Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik mag vandaag weer voor een groeiecho. Vorige week mn eerste ctg gehad (waarom snap ik nog steeds niet helemaal). Ik voel me elke ochtend heel naar worden blijkt door lage bloeddruk te komen. Gelukkig niks ernstigs maar wel vervelend.

    Tjonge jullie gewicht is wel jaloersmakend @Fee89 en @Miekje86. Maar misselijkheid diabetes lijkt me dan weer echt niet fijn. Ik zit nu tussen de 8 en 9 kilo.
     
  2. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hopelijk heb je vandaag weer een goeie groeiecho.

    Ja het enige positieve van mijn suiker nu is mijn gewicht. Op het moment ben ik ook niet goed geregeld, zelfs de diabetverpleegkundige maakt zich zorgen. Ik ben nuchter met enige regelmaat iets te hoog en na het eten ben ik weer netjes. Ik moet morgen en overmorgen nuchter meten en dan de waardes direct mailen, niet wachten tot ons normale contact moment en vandaar uit gaan ze weer verder stappen evt ondernemen. Krijg steeds meer angst dat ik insuline moet gaan spuiten :(
     
  3. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Succes met de echo! Hou ons op de hoogte.
    Ik heb binnenkort ook weer echo
    Ohh ja dat is vroeg ctg; Ik had er ook eens 1 rond 32 weken (of was het vroeger, ik weet het niet meer. is al jaren geleden) en toen viel de hartslag steeds weg en vroegen de vk'n zich al af waarom ik daar zo vroeg lag, werkte toch niet zeiden ze. Maar was voor mijn bloeddrukken
     
  4. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ben weer afgevallen afgelopen week. zit op +1.5 kilo maar ik ben 's morgens niet echt lekker / net niet spugen.

    Verder eet ik echt de hele dag door. Ook gewoon heel veel ijsjes en chocolademousse en veel brood, handenvol caloriebommen noten, rozijnen en dadels, en.. dus een raadsel mijn gewicht.
     
  5. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Groeiecho was gelukkig goed. Kleine groeit netjes verder. Bloeddruk blijft laag. 100/60 en dat is gemeten toen ik best gestresst was dus waarschijnlijk is het nog lager. Maar goed als dat t ergste is heb ik geen klagen. Nog 5,5 week werken. Dan lekker met verlof. En nog 10 weken dan mogen we de kleine ontmoeten.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  6. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier ook alles prima op de echo.
    kleintje is nu een kleine 900 gram, ben bijna 27 weken
     
    Johanna18 vindt dit leuk.
  7. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.775
    6.036
    113
    Vrouw
    Ik krijg geen meldingen steeds. Ook geen Facebook anders kletste ik daar wel mee.

    Schiet al best op he?! Zelf nu 26+4 en 8 kilo aangekomen. Vorige zs was ik nu al 15 kg aangekomen. Helaas heb ik wel weer erge bekkenpijn. Deze week weer begonnen met werken na 4 weken vakantie. Zwanger zijn met een peuter om je heen vind ik erg zwaar. We buffelen wel door en anders is het jammer voor de baas. ;)
     
  8. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ja ik mis de zs van de eerste, thuiskomen van het werk en na het eten in de zetel ploffen. Nu 2 kleuters eten geven, speelgoed opruimen, entertainen, naar bed,.. vaak slopend :rolleyes:
     
  9. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Vroeg me af hoe het nu met je gaat? Blijft je je nog zo rot voelen?
     
  10. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.775
    6.036
    113
    Vrouw
    Wat een verschil he?! Ik kom op mijn dagen vrij gewoon niet meer bij. Dochter slaapt gelukkig nog twee uurtjes tussen de middag en dan pak ik wel wat rust maar het is wel veel zwaarder.
     
  11. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Echt he? Jeetje mina zeg. Ik wil der niet teveel over klagen ofzo tegen anderen, want ‘hartstikke mooi om zwanger te zijn’. Is ook wel zo, maar ik vind het pittig. Door werk partner ben ik merendeel van de dag alleen met dochter (hij begint einde ochtend en komt pas thuis als dochter al een geruime tijd op bed ligt..) en het begint me een beetje op te breken merk ik.

    Afgelopen week groei echo gehad, alles zag er goed uit. Gelukkig. Suikertest was ook goed. Nu nog geprikt op rhesus C.
    Ik krijg wel een beetje stress van et feit dat het zo snel lijkt te gaan, meer van jullie last van? We hebben echt nog 0,0 aan kamertje gedaan. Zal allemaal wel goedkomen, maar knaagt toch iets aan me. Geboortekaartje zijn we daarentegen wel over uit!
     
  12. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    kamertje is hier ook allesbehalve af hoor!

    kaartje is ook gekozen, joepie.

    vanavond onverwachte visite dus ipv rustdagje, ben ik al gans de namiddag aan het opruimen en koken :( mijn buik voelt alsof ie tot aan de grond hangt ondertussen :roflmao: wordt echt lastig aan mn bekken, bekkenbodem en buikspieren.
     
    Geel vindt dit leuk.
  13. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Sansaatje, jaloers dat je dochter tussen de middag nog lekker slaapt. Onze dochter had een maand voordat ik zwanger raakte besloten ik slaap overdag niet en als ik het wel doe slaap ik in de avond niet :(. Begin er nu aan te wennen.

    @Geel, fijn dat je suikertest goed was. Hopelijk is de rest ook goed. Kamertje komt ook wel goed, de eerste paar weken/maanden hebben ze geen kamertje nodig als ze maar in een wiegje/cosleeper Kunnen slapen zijn de meeste al te vrede.

    @Fee89, balen (of niet) van de onverwachtse visite. Hier moet ook niemand op het moment zomaar op visite komen hoor :roflmao:. Hopelijk trekt alles snel bij.

    Hier is het kamertje deels af. Meubel staan in elkaar en op hun plek en dat is het :roflmao:. Moet het nog leuk gaan aankleden met leuke spulletjes. Kaartje zijn we nog niet uit, heb de keuze al naar 5 stuks kunnen brengen :roflmao:. De naam begint ookal vorm te krijgen. 2de naam zijn we al uit maar nu de belangrijkste nog :roflmao:. We dubben nu nog tussen 2 namen waarvan 1 van de 2 ook de naam is van mijn collega (net op een andere manier geschreven) lastig allemaal :roflmao:

    Wij waren afgelopen 5 jaar getrouwd en daarom zijn we vandaag met ons gezin gezellig een dagje naar Ouwehands dierenpark geweest. Super leuk dagje gehad maar voel het wel aan mijn buik dat ik veel heb gelopen. Met mijn suiker gaat het de laatste 2 weken wat minder, regelmatig met mijn nuchtere waarde iets te hoog :( hopelijk stabiliseerd zich dit snel, wil liever geen insuline spuiten.
     
    Geel vindt dit leuk.
  14. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    @Miekje86 ; je hebt ook gelijk hoor dat baby niet meer nodig heeft dan een bedje. Alsof ze er iets van mee krijgt idd. Zulke nuchtere antwoorden heb ik meer nodig op de stress momentjes :roflmao:
    Wel lekker dat jullie kamer deels af is. Aankleden met accessoires ed. is leuk om te doen. Heb je een bepaald thema in je hoofd of kleurtjes?
    Hoe oud is je dochter? Ivm de middagslaapjes. Die van mij begint er ook een beetje mee te klooien, helaas.
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag, leuk zo’n uitstapje met het gezin!
    Balen van je suiker zeg. Hopelijk geen insuline idd.

    @Fee89 ; onverwachte visite. Hahaha. Ik kan daar ook nooit heel goed tegen :roflmao: Hopelijk toch een gezellige avond gehad!

    Vandaag 29 weken alweer! We vliegen er door heen. Laatste dagje vakantie voor mij. Morgen weer aan de slag, ook wel weer lekker. Fijne zondag!
     
  15. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hahaha ja ik kan hele nuchtere antwoorden geven, maar om het zelfde stressen :roflmao:. Wij hebben niet echt een thema voor het kamertje. Muren zijn wit/grijs en gordijn grijs met sterren. Dit hadden we ook bij onze dochter en alles is nog netjes dus dat houden we lekker zo (onze dochter is een half jaar geleden al verhuisd naar een grotere kamer). Ik wil alleen nu blauwe spulletjes ipv roze.

    Onze dochter is nu ruim 3, ze had een maand voordat ze 3 werd besloten ik ga niet meer slapen. Ze sliep toen nog 2/3 uur in de middag, was wel erg wennen van 2 naar 0 uur slaap/rust en zelf dood moe en versleten zijn van de hormonen, we hebben toen heel veel tv gekeken :roflmao:

    Dank je wel, we hebben gisteren een erg leuke dag gehad, was daar ook gezellig druk. Onze dochter heeft het nu nog over alle dieren en ze wil weer heel graag naar de dierentuin.

    Geniet nog even lekker van je vrij dag en succes morgen weer met werken
     
    Geel vindt dit leuk.
  16. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hoe gaat het met jullie dromen?
    Ik had erover gelezen dat het meer zou worden, maar op een of andere manier geloofde ik dat niet helemaal... Tot 4 dagen geleden. Elke nacht en elke x als ik in slaap val (4x per nacht gezien ik er 4x uit ga om te plassen haha) wel een droom die ik me super goed kan herinneren! Niet over de baby maar gewoon random situaties. Eekhoorntjes, oude bekenden, lampjes die kapot gaan.. Noem 't maar op haha

    En jullie?
     
  17. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL

    Heel herkenbaar. Ik droom ook heel veel en ook rare dingen. Gelukkig hoef ik er niet zo vaak uit.

    Hier 30 weken dansje vandaag!:):):):thumup::thumup:
     
  18. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    ik droomde vannacht dat mn vriend onze babynaam op facebook had gepost nu al en ik was zo boos erop :D:D
     
    Johanna18 en Samm26 vinden dit leuk.
  19. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Mijn dromen schieten alle kanten op :roflmao: zo aantal dagen geen dromen en daarna weer levensechte dromen. Laatst heb ik gedroomd dat mijn zusje ten huwelijk is gevraagd en direct de bruiloft had. Ik.hoog zwanger en boos dat ik 'dik' op de bruiloft was, wat bleek mijn zusje had een zelfde soort droom gehad. Nu nog even mijn zwager overhalen om deze droom een beetje uit te laten komen :roflmao::roflmao:
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  20. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    hahahaha:roflmao::roflmao:
     

Deel Deze Pagina