@ Ukkie: Gelukkig heb je nog minimaal 30 weken om de beslissing voor jezelf te nemen of je het nu al wilt proberen of toch nog niet.
@Ukkie: Tnx Ik heb helaas ook nog andere zorgen aan me kop, wil een ander huis voordat de kleine er is. We hebben nu n huur huis (particulier huur, eigenlijk vakantiehuis) En is dus helemaal gemeubuleerd, alleen onze slaapkamer is alles van ons en we hebben onze eigen bank in de woonkamer. De andere slaapkamer is logeerkamer waar de meubels in staan van de huurders. Ik kan het huis niet naar mijn eigen idee inrichten en de babykamer ook niet We willen zowiezo een huis hier kopen en dan vakantieappartementen erin of eraan bouwen/verbouwen. Maar dat heeft nu dus iets meer haast dan voorheen hihi Vriendin van me zegt dat ik al aardig nesteldrang heb haha...Ik wil voor de herfst gewoon n beslissing en besluit hebben genomen of we een grondstuk gaan kopen en zelf wat op bouwen of een huis kopen en dan verbouwen... Als we grondstuk gaan kopen wordt het eerst een standaard huis waar we zelf in kunnen wonen en dan daarna wel n keer aanbouwen, maar het belangrijkste moet voor de winter dan gedaan worden met de sneeuw hier hihi Duss krap krap allemaal en voor mij dus stress stress!! En ik heb vanaf 1 okt ook geen werk meer, niemand die mij ook aanneemt aangezien ik ook al per half januari met verlof ga.... Moest ff me ei kwijt, ben soms zo gevoelig en wil alles gewoon geregeld hebben aangezien ik bij me beste vriendin heb gezien hoe slecht het kan gaan als je zwanger bent en in de laatste maanden ff gaat trouwen, nieuw huis koopt en verbouwt (zei zit nu n jaar na geboorte nog in therapie )
@ nenaten : hormoontjes! Snap dat je een mooi plekje voor de kleine wil! Maar voor een kleintje is het belangrijkste rust en liefde, en voedsel.. Welke periode liggen de werkzaamheden stil ivm sneeuw?
@ nenaten: goed dat je je hart ff lucht meid! Snap heel goed dat je nu een eigen plek wilt, helemaal voor de kleine! Goed dat je voor de herfst een besluit wilt nemen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent! En vergeet niet, jij bent anders dan je vriendin en wie weet kun jij het allemaal beter aan!
Nenaten.. Gooi het er maar allemaal uit meid.. Dat is het voordeel van dit forum lekker je hart luchten ! Ik vind het heel herkenbaar.. Wij hebben een koophuis wat eigenlijk groot genoeg is maar wij willen heel graag naar een 2 onder 1 kapper in een nieuwbouwwijk.. Willen 1 november ook de knoop doorhakken wat we doen met de verkoop van ons huis (het staat echt te koop bij een makelaar) mijn vriend werkt bij defensie en moet november en december 2 maanden naar Irak!
nenaten: Ik begrijp goed dat je, je eigen huisje wil. Natuurlijk is het niet makkelijk om dat allemaal te regelen als je zwanger bent, maar met een kleintje word het nog moeilijker. Ik hoop dat het gaat lukken. Ben vandaag weer aan het bakken. Voor mijn zusje die morgen jarig is. Over 3 weken vieren mijn ouders hun verjaardag. Dan willen we het gaan vertelllen aan iedereen. Ik ben dan al 13 weken. Ik zou het best een week eerder willen vertellen maar ik vind het net zo handig dat iedereen van de familie er is. Mijn idee is om dan een taart te maken en in de strik boven op, een babytje van fondant en een briefje erbij te verstoppen (verrassing!!!). . Ik heb er zin in om iedereen het goede nieuws te vertellen. Maar de laatste weken gaat het best makkelijk om het geheim te houden. Maandag de volgende echo bij de gyn. deze x, ben benieuwd, ik heb er wel een goed gevoel over, maar toch weer spannend. De vorige x is het afgelopen week mis gegaan.
@ janneke: leuke manier om te vertellen. Kan me heel goed voorstellen dat je het volgende gyn bezoek spannend vindt. Zolang jouw gevoel goed is hoef je je nergens zorgen over te maken!
Janneke.. Wat een leuke manier !!! * Nog 6 nachtjes slapen, en dan zien we onze ukkepuk !!!!!!!!!!!!! * In de avond hebben we feest van mijn moeder (50 jaar) dan gaan we een zelf gemaakt liedje zingen... In het refrein komt elke keer terug: We zijn hier met zijn allen, en samen zingen we luid, José is Sara daar komt ze niet onderuit... (ca. 4x) het laatste couplet zingen we: Je zult hiet niet geloven, maar samen zingen we luid, José die wordt oma daar komt ze niet onderuit... Hahahaha Tekst komt op tv in beeld middels een 'songtekst' Hopelijk klopt het hartje van de baby anders laten we het nog even achterwegen... Nog 6 nachtjes
@ Ukkie: Was een onwijs leuke manier om het te vertellen zeg! Ben erg benieuwd naar de reaktie zodra het nieuws doordringt!
Ukkie: hihi wat grappig. Met 6 weken begin het hartje te kloppen, geloof ik. Dus dat gaat helemaal goed komen want je bent dan toch 7 weken. Bij ons klopte het hartje ook bij de eerste echo (6w 4d). Veel plezier bij 1ste echo, zo leuk om je kindje voor het eerste x te zien. Bij ons leek het nog een beetje op een zeepaardje vond ik, hihi Hoe gaat het verder met iedereen? Nog last van zwangerschapkwaaltjes? En girafje begin je al een buikje te krijgen? xx
Girafje.. Ik heb er ook echt zin in hahaha... Iedereen is hartstikke blij, krijgen vaak de vraag maar ze zullen met hun monden open staan haha... Janneke.. Ja weet niet hoe ze tellen vanaf de laatste menstruatie 7+1 vanaf mijn eisprong +14 dagen dan zou het persies 7 weken zijn.. Achja komt goed... Hier erg moe en pijnlijke boobies maar verder helemaal géén kwaaltjes.. Hopelijk blijft het zo
Komt goed ukkie! Jij gaat zo heerlijk genieten als je de echo ziet Hier nog dezelfde kwaaltjes, misselijkheid (nog steeds zonder spugen gelukkig!) moeheid en emoties die af en toe alle kanten op stuiteren. En mn darmpjes nog steeds, maar de lactulose werkt wel redelijk..
Ukkie: in het begin tel je geloof vanaf de laatste ongi. Maar bij de echo meten ze het kindje en dan zeggen ze met die meting hoe ver je bent. Hier gaat het goed. Welke pijnlijke boobies maar heb er geen last van (behalve als ik ergens tegen aan kom). Soms een beetje misselijk. En wel moe maar een dutje op de bank helpt! Zo dadelijk naar mijn zusjes verjaardag, ik hoop dat ze de taart leuk vind. Fijne zondag!!
Janneke.. Die taart vind ze echt wel leuk !! Kan niet anders... Hier lazy sunday vanavond komen er wat vrienden en dan lekker Chill op de bank so you think you can dance kijken
@kzh: Weet niet wanneer de sneeuw hier begint en de bouw stopt (wanneer de grond te koud is...) Het heeft hier van t weekend al gesneeuwd, hoog in de bergen dan hoor haha @girafje: Ik weet wel dat elk individu anders is, maar zeker als je het van zo dichtbij heb meegemaakt raakt het je toch heel erg en zet het je ook aant denken Mijn vriendin was ook best nuchtíg, maar door de zwangerschap zijn er bij haar gebeurtenissen van vroeger naar boven gekomen en dat moet zei nu verwerken...Aangezien ik ook nogal wat dingen heb meegemaakt vroeger en het altij weg stopte hoop ik niet dat dat ook meegaat spelen @Janneke en Ukkie : Leuk!! Ik ben gelukkig nog steeds niet misselijk ofzo, alleen me broeken gaan nu wel al strak zitten en doen dan beetje pijn in me buik en ik pas geen een bh meer Ben vandaag vrij en me vriend heeft vanaf 12uur vrij genomen dus dan gaan we samen even wat dingen regelen. Ik heb mijn motor te koop staan, maar ik hem denk toch over laten zetten op oostenrijks kenteken ookal kost dat natuurlijk ook een paar honderd euro...Mijn vriend wil ook een auto aangezien we 2 motoren hebben en 1 auto (pegeuot 307CC en die is eigenlijk van mij) Dus daar gaan we ook even naar kijken. Mijn vriend heeft een nieuwe spiegel besteld van zijn motor, dus die gaan we ophalen en dan zetten we de motor van mijn vriend wel te koop (op mijne kunnen we allebei rijden en die is ook gewoon mooier haha). Daarna gaan we even naar een hele grote intersport kijken voor zo'n bergrugtas waar de kleine in kan en ga ik kijken voor nieuwe broeken en bh's Misschien even wat eten bij Ikea (en een rondje doen hihi) want de winkels zitten daar toch allemaal bij elkaar. Erg handig! En als er nog tijd over blijft vanavond even op huizen/grondjacht. Donderdag laatste keer controle int zh en daarna vertellen op fb, wordt wel es tijd haha kan ik ook reageren op baby dingen. OWJA TIP VOOR JULLIE : Via wehkamp krijg je nu een kortingcode van 10euro. Er staat bij, vanaf 50euro...Maar wehkamp heeft een fout! Dat hoeft niet Bij babyverzorging en luiers heb je nu tijdelijk gratis bezorging + dat producten van Zwitsal nu 4halen 3 betalen is (25%korting op alle producten) Ik heb dus al pampers besteld voor 1,39, Heleboel producten van Zwitsal voor 2,45, Sudocreme voor 0,30, Babydoekjes en zo'n houder voor 1,05 en nog een bestelling... Het enige is dat je elke keer een ander email adres moet gebruiken voor een nieuw account, adres kan gewoon hetzelfde blijven HOE GOED IS DAT DAN! Ik heb in totaal 5 bestellingen gedaan en 7 euro betaald en 50 euro bespaard!!!!
nenaten: sommige broeken zitten mijn ook niet lekker, vooral die wat strakker zitten voelen vervelend. In de bh's had ik gelukkig wat plaatst over (ben wat afgevallen een tijd geleden) ze zitten nu goed gevuld . Wat leuk al lekker aan het shoppen. Ik heb nog niks gekocht. Maar als iedereen het over een paar wekenb weet ga ik helemaal los, hihi. Vandaag in het zkh geweest en alles was goed met het kindje. Nu precies 10 weken. Over 3 weken terug voor echo en evt. nekplooimetting (ik twijfel nog, vriend wil wel). En dan weer 2 weken later terug voor uitslag en echo enz. Ik begin nu eindelijk helemaal te geloven dat dit helemaal goed komt. Zo fijn.....
wat fijn dat je er vertrouwen in hebt janneke! dan kun je lekker gaan genieten! en super dat alles goed was. en nenaten ; veel succes donderdag! en veel plezier met het nieuws delen met de rest van de wereld! hier vandaag besloten toch geen nekplooi meting te doen. Morgen afspraak afbellen. Er is geen aanwijzing voor down, en op meer testen ze toch niet.. dus we gaan er gewoon van uit dat het goed zit! en als het niet zo is, dan is het zo.
@ janneke: Fijn dat je gevoel zo positief is! Geniet ervan! @ kzh: begrijp je besluit! Wij hebben het beide keren niet gedaan.