Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wat toevallig! Is toch prima. Mijn vk zei dat het echt helemaal oké is en dat ze verwacht dat het er ook zo weer af is. Je ziet bij mij ook eigenlijk niet dat er 10 kilo bij is. Dus dat is ergens ook prettig haha.
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ja het is prima te verklaren! De vk vind het ook echt totaal geen isseu. Ook omdat ik die kilo’s mag ‘hebben’ met mijn lengte.

    Ja is het ook!! Hier is het 90,- Het geluk is dat mijn moeder het heeeeel leuk vind om er bij te zijn dus we hebben het van haar cadeau gekregen. Mijn man gelooft het ergens wel dus die gaat niet eens mee. ‘Ik zie de foto’s dan toch daarna’ Oké prima! :roflmao:
     
    Johanna18 vindt dit leuk.
  3. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wat vervelend dat je dit gevoel over je zelf heb, maar heel goed dat je dit uitspreekt en niet mee blijft lopen. Heb je vandaag nog contact gehad met je verloskundige hierover?

    Hier is de zwangerschap ook echt geen rozengeur en maneschijn. Soms (vaak) kom ik zeker over maar ik veel angsten gehad voor iedere controle of echo. Mijn gevoel zei iedere keer een paar dagen voor de controle het is mis, het hartje doet het niet meer en dat soort dingen. Nu ik onze uk goed voel trekt gelukkig die onzekerheid weg. Trots op mijn buik ja en nee, ik ben door mijn overgewicht altijd onzeker over mijn lichaam. Ik denk altijd wat zullen mensen wel niet denken en ben ik niet een zeekoe en die gedachtes heb ik vooral als het afvallen voor de zoveelste keer niet lukt. En mijn suiker kom ik op iedereen volgens mij over van achja sjit happens we gaan door en ik ben straks lekker slank. In het echt heb ik er tranen om gelaten doemsenario's over gehad en soms nog steeds. Het idee nog 19 weken dit dieet volgen zonder eens een keer uit de bocht te kunnen vliegen benauwd me soms.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen met dit hele verhaal is dat niets is wat het lijkt en dat iedere moeder/zwangere vaak zwaar onzeker is. Nu heb ik (gelukkig) niet de klachten doen jij heb. Ik snap daardoor dat je super onzeker word. Ik hoop dat de verloskundige je kan helpen of evt de huisarts. Je mag altijd hier (of via facebook of prive) je hart luchten als je wat kwijt moet. Blijven praten is denk ik wel de key hierin
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  4. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Hier weer goedgekeurd vandaag. Ons kindje blijft aan de kleine kant en ik krijg vanaf nu elke 2 weken een echo om de groei te volgen. Maar placenta en flow zijn goed en onze andere kindjes waren ook klein dus ik verwachtte ook geen groot kindje. Hopelijk blijft t vanaf nu netjes de eigen lijn volgen dan is het goed.

    @Kikkertjekwak nog contact gehad met je verloskundige?
     
    Miekje86 en Kikkertjekwak vinden dit leuk.
  5. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ik heb de vk gebeld en alles uitgelegd (zo die stap vond ik lastig zeg) . Ze begreep m'n angsten wel en vond het vervelend voor me en goed dat ik het melde. Advies was om de poh huisarts te contacten en dat ga ik zeker doen! Veel laagdrempeliger dan de psycholoog wat misschien wel een soort van grotere stap zou zijn.

    Vandaag ging heel goed... Tot half 8 vanavond. Ontiegelijk veel steken in mijn nouja uhm... Poes. Jeetje. Heb er zoon 5 per uur en word er weer gek van. Niet van de pijn maar van me gedachtes er om heen. 't wordt overigens niet duidelijk erger en is soms een half uur helemaal weg. Geen krampen en bloedverlies dus het zal... Wel goed zijn. (maar vertel dat maar aan m'n brein)

    Lieve miekje, stiekem ben ik blij dat je je onzekerheden deelt, maar ik vind de zwangerschaps suiker ook zo rot voor je. Ik wist eigenlijk niet dat je dan op een super streng dieet zit, wel dat je op de inname een "beetje" moet letten. (ik d8 dus een beetje en voel me nu heel dom, zeker gezien ik fysiotherapeut ben en dm2 mensen train stomstom)

    Andere moeders lijken zo zelfverzekerd altijd en 't lijkt zo vanzelfsprekend te zijn dat iedereen geniet van de zwangerschap... Het is kennelijk inderdaad niet altijd rozegeur en maneschijn.

    Bedankt iedereen voor de reacties... Stom maar ik voel me dan een soort van begrepen en minder gek.. :oops:
     
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wat vervelend voor je, goed dat je contact hebt opgenomen met de verloskundige! Ik ben juist een stille meelezer geworden, omdat ik nog geen enkel moment het roze wolk gevoel heb gehad en niet wil lezen over hoe geweldig een zwangerschap is. Ik heb allemaal zwangerschapsklachten die me enorm in m'n functioneren beïnvloeden en niet beter gaan worden de komende drie maanden, en er is behoorlijk weinig begrip voor vanuit m'n omgeving (gelukkig wel vanuit man en werkgever). Ik werk niet meer, zit al zes maanden thuis door m'n zwangerschap... De baby maakt het wel goed gelukkig, maar ik zou me zelf ook wat beter willen voelen.
    Soms zijn dingen helaas gewoon uitzitten en je weet niet hoe het is als je straks bevallen bent.
     
  7. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Kikkertjekwak, goed van je dat je contact heb gehad met je verloskundige. Hopelijk gaat de poh je goed helpen.

    Stiekem ben ik blij dat je wat aan mijn onzekerheden heb. Tja mijn suiker sjit happens (ben op het moment weer positief er in). Vooral het strenge aan het dieet is dat ik niet zomaar mag eten maar echt minimaal 2 uur tussen een maaltijd met koolhydraten moet laten zitten. Ik mag wel veel eten maar met maten. Ik mag fruit gewoon eten maar er mag max 15 koolhydraten in zitten, vaak kan ik dus de 2 stuks fruit niet in 1 keer eten. Maar ik mag gewoon brood op een dag eten maar verspreid over de dag. Ook mag ik bijv popcorn maarja dat is dan zo weinig en niet vullend dat je wel een andere keuze maakt ;) wat wel echt uit de boze is zijn (luxe) koekjes/snoep/gebak/zoet broodbeleg/chips/nootjes. Maar ik mag bijv wel weer 1 liga evergreen of 1.5 sultana koekje en voor het zoete neem ik ook wel eens een glas optimel als tussendoortje. Je word creatief hier in kan ik je vertellen :roflmao:. Het kan trouwens zijn dat ik strenger op dieet staat dan een 'gewone' dm2 dat weet ik dus niet, Maar goed ik doe alles voor mijn kleine uk in mijn buik. Hij kan er niks aan doen dat ik dit heb en ik wil niet dat hij er iets aan over houd, dit is voor mij een stok achter de deur om er mee door te gaan, als het alleen voor mijzelf was dan had ik er veel meer moeite mee.

    @Johanna18 wat fijn dat je weer bent goed keurt, hopelijk blijft uk zijn lijntje volgen. Ik mag donderdag weer naar de verloskunde en dan krijg ik denk ik mijn vervolg traject te horen. Ik moet nog 2x voor een groeiecho, 1x voor de ligging van placenta met een echo en ik moest zo ie zo al.met 32 en 36 weken voor een groei/liggingsecho. Benieuwd hoe ze die allemaal gaan samen voegen en ook nog eens tussendoor de normale controles :roflmao:
     
  8. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    :eek: nou dat is echt wel heftig! Stomme hormonen die 't kunnen veroorzaken pfff. Maar er ook heel de tijd zo op moeten letten lijkt me al lastig. Wat dat betreft heb ik niets te klagen

    @AvdY oo nou wat k** dat je je al zolang beroerd voelt. Genieten zit er dan niet in :(
    Wel fijn dat 't met die kleine goed gaat gelukkig! Zijn er helemaal geen dagen dat je je beter voelt?

    Ik snap niet dat de omgeving geen begrip heeft. Je blijft nooit voor je lol thuis. Maar ik ken de vooroordelen van vrienden om me heen. Ik ben dan niet ziek thuis geweest, maar dan hoor je inderdaad... Nou op 't moment dat ze wist dat ze zwanger was meldde ze zich ziek. Dan denk ik... Wacht maar tot jezelf zwanger bent. Je werkt veel liever dat je uit bed kan en kan functioneren. Hier ook vriendinnen die zeggen dat ik meer moet gaan sporten. (ga nu 1x yoga en 1x zwemmen). Ze zijn niet zwanger geweest en zeg altijd.. Wacht maar tot je zwanger bent. Het is vaak onbegrip dat harder aankomt dan ze bedoelen, maar o wat zou begrip zeker in jou geval fijn zijn!

    Wens je veel sterkte en ondanks dat het er kennelijk niet uitziet dat je de komende 3 maanden beter gata voelen hoop ik mee op een paar goede dagen voor je dat zou toch fijn zijn :)
     
    AvdY vindt dit leuk.
  9. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Kikkertjekwak, ja ik eet op de klok terwijl ik eerst vaak op gevoel at. Ik kan je wel vertellen mijn verlanglijst met dingen die ik niet mag eten word steeds langer, mijn man mag straks op pad met een aanhangwagen :roflmao:. En jij mag zeker ook klagen over jou kwaaltjes (kwalen) is ook niet niks. Verschillende kuren antibiotica en steken bij je buik lijk mij niet fijn en zou mij ook erg onzeker maken.

    Hoe gaat het verder met jullie en met de hitte? Zolang ik niet in de zon zit trek ik het aardig. Vanavond steken wij nog een keer de bbq aan, vlees lekker laag in koolhydraten en weinig andere dingen er bij eten dan moet het vast goed komen ;) en gelukkig vandaag niet mijn meetdag :roflmao::roflmao:
     
  10. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier gaat het prima. Ik heb vanochtend om 8.00 een zwembad staan opblazen en water erin gedaan haha. Dus daar heb ik vanaf 12.00 tot net in gelegen. Heerlijk!

    De kleine houd alleen niet echt van het felle licht en de warmte. Die trapte er aardig op los. Dus met mijn buik in het water was alles wel goed.

    Ik ben echt de dagen aan het aftellen naar onze vakantie! We gaan aankomende vrijdag naar Italië. Kan nu nog even mooi voor bruinen. :D

    Wij gaan ook lekker bbqen!
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  11. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hoe gaat het met iedereen?

    Ik ben blij dat de hitte voorbij is al hoeft die regen ook weer niet echt van mij (alhoewel ik vind dat wel heerlijk als ik in bed lig) ik voel onze kleine uk steeds beter schoppen en mijn man heeft hem ookal gevoeld. Nog een maandje en dan beginnen mijn yoga lessen, heerlijk even alleen met de baby en mijn lichaam bezig zijn.
     
  12. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier gaat alles goed! Superblij dat de hitte voorbij is. lang leve langs jeans en trui!

    20w echo zijn we helemaal goedgekeurd.
    Begin volgende week terug een echo aan 26weken.
    Aftellen kan nu echt beginnen, nog 100 dagen jippieeee.

    Verder nog een echo gepland aan 30 weken, 34 en 37 weken.

    Binnenkort maar eens beginnen aan het geboortekaartje
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  13. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Onze baby zit niet stil haast, en steeds rondjes draaien. Getrappel naar benden, dan weer naar boven, uur later richting heup, dan meer duwen en porren rond navel, zoooo actief :eek: dat beloofd

    vriend voelt het ook al enkele weken, zo bijzonder terug
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  14. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    wie wil kan nog steeds meer in detail meekletsen op facebook, hier deel ik niet erg veel info
    je kan mij gerust een privebericht sturen met je e-mailadres en ik voeg je toe. Het is een prive groep, niemand ziet dat je lid bent geworden of dat je wat post/deelt met ons
     
  15. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Heerlijk zo'n actief babietje, hier ook lekker actief en dat al met 23 weken. Ik heb (gelukkig) mijn placenta aan de voorkant, word ik niet zo verrot geschopt :roflmao:
     
  16. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Hier ook écht een druktemaker
    Heerlijk vind ik dat

    En inderdaad prettig deze temperaturen... voor het eerst een (zomer)jasje aan willen doen... gaat het niet dicht met mijn babybuik(je) :( ik heb ook niet echt vesten meer want was hiervoor veel afgevallen en dus kleding uitgezocht /weggedaan...

    Maar een groter jasje kopen, de winterjas pas ik wel , Maar da's een beetje overdreven haha!
     
  17. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier heb ik ook enkel ofwel trui, ofwel dikke winterjas die zwanger-proof is :D ga nu geen licht jasje meer kopen, is laatste zs
     
  18. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik blijf misselijk s morgens. Bijna nooit meer overgeven, maar wat mis ik mijn ontbijt en koffie. Ik prop traagjes een boterham binnen met veel tegenzin, pas 3u later op het werk kan ik wat water en koffie beginnen drinken. vreselijk zo. elke zs blijft hetzelfde bij mij precies

    'voordeel' 2,5 kilo bijgekomen aan 26w.
     
  19. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @MotherOfAnAngel Mijn zomerjas gaat al een poosje niet meer dicht :roflmao: Voor nu niet erg maar ga wel opzoek naar een zwangerschap/draagjas voor van de winter. Denk dat ik het dan wel te koud ga vinden.

    @Fee89 balen van je ontbijt. Het is voor het goede doel ;) wel fijn nog maar zo weinig aangekomen te zijn. Ik stond met 17 weken op +2.5kg en nu met 23 weken sta ik op -4ons.

    Gisteren even een flinke dip gehad. Suiker liep niet helemaal lekker, begon nuchter al net te hoog en na het avondeten ook weer net te hoog. Baal daar gewoon van en word dan bang dat ik insuline moet gaan prikken. Gisteren was mijn dochter ook nog niet echt mee werkend. Was om 14 uur al helemaal gesloopt. Ze is gelukkig wel eerlijk als papa vraagt en ben je lief geweest voor mama? Zegt ze Nee :roflmao: gelukkig vannacht goed kunnen slapen dus hopelijk kan ik er vandaag er weer gewoon tegenaan
     
  20. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Leuk die actieve beebs! Ik heb vandaag met 26 weken een 3d echo.. Ben zo nieuwsgierig! Mijn kleintje voel ik niet d ehele dag door hoor maar wel vaak genoeg gelukkig haha.

    Ben nu zo hard op zoek naar een vakantie! Ik kijk Mallorca en Spanje, maar een eis is wel dat er een zieke huis met neonatologie in de buurt is (ben dan 28 wkn... Je weet maar nooit!). Hou me vinger gekruist dat ik wat ga vinden hihi. Volgens mij is er in de buurt van palma de mallorca wel wat! Jullie nog tips?
     

Deel Deze Pagina