Het is naar mijn mening vooral ook best wel eng... Ooit was er iemand die riep heel hard dat alles de schuld van een bepaalde groep mensen was..ook totaal niet onderbouwd en kijk eens wat daar van kwam... Populisme is van alle tijden helaas
Wij zijn op wintersport met mijn schoonfamilie dus ik kan niet gaan stemmen. Mijn ouders wonen in zuid limburg dus dat maakt het ook lastig om hen een volmacht te geven. Verder moet je een heel verzoek indienen als je iemand anders die niet in jou gemeente woont namens jou wil laten stemmen. Beetje veel gedoe. Dus wij slaan deze keer over. Normaal stemmen wij gewoon netjes. De vorige verkiezingen had ik op SP gestemd en had dit waarschijnlijk nu ook weer gedaan.
Ik ben er nog niet over uit wat ik ga stemmen, dus heb anders ingevuld. Maar een ding weet ik wel, de pvv zal het niet worden. In mijn ogen, als iemand zoveel beveiliging nodig heeft om over straat te kunnen in deze tijd gaat het met een democratie totaal de verkeerde kant op
En dan niet beginnen met 'vroegah was alles beter'. Wilders doet net of er een soort homogeen Avondland bestaat vol gelukkige boeren en blozende kindjes, en dat het mogelijk is daar naar terug te keren. Zoiets heeft nooit bestaan. De realiteit is altijd complex. Maar met complexiteit kunnen populisten niks. Anders zouden ze geen succes hebben.
Mijn schoonvader kon dat in zijn ogen heel goed onderbouwen, jaren geleden. Sindsdien is politiek een taboe onderwerp als mijn schoonouders op bezoek komen. Want ik heb hem vervolgens verteld hoe ik erover dacht dat hij dat soort dingen in het bijzijn van mijn kinderen liep te verkondigen. Laat ik het kort samenvatten met dat hij een aantal bevolkingsgroepen flink aan het schofferen was.
Ik vind die stemwijzers dus helemaal ruk. Er is totaal geen nuance. Het is mee eens of mee oneens. En in debatten zie je ook dat ze bijv tegen stemmen en bij uitleg hoor je dat ze wel vóór zijn, maar dan net ff anders dan de stellig zegt. Kan je dus helemaal niks mee. Hier de standpunten per partij gelezen en daar een mening op gebaseerd. En bovendien vond ik de uitleg waarom een partij iets wel of niet vond ook verhelderend en dat heeft mij ook wel eens van gedachten doen veranderen over een partij. Het is niet zo zwart-wit als een stelling jammergenoeg
Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze verkiezingen toch wel een beetje spannend vind en ik zéér benieuwd ben naar de uitkomst hiervan... Nog 10 dagen en we zullen het weten.
Ik zie veel vragen over PVV stemmers, maar om heel eerlijk te zijn vind ik de groep "anders" stemmers interessanter. Die is even groot als de PVV. 1 iemand gaf aan dat hij PvdD ging stemmen, maar neem aan dat dat niet voor iedereen geldt. Wat ga je dan stemmen?
Je kunt ook op de partij voor de Niet-stemmers stemmen. Die hebben overal geen mening over volgens de stemwijzer. Ik ben geneigd om op de PvdA te stemmen.
Ik denk dat de pvv stemmers een tegengeluid willen afgeven, een protest stem. Want heel eerlijk wat Thieme gisteravond al zei, 16 maart liggen de programma's weer in de prullenbak. En kan het onderhandelen beginnen. Ik stem CDA.
Ik ben nog een beetje zwevend.... Twijfel tussen D66, SP en PvdA. Ik ga de programma's nog eens doornemen. Heb voor dit moment D66 aangevinkt omdat ik daar het meeste naar neig.
Ik stem op de vvd. Als de pvv de grootste word gaat ons land naar de kloten. En met trump en poetin in de grootste landen gaan we de verkeerde kant op in de wereld.
Damn ik was op mijn tel aan het scrollen heb ik op een sop de pvv gestemd. Was dus niet de bedoeling. 😱😨 Ik ga ne vanavond weer is verdiepen in alles want nog niet genoeg gedaanen ik heb nog geen idee. Stemwijzer ga ik ook vanavond doen. Benieuwd wat er uit gaat komen.
Ik ga me eens goed verdiepen in FVD. Op het eerste oog lijkt die nog het beste aan te sluiten bij mij. Maar moet nog eens kritisch alles doornemen
SP of Groen Links. Ik heb hier SP gestemd. Ik hoop niet dat we nog vier jaar met Rutte als mp opgescheept zitten.🙄 Als mensen een tegengeluid willen geven door op PVV te stemmen, denk ik dat een blanco stem een veel duidelijker signaal afgeeft.