De zwangere meiden uit het "meiden die al langer dan 1jaar bezig zijn" topic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kzh, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nenaten.. Ja de flesjes gaan op en af, ik geef haar nu een half uurtje de tijd en wil ze dan niet meer dan heeft ze pech, en moet ze toch 4 uurtjes wachten. Meestal drinkt ze tussen de 100/140 cc. Normaal gesproken wil ze graag 100cc drinken en na een half uur lust ze die 30cc nog wel, hier trappen we nu niet meer in...

Vanmiddag de eerste prikjes, spannend !!!

Ik heb vorige week foto's laten maken van ons kleine meisje (zie mijn avatar) hij staat in het groot in mijn album :)

2. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Hoe zijn de prikje gegaan!???

Wat een prachtige foto (zag m gister al en vroeg mij af of t de kleine van jullie was :) )

3. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Clijntje, ja dat is ons kleine meisje.. Zo trots :D
    Yara heeft een beetje last gehad van de prikjes (beetje jengelig en hangerig) geslapen van 23:00 tot 07:45 Heerlijk !!
    Hoe is het met jou, laatste 8 weekjes.... schiet op :)

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Vandaag weer contact gehad met de HA, ze huilde weer dagen lang nadat we begonnen waren met nieuwe medicatie.
    We gaan nu proberen of het KMA is, gaan nu nutrigamen geven en de medicatie waar ze al op zat, behalve het laatst voorgeschreven medicijn.
    Over 2 weken oid hebben we dan provocatie test, 2 dagdelen opname om te kijekn hoe ze dan op andere voeding reageert

5. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Sterkte KZH...Dit lijkt mij niet makkelijk!

Hahaha als dat de uitwerking is van de prikjes is dat geen ramp, lekker lang geslapen ;)

Ik heb nogal wat complicaties waar mee te leven valt, maar die de zwangerschap er echt niet leuker op maken..dus met 38 weken wordt het gehaald...of eerder zelf...ik wil graag gewoon bevallen..dus wel spannend! (moet bekennen dat ik t wel fijn vindt dat het naar het einde toe loopt!! :)

6. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Kzh: Wat erg dat Lotte zoveel huilt, is het nog wel een beetje vol te houden voor jou? Ik hoop dat je ook hulp krijgt, laat iemand een x oppassen waarbij ze in goed handen is en ga iets voor je zelf doen.
    Ik hoop zo dat het met Lotte snel beter gaat, kindjes die zo huilen hebben vaak toch echt ergens last van. Veel sterkte.

Ukkie: Sommige kindjes drinken gewoon minder. Wel goed dan jullie het nu 1x aanbieden, misschien gaat ze vanzelf over een tijdje meer drinken. Fijn dat het mee viel met de spuitjes.

Clijntje: Spannend, nog even en dan heb je, je eigen kindje dadelijk in je handen. Ik was zelf heel benieuwd hoe hij eruit zal zien.. :)

Wes drinkt nu al een hele tijd 5 voedingen, om rond 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 22:15 uur. Als hij een x uit de fles drink, dan kan hij 160 tot 200 cc melk op.

Ben nu weer een week aan het werk. Wel leuk, maar vind het leuker bij Wes te zijn. Wel fijn om weer meer onder de mensen te zijn.
    Ik werk 2,5 nu hebben me ze na deze week gewoon 3,5 ingepland, zonder te vragen. Belachelijk, ik ga toch echt zeggen dat het niet lukt, ik ga mijn ouders niet vragen om die week 2,5 dag op te passen, mijn vader moet al alles doen met Wes want mijn moeder heeft net de pols gebroken en bij Pieter zijn moeder kan niet meer oppassen want werkt zelf nog alle andere dagen.
    xx

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Clijntje, 6 weekjes nog! Spannend!

@ janneke, begin echt op te raken.. Op het moment gaan we bijna elke zondag uit eten, dan past 1 van onze moeders op.
    Maar voor de rest is iedereen te druk, en ik vind het ook heel moeilijk om haar af te geven als ze zoveel pijn heeft.
    Lichamelijk ook veel klachten..
    zit er toch zwaar over te denken toch op vakantie naar de zon te gaan om hoofd en lichaam even rust te geven.. Maar dit kan alleen als het met lotte beter gaat uiteraard.

Ook niet echt netjes zeg! Zou er inderdaad wel wat van zeggen ja!

8. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Kzh.. Wat vervelend voor Lotte en ook voor jullie is het heel vervelend! Snap dat het moeilijk is om haar af te geven als je weet dat ze pijn heeft maar ook voor jullie, probeer af en toe voor jezelf iets in te plannen al is dat moeilijk.. Hopelijk kunnen ze snel iets voor jullie betekenen! 2 Dagdelen opnemen? Bij ons zeiden ze dat baby's pas na ca. 1 week reageren op voeding en dat je het dus altijd minimaal 2 weken moet proberen? Maargoed, ze zullen het daar wel weten.. Hopelijk komt er iets uit..

Clijntje.. Oke spannend dan zijn het nog maar 5 weken, snap dat je aan het aftellen bent !!

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja, ze is nu sinds woensdag op deze voeding, en we hebben volgende week vrijdag afspraak staan.
    Dus dan wordt pas eventuele provocatie test geplanned..
    Tegen die tijd zit ze 2 weken op de voeding

10. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @Kzh: Wat is KMA? Hoop dat je t zelf ook nog een beetje trekt allemaal :(
    Wel fijn dat je elke zondag uiteten gaat! Wij kunnen dat helaas helemaal niet omdat we niemand hebben die op kan passen :(

@clijntje: Ik heb nog niet echt verschil gemerkt hihi We hadden alleen benen en armen gedaan. Morgen weer ben benieuwd wat we dan gaan doen. Ik hoop hoofdje want ik las vanmorgen dat bij het moeilijk in slapen gaan van de kleintjes dat hun armpjes en beentjes wel moe zijn maar dat er teveel in t koppie nog omgaat en dat hoofdmassage wel kan helpen voor t slapen gaan ;)
    Heb je al n datum dat je wordt ingeleid? en wat voor complicaties heb je dan?

@girafje: Aaron had speciale voeding tegen zn krampjes (en harde ontlasting) maar heb ik altijd maar half half gedaan met de poeder en langzaam weer afgebouwd, nu heeft hij alleen nog maar gewone poeder. Ik denk alleen dat hij vaak nog honger heeft na zn fles :( Soms zit hier gewoon 6uur tussen de flessen (3x 180+6 en 1x 210+7)

@ukkie: Ja ik had je profiel foto vandeweek idd al gezien, erg leuk grietje :) Fijn dat t goed was gegaan met de prikjes en dat ze daarna lekker door had geslapen!

@Janneke: met 2,5 en 3,5 bedoel je aantal dagen neem ik aan? Maar waarom plannen ze je dan meer in?? Ik zou gewoon n gesprek aangaan ;)

@hier: gaat zn gangetje, voel me alleen de moeder en schoonmaakster thuis :( Me vriend doet maar en vind me aanstellen als Aaron een hele middag hangerig is, niet naar bed wilt en ik maar de hele dag met hem op me arm moet lopen. Hij komt thuis uit zn werk, speelt dan even met hem, geeft de fles en brengt hem naar bed dus in zijn ogen niets ergs en is t de liefste baby van de hele wereld. (alleen op de dinsdag en donderdag doe ik dat ook want dan geeft hij kickbox training en op de dinsdag komt hij dan nieteens thuis voor t eten maar moet hij gelijk door). Ook sofzuigen vind hij maar 1 a 2 x in de week nodig en ik vind om de dag, we hebben namelijk ook een hond die best verhaard en als Aaron zo over de grond gaat vind ik het niet hygienisch :x Maar nee dan overdrijf ik weer grrr Echt soms..!!
    Sorry moest even klagen, we hadden afgesproken bij vrienden langs te gaan, maar ik had geen zin omdat we woorden hadden en hij is alleen gegaan met Aaron Jaah want Aaron is onderweg ook echt heel lief, als we weg gaan of ergens anders zijn dan thuis is hij zoet! En dat ik nu eindelijk probeer een ritme erin te krijgen en moeite daarmee heb gooit hij in t weekend ook weer overhoop want wat zuur ik, het is toch weekend?!!?

11. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Heb weer ff foto's vanaf me telefoon geupload op de laptop, dus hierbij ff n paar foto's :D Die waarop Aaron op een soort bloem ligt was bij een vriend van mij, haar zoontje is nu 1 maand oud. Die rand onder de blaadjes is een soort opblaas band, wel grappig iets :)
    En op de andere foto wil ik ff laten zien hoe sterk onze kereltje wel niet is hahaha :p Hij kan zeker een minuut zn hoofd zo houden!
    Ik heb trouwens ook nog 1 foto in me album gezet, ook leuke foto van 3maanden ;)

Bijgevoegde bestanden:

12. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Nenaten.. Heel herkenbaar, het voeden van Yara gaat nu een stuk beter maar in het begin gaf ik 8 flessen, en een fles was ik ca. 45/60 minuten mee bezig. Dus zo'n 8 uur per dag aan het voeden (nou ja voeden, lees vechten) Vriendlief was werken en kreeg dat allemaal niet zo mee, dat ene flesje wat hij gaf in de avond vond hij niet zo erg om daar een uurtje over te doen.. Had toen ook even het gevoel niet begrepen te worden, maar blijf er over praten want anders krijg je alleen maar meer frustraties naar elkaar toe.. Gelukkig drinkt Yara nu veel beter :) En wat een leuk kindje heb je toch !!!!

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ nenaten ; KMA is koemelkallergie ;)
    niet elke zondag uit eten hoor :p dan zijn we snel blut hihi
    Ja, dat is lastig als je zo ver weg woont van je familie :<

vervelend dat je vriend en jij net wat anders denken over bepaalde dingen :<

leuke fotos!
    wat grappig doe bloem zeg

@ hier ; morgen gesprek met de kinderarts, kijken wat de volgende stap is.
    Ik heb wel het idee dat de voeding helpt, dus hopelijk een provocatie test zodat we het zeker weten.
    Vandaag CB op bezoek gehad, ik liep wat aan tegen structuur omdat we alleen maar bezig zijn geweest met Lotte's huilen en pijn.
    Nu tijd om een dagindeling te zoeken die bij lotte past, zodat ze aan haar slaapjes toe komt.

14. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    #874 ukkie87, 6 jul 2013
    Laatst bewerkt: 6 jul 2013
    Kzh.. Nou hopelijk werkt de voeding ook echt en kan die test het uitsluiten, hopelijk heeft Lotte niet zoveel pijn meer en krijgt ze steeds meer rust !!!!!

Ohja, ik heb ongeveer 10.000 boeken op mijn computer staan, voor degene die een ereader hebben en graag boeken lezen, stuur maar even een prive berichtje met je favoriete schrijvers en of boeken dan kijk ik wat ik heb, vergeet er niet je email adres bij te zetten.. ;):)

15. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    nenaten: Ja, die mannen zien echt niet dat we de hele dag bezig zijn. De momentjes dat ik echt iets voor me zelf doe zijn zeldzaam. Terwijl mijn vriend nog heel veel tijd voor zichzelf heeft...... :cool:

Wat een schatje op de foto's....

Ukkie: ben een beetje ouderwets, lees niet zo graag van een beeldscherm.

Hier ben ik al weer mijn derde week aan het werk. Ik vind het wel leuk, maar ben veel liever bij Wes thuis.
    Wes is echt top. Hij is super leuk, hij blijft maar lachen (ook hard op) en verteld hele verhalen. Hij drinkt nog heel goed aan de borst en doet lekker dutjes. Bij de opa's en oma's amuseert hij zich heel goed als ik aan het werk ben.
    Zaterdag gaan we 5 dagen naar Barcelona, de broer van mijn vriend woont daar. We logeren bij hem, hij heeft een zwembad en woont dicht bij het strand. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met Wes. Ik heb er wel zin in. :)

xx

16. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    #876 ukkie87, 8 jul 2013
    Laatst bewerkt: 8 jul 2013
    Janneke.. Barcalona, oooh leuk! Wes zal het vast goed doen... Ik moet over 2 weken weer aan de slag, Yara zal het bij onze ouders ook zeker leuk gaan hebben maar ben ook het liefste dag en nacht bij haar haha... Ik had eerst ook niets met e-readers maar boeken kopen vond ik zo duur, 1x lezen en dan staat hij in de kast. Of uitlenen, je weet niet meer aan wie, en niet meer terug krijgen.. Of naar de bieb maar elke keer in de vakantie periode zijn alle 'leuke' boeken al verhuurd... Neee doe mij maar een e-reader met bijna 10.000 boeken ;):D

Ik heb zo'n schattig filmpje van Yara.. Ik kwam gisteren om 07:45 bij haar bed en toen was ze aan het duimen.. (ofja poging tot haha) ga even kijken of ik het 'prive' op you tube kan zetten... :)

Gelukt: :D Yara Duimelotje - YouTube

17. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ha meiden!! Tis weer even geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar wel braaf meegelezen hoor :D moet wel eerlijk bekennen dat mn geheugen op dit moment even een zeef is dus ik de helft alweer vergeten ben, bij voorbaat sorry :(

@janneke: leuk,barcelona!! Veel plezier!

@ukkie: wat fijn dat het voeden beter gaat, scheelt een hoop tijd zo te lezen ;)

@kzh: hoe was het bij de arts?? Hoop dat er iets uitgekomen is... Hou je het zelf nog een beetje vol? En werkt de structuur ee beetje?

@clijntje: nog maar eventjes!! Spannend zeg, hoe voel je je?

@nenaten: wat een leuke fotos!! Schatje hoor! Vervelend zeg dat het ff niet lekker loopt met je vriend :x hopelijk ziet hij snel in dat mama zijn echt niet zo simpel is als het soms lijkt! Hier wil manlief ook nog wel eens zuchten als ik m vraag iets te doen, alsof het zoveel gevraagd is.... Maar dat wrijf ik er dan ook meteen we even in :D

@hier: vandaag naar het cb geweest, alles goed! Sinds geboorte is Ian 2 cm gegroeid en 700 gram aangekomen, prima dus.
    Verder is het een heerlijk mannetje, lacht heel veel (echt heel erg leuk dat hij dat al zo snel doet, was in de kraamweek al :$:D) en is heel nieuwsgierig. Loop wel soms een beetje tegen de bv aan, vind het best zwaar zo nu en dan! Ian wil de laatste paar dagen graag clusteren aan het eind van de middag/in de avond en houdt zichzelf dan echt tussen 2 voedingen constant wakker. Valt in slaap tijdens de voeding, haal ik hem eraf wordt hij weer net zo snel wakker en blijft wakker net zo lang tot hij weer mag drinken, hij wacht eerst af en gaat dan na een half uurtje ofzo huilen. Dan leg ik hem weer aan en dan valt hij vervolgens pas na een uur of 2/3 af en aan aan de borst echt in slaap :( kost me zoooveel tijd dit (en frustratie), pffff. Merk wel dat ik het beter kan handelen als ik op dat moment doorheb dat het clusteren is, maar in mijn eigen frustratie bedenk ik me dat niet altijd... Nouja, het wordt beter/makkelijker zeggen ze, dus ik wacht het maar gewoon af...
    Darnaast wou hij in het begin ook niet in zn wiegje slapen (volgens mij was hier nog iemand die hetzelfde had?), maar dat hebben we nu gelukkig op weten te lossen met een zijslaapkussen en een opgewarmd bedje :D hij moet dan wel echt al diep slapen, want wakker in zijn wiegje leggen trapt hij mooi niet in... Eigen willetje :D

Nou dat is weer genoeg 'geklaag' :D moet zeggen dat ik wel echt heel erg leuk vind met ons mooie mannetje hoor!! T zijn soms even momenten i.c.m. slaapgebrek dat het eventjes iets minder leuk is ;) maar over het algemeen is het genieten! Kan ook echt uren naar m kijken, zo gek dat hij bij mij uit mn buik gekomen is ;)

18. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Eki.. Ik snap je wel hoor, in het begin toen Yara zo slecht dronk had ik precies hetzelfde! Je geniet er natuurlijk van, maar je bent zo gefrustreerd dat het niet lukt !! Ik moest het echt los laten, ze drinkt echt wel als ze honger heeft en ze komt goed aan, goede plasluiers dus niets om me druk om te maken. Wel fijn vind ik dat ik haar toen af en toe kon 'afgeven' met de fles, aan de oma's of mijn vriend bijvoorbeeld. (Durf haar nu nog steeds niet aan iedereen te geven voor de fles omdat ze nog steeds af en toe niet goed drinkt) Dus ik begrijp dat het voor jou nog een stukje extra frustratie is... Kan de kleine natuurlijk niets aan doen, maar ik snap het wel !! Dikke knuffel....

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ janneke ; wat fijn dat alles zo goed gaat!!! :D
    ben ook benieuwd hoe het gaat. vliegen met een kleintje! (wil zelf ook op vliegvakantie, maar ben nog niet overtuigt)

@ ukkie ; heb net mijn ipad volgegooit met boeken! :D maar lief dat je wilt delen!
    hahaha schattig dat filmpje! hier duimt lotte ook, maar vaak eindigt haar hele hand in de mond haha.

@ eki ; fijn dat alles goed gaat met ian!
    kan me voorstellen dat bv best zwaar is!
    hopelijk vinden jullie snel jullie draait wbt bv! (of niet, en dat je daar dan vrede mee kunt hebben)

Ja en ook dat slapen is even zoeken he! succes meid!!!

Hier gaat het stukken beter! we hebben ineens een heel ander kind :D
    Heb wat tips gekregen van het cb, en daarmee aan de slag gegaan.. en lotte slaapt nu tussen alle voedingen door en snapt ook dat het slaaptijd is als ze in haar bedje gelegt wordt.

Over 2 weken hebben we de eerste opname voor de provocatie test.. ben benieuwd, hoop dat de KMA aangetoont wordt zodat de voeding vergoed gaat worden.. is toch een hoop geld, 50 euro per week..
    en daar komen dan ook de medicaties nog bij die niet vergoed worden..

Maar, Lotte lekker in haar velletje zien is het allerbelangrijkste!

20. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @alle hihi Tnx about pic's :D

@Ukkie: Gelukkig drinkt je kleine meid nu n stuk beter!
    Ik heb trouwens geen ereader, maar bedankt voor t aanbod! Ik heb nog zoveel magazins hier liggen die ik kreeg toen ik zwanger was, maar allemaal maar half gelezen dus ik probeer nu die stapel kleiner te maken haha

@kzh: Schattig filmpje van Lotte hihi Maar is nou niet zeker dat ze KMA heeft dan? En is idd een boel centjess pff Gelukkig hebben jullie wel baat bij de tips van cb!!

@Janneke: heeft jou vriend veel tijd voorzich zelf, na zn werk bedoel je? Wat doet hij dan allemaal haha Fijn trouwens dat Wes t naar zn zin heeft bij de opa's en oma's :)
    En ooooeew lekker naar Barcelona:cool:!! Hoop voor de kleine dat t daar niet al te warm is ;)

@eki: dat je veel vergeet komt me heel bekend voor :p Leuk is dat he als je kleine veel lacht :) Wel beetje jammer dat hij met bv steeds in slaap valt , wakker, eten wil... Maar kan nog veranderen! Hier wilde Aaron eerst ook niet slapen als we hem wakker in zn bedje legde maar dat is sinds heel kort pas veranderd... Enne klagen mag je, kom op ik denk dat niemand elke ochtend fit uit zn bed komt, kleine zoet drinkt, slaapt, stil is wanneer jij dat wilt en alles doet wanneer jou dat uit komt ;) Volgens iemand die ik ken mag je als moeder zijnde niet klagen Nou hier kan je ff lekker je ding uiten hoor hihi

@hier: Gaat alles goed, was zaterdag met 2 vriendinnen uit nl en Aaron dagje naar italie geweest.. Hij is heel zoet geweest in de auto en daar ook! Vriendin had in de middag zn fles gegeven in de auto en met avond eten gewoon int restaurant.
    Vind t alleen wel jammer dat hij niet in de zon mag en dat je overal n oplossing voor moet verzinnen (het is hier afgelopen week namelijk weer erg warm geweest, tegen de 30graden) We hebben laatst zo'n halfe tent zegmaar gekocht zodat Aaron wel altijd in de schaduw ligt, maar is nog steeds behoorlijk warm :)
    Kleine man heeft vandeweek n paar dagen al banaan gegeten en vandaag voor t eerst mango (wel gepureerd allebei) Dat gaat goed, merk gewoon dat hij aan de 4flesjes a 210/7 niet genoeg heeft. Vrienden van ons komen deze week voor een week en daar gaan we denk ook wel mee zwemmen dus ook wel weer leuk :D

Deel Deze Pagina