De zwangere meiden uit het "meiden die al langer dan 1jaar bezig zijn" topic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kzh, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nenaten.. We krijgen inderdaad vaker te horen dat ze er nu al uitziet als een hele wijze dame, ze is ook erg helder moet ik zeggen... !

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ ukkie ; is het dat ze in slaap valt? Mijn nichtje deed dat ook, en toen legte ze haar op een kussen recht voor zich zodat ze je lichaamswarmte niet voelt en niet in slaap sukkelt.

indikken geeft meer krampjes, en als ze al zoveel lucht vast houd moet je daar echt mee opletten hoor!
    wij zijn er daarom ook mee gestopt.
    ik heb ook een 3 standen speen geprobeerd, wat een on-ding.. stroomde er hier ook langs inderdaad :p

en een mooie meid heb je ukkie! :D

@nenaten ; heb nu een combi van draagdoek en zak besteld, komt vandaag binnen! de storchenwiege babycarier.. ben benieuwd! Vind dragen echt zo fijn, en deze is wat makkelijker omdat je hem niet helemaal om hoeft te knopen, maar alleen een gedeelte.

Osteopaat is aan de slag gegaan met de heupjes en het hoofdje.
    De heupjes omdat ze zo lang in stuit heeft gelegen, en die waren ook best stroef..
    nu is ze veeel lossen in de beentjes.
    En het hoofdje omdat ze een sterrenkijkertje was en het persen zo lang duurde.
    Heeft al super veel gedaan!
    moet donderdag terug, maar heb geen auto dus moet even kijken of ik het lopend kan doen ;s

pasfoto maken van zo'n kleintje lijkt me echt lastig!

hoelang en zwaar is aaron nu? of de laatste meting?

Lotte moet ze volgende week maandag, DKTP-Hib-HepB is dat..
    ik haal wel zetpilletjes in huis, want ze kunnen er inderdaad koortsig van worden..

3. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Ik dacht kan niet achterlopen he met mijn profiel foto ;) Dus ik heb er ook maar een paar op mijn pagina gezet :)

Deze zak ziet er echt gaaf en makkelijk uit!! (ff gegoogled natuurlijk hihi)
    We hebben Aaron zelf thuis gewogen en gemeten, hij woog dus eergisteren 5,7kg en was ongeveer 60cm lang. Ik heb volgende week een afspraak bij de kinderarts, maar weet niet precies wat ze gaan doen. Ik denk dus ook prikjes, iniedergeval dat lijkt mij dan aangezien Lotte het ook krijgt volgende week.. Met pasfoto maken ging het super...klein foto modelletje hahahah Ik zal de foto ook nog in mijn album zetten (ik had natuurlijk een foto gemaakt toen de fotograaf bezig was :p)
    Woon je ver van de osteopaat dat je zegt dat je gaat lopen, anders is het wel weer ff een fijne wandeling in de frisse lucht en dat doet de kleintjes ook weer goed ;) Hoop dat het wat helpt allemaal voor je Lotte!!

Wij hebben afgelopen vrijdag een 2e auto gekocht...een ruimere en 4x4 aandrijving want dat hebben we wel nodig om naar boven te rijden hihi De andere auto hebben we gewoon voor erbij gehouden en willen we eigenlijk ook niet weg doen, is mooie cabrio hihi

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    mooi mannetje hoor!!!

ja he, ben ook erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.. straks meteen uitproberen.
    osteopaat is 20 minuutjes lopen, moet wel lukken.
    mijn rijbewijs is verlopen dus ik moet wel en anders moet ik het afbellen :s

luxe hoor haha 2 autos :p

5. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Danke je :D
    Rijbewijs verlopen? Hoezo niet verlengt dan?
    En ja we moeten wel 2 auto's hier hebben...We hadden tot voorkort 1 auto en 2 motoren, maar de motoren staan nu in nl voor de verkoop en als mijn vriend met de auto naar zn werk gaat kan ik nergens heen! Ik kan nieteens met de kinderwagen vanuit huis weg lopen, want we wonen aan een stijle weg en heb geen zin om dat naar boven te lopen/duwen!!

Ach 20minuutjes valt wel mee toch! Hopelijk geen regen voor je :(

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ja gedoe, op de voorkant staat dat ie nog 2 weken geldig is maar op de achterkant staat dat ie tot 1 mei geldig was.
    Meneer de ambtenaar bij de gemeente wist ook niet hoe dat kon ;s

ja dan is het wel nodig inderdaad.
    ben wel benieuwd naar de omgeving waar je woont, heb je fotootjes?

7. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Dit is het uitzicht vanaf ons balkon aan de voorkant in de zomer en winter...Ik kan nog wel 100 foto's plaatsen van ons uitzicht, dat we boven de wolken zitten, met het zonnetje heerlijk warm (zoals nu) of van de rest wat hier allemaal is....Wij vinden het prachtig hier en elke weekend proberen we ergens heen te gaan om te wandelen waar we nog niet zijn geweest...Elk jaargetij is ook anders op elk plekje, de watervallen bijv. zijn ook steeds anders (groter/kleiner/wilder/niets)
    Ben je weleens in Oostenrijk geweest??

Bijgevoegde bestanden:

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ziet er mooi uit!
    Vroeger wel eens, maar weet daar niks meer van.
    Als we niet met t vliegtuig op vakantie gaan dan gaan we altijd naar frankrijk eigenlijk

9. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Kzh.. We zijn toch maar begonnen met johannesbroodpitmeel, we nemen dan wel de helft van de aanbevolen dosering. Moet zeggen dat ze de laatste 4 flessen ERG goed heeft gedronken.. Hopelijk blijft het zo !!

Nenaten.. Wat een prachtig uitzicht !!

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja ik deed ook halve dosering, anders is het echt een dikke brij

11. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    hoi, hoi,
    Wat een mooie uitzicht nenaten!!! We gaan regelmatig skiën in Oostenrijk, zal de komende jaren er wel niet van komen denk ik.

Ukkie: De dr brown fles is een hele goede, fijn dat het alweer beter gaat.

Het word al af tellen hier, na deze week nog maar 3 weken en dan moet ik weer beginnen met werken ;). Maar gelukkig na 3 weken weer 3 weken vakantie. De oma's en opa's passen de 1ste 3 weken meer op, dan hoeft Wes pas na onze vakantie naar de kinderopvang voor 1 dagje. Dan is hij toch alweer een beetje ouder, ruim 4 maanden.
    Hebben jullie al vakantie plannen???

12. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    wauww wat een heerlijk uitzicht!!

fijn dat het johannesbroodpitmeel wel beter gaat! Dat geeft een fijn gevoel..lijkt mij!

Hoe is het nu met de kleine kzh?? Gaat het al ietsje beter?

Hier: zware controle suiker doet namelijk heel raar...vitamine b12 is veeeeel te laag en ijzer is ook veeeeel te laag :D volgende week groei echo..we wachten wel weer af :D

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    zie je er tegenop om weer te gaan werken janneke?

Wij gaan in september een weekje met de camper van mijn ouders weg, ik denk belgie ergens.

@ clijntje ; met Lotte gaat het nog steeds niet fantastisch.. huilt veel, wil niet plat liggen (zelfs niet met hoofdeinde omhoog) en wordt in de loop van de middag hysterisch van de pijn en het slaapgebrek.
    Maandag afspraak bij het CB en woensdag bij de kinderarts, ben benieuwd wat hun ideeen zijn.

Je lijkt er heel nuchter onder..
    Ben benieuwd hoe groot de "kleine" is!

14. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Spannend Janneke...
    Ben benieuwd hoe je het vond!
    Ik mag bijna met verlof ;)

Wat ontzettend balen en veel zorgen om de klein KZH. Je wilt gewoon dat zij zich gelukkig voelt.

Ik lijk er relax onder..maar ik voel me er regelmatig verdrietig onder. Vind het erg spannend of de kleine groot is. Mijn buik inmiddels wel.
    Ik baal van de insuline en suiker..maar goed..ik wil niet klagen..dus zal ophouden ;)

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    snap ik goed! je wilt het liefst dat alles volgens het boekje gaat..
    hopelijk valt het mee!

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ha meiden

@janneke: als werkweken nou ook eens zo snel zouden gaan als 'vrije' weken he ;)

@kzh: wat balen dat het niet lekker loopt, hopelijk kunnen ze je maandag wat verder helpen... :(

@nenaten: wow! Daar wil ik ook wel wonen :D jammer dat mn duits niet zo best is ;)

@clijntje: spannend, hooelijk goed nieuws bij de groeiecho!

Hier nog steeds zn gangetje... Soms wat gerommel in mn buik, maar niks noemenswaardig helaas. Dinsdag laatste 'reguliere' controle bij de vk, de week daarna loop ik overtijd dus wordt het verder kijken. Kan bij 41 weken de keus maken om ingeleid te worden, denk dat ik daar wel erg naar ga neigen.... Maaarrrrr hopelijk dient onze meneer zich uit zichzelf voor die tijd aan, we wachten het maar af :D

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ eki ; spannend!!!!! :D
    hopelijk komt ie gewoon zelf, inleiden is ook niet alles hoor!

18. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Tnx meiden, ik geniet er ook vaak van als ik ff op t balkon zit ofzo :cool:
    @Janneke: Waar gingen jullie dan altijd heen om te wintersporten? En je kunt aankomende jaren heus wel gaan, alleen zal je zelf minder skien/snowboarden, maar dat hoeft niet! WANT er zitten veel kindergartens bij de pistes, daar nemen ze al kinderen aan vanaf 0 jaar en kan je zelf gaan skien/snowboarden. Ik wil deze winter namelijk ook les gaan geven en dan zal ik Aaron daar denk ik ook heen brengen ;)
    Wij gaan in september met de auto naar nl toe, blijven een paar dagen en dan vliegen we voor een week met zn 3en naar Mallorca, komen dan weer terug naar nl en dan blijf ik met Aaron nog 2 weken in nl (me vriend moet gewoon werken dus hij vliegt heen en weer naar oostenrijk en komt mij dan weer ophalen zodat we samen terug rijden naar at).
    Waar gaan jullie heen op vakantie in die 3 weken? Wel balen zeker dat je alweer moet gaan werken binnenkort..

@clijntje *** dat je spiegels allemaal te laag zijn :( Klagen mag je hier hoor, als t voor jouw oplucht zijn wij jou uitlaatpunt *knuf*

@kzh Toevallig dat jullie ook in september op vakantie gaan. Wel makkelijk denk ik met je ouders hihi kunnen jullie ook miss een avondje met zn 2en uit eten ofzo ;)
    Wel balen dat het met Lotte nog steeds niet goed gaat!! Is ze wel stil als ze bij jou, tegen je aan ligt, in je buikdoek?? Morgen gelukkig al een afspraak, hoop dat ze je nu wel een beetje verder kunnen helpen..

@Eki Duits kan je zo leren, ik spreek ook niet perfect duits (oostenrijks) hoor :);)
    En t wachten duurt voor jou zeker nu wel heel erg lang he, hopelijk komt je kleine jongen toch uit zichzelf zodat je niet ingeleid hoeft te worden!

@hier Ik ben eindelijk na precies 10 weken ongesteld geworden. In t begin was ik blij, maar nu al niet meer haha Ik ben gewoon erger ongesteld geworden, maar ik las dat dat ook wel weer na een paar keer normaal gaat worden..Zijn de nieuwe mamies ook al weer ongesteld geworden en hoe was dat bij jullie dan?
    Met Aaron gaat t gelukkig goed, heeft nog niet echt een ritme, maar is wel lekker makkelijk! Hij vecht soms wel tegen zn slaap, dan moeten we hem in de arm nemen en met hem lopen of tegen ons aan liggen en valt hij in slaap. Maar om hem dan in zn bedje te doen...geen goed idee want dan is hij gelijk weer wakker!! Hij slaapt overdag 1x in zn bedje en vanaf 19h dan bakeren we hem in, geven zn fles en kunnen hem dan in bed leggen :D Gisteren waren we met vrienden bij een soort van benefit ergens en het was heel luid daar, muziek/microfoon/prijsuitreiking enzo...hij sliep gewoon door in zn maxi cosi :)

19. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Owja en ik doe deze maand mee met baby van de maand en buik van de maand!
    Willen jullie op Aaron stemmen?? En op mijn kindersuprise ei buik :D ??
    Dank jullie wel alvast hihi

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ nenaten ; mijn ouders laten we thuis, we nemen alleen hun camper mee :p
    Op het moment doet ze het erg goed in de draagdoek, omdat ze dan ook omhoog zit en weinig last van de reflux heeft. Maar soms wil ze ook echt helemaal niet, dan wil ze niks..
    Consultatie buro laat het verder helemaal aan de kinderarts over, wat ik fijn vind.. heb liever van 1 persoon een behandeling en adviezen dan wanneer alles door elkaar loopt!

bah, ongesteld zijn! Ik nog niet, maar heb er echt geen zin in. Zo zinloos :p
    Fijn dat het met aaron goed gaat!!

ik ga straks even op je buik stemmen! kan niet meer stemmen op aaron, had al op een ander gestemd.

Lotte weegt nu 5,3 kilo, dus prima gewicht. In lengte is ze niet veel gegroeid, waarschijnlijk omdat de energie naar huilen gaat.. maar dit is in principe geen probleem.
    Prikjes gehad, ze is er wat duf van en lichte verhoging maar niks extreems :)

Deel Deze Pagina