De Zwangerschapspagina.nl verkiezingspeiling !!! Wat stem jij?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Daantje57, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat ga jij stemmen?

1. VVD

2. CDA

3. PdvA

4. PVV

5. Groen Links

6. D66

7. SP

8. CU

9. SGP

10. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Jammer dat je dat niet snapt, dat wil dus zeggen dat je het grotere geheel niet ziet of wilt zien.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je hebt het ook niet slecht toch?

Wij hebben het best goed en wat dat betreft zou de VVD beter bij ons passen misschien. Maar wat tuc al schrijft, het gaat mij om mijn idealen en niet persé wat het beste voor mij is.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoor dus echt heel regelmatig: ik snap niet dat jullie geen VVD stemmen...tja;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk mijn vader ook, die weet niet wat ik stem hoor, maar zij stemmen al jaren VVD. Maar ik vind hun ook echt VVD mensen, dat ben ik gewoon niet.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Tja, ik snap zijn visie wel hierop, ook al sta ik er vanuit mijzelf natuurlijk anders in. Maar ik ga niet puur alleen hierom op een andere partij stemmen die mij helemaal niet aanspreekt.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nee, niet slecht hoor, maar we hoeven hier nog geen belasting over spaargeld te betalen hoor. Maar ik stem ook vanwege mijn idealen op vvd en niet alleen vanuit mijzelf gezien.

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Jammer dat jij niet begrijpt dat de definitie van armoede af hangt van wat er in de eigen samenleving (DUS NEDERLAND) op een gegeven moment als minimaal noodzakelijk geldt. Dit betekent dat armoede in Nederland niet te vergelijken is met armoede in andere landen. Overal gelden er heel andere normen voor wat minimaal noodzakelijke uitgaven zijn om deel te kunnen nemen aan de samenleving.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Dit vind ik ook.
    Wij hebben het zo goed in Nederland dat we zo verwend zijn dat we dat niet zien.
    Natuurlijk zijn er mensen die het moeilijk hebben, maar daar hebben we vangnetten voor. Nee, het systeem is natuurlijk niet waterdicht. Maar jeetje, wij hebben het echt wel goed hier!

Voor ons zou het logisch zijn om op de VVD te stemmen, maar zoals meerdere hier zeggen gaat het niet alleen om mijn persoonlijk gewin. Dus ik zit nog in dubio. Ik kan ook niet echt zeggen of ik links of rechts ben eigenlijk. ..

9. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Welke onderdak als je de overdreven hoge huur niet kunt betalen? Welke inkomen als de bijstand al lager is dan wat de armoedegrens aangeeft, waardoor je je vaste lasten amper kunt betalen? Welke voedsel als alle voedselbanken propvol zitten???? Er is hier in Nederland degelijk sprake van armoede en dat heb ik eerder ook al aangetoond.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een pvda nest;) (vooral vanuit mn vader) maar ik ben nog even wat verder doorgeslagen:D slechte invloed van mn moeder denk haha.

11. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Je komt zelf aan met een definitie van armoede.
    Armoede wordt letterlijk gedefinieerd als het niet kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften.
    Als jij voor je kind geen fiets kunt kopen terwijl een groot deel van Nederland dat wel kan dan heb je het gewoon heel zwaar maar kom op, dat is geen echte armoede.
    Armoede houdt in dat jezelf en je kinderen niet kunt voorzien in eten, in een dak boven je hoofd, schoon water, kleding aan je lijf.
    En ja het is ontzettend schrijnend als een kind geen fiets heeft, of geen nieuwe bril maar op zo'n moment is er geen nood aan de man en is er hier in Nederland altijd een vangnet om echte armoede te voorkomen.

12. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Nogmaals: Welke onderdak als je de overdreven hoge huur niet kunt betalen? Welke inkomen als de bijstand al lager is dan wat de armoedegrens aangeeft, waardoor je je vaste lasten amper kunt betalen? Welke voedsel als alle voedselbanken propvol zitten???? Er is hier in Nederland degelijk sprake van armoede en dat heb ik eerder ook al aangetoond.

13. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Je kunt altijd naar daklozencentra's.
    Met bijstand kun je vaak gewoon een huurwoning betalen (geen particulier) in combinatie met de nodige subsidies.
    Bij een voedselbank kun je ook terecht en wordt je niet zo maar geweigerd als je echt een laag inkomen hebt.
    Google maar eens even op stichtingen en armoede, daar komt al een hoop naar boven.
    Ik heb zelf voor een stichting gewerkt waarbij we mensen helpen die echt niets hebben, dat helpen ging ons en andere stichtingen goed af.
    Natuurlijk kunnen deze geen luxe bieden of een gelijkwaardige plaats in de maatschappij qua middelen, maar wel genoeg middelen om echte armoede te bestrijden.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Er moet ruimte zijn bij de voedselbank hè?
    En zeggen dat het hier allemaal wel meevalt omdat je immers naar een daklozenopvang kan dat vind ik echt heel naïef.
    Buiten hoe het in andere landen geregeld is vind ik dat dat hier in Nederland niet nodig zou moeten zijn. Zeker omdat wij een welvarend land zijn, als iedereen wat meer naar een ander kijkt dan kunnen we het hier allemaal prima hebben.

15. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Zie jij in Nederland mensen op straat liggen omdat ze geen onderdak hebben?
    Zie jij in Nederland veel mensen uit vuilnisbakken eten graaien omdat ze niet aan voedsel kunnen komen?
    Is dat naïef of gewoon de realiteit?
    Ik heb namelijk ook hele andere omstandigheden gezien, die gelukkig hier in Nederland niet voorkomen door o.a. de voedselbank, uitkeringen, subsidies, daklozencentra's en stichtingen, waar bijna iedere Nederlander aan bijdraagt.

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Oh ja daarom delen ze bij hele koude nachten slaapzakken uit op straat..
    Omdat er juist te weinig opvang is voor dak en thuislozen.
    Voedselbank scheelt per regio Hoe goed het geregeld is, die zijn ook grotendeels afhankelijk van wat ze krijgen.
    De ene heeft vers brood van de bakker en de ander oud brood uit de supermarkt.
    Ik vraag me af wat jij zelf onder armoede in Nederland verstaat want als het allemaal zo goed geregeld is waarom zijn zoveel mensen dan afhankelijk van giften en donaties van bijv kleding

17. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik heb al uitgelegd wat ik onder armoede versta.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Dat laatste ben ik zeker met je eens, ik ben alleen selectief in wie ik het gun :) daarom ben ik toch rechts ingesteld, ik ben van het je eigen broek kunnen ophouden, zelf kunnen bepalen. Ik bepaal dus liever zelf wie ik help en aan wie ik mijn geld uitgeef.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Mee eens.

20. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier komt er forum voor democratie uit de stemwijzer. Ik heb nog geen idee wat ik ga stemmen.

Deel Deze Pagina