Eki: Gefeliciteerd met de kleine man... Wat is het toch prachtige he zo'n kleintje. Ukkie: Ik hoop dat ze snel weer beter is. Nenaten: Leuk he allemaal die spulletjes. Mij blijf ook steeds van alles aan de vingers plakken in de winkels . Ik heb al veel kleertjes gekocht van 74, 56 en 62 pas nu ook niet meer, vooral de shirtjes ervan. Ik heb ook al wat speeltjes gekocht en die leuke boerderij van fisher price (heeft mijn vriend met kerst gekregen van mij, hihi) Ik zou ook gaan zwemmen, daar wil ik over een paar maanden ook gaan doen, als hij wat groter is. De massage is ook leuk, maar dat kun je zelf ook thuis doen. Volgende week mijn laatste week van mijn verlof...... Dus nog even lekker genieten. Met Wes gaat het heel goed. Hij drinkt nog steeds goed aan de borst en ook uit de fles (hebben we al regelmatig geoefend. Hij is heel tevreden en lief. Huilt heel soms, als hij wakker is of naar bed gaat. Verder eigenlijk nooit. Hij amuseert zich heel erg goed in de box, is helemaal fan van de poppetjes van de mobiel. Hij speelt ook graag op de buik. dat kan hij ook heel goed. Het is gewoon een heel gezellig mannetje, lacht naar iedereen en begint steeds meer verhalen te vertellen.
@Ukkie: Hoe gaat t nu met Yara, drinkt ze dr flesjes al wat beter??? Is de spruw alweer n beetje weg en slaan de medicijnen aan? Vind t echt zoo zielig voor haar en voor jou ook, want je staat er gewoon machteloos voor @Eki: Hoe gaat t met onze laatste kleine man Ian? Doet hij het al een beetje goed, drinken en slapen? Hoe gaat t met jou nu na de bevalling? @Janneke: Leuek foto's, deze die mat t smurfen shirtje aan Geniet nog deze week van je verlof! Ik hoop dat het bij jullie nu ook mooi weer is Kleertjes probeer ik zo min mogelijk te kopen, onze kast ligt namelijk al redelijk vol haha We krijgen best veel kleding van iedereen die hier op bezoek komt Ik had vandeweek alleen rompertjes zonder mouwtjes gekocht, is hier zooo warm en hij zweet zo snel... Maar dat riddertentje heb ik idd ook toch voor Aaron gekocht hihi @hier: Morgen de eerste prikjes, ben echt heeel benieuwd! Ik had gemaild met Eltern-Kind-Zentrum (vandaaruit worden alle cursussen gedaan) en had gevraagd of ik anders de babymassage (4x) mocht doen, daarna in mocht stromen voor zwemmen en de overige zwemlessen in september mocht doen (10x in totaal). Maar ze stuurde me terug dat er een familie was die maar 5x kon zwemmen dus stelde ze voor om die cursus dan met die familie te delen Super ideee! Hoor vandaag of dat kan, ik hoop t wel! Het is hier nu dus tegen de 30graden en vandeweek wordt t zelfs tegen de 37graden zeiden ze net op de radio....maar ik vind t zo zielig om Aaron dan in te bakeren. Doe dat maar 2x per dag, rond 19/20h als hij naar bed gaat en als hij in de middag slaapt zoals nu. Als ik dat niet doe, dan slaapt hij in de middag echt hooguit 20min in zn bedje Hij zweet zo snel, ik doe wel zn raam open als hij er niet in is, maar toch
Ha meiden!! Kzh gelukkig gaat het al iets beter, hopelijk zet de goede lijn nu door! Ukkie wat vervelend die spruw! Gelukkig is er 'makkelijk' iets aan te doen en weet je waar het aan ligt. Hopelijk is ze snel beter! Janneke hahaha wat een grapjas! Schatje hoor! Wat gek dat je gewoon weer moet gaan werken volgende week, zie je er tegenop? Nenaten das wel een mooie oplossing, kun je toch mooi zwemmen en massage! Leuk hoor, kan niet wachten tot wij ook mogen Succes met de prikjes! Hier aan het genieten van onze kleine schat Bv ging in het begin een beetje lastig, ik heb vrij vlakke tepels waardoor hij niet goed aan hapte. Vrij snel over gebruik gaan maken van een tepelhoedje en dat werkt super! Moest elke borst 1x per dag bijkolven omdat met zo'n hoedje je productie achteruit gaat, maar dat mag niet meer want het komt er bij stromen uit hij is ook erg gulzig en komt veel drinken, hoop wel dat daar snel een ritme in komt! Verder doettie het super!! Heerlijk ventje, kan rusig een uur lekker bij je zitten en je aanstaren en gekke bekken trekken, maar er zit ook aardig wat pit in als hij even geuld moet hebben hihi (heefttie niet van zn moeder hoor ). Hopelijk mogen we morgen of overmorgen lekker naar buiten, ben dat binnenzitten wel zat! Met mijzelf ook alles goed, 1 klein hechtinkje overgehouden aan de bevalling waar ik eigenlijk nauwelijks last (meer) van heb en voel me eigenlijk heel fit! Vind het wel heerlijk om het grootste gedeelte van de dag lekker met Ian op bed te zitten, beetje knuffelen, tv kijken, enz. Zal volgende week wel anders zijn als ik helemaal alleen ben!
Janneke.. Wat een heerlijk mannetje zeg, fijn dat Wes het zo goed doet! Nenaten & Eki.. Ja een aantal dagen geleden ging het een stuk beter met de flesjes. Maar de laatste dagen gaat het een beetje op en af. Het ene flesje gaat goed (135 cc) en het andere flesje gaat helemaal niet (50 cc) Ze huilt wel niet meer tijdens de flessen, maar soms duwt ze met haar tong de fles weg, en krijg je echt geen drup meer naar binnen.. Eki.. Fijn lekker genieten van Ian !! Beschuitje... Dikke knuffel voor jou, hoe is het ???
Hier.. Yara drinkt vandaag echt super slecht.. 06:30 - 80 cc 08:45 - 60 cc 10:45 - 70 cc 13:15 - 40 cc Elk flesje is een enorm gevecht.. en ben er minimaal 45/60 minuten mee bezig... Het is elke keer een paar slokken en dan stopt ze, duwt met haar tong de fles naar buiten of begint te huilen, ik weet niet meer wat te doen !!!!
Jeetje ukkie wat een frustratie!! Kan hett me zo goed voorstellen :x Kan je helaas geen advies geven over flesvoeding, maar ik zou gewoon ff het cb bellen! Gewoon doen hoor, niet mee blijven lopen!
Ukkie dikke knuffel voor jou!!!! En idd ik zou gewoon hulp inschakelen, kinderarts oid Dit ga je niet lang meer zo volhouden
@ ukkie: heb hetzelfde gehad met Melissa in het begin. Elke keer weer strijd om haar te laten drinken. Bij ons was de oplossing een grotere speen op de fles. Heb Avent flessen en ze kreeg met 2 weken al de speen voor 1 maand en met 2 maanden de speen voor 3 maanden. Gelukkig drinkt ze nu beter. Zoals de andere meiden ook al zeggen: bel het CB voor tips, daar zijn ze voor! Dikke knuffel!
Het CB is op de hoogte maar aan hun tips heb ik niet veel.. Hun tip was om de 4 uur voeden zodat je minder flesjes hoeft te geven dus minder frustratie.. maar als je kindje maar 80 drinkt kan het daar geen 4 uur op teren.. Toen zeiden ze: Gewoon 120 geven... Ik: Dat gaat er 'gewoon' niet in !! Pfff... Vandaag gaat het gelukkig weer super, Gistere avond om 22:00 laatste fles 130 cc gedronken en geslapen tot 06:45 HEERLIJK! Ze slaapt overdag ook niet zoveel moet ik zeggen. 06:45 tot de volgende fles slaapt ze niet, dan slaapt ze van ca. 11:30 tot 15:00 aan een stuk door en dan bijna niet meer tot ze naar bed gaat... (Ja hier en daar een half uurtje) Gelukkig kan ze zichzelf wel goed vermaken in de box/in bed. Vandaag heeft ze al 130, 110 en 120 cc gedronken.. Geen pijl op te trekken dus!
Het kan ook zijn dat ze gewoon geen grote drinker is! M. drinkt nu 4x 180 en groeit goed volgens de metingen. Zolang Yara blij is actief is als ze wakker is, dan is er niets aan de hand.
Sorry meiden, ik ga snel alles terug lezen en reageren! Heb het zo druk met Lotte, geen tijd om achter de pc te kruipen..
@girafje: Aaron drinkt nu ook 4x 180+6 Wat zijn bij jullie ongeveer de tijden dat ze dr flesjes krijgt? @Ukkie: Stom advies zeg van CB, je geeft toch duidelijk aan WAT het probleem is?!!! Gaat t nu nog steeds wat beter? @kzh: Hoop wel dat alles goed gaat met jou en Lotte? @hier: Vorige week dinsdag heeft Aaron zn eerste prikje gehad. Hij heeft er gelukkig helemaal geen last van gehad...miss een beetje meer moeier dan normaal maar was die dag daarna ook extreem warm (38graden!) Vanmorgen had ik voor het eerste babymassage, erg leuk en hij vond het best interressant en was moe daarna. Helaas thuis niet meer Had hem zn fles gegeven en dacht aaah nu gaat hij lekker slapen hihi Maar NEE, nu is hij weer wakker en heeft hij denk 45min geslapen...pff
@ nenaten ; fijn dat ie weinig last van de prikken had!! En leuk, babymassage Met lotte nog steeds niet goed helaas.. Volgende week weer naar de kinderarts.
kzh grrrr balen is dit zeg!!! Je loopt er al zo lang mee Ik hoop dat het snel wordt aangepakt en opgelost voor jullie! Heerlijk nenaten die babymassage..merk je al verschil bij de kleine? Verder alles goed met jullie!!
@ nenaten: 1e fles is rond 8 uur of half 9 en dan na 4 uur de volgende fles. Ze krijgt speciale voeding tegen moeilijke ontlasting, maar dat ben ik nu aan het afbouwen omdat het zo goed gaat. Haar grote zus had ook altijd moeite met haar ontlasting, vandaar dat we er nu veel meer mee bezig zijn. Ze krijgt nu een paar dagen 50/50 gewone en speciale voeding en ze lijkt wat sneller honger te krijgen. Denk dat de standaard voeding sneller verteerd.