Ik ben blij met de grote winst van Groen Links. Het betekent dat meer mensen zich bewust zijn geworden van o.a. het klimaat en milieu. Ik hoop dat hier nu eindelijk ook eens naar geluisterd gaat worden.
Helemaal mee eens, als je er geen gebruik van wil maken, hoeft dat natuurlijk niet. Maar de CU denkt daar anders over, vinden dat het voor niemand beschikbaar moet zijn. Maar dat me moet investeren in betere leefomstandigheden voor ouderen. Ben ik het ook helemaal mee eens, maar denk zelf dat dat allebei kan. Ik hoop dat CU inziet dat ze veel kunnen behalen op het gebied van klimaat, maar ben bang dat ze richting stemmers en achterban niet kunnen aankomen met een kabinet wat instemt met vrijwillig levenseinde
Ik ben ook heel blij met de overwinning! Ondanks dat links in totaal toch wel wat zetels heeft ingeleverd op rechts, hoop ik dat GroenLinks en partij voor de dieren toch hun druk kunnen uitbrengen op rechts betreft milieu en natuur- en dierenwelzijn!
PvdA kan inderdaad ook, maar ik weet niet of dat een goede zet zal zijn. De PvdA is afgestraft door het volk, dus ik weet niet of Rutte daar zo snel voor zal kiezen. Met Groenlinks laat hij zien dat het klimaat hem ook interesseert en zo iedereen wat kan bieden. Of denk ik nu te simpel..
Je denkt niet te simpel, maar dat kan hem niet schelen. Dus ben ik bang dat groen links het nakijken heeft
Ik denk dat het CU en SGP wordt. GroenLinks en VVD wordt heel lastig. Je moet dan compromissen gaan sluiten en ik weet niet in hoeverre GL daar echt in mee wil gaan. PvdA is daar gigantisch op gestraft natuurlijk (en de VVD trouwens ook met een verlies van 10 zetels) ..als oppositie kun je ook veel bereiken.
Wat ik eigenlijk gewoon vind is dat de nummers 1 2 3 en 4. Gewoon de nieuwe coalitie moeten worden. Dus vvd pvv en wie waren 3 en 4 ookal weer ben op werk dus nog niet echt goed op de hoogte. Rutte kan wel leuk zeggen ik werk niet met Wilders samen maar toch willen meer mensen ook wilders zien (die hem nu zo hoog hebben laten eindigen)
Denk je? Ik denk eerder dat pvda stemmen oa naar groenlinks zijn gegaan omdat deze mensen links stemmen, vraag mij af of het mensen echt om klimaat gaat.
Net bij de NOS, milieu en klimaat is voor het gros van de stemmers inderdaad de nr1 reden voor stemmen op GroenLinks
DENK is -in mijn ogen- een reactie op de PVV. Een groep die zich bedreigd en buitengesloten voelt gaat zich nu verzamelen. Ik begrijp daarom heel goed dat DENK 3 zetels heeft. Hopelijk nu de campagne voorbij is kalmeert het wat en kunnen ze een waardevolle stem zijn voor hun kiezers. Beter nog hoop ik dat de overige partijen deze beweging zien en gaan werken aan een Nederland voor iedereen.
SGP heb ik altijd een rare partij gevonden. Tegen abortus en tegen euthanasie , maar voor de doodstraf. Je mag dus niet over je eigen lichaam beslissen maar wel over dat van een ander. De logica.
Dit is wel wat ik van DENK stemmers heb gehoord. Veel hebben niets met die partij en vinden Ozturk ook niet geweldig. Maar ze stemden meer om een tegengeluid te geven.
Qua SGP vind ik het ronduit stuitend dat er een rechter aan te pas moest komen om de partij te dwingen dat er ook vrouwelijke volksvertegenwoordigers mochten komen bij de partij. En onder dwang van een subsidiestop. Overigens staan op de kieslijst voor de tweede kamer nog steeds geen vrouwen.