De zwangere meiden uit het "meiden die al langer dan 1jaar bezig zijn" topic

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kzh, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Lieve dames!!

@khz wat spannend dan weer! Stom maar idd dan hoop je dat er uit komt dat het KMA is!
    Super fijn dat je tips and tricks hebt gekregen die goed (lijken) te werken!

@ukkie spannend om weer te gaan werken, lijkt mij!
    Die boeken wil ik wel...zit nu net thuis ;)

@janneke lekker Barcelona! Ik ben jaloers op iedereen die nu weg gaat! Ik wil ook graag......Lekker van genieten dus!! :)

@eki fijn dat het met de kleine zo lekker en goed gaat! En natuurlijk mag je klagen! T verandert ook zo ontzettend veel in je leventje!

@nenaten wat een schatje, wat een gave foto's!
    Vervelend dat er een verschil zit in aanpak en beleving tussen jou en je vriend.
    Lekker dat je er goed uit kunt nu met de kleine en vrienden/ vriendinnen!

@hier pffff die warmte..ik word er GEK van! Ik maak mij ook veel zorgen. Ben nu 33 weken en de kleine is al 37 weken groot...Dat vind lastig. Zeker is nu dat de bevalling eerder gaat komen, maar de vraag is..wanneer...

Sorry voor de meiden die ik vergeten ben..of omgedraaid heb, ik haal nogal wat door elkaar!

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Clijntje, snap dat je je zorgen maakt!
    Maar probeer ook te genieten van de laatste weekjes, die buik en de beweging daar binnen ga je missen! ;)
    Spreek goed met de gyn over waar je tegen op ziet, en vraag om duidelijkheid he!
    En, er zitten ook voordelen aan een groot kindje.. Kan zich beter op temperatuur houden bijvoorbeeld, en heeft wat reserves voor als de voedng niet zo lekker loopt, en meer baby om te knuffellen!

3. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Clijntje... Even een PB sturen met je email adres en favorieten schrijvers :)

Ben net wezen wegen, Yara weegt 4430 gram.. Hoeraa !

4. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Hoi,
    We zijn weer terug uit Barcelona. Het was geweldig, Wes was super lief. Het vliegen ging heel goed. Hij sliep heel goed in het appartement op zijn eigen kamertje en dan konden wij lekker bij het zwembad zitten. Hij is ook een paar x mee in het zwembad geweest. Later op de dag is het water best warm. We hebben lekker gewandeld . We hadden de wandelwagen met bak meegenomen daar ligt hij veel liever in de maxicosi. Het is wel een beetje gesleep op het vliegveld maar we konden de maxicosi boven op de wandel wagen zetten.
    We zijn ook een paar x naar het strand geweest. Een touwtje met speeltje aan de parasol en je hebt een mobiel, hihi. En als hij moe was, kreeg hij gewoon en beetje drinken aan de borst en dan viel hij lekker in slaap.
    Ik vond het zo fijn dat het allemaal goed ging, dan heb je zelf ook echt vakantie.

Eki: Hoe gaat het nu? Nog steeds een ritme aan het zoeken?
    Het is ook moeilijk als ze niet gaan slapen als je ze in bed legt. Toch is het wel iets wat ze moeten leren, om zelf in slaap te vallen als ze in bed liggen. En als hij in slaap valt aan de borst dan krijg je hem niet meer wakker, zodat hij toch zijn buikje vol drinkt? Wes valt savonds soms ook naar een paar minuten in slaap. Als ik dan geluiden maak met mijn mond dan word hij meestal weer wakker als dat niet helpt dan haal ik hem er even af en hou hem even over eind en dan word hij weer wakkker.
    Ja borstvoeding kan heel vermoeid zijn, we zijn altijd de zak als de kleine honger heeft, hihi. Maar ik vind er ook heel veel voordelen aan zitten. Ik ben heel blij dat hij nog zo goed drinkt aan de borst, ook op vakantie was het super handig.

Clijntje: Hoe gaat het? Is het nog een beetje uit te houden?

Ukkie: die Yara groeit goed. Wes weegt nu 7,5 kilo, maar zijn nichtje van 6 weken jonger gaat hem al inhalen, ze weegt er ook 7,5......
    Ja, werken is soms leuk, maar ben ook veel liever thuis met de kleine.

5. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    #885 ukkie87, 22 jul 2013
    Laatst bewerkt: 22 jul 2013
    Janneke.. Fijn dat Wes het zo goed deed.. Vond je dat niet eng Wes slapen in jullie appartement en jullie aan het zwembad?? Je hoord tegenwoordig zoveel van die rare verhalen ?!

Eerste werkdag ging goed (1/2 dag) het was wel even wennen, maar Yara was bij haar tante en wordt de hele dag verwend en geknuffeld dus dat kwam wel goed.. Op het werk erg druk dus gelukkig vloog de tijd :)

6. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Hoi, wat fijn dat yara in goede handen was, dat ga ook met meer plezier werken he.

Het appartement heeft een eigen zwembad in het tuintje, babyfoon in de tuin, dus niet niemand kan bij Wes komen behalve wij, gelukkig...

We zitten nu voor een midweek in zeeland, pff... Warm

7. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Janneke.. Ooooh ideaal !! Alweer op vakantie ? Toe maaaar ;)
    Have fun!

8. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Sorry ff een tijdje niet op zp geweest, veel bezoek uit nl gehad afgelopen tijd! Morgen btw weer ;) hihi
    Ik was vandaag met Aaron naar de kinderarts geweest en heeft hij weer tegen rotavirus vloeistof gekregen via zn mond en hij is gewoon bijna 8kg :$ Vandaag ook precies 4maanden :cool: Gaat allemaal zo snel! Gisteren ook voor het eerst babyzwemmen gedaan en dat ging heel goed vond ik! Hij heeft ruim 45min in het water gesparteld hihi
    Hij kan gelukkig ook in een ander bedje slapen dan alleen thuis, hij heeft in de caravan van vrienden een aantal keren geslapen toen wij bij hun op bezoek waren dus daar ben ik ook blij mee! Ik heb namelijk wel eens verhalen gehoord dat de kleintjes alleen maar in hun eigen bedje slapen en anders niet :(

@Clijntje: Hoe gaat t ondertussen met jou en je beeb?? Weet je al wanneer je ongeveer gaat bevallen/ingeleid worden? Enne dat vergeetachtige kennen we denk allemaal wel en ook wanneer de kleine geboren is blijft t zo :(

@Janneke: Ik schrok eigenlijk ook wel een beetje toen ik je eerste berichtje las...maar nu is t duidelijk ;) luxe hoor! En nu alweer op vakantie lekker hoor!

@Ukkie: hoeveel dagen/uren werk je nu dan? Wel fijn dat je oppas heb!

9. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nenaten.. Wij proberen met Yara ook overal heel te gaan, en dan laten we haar meestal slapen in haar wandelwagen bak. Zo is ze toch in een vertrouwde omgeving. Nog niet veel vrienden van ons hebben een kleine dus hebben niet altijd een bedje bij de hand. Ik ga ong. 28 uur werken. Opzich wel veel maar het zijn ook uren bij mijn ouders in het bedrijf dus dan ben ik lekker dicht bij Yara.

Hier een paar dagen ongesteld, blehhhh... Heb wel erg veel last van dikke proppen bloed, wie had dit nog meer bij haar eerste menstruatie?

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    hey meiden!
    zijn jullie toevallig op facebook actief?
    daar zouden we een besloten groep kunnen aanmaken, kunnen we ook in alle beslotenheid praten over dingen en fotootjes delen!
    en is makkelijker bij te houden, vind ik :p

@ ukkie ; volgens mij is dat niet vreemd hoor.. ik had het niet maar ik ben natuurlijk schoongemaakt dus dat scheelt..
    Wij gebruiken een babytentje en een campingbedje als ze ergens anders slaapt, wil haar zoveel mogenlijk laten wennen aan het slapen in verschillende bedjes want de wandelwagenbak zijn ze binnen een maand of 2 uit.

@nenaten ; groeit lekker!
    Heerlijk he, dat zwemmen!
    hier ook een waterratje ;)

@ janneke ; doen jullie ook nog iets anders dan op vakantie gaan? :p:p

@hier ; vandaag ons helemaal kapot geschrokken.. Lotte hield ineens op met ademen, werdt blauw en was helemaal verstijfd..
    Ik helemaal in paniek mijn man roepen, die kwam aangerend en tilde Lotte op uit mijn armen en toen kwam ze weer langzaam bij..
    Volgens Google komt het vaker voor, als in een huilkramp of als in BHS (breath holdings spell)
    Man, hoop toch echt dat het niet meer gaat gebeuren, dacht echt dat ze nooit meer zou gaan ademen :<

3 dagen in het zwembad doorgebracht, Lotte vind het geweldig!

CLIJNTJE! hoe ist?

11. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hee meiden, hier ook even niet zo actief geweest, wel bijgekezen maar was steeds ziveel om op te reageren dat ik het maar uit bleef stellen, nu ff tijd :)
    Facebook vind ik een leuk idee, als de rest ook voor is?

@clijntje: wow spannend hoor meis, laatste loodjes he! Heb je nog groeiechos gehad in de tussentijd?

@janneke: lekker hoor, die vakanties! Dat klinkt echt als genieten :) wb drinken en in slaap vallen aan de borst, we verschonen Ian altijd in het midden van de voeding, als hij voor het eerst in slaap valt of loslaat. Daarna is hij dan weer aardig wakker en drinkt hij door tot hij vol zit. Werkt op zich dus prima, ware het niet dat hij vaak lekker zijn luier onder wil poepen alsie net schoon is :D

@nenaten: wat leuk dat babyzwemmen!! En fijn dat aaron overal lekker slaapt zeg, voor jezelf ook lekker handig :)

@ukkie: zou het je helaas niet kunnen vertellen, nog niet ongesteld geweest...

@kzh: jeeeetje meis!!!! Wat schrik je je dan het apenlazerus zeg!! Wat een geluk dat je erbij was zeg! Wat zou dat dan precies zijn, bhs?

Hier gaat het al een heel stuk beter! We geven nu 2x per dag de fles en de rest gewoon nog bv, is een stuk betrr vol te houden zo! Ben nog steeds van plan binnenkort helemaal af te gaan bouwen, maar nu heeft het voor mn gevoel niet zon haast meer :)
    Ik heb me er verder maar bij neergelegd dat er voorlopig weinig ritme zit in eten/slapen. Het is eigenlijk altijd afwachten... Merk wel dat ik er zelf meer afwachnd insta, wat ook weer een hoop rust geeft en eigenlijk vind ik het zo dan ook wel prima, een ritme komt uiteindelijk vanzelf wel, hij is nu nog zo klein! Manlief is na morgen ook lekker 4 weekjes thuis, dan kunnen we lekker alles samen doen, is het ook een stuk relaxter!

12. janneke7

janneke7 Actief lid

30 aug 2011
    227
    0
    0
    Hoi,
    Stond ook niet zo duidelijk in het bericht van het eigen zwembad, hihi. Nee, ik zou het niet durven om Wes alleen in het appartement te laten. Ik laat hem thuis eigenlijk ook nooit alleen als hij ligt te slapen, jullie wel?
    Zo morgen weer naar huis en dan nog een week vrij en dan houd het even op met de vrije dagen. Vandaag met Wes gezwommen in het zwembad (binnen) op het park, dat ging goed, ging flink spetteren.
    We zijn een paar x naar het strand geweest, toen we in het water stonden zagen we dat Wes op zijn buik lag, terwijl we hem op de rug hadden gelegd op de deken. Hij had natuurlijk wel een beetje hulp van het strand, loopt een beetje schuin af. :D

Kzh: oeee dat is schrikken zeg. Hopelijk wat dat de 1ste en laatste x.:$. Ik wist niet dat baby's dat ook deden! Ik heb het wel bij grotere kinderen gezien en van ouders gehoord.

Eki: wat fijn dat het nu beter vol te houden is. Ja poepen dat kunnen ze goed. Eerst poepte hij ook in bijna elke luier. Naar 1 of 2 maanden niet meer, nu 1x in de 2 / 3/4 dagen.
    Wat lekker dat je man nu vakantie heeft. :)

Ja, zo'n babytentje hebben we ook, Wes is er nog niet zo'n fan van, misschien nog maar eens proberen. In het campingbedje slaap hij prima. De wandelwagenbak minder, tijdens het wandel valt hij wel in slaap maar is snel weer wakker. En als de wagen stil staat ligt hij er niet zo graag in, dus laat staan dat hij er in slaap valt als hij stil staat.

Ukkie: die bloedproppen zijn geloof normaal, ik had meer last van veel sliertjes erbij.

13. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Eki.. Hopelijk geeft het jezelf iets meer rust zo :) Kun je vriendlief ook nog eens aan het werk zetten ;)

Janneke.. Nee wij laten de kleine ook nooit alleen. Alleen als ze in de box ligt en wij liggen in de tuin (en ook dan staat de babyfoon aan:))

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ eki ; dan vergeten kindjes te ademen wanneer ze boos of angstig zijn.. kan een enkele keer gebeuren, maar ook vaker.
    Gelukkig heeft ze het niet meer gehad!
    lekker aan het genieten van paar weekjes samen? :D

15. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    even snel tussendoor....vandeweek had iemand t over fb Lijkt mij goed plan, ben daar vaker op te vinden dan hier ;)
    We hebben veel bezoek gehad afgelopen weken, dus was niet uitgebreid op internet en nu met de hitte zit ik liever ook niet achter me pc :(

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Mooi!ik ga een groep aanmaken op facebook en dan ga ik jullie uitnodigen!

17. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Top Gezellig :D

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Dan moet ik jullie echte namen even weten zodat ik jullie op facebook kan vnden en uitnodigen.. Kunnen jullie mij die pb'en?

19. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hee dat is gek, kreeg ineens geen notificaties meer van jullie brichtjes :(

@fb: leuk, ik ga je ff pben!

Hier draaide Ian gisteren op het speelkleed ineens van zn buik naar zn rug!! Dacht nog even dat het toeval was, maar elke keer als ikhem terug op zn buik legde deed hij het weer :D zo trots hihi :D

20. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Leuk een groep via FB !!

Deel Deze Pagina