Ahhhh dat is een lastige.. Ik heb de vorige keer cda gestemd.. voor het eerst (en laats misschien) voelde ook als vreemdgaan
Niet persoonlijk tegen jou maar als je op een vrouw stemt met de bedoeling om met vrouwen in de kamer te krijgen moet je niet op de eerste vrouw van een lijst stemmen maar op een vrouw die op basis van de peilingen net niet in de kamer zou komen. Dus als een partij nu op 6-8 zetels staat en op plek 9 staat een man en op plek 10 een vrouw moet je voor de vrouw op plek 10 gaan zodat zij op basis van voorkeur gekozen kan worden. Misschien al eerder gezegd, heb niet alles gelezen, sorry!
Geen CU voor mij, maar wel een symphatieke man. Rustig,standvastig en overtuigend 👍 Deed het goed met de roeptoeter tegenover zich!
Ik stem vanaf nu op de eerste vrouwelijke kandidaat buiten het verwachte aantal zetels op de lijst van de partij. Nooit eerder over nagedacht, maar zo slim. Check https://stemopeenvrouw.com.
O, ik snap m! Ik vroeg me sowieso af op wekke persoon ik moest stemmen, was al blij dat ik eruit ben welke partij, haha. Dan vind ik dit een goede tip!
Ik zat zelf ook heel erg te twijfelen, want veel partijen hebben goede punten maar ook slechte. Ik vind geen één 100% bij mij passen. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt met meerdere dingen. Ik heb verschillende stemwijzers gedaan en daar van de uitslagen vergeleken. D66 stond daar ook hoog in. En ik heb gekeken welke punten het beste bij mij passen en daarvan wat vergeleken en vond d66 daar ook beter in voorkomen dan andere. Oa het onderwijs, de zorg en het wonen vind ik heel belangrijk punt. Scheelt alleen niet enorm veel met de rest, maar komt wel net iets beter naar voren dus daarom toch mijn keuze.
Nemen jullie je kinderen mee als je gaat stemmen? Ik kan niet vergelijken met vorige verkiezingsjaren, want onze kinderen zijn nu pas op de leeftijd dat ze er uberhaupt iets van mee krijgen, maar op school besteden ze er veel aandacht aan, ook in de onderbouw. Vanochtend vroegen ze al wanneer wij gaan stemmen, op wie en of ze mee mogen om te kijken hoe dat gaat. Dus vanmiddag een uitje naar het stembureau 😁
Nee die van mij zitten op school. Ze zijn ook nog te jong. De jongste is ziek, dus ik wacht even tot de buurvrouw thuis is, zodat ze even kan oppassen. Is hier 2 minuten lopen vandaan dus ben zo weer terug. De oudste van 7 krijgt het op school wel mee trouwens. Maar zoals hij zelf zegt; 'jij maakt de goeie keuze wel he mama?' 😂
Arggg.. ik weet het nog steeds niet. Stemwijzers zeggen CU. Maar ik ben fel tegen hun euthanasie en abortus denkwijzes. Ik neigde naar het CDA, maar zou liever wat linkser stemmen.. Pff.. ik wil echt stemmen, maar ik wil ook echt achter mijn stem staan
Ik denk dat we vanavond gewoon met z'n allen gaan. Onze oudste dochter krijgt op school ook al wel wat mee over het stemmen. Haar stem gaat trouwens naar de partij van de dieren
Ja we nemen ze zeker mee. Vanochtend konden we stemmen op school...op de partijen uit de klas van onze dochter. Ze hadden de klas in 4 groepen verdeeld die allemaal een eigen partij moesten oprichten. Onze dochter zat bij de partij van de dieren. Er was nog een partij van de school, partij voor vriendschap, partij voor sport. Mijn man en ik hebben beiden op die van onze dochter gestemd uiteraard... ha ha
Haha wat een leuk idee van school bosi Misschien dat ik wacht tot de oudste thuis is. Hij leert graag nieuwe dingen en vind alles reuze interessant.