nu zonder. Het lukt goed, behalve bij 1 dutje. Ik moet zijn gezicht goed inzalven wat hij krast zichzelf, ook al veil ik zijn nagels regelmatig. Dat veilen vind hij verschrikkelijk!!!! Het is een heel gezellig mannetje, hij lacht heel veel. Mijn zus heeft 2 weken geleden een dochtertje gekregen, dat is toch wel een verschil zeg die 2, ze schelen 6 weken. Nenaten: Ik ben helemaal voor inbakeren, het helpt zo goed.....
Janneke, heb je voor wes niet van die dunne handschoentjes, speciaal om dat krassen in het gezícht tegen te houden? Ik heb die wel voor Aaron als hij weer druk is, maarja nu met het inbakeren hebben wij die nu niet nodig Doe ze nu aan tegen koude handjes als hij in de buikzak mee is wandelen. 5uur is een rottijd he als ze dan wakker worden...verschonen en fles geven ben je alweer bijna tegen 6uur aan en dan is het alweer licht, fluiten de vogels en dan kom ik moeilijk weer in slaap Had jij nou ook baby massage gedaan, hoevaak en hoe is je dat bevallen? Ik had vanmiddag alles wel doorgelezen, maar geen tijd gehad om te reageren (nu geeft me vriend de fles even hihi)
@ janneke ; wat zielig dat hij zichzelf krast! ik heb voor lotte een zebraprint nagelvijl, vijlen in stijl! spannend, met zn 2tjes alleen! moet er nog niet aan denken slaapt ie van 19.00 tot 5? @ nenaten ;welke draagzak hebben jullie? fijn dat aaron het zo goed doet zeg! hier hebben we vandaag in het ziekenhuis op de eerste hulp gezeten omdat het huilen steeds erger was en de huisarts vond dat we nu geholpen moesten worden.. had ze goed gezien! zit er best doorheen. Kinderarts wil haar nu voor reflux behandelen met medicatie voor haar maagje, en als het met 2/3 dagen niet beter is moet ze ter observatie opgenomen worden.. erg fijn dat we zo serieus genomen worden! Hopelijk slaat deze medicatie gewoon aan want kan mn meisje echt niet missen hoor! Morgen ook nog naar de osteopaat, even kijken of ze nog tips of ideeen heeft.
Lieve dames, Wat houden die kleintjes jullie toch bezig. Wat is de reden dat Wes zichzelf krast of krabt? Idd de handschoentjes hoor ik vaker! Leuk babymassage!! Fijn dat je serieus genomen bent KZH!! Heel belangrijk en fijn ook dat ze zagen dat jij er zo langzaam doorheen aan het raken was! Fijn dat er een oplossing aan het komen is! Ik ga duimen dat het goed gaat! Hier...gister weer in het ziekenhuis geweest! Baby wordt eerder gehaald, de kleine is groot, maar gaat het nog goed mee! Ik zit aan de insuline, alles voor de kleine!
Clijntje: Waarom moet de baby eerder gehaald worden? En is het dan een paar weken eerder of meer? Wes zit heel graag met zijn handjes in zijn gezicht, hij doet zijn vuistje ook veel in zijn mond. Als ik hem handschoentjes aan zou doe (heeft hij de eerste week wel aangehad, voor het inbakeren), zou het ook niet lekker voor hem zijn om op zijn vuistje te sabbelen, dus dat vind ik ook zielig. kzh: Hij slaapt van 23 tot 5 uur. Ik hoop dat de medicijnen helpen, wel goed zeg dat jullie nu echt geholpen worden. Het scheelt dat Wes heel tevreden is, anders moest ik er ook echt niet aan denken om alleen te zijn. Dit is nu de 3de x dat mijn vriend een paar dagen weg is Nenaten: Ja, ik had bij de babymassage geweest, de komende maandagen is het nog 3x. Wes vond het heel fijn. Hij is heel bewegelijk (het is geen stil ligger/zitter), maar naar een tijd werd hij heel rustig en lag lekker te genieten. Kunnen we nu thuis ook gaan oefenen . Ik kan voor babytjes ook heel fijn zijn als ze veel aan het huilen zijn.
Even een snelle reactie. Ben vollop aan het genieten van onze kleine meid. Ze doet het super, slaapt goed en is erg tevreden. Het drinken is nog steeds heel erg vervelend. Ze drinkt flesjes van 65cc die er meestal met veel moeite ingaan.. Soms laat ze hiervan nog 10 of 20cc staan. Andere keren laat ze goed merken dat ze meer wil drinken dan 65cc, dan gaat er 80 of soms wel 100cc in. Ook wisseld ze meestal een goede dag af met een slechte dag qua drinken. Morgen krijg ik een telefonisch consult met de pre logopediste. Ze krijgt 8 flesjes per dag omdat ze maar zo weinig drink, per flesje zijn we er zo'n 45 minuten mee bezig. Omdat ze erg veel lucht in haar buikje krijgt moet ze tussendoor erg veel boeren laten... We genieten vollop maar de voedingen vind ik wel frustrerend, hopelijk kunnen ze snel iets voor ons betekenen ! KZH.. Fijn dat ze jullie zo serieus nemen, hopelijk is het snel over en is een opname niet nodig!!! Clijntje.. Fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden nu..
Ukkie: Wat fijn dat ze het zo goed doet. We jammer dat de voedingen niet zo lekker lopen. Welke fles gebruiken jullie? Misschien helpt het om een andere te proberen? xx
@ ukkie ; heb je iets aan dat consult gehad? Medicatie is vandaag opgehoogt omdat het niet voldoende deed, nu weer 4 dagen aankijken. hoop zo dat het gewoon werkt.
Janneke.. We hebben al heel veel flesje geprobeerd en ook verschillende spenen. We hebben nu de Dr. Brown fles (met specaal ventiel tegen krampjes en luchtzuigen deze fles kun je niet vacuum zuigen) De Dr. Brown fles had nogal een lang speentje, dus we hebben het speentje van de Difrax op de Dr. Brown gezet (Dit paste gelukkig) Moet zeggen dat ze de laatste paar dagen best goed drinkt... FIJN Kzh.. Niet echt heel veel, ze adviseerde om de voeding wat in te dikken omdat ze dan minder gulzig kan drinken in het begin. Ik heb het gevoel dat ze dan NOG sneller vol zit en NOG minder gaat drinken. Ze had als advies ook een 1,2,3 speen maar hier drinkt ze nog slordiger mee... De melk klokt aan beide kanten flink langs haar mondje! Mama's meisje vandaag alweer een maand, helemaal in LOVE
@kzh: Wij hebben een Safety First Youmi Buikdrager. Tot 4maanden moet het kindje met gezichtje naar je toe en daarna mag hij/zij met t gezichtje naar voren zodat hij/zij ook kan kijken Ik wilde ook eerst een draagdoek, want dacht dat is ook makkelijk wat jij doet, maar ik vind die zo duur en lijkt mij lastig omdoen.. Heeft de osteopaat je nog wat kunnen vertellen? Echt rot dat jullie zelfs bij de eerste hulp zijn geweest met Lotte @Clijntje: Balen dat je aan de insuline zit...maarja tis idd voor n goed doel En tis zeker niet jouw schuld of dat je n slechte mama bent!! Wanneer wordt je kleine gehaald en is de reden dat hij/zij te groot is?? @Janneke: Hoeveel keer heb je babymassage? Hier is het een cursus van 4x (4weken). Als het me goed bevalt, wil ik zelf misschien ook de cursus gaan doen om als leidster zegmaar te gaan werken Ik heb in me jongere jaren een cursus sportmassage gedaan, maar was toen gezakt voor me theorie en mocht dus ook geen praktijkexamen doen...al met al duurde het me te lang met herkansingen ect en heb ik het dus niet doorgezet.. Aaron is dus ook heel erg bewegelijk dus ben echt benieuwd...duurd helaas nog n maand Baker jij Wes in bij elk slaapje of alleen in de nacht? En ik heb helemaal geen borstvoeding gegeven dus kan je niet tippen over een kolf @Ukkie: Leuke foto! Yara lijkt nu al niet meer op een babytje hihi Wat de pre logopediste jou adviseerde, adviseerde onze kinderarts ook bij Aaron toen hij zo'n harde ontlasting had...uiteindelijk druppels gekregen tegen de lucht in zn darmpjes Maar idd wel raar dat ze dat juist adviseerde... Het is lastig he om alles steeds maar uit te moeten proberen! @Ekki: Hoe gaat t nu bij jou, de laatste weken/dagen???! Hier zijn wij vandaag naar München geweest (1,5uur heen en 1,5uur terug met de auto) omdat wij daar een Nederlands paspoort voor Aaron aan moesten vragen en hij natuurlijk mee moet. We wilde dit pas veel later aanvragen, maar zonder zijn paspoort krijg ik geen geld (20maanden verlof wordt betaald door de regering) Vorige week een pasfoto laten maken, was zo grappig hihi Vandaag werd me gevraagd of Aaron al 3/4maanden oud was...uh nee 2 maanden haha zo groot is hij al..Hij weegt nu 5,7kg! Maar is grappig want toen ik nog maar 3/4 weken had vroegen mensen mij hoever ben je, je moet zeker nog 3/4maanden voordat je bevallen moet! Ken je toch niet voorstellen eigenlijk he Wanneer krijgen de kleintjes in nl zijn/haar eerste prikjes en tegen wat zijn die? En hebben jullie allemaal zetpilletjes in huis hihi miss moet ik die dan ook maar halen voor het geval dat Aaron ook prikjes krijgt en koorts ervan krijgt.. ♥ Onze uitgerekende/bevallen data ♥ 19 februari - Girafje - meisje : M.elissa 23 maart - Nenaten - Aaron 25 maart - Janneke - Wes 27 maart - KZH - Lotte 27 april - Ukkie87 - Yara 9 juni - Eki - jongen 26 augustus - Clijntje - Geslacht onbekend -(geen idee) 14 oktober- Marassie - Geslacht onbekend (2x) Afsprakenlijst .. juni - Wes - echo heupjes en kinderarts 4 juni - Aaron - Kinderarzt controle 24 juni - Aaron - 1e x baby massage