Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Haha wara sta jij op de lijst? Volgens mij is dit je eigen topic:p
     
  2. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Ik hoor op 5 dec te staan maar zie dat iemand me er afgeflikkerd heeft of een eerdere lijst gepakt heeft :p en ja klopt is m’n eigen topic. 6 mnd niet meer van het bestaan afgeweten:p
     
  3. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Best wel gek! Vooral het niet hoeven afwachten en letten op iedere kramp. Hij kan zichzelf uiteraard eerder melden en dan is het een kwestie van bellen met ziekenhuis en dan gelijk een keizersnede. Vorige bevalling was een inleiding dus ik weet ook niet hoe een spontane bevalling zou voelen.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het getrappel wel een beetje zat ben, hij ligt helemaal overdwars dus de trappen krijg ik links onder in mijn lies en in mijn vagina (zo voelt het in ieder geval) Mannen... :p


    Hoe is het met de dames hier? Druk op Facebook denk ik? Ik hoop dat wel allemaal een voorspoedige geboorte tegemoet gaan! :)
     
  4. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Gaat goed hier. Babywasjes aan 't draaien nu op 't moment (en neee ik vind 't vreselijk haha) . Fb is ook redelijk radiostilte hoor! Ikke donderdag 37 weken.... Zo sloom die eerste 12 gingen... Zo snel de afgelopen 12.
     
  5. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Haha zal je de volgende x er weer op zetten dan maar
     
  6. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Hahaha deal :p

    sinds gisteren avond al menstruatie krampen en ze blijven hangen. Ben gisteren bezig geweest met oefeningen om de baby wat meer in te laten dalen (ze lag dus in stuit ivm mijn bekken en slechte ruimte) andere twee zijn daardoor ook lekker blijven zitten. Dus ik zit nu een beetje ga ik weer wandelen want het is goed dat ze indaalt, of toch even niet omdat ik teveel gedaan heb en het nu dus beginnende is.... -.- m’n buik is wel enorm gezakt dus het heeft wel geholpen
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  7. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier nog geen gerommel of niks

    Daarnet een 1malige harde schop richting ribben, benieuwd naar de ligging. 99% van de tijd ben ik echter overtuigd van stuit nog steeds omwille van de trappen en de harde bol boven. De baby beweegt niet superactief meer, eerder duwen, wrijven en gewoon rustig bewegen. Denk dat het krap wordt.

    Nog een weekje voor de volgende echo. Dan wordt duidelijk of de geplande kz definitief doorgaat of niet;
     
  8. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Zo, ik was dit topic kwijt zeg! Maar goed. Weer gevonden. Ik zie aan de laatste lijst dat m’n naam bovenaan staat, ai. Nog 2 weken te gaan. Al mag ze van mij nu ook wel komen. Ben der wel een beetje klaar mee. Vind mezelf ook niet leuk meer met m’n korte lontje. Heel handig in combi met een peuter die in de uit probeer fase zit. Behalve bij der vader :confused: Nou ja, ze zal ook wel van alles aanvoelen natuurlijk.
    Goed. Officieel dus nog 2 weken, maar om het mezelf wat beter te maken tel ik er sowieso maar een week bij op. Kan het wellicht altijd meevallen :roflmao: Hier de laatste controle nog niet eens een ingedaalde baby ook trouwens.. Ach. Zal wel goed komen?! De oudste lag tm week 38 in stuit en is ook nog goed gekomen..

    Wel spannend voor de dames die al een datum hebben Ook een gek idee wel lijkt me!
     
  9. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik herken het korte (gebrek aan) lontje en een peuter. Hier ook, dame is zo bezig met uittesten. Enkel bij mij. :( bij pappa en opvang/opa/oma poeslief maar bij mij een draak. Wat ik van vriendinnen begreep is het heel herkenbaar, ze voelen zo goed aan dat mamma niet alles meer kan en dat is extra uitdaging voor de kleine peuter. Die van mij gaat dagelijks een paar uurtjes naar opvang/opa/oma en merk dat ik dat ook echt nodig heb, het is anders niet vol te houden. :( Ben benieuwd hoe dat straks gaat, ze kijkt erg uit naar ‘grote zus’ zijn en ze is heel hulpvaardig en lief, als de boze peuter maar niet de kop opsteekt. :eek:
     
    Geel vindt dit leuk.
  10. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Het is misschien stom om te zeggen, maar ben wel blij dat het herkenbaar is. Het voelt soms gewoon alsof ze een hekel aan me heeft ofzo en dat is echt een heel naar gevoel. Wel fijn dat je dochter dagelijks even maar de opvang of opa en oma kan, ik snap helemaal dat dat je iets meer rust voor jezelf geeft ook. Hier is dat niet aan de orde, helaas. Vandaag is ze wel de hele dag met papa op sjouw en ik vind het heerlijk en dat steekt me dan tegelijk weer. Ingewikkeld dat moeder zijn ;)
    Hoe oud is jouw dochter? Ik geloof dat mijnes, 2,5, nog niet beseft dat er een baby komt en ze dus grote zus wordt. We betrekken haar overal bij, maar ga er niet vanuit dat ze echt begrijpt wat er gebeurt.
    Hoe lang moet je nog @Sansaatje?
     
  11. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

    Hahaha klinkt bekend. Mijn oudste was stuk jonger toen 1,5 en baby was zo leuk toen ze in mama’s buik zat en knuffelen en als ze schopte lachen gieren brullen. Eenmaal geboren kwam meneer in het ziekenhuis. Hij kijkt naar m’n buik. : mama waar is baby? Kijk daar schat in het bedje.. hij: kijkt verschrikt... nee mama neeeee!! Hij draait zo om en loopt weg :p gelukkig nu 5 en 4 dus snappen ze het wel echt. Hier kijken de echt naar de kleine meid uit! Jullie trouwens ook van die drukke baby’s ? Hier bezocht een voet me recent
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sansaatje vindt dit leuk.
  12. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Hier nog steeds wel onrust. Ik herken het niet. Mijn andere twee wouden zelf niet komen dus die zijn gehaald. Nu sinds gisteren ochtend al menstruatie krampen dus vind het enorm spanned
     
  13. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Oh mehn, dat voetje! Hier ook een drukke baby, al neemt dat de laatste week ietsje af en worden het meer verplaatsingen ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen, haha.
    Met welk termijn zijn je oudsten gehaald? Keizersnede of inleiding? Wel spannend dat je nu van alles lijkt te voelen!
     
  14. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

    Ze trapt goed uit iig hier haha. Ja dat begreep ik ook dat het verschuivingen moeten worden maar hier nog niet echt eigenlijk haha. Mijn oudste is met 38 weken ingeleid ivm zwangerschapscholestase maar werd spoed keizersnede en de jongste is met 41+3 ingeleid omdat ze er niet uit wou. Dus ja heel spannend.
     
  15. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    spannend dat gerommel brownie!
     
  16. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier 37w, nog stuit voel ik 100% zeker, geen gerommel maar man wat een pijntjes bij het stappen down under zeg. phoeh :roflmao:
    vluchtkoffer enzo staat eindelijk klaar joepie.
     
  17. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Het gevoel is heel dubbel he?! Je wilt het liefst alles met je peuter doen nu ze nog alleen zijn maar fysiek (en mentaal) is een rustperiode zo nodig. Denk dat dat heel normaal is. Mijn dochter geeft wel aan dat ze het niet leuk vindt dat ze mamma niet ziet. Ik vind dat dan verschrikkelijk. :cry:
    Mijn dochter is bijna 3 en lijkt het wel goed te snappen maar we gaan het zien. :roflmao:

    Ik kreeg een tip: neem namens de baby een cadeautje mee voor het kindje dat er al is. Ik heb wat in de koffer gestopt met een kaartje namens haar broertje.

    Ik moet nog iets meer dan twee weken. Durf de datum niet te veel te noemen want dan komt hij misschien eerder en wordt het alsnog een spoed.:|

    Jij nog hoe lang?
     
  18. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik heb trouwens griep en wat is dat afschuwelijk als je hoogzwanger bent. :confused:
     
  19. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Komt dichtbij nu! :D
     
  20. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Bahhh! Beterschap!

    Hier nog alles rustig vandaag met 37+1. Controle vk gehad ze doet 't prima :D. Dus ze mag van mij nog lekker veilig blijven zitten :thumup:
     

Deel Deze Pagina