Welke valse beweringen bedoel je? En is het voor de dieren sowieso het belangrijkste belang niet dat ze mogen leven (en dan vooral mogen blijven leven...) hoe de natuur dit heeft bepaald ipv de mes...
Dat over communisme klopt niet hoor. In het communistisch systeem is alles van de maatschappij. Zover is het echter in geen enkel land gekomen, waardoor mensen die zich er onvoldoende in verdiept hebben snel denken dat communisme dictotoriaal is.
Oké, dat ligt er dan aan welke definitie je gebruikt. Want het doel was misschien oorspronkelijk om alle productiemiddelen en grondstoffen in handen van de gemeenschap te krijgen (wat overigens een totaal achterhaald idee van gelijkheid is in onze hedendaagse kenniseconomie) in werkelijkheid ging het anders. Dus ja Marx zijn oorspronkelijke idee was inderdaad wat je zegt. In werkelijkheid is het zo dat elke staat die zichzelf ooit communistisch heeft genoemd de productiemiddelen niet in handen van het volk had maar in handen van de staat. Volgens de Amerikanen is dit ook de definitie van communisme. Dus. Zoals ik al eerder zij. In de praktijk. ... Ik weet wel waar ik het over heb hoor. Ik ken het communistisch manifest van Marx.
Daantje, ik ben het niet met je eens. Ten eerste gaat hrt rr nirt om wat een ultra kapitalistisch systeem als de VS voor definitie aan het kapitalisme geeft. Als je het manifest van Marx kent dan snap je toch ook wel dat het anders zit. Ik denk dat Communisme niet achterhaald idee is en als het werkelijk uitgevoerd was zoals Marx had beschreven dan was de wereld er waarschijnlijk een stuk beter af geweest. Jammer dat het vaak een dictoriaal regime werd voordat communisme ingevoerd kon worden.
Dat kan ik denk niet dat we het eens gaan worden dan 😘 .... Ik geloof namelijk dat het onmogelijk uitgevoerd kan worden. Het is tegen de natuur van de mens. Gelijkheid voor iedereen KAN alleen maar als het wordt opgelegd omdat men in de praktijk niet gelijk is in kracht, intelligentie, doorzettingsvermogen etc. Er zijn verschillen, en mensen gaan nu eenmaal hun best doen als hier een positieve beloning tegenover staat. Geld dus.
We zijn idd niet allemaal hetzelfde. Maar geld is niet de enige beloning hoor. En zodra je genoeg verdient, wordt vrije tijd bijvoorbeeld belangrijker.
We zullen het niet eens worden denk ik. Ik ben wat dit betreft wel een liberaal. 😘 ... Geld is misschien niet de enige beloning, maar als je iemand elk jaar 50.000 euro geeft ongeacht hoe hard hij werkt, dan zal die t lekker rustig aan doen. Ik vindt mijn werk erg leuk hoor, maar ik moet vaak savonds en in het weekend doorwerken. Niet omdat ik anders niet genoeg geld heb. Want ik zou wat dat betreft best een dag minder kunnen werken. Maar ik wil graag 3 keer per jaar uitgebreid op vakantie. Maar als ik daar niet meer geld voor zou krijgen zou ik dus zeker minder werken en ik denk vrijwel iedereen. Artsen werken zich een slag in de ronte, ja voor veel geld. Je dacht toch niet dat ze net zo hard gaan werken voor een vooraf vastgesteld salaris. Dan komen er weer van die lekkere wachtlijsten. Maargoed zoals ik al zei we worden het hier toch niet over eens denk ik. Jij kan mij niet overtuigen en ik jou niet. 😁
dat je goed betaalt wordt voor bepaalde banen is helemaal niet verkeerd. Maar het verschil wordt veel en veel te groot. Groen links stelt een verhouding van 20 voor. De hoogste baas/bestuurder in een bedrijf mag niet meer dan 20x zoveel verdienen als de laagst betaalde werknemer in dat bedrijf.
als verlengde daarvan he?? Er werd benoemd dat linkse politiek, (daarmee een sprongetje naar communisme) leidt naar ongemotiveerde mensen omdat werken niet meer beloond wordt.
20x ?? Dan praten we over een fulltime loon van circa 30.000 (20x groter dan 1.500) per maand! Er zijn echt ZEER weinig mensen in NL met een salaris van 350.000 per jaar. Slechts 1% van werkende Nederlanders hebben een gezamenlijk inkomen van >100k, aantal mensen die per persoon zoveel verdienen is nog veel kleiner. Omgerekend naar loon per werkelijk gewerkt uur kun je denk ik niemand in Nederland vinden die 20x het laagste uurloon ontvangt.
Het gaat ook altijd over een ieniemiekleine groep extreem rijken, dat klopt. Maar als je bonussen e.d. meetelt zijn er wel meer 'gewone' rijken hoor.
Maar in hoeverre is dat eerlijk? Als jij een bedrijf met je eigen geld opzet heeft er toch niemand een donder te maken wat voor salaris je krijgt?
Mijn man zijn baas zit geloof ik rond de euro per dag. Het bestaat dus wel.. Edit : het het bedrag even weggehaald, maar hij verdient meer dan een gemiddeld bruto maandloon per dag.
. Valse beweringen over hormoon- en preventieve antibiotica gebruik in de agrarische sector. Beide zijn al lang verboden. Beweringen over misstanden bij vee bedrijven en transporten, die dan geïllustreerd worden met filmpjes en foto's uit het buitenland of van járen geleden. Er is, zoals ik al zei, geen langs waar de tegels zo streng zijn en waar er zó op gecontroleerd wordt als hier in Nederland. Nu zijn bijvoorbeeld in de melkveehouderij weer ontwikkelingen dat er tienduizenden gezonde koeien en kalveren afgevoerd (export of slacht, ze mogen niet in Nl blijven) om een fosfaat overschot. Thieme zegt dat de boeren dit willen, terwijl dat pertinent niet waar is. We staan met de rug tegen de muur... Ze doet alsof biologische boeren het zo goed doen en goed hebben: wij zijn biologisch, we hebben maar 55 koeien en voldoende grond, maar we moeten nog déze maand 12 koeien afvoeren, terwijl er boeren zijn met 350 koeien die voor eind december 10 koeien moeten afvoeren.... waar is dan de logica? En daar hoor je haar niet over. Vorige maand is er in de tweede kamer een akkoord gesloten over verplichte weidegang voor de melkveehouderij. Buiten dat dit totaal onmogelijk is voor verschillende bedrijven, heeft D66 nu aangegeven er spijt van te hebben dat ze hier voor gestemd hebben, omdat ze er te weinig verstand van hadden en uit EMOTIE vóór gestemd hadden. Deze wet kwam van pvdd. En hoeveel burgers stemmen op pvdd omdat ze hún verhalen geloven maar de ballen verstand er niet van hebben? Wanneer komt thieme of haar partij genoten werkelijk bij een boer en ziet werkelijk Hoe het er nu aan toe gaat? Nooit! Ze wil ook niet met ze in discussie,maar vanmorgen bij 538 moest ze er dan toch aan geloven. En dan komt ze weer met pertinente onwaarheden en krijgen boeren de schuld. Wij hebben hier een paar zoons die graag het bedrijf over zouden nemen later, maar we roeien al jaren tegen de stroom in, weten bijna niet meer hoe we het moeten vol houden omdat het continu werken is tegen alleen maar rode cijfers... doodmoe word je daarvan. En verdrietig. En dat is wat we van zo veel collega's horen. Maar voor de burger die in thieme en wakker dier geloofd zijn we criminelen die hun dieren mishandelen, uitbuiten en verwaarlozen. De melkfabrieken maken winst op winst, supermarkten idem. En degenen die het werk dóen hebben in Nederland geen toekomst meer... maar alles alles alles vind zijn oorsprong bij de boeren vandaan, zelfs bier. Thieme heeft directe connecties met wakker dier, antoinette hertzenberg, roos vonk en heel veel media. Ze kunnen zo gigantisch lobbyen, met weinig moeite en er zit zo veel geld inmiddels daar, daar kan de agrarische sector nooit meer tegenop. Maar we zien het steeds verder kapot gaan en steeds verder kapot gemaakt worden. En dat doet zo'n pijn... Vooralook omdat er dan gezegd wordt dat wíj liegen en ons aanstellen. Terwijl dat absoluut niet zo is! Op Facebook zijn groepen van allerlei agrarische sectoren en als je daar ook het verdriet en de boosheid en de frustratie leest, dat is heel triest. Sorry, heel verhaal. Het raakt me. En ook hier zal niet iedereen me geloven. Maar ik heb geen woord gelogen!
Marihi. 1 van de redenen waarom wij niet op pvdd stemmen. Maar dit was jaren geleden al zo. Mijn vader is gestopt met melken omdat het niet meer uit kon. Destijds had hij rond de 300 koeien nodig om iets winst te maken en zelfs dat was met pijn en moeite. Ik weet nog dat heel veel boeren uitweken naar Denemarken.
Maar waarom niet? Dan ga ik er even vanuit dat het niet om een overheidsinstelling gaat. Dat zou wel heel erg zijn. Maar zoals ze zei; als dat bedrijf met eigen geld is opgebouwd dan zie ik het probleem niet. Misschien krijgen zijn werknemers een royaal uurloon en geeft hij een kwart van zijn salaris aan goede doelen of deelt hij gratis voedsel uit.