De Zwangerschapspagina.nl verkiezingspeiling !!! Wat stem jij?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Daantje57, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat ga jij stemmen?

1. VVD

2. CDA

3. PdvA

4. PVV

5. Groen Links

6. D66

7. SP

8. CU

9. SGP

10. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ja je hebt gelijk hoor. Ik ben het ook helemaal met je eens. Wij stemmen al sinds ons 18e op de vvd en hadden toen niks. Ik had niet begrepen dat je het ook zo bedoelde.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    En zo kun je mijlenver uit elkaar liggen op politiek gebied en het toch met elkaar eens zijn :D:p

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Haha, maar goed, we zullen het toch met zijn allen moeten doen.

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb een vraag aan jullie wat jullie zouden doen in mijn geval en ik hoop dat ik hier antwoord op kan krijgen zonder dat dit uit de hand loopt.

In bijna het gehele partijprogramma van de partij van de dieren kan ik mij vinden. Echter kijk ik ook naar de mensen binnen de partij en ik loop dan aan tegen het feit dat Marianne Thieme en Niko Koffeman beide horen tot het kerkgenootschap van de zevendedagsadventisten.

Dat laatste staat weer zo lijnrecht op mijn eigen 'levensbeschouwing'. Ik ben zelf namelijk passief atheïst.

Zouden jullie dan toch stemmen op pvdd?

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Voor mij persoonlijk ligt het eraan in hoeverre hun levensbeschouwing een rol speelt in de politiek. Zo zou ik, ondanks dat de politieke kleur klopt, nooit op de CU stemmen vanwege ideeen over abortus e.d. aangezien ik daar andere ideeen over heb.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Ik niet, maar dat is toch zo persoonlijk.

Edit : het ligt er ook aan of ze het actief uitdragen of niet.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Voor mij zou het echt liggen aan of ze het politiek uitdragen of niet. Welke hobby's/levenswijze ze in hun vrije tijd hebben (mits niet strafbaar) mogen ze lekker zelf weten.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik twijfel nog tussen Nieuwe wegen en FVD. Gelukkig nog even om na te denken

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je enkel vanwege hun religieuze achtergrond niet op hun stemt terwijl de partij geen bepaalde zaken vanuit die richting meedraagt zou ik dat best erg vinden.
    Andersom ook.

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik schreef dat ik je reactie niet empatisch vond. Daar hoef ik niet anders van je over te weten dan je reactie.
    Ik heb ook niet gezegd dat rijken meer moeten inlveren en of dat het hun schuld is. Dat is een aaname van je. Overigens, weet ik niet eens wanneer iemand rijk is.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    #451 Berte, 8 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2017
    Een geneeskunde student kost een ton per jaar. Het opleiden van een arts kost de samenleving dus ruim een half miljoen. Dat wordt door de samenleving betaald. Een geneeskundestudent loopt dan ook niet het risico met een onbetaalbare studieschuld opgezadeld te worden als hij/zij geen riant salaris gaat verdienen. Daar tegenover staat dan dat de meest verdienende artsen in de hoogste belastingtarieven vallen.

En mensen moeten de helft niet afstaan, want dat hoogste tarief geldt pas vanaf de drempel. Als iemand dus 160.000 per jaar zou verdienen, zou hij 800 euro per jaar extra gaan betalen aan belastingen.

Wist je dat chronisch zieken de afgelopen jaren gemiddeld een maandsalaris hebben ingeleverd? Dat noem ik pas oneerlijk, door je ziekte niet aan de bak kunnen komen, net boven de bijstandsgrens leven en dan 8% in je inkomen achteruit gaan.

En als jij niet wilt werken omdat je de kinderopvang te duur vindt, dan is dat jouw keuze. Diezelfde linkse partijen willen vanuit die extra belastingen op de hoogste inkomens de kinderopvang een aantal dagen per week gratis maken. Met hun plannen zou het dus volgens jouw redenering wel lonend worden om voor het minimumloon te gaan werken.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als je 10.000 boven de grens van 65% verdiend (sp heeft 65% geloof ik) dan betaal je wel iets meer dan 800 euro extra aan belastingen.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik vind het gedachtengoed van de SP erg mooi (ik weet dat ik heel links ben), maar het is niet realistisch. Communisme is mooi als iedereen daaraan meewerkt, maar daarom ook niet voor een democratie weggelegd. Ik twijfel nog tussen Groen Links, PvdD en PvdA. Ik zal de partijprogramma's helemaal door moeten gaan lezen. Daar komt het bij mij iedere keer weer op neer tijdens de verkiezingen.

14. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Naar aanleiding van dit topic ben ik me er nogmaals in gaan verdiepen, want ik kwam er niet uit.
    Ik merk dat mijn keuze erg bepaald wordt door bepaalde thema's die ik nu erg belangrijk vind. De zorg met stip op nummer 1 bij mij, de hypotheekrenteaftrek, het eigen risico..hier hangt het een beetje van af merk ik bij mezelf.
    Ik kwam uit op SP. In het verleden heb ik ook SP gestemd, ik ben het nu niet overal mee eens, maar toch de meeste raakvlakken.

Opvallend vind ik ook dat ik toch op lijsstrekkers af ga..ik vind Pechtold en Klaver leuke personen. Om dan vervolgens in de stemwijzer op 30% uit te komen:D Helaas!

Overigens ben ik geen fan van Wilders, maar hij is goed voor de zorg.
    Door die gekkigheid eromheen stem ik niet op hem.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Groen Links wil een extra schijf van 60% invoeren, dat is nu dus maximaal 52%.

Aangezien Groen Links in de peilingen momenteel de grootste linkse partij wordt, ben ik van hun percentage uitgegaan.

Met 1300 euro zou ik overigens ook geen moeite hebben, als je dat vergelijkt met wat de chronisch zieken de afgelopen jaren hebben moeten inleveren.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het ook wel opvallend dat die belasting e.d. als een sp ding gezien wordt, terwijl nog minimaal 4 andere partijen het op de agenda hebben staan. En natuurlijk zet roemer met 65% hoog in, want in welk kabinet hij ook zou komen, altijd moet je consessies doen. Net als wanneer je op een huis biedt.

17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Als je zou kijken naar hoeveel valse beweringen Thieme doet over de agrarische sector die gewoon bewezen niet waar zijn, en die ook vast als waar in hun partijprogramma zullen staan, zou je je af kunnen vragen of je stem recht zou doen aan deze partij. Ondanks hun religieuze kant. (Die ik eigenlijk een beetje in twijfel trek, want in de Bijbel staat dat men niet mag liegen ). Ga eens na of hun beweringen nu zo goed zo'n voor de dieren, of dat die juist goed zijn voor het bedrijf van de partner van mw Thieme. Die is vegetarische slager, heeft een groot bedrijf dat nog steeds groeit, heeft een subsidie gekregen van de Nederlandse staat van een klein miljoen, terwijl Thieme zegt tégen subsidies te zijn in de agrarische sector. En er is geen land met dermate strenge regelgeving wb dieren en voedsel veiligheid als Nederland en waar de boeren zo verguisd worden als in Nederland. Je zou je kunnen afvragen of Thieme niet erg aam belangen verstrengeling doet. Haar partner vaart in elk geval bewezen wel bij haar politiek. En zij daardoor ook. Is het dan dieren belang of eigen belang?

18. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Daar kan ik je niet op antwoorden. Ik denk persoonlijk dat haast iedere politicus wel met een dubbele agenda werkt. Over de lobyisten die rond dwalen in Den Haag nog maar niet gesproken. Ik vind het vreselijk de verkiezingen want ik vind gewoon nergens volledige aansluiting. Ja bij de 'niet stemmers' maar dat vind ik ergens ook weer zo destructief, zelfs dat past niet bij mij.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mag ik vragen hoe je aan die 1300 euro komt? Want of ik reken helemaal verkeerd, of ik snap je gewoon niet 😂

Tic; ik heb sp genoemd omdat zij 65% in het programma hebben staan. Had ook een andere partij kunnen staan met een ander percentage

Deel Deze Pagina