het is natuurlijk een naam waar je van moet houden.. maar dat was met faye ook.. t is beide kort, maar krachtig en ik denk eerder aan doos bij do, dan bij deau.. we twijfelen nog n beetje, ik vind deau wel mooi.. beau is immers ook normaal.. maar wat zouden jullie dan bij faye vinden passen?
Faye en Doaa, Dea, Doon of Gea? Deau of Do het maakt niet uit, je spreekt het op dezelfde manier uit dus wordt het al gauw Doos...
ik vind juist de aparte spelling wel leuk,en de naam ook. andere suggesties: -dana -nena -indy -isa -lindy -liv
Ik vind de spelling persoonlijk minder. Bij Beau vind ik het wel ok omdat dat gewoon de spelling van het woord mooi is in het Frans. Maar Do vind ik dat weer minder passen bij Faye. Maar het is jullie kind dus jullie moeten doen wat voor jullie goed voelt en het is geen abnormale naam zoals Cocacola of L33t (om maar eens wat rare 'namen' te noemen). Wat ik dan wel bij Faye vind passen is een beetje moeilijk omdat er best veel bij past, maar ik weet niet wat jullie smaak is.
Ja leuk! Niet alledaags en het past goed bij Faye. Ik denk dat het even wennen is voor de meesten, maar ik heb ook een dochter met een vrij unieke naam en sommigen vinden het mooi en anderen helemaal niets. Ik vind het nog steeds leuk dat ik geen andere ken die heten zoals zij.
Ik vind het niet zo mooi...teveel afgeleid van Beau. En ik kan je nu al verzekeren dat je kind dan haar hele leven haar naam moet gaan spellen. Denk toch dat veel mensen denken aan Do (van de zangeres) als je het uitspreekt
Ik moest meteen aan de muzieknoot do denken en daarbij aan het liedje doos waarop je 'n deksel doet, ree die vind je in het woud,...... Ik vind het geen lelijke naam! Als je hem een paar keer uitspreekt klinkt het best aardig. Je hebt ook een zangeres die Do heet en dat past helemaal bij haar en klinkt helemaal niet gek. Een naam waar je denk aan moet wennen en waar je een kindje bij moet zien. Faye en Do Faye en Deau Bij de spellingsmogelijkheden kunnen. Do vind ik logischer. Deau lijkt meer een spellingsfoutje. Succes!
Wij gaan onze dochter ook Do noemen alleen dan geen deau maar gewoon Do. Wij vinden het een erg mooie naam! En je hoort het nog niet erg veel. En heel dat doos gebeuren vindt ik ver gezocht, dan kun je bijna van elke naam wel een andere woord maken.
Ik vind hem mooi maar wel als Do, anders vind ik het veel te ver gezocht en doet het me meer denken aan eau, de l'eau, cadeau enz. Beau is anders omdat die naam vaak voorkomt en dus al bekend is bij bijna iedereen.
Ik ken iemand die twee dochters heeft....oudste heet Faye en de jongste Skye. Dus Faye en Skye. Do of Deau vind ik persoonlijk echt niks.
Deau vind ik een beetje GeenStijl-lig: 'zeau, wat heur ik nou; heet ze Deau, nou da's meaui heur..' maar gek genoeg heb ik dat bij Beau helemaal niet.