De13 Musketiers

Discussie in 'De mama's' gestart door Funnyfant, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Oh ja Doortje: Tricot is een stof. Zo'n t-shirtstof zeg maar :)
    Ik ben met Finn met de 2 wk begonnen met 1 fles: De avondfles. En hij heeft nooit problemen gehad :)

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

ff; kwam er later pas achter maar voelde me er niet op me gemak... dus ben er gestopt beni ofzo

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Even een vraagje tussendoor:

Heeft iemand van jullie na de geboorte gebruik gemaakt van een sluitlaken?
    Ik had de dag na de bevalling enorme buikpijn als ik rechtop moest staan/lopen. Alsof er gewichten hingen aan al mijn organen, heel leeg een akelig gevoel. Die organen zijn natuurlijk allemaal weggedrukt geworden en lagen wellicht zelfs op de baarmoeder te 'rusten'. Toen de baarmoeder leeg was, leek het alsof alles verzakt was.
    Ik dacht misschien is een sluitlaken fijn?

* edit: ik zie net eigenlijk pas dat dit eigenlijk om je heupen gedragen wordt :)....niet echt om je middel.....anyway, iemand ervaring hiemee? Vraag me nu af of het zin heeft dit te dragen....?? *

4. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

merel nooit van gehoord... sorry

ga nu sluiten... ben er morgen pas weer, fijne avond, kus

5. Funnyfant

Merel: Mam heeft me zoiets gegeven de eerste dag geloof ik. Ik vond het wel fijn moet ik zeggen!!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Merel, ik heb er positieve dingen over gehoord hoor! Zelf nooit gebruikt. Misschien wanneer je een oudere kraamverzorgster hebt kan zij je eentje geven. De kraamverzorgsters van nu weten het meestal niet hoe het moet.

7. raspberry

Oh en een ouderwets sluitlaken is gewoon een laken of handdoek die weldegelijk oover je buik en rug gaat.

8. Funnyfant

Ja is toch gewoon een soort van inbakeren van je buik en bekken??? Zo deed mn moeder het iig met indd een laken...:) Gaf mij wel veel steun!

9. Funnyfant

Trek je het een beetje Rasp? Oh ik vind het zo spannend voor je liefie...

10. raspberry

Ben net gebeld door mijn ouders en wederom enorm verdrietig.
    Het klierweefsel wat ze weggehaald hebben was dus niet goed.
    8 augustus moet mijn moeder opnieuw onder het mes om meer weg te gaan halen en daarna krijgt ze dus ook nog chemotherapie en bestraling.
    Ik had ook nu weer niet gerekend op zulk slecht nieuws......

11. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Zo slaapje uit, ja wij zijn 2 luie dames hoor:D:D:D:D

@maible, ooohhhh wat fijn verlof, heerlijk joh genieten nu he

@merel sluit laken ken ik niet weet wel dat van die kantenklare kan kopen op internet, tenminste daar kwam ik ze tegen.
    ik heb ook een sluitlaken gehad in het ziekenhuis voor mijn boobs!!! 2 luiers aan elkaar paste niet voor de stuwing vandaar

@jadore, ik ga voll FV geven, heb nog avent flessen staat F wou die niet hebben, dus die zijn nog nieuw en heb 2 eigenmerk flesjes bij de E.tos gekocht want die hebben een zacht speentje voor als de baby moeite heeft met drinken.
    maar over tepelverwarring en zo weet ik niets heb geen BV gegeven

@rasp, sterkte meid he, denk aan je

12. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    He Rasp....wat vreselijk voor jullie!! Had zo gehoopt op positief nieuws.....dan komt dit wel erg hard aan he......
    Nog eens opereren is al geen pretje, maar chemo en bestralen is wel heftig.
    Hoop dat jullie de kracht vinden om deze 2e operatie (de eerste was borstbesparend, maar de 2e ook?) in te gaan.
    Ik denk aan jullie! Heel veel sterkte meid!!!

13. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0

jeetje rasp, nee snap dat je op beter nw had gerekend.
    oh wat zul je geschrokken/ verdrietig zijn. en je ouders ook natuurlijk. want het is niet niets zeg nog een keer onder het mes en chemo's. nou lieverd heel veel sterkte ook voor je ouders en family, doe je het wel rustig aan het is nog al niet wat

14. raspberry

@Merel, dank je. Ja het wordt wel weer een borstbesparende operatie. Ze zijn tegenwoordig zo kundig dat ze gelukkig niet zo snel de hele borst weg halen. Maar inderdaad een enorme klap weer...

15. raspberry

@Meis, dank je, ik doe rustig aan.

16. Funnyfant

Ach liefie nee wat erg... Hier hadden we niet op gerekend he meissie :(
    Ach meisje wat een zwaar rotnieuws zeg. Ik had je zo'n goed nieuws gewenst... Ik ben er een beetje stil van. Jemig nog een operatie en dan chemo en bestraling.
    Weten ze nu wel hoever het dan uitzaaiingen zijn? Ik wens jou en je familie heel veel kracht en warmte toe... Het wordt een zware strijd. Maar die gaan jullie wel winnen!!!
    Hele hele hele dikke knuffel lieverd. Ik wil door de LT kruipen om m je echt even te geven.

17. raspberry

@FF, dank je wel meid. Ze weten nu niet hoever er uitzaaingen zijn, dat moet nog onderzocht gaan worden. De tumor is wel weg dus dat is enigszins goed nieuws.

18. raspberry

Ik ga weer hoor, ik spreek jullie later nog wel even. Bedankt voor jullie medeleven! x

19. Funnyfant

Dikke kus liefie!!!

20. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    LIEVE LIEVE RASP, wat vind ik het verschrikkelijk voor jullie!!!!! Ik las je bericht en dacht echt NEEEEEEEEEEE NEE NEE NEE verdikkeme griet :( wat een barslecht nieuws! Hopen hopen hopen dat het hierna wel allemaal goed is en ze zal genezen! Bah wat is dat verschrikkelijk he liefy ...als of je het weer voor het eerst hoort. Dat intense verdriet kan niemand je wegnemen helaas ook niet met goed bedoelde woorden, maar weet wel dat we aan je denken en op onze manier meeknokken voor je moeder! Meid wij zijn er voor je, kruip niet weg in een hoekje hoor en praat met ons als dat helpt we luisteren en praten graag met je om het misschien enigszins nog een beetje "dragelijk" te maken! Een hele dikke knuffel en kus!!!!

Deel Deze Pagina