Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ja woensdag of donderdag was toen alleen veel minder en toen voelde 't nog goed. Nu niet meer. Wil de verloskundige alleen niet te snel bellen weet niet wat ze zou kunnen betekenen :(

2. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Dat snap ik. Alleen als je echt erg onzeker er van word kan dat echt geen kwaad. Ze zijn gewend zulke vragen te krijgen. En hoe meer stress jij hebt, hoe slechter!

Hopelijk blijft het bij een beetje. Het is echt niet direct foute boel, veel vrouwen hebben af en toe een bloeding aan het begin.

Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  3. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Bedankt voor je reactie! Heb daarop toch de verloskundige gebeld. Zat alleen in bevalling en belt me zo terug. Ik weet dat het inderdaad niet altijd foute Boel is en dat ze misschien sowieso weinig kunnen doen. Maar jeetje ik heb het niet meer. Het is me eerste zwangerschap, het was niet geplanned maar ik wist niet dat ik er zo gelukkig mee zou zijn.

4. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe

Goed dat je de vk hebt gebeld. Is het echt alleen wat roze verlies? Of meer rood en krampen? Ook dat hoeft trouwens niets te zeggen. Ik heb bij mijn oudste 1.5 week helderrood bloedverlies met krampen en stolsels gehad. Ik wist toen zeker dat het voorbij was. Maar mijn kleintje was sterker dan dat. Er bleek toen na 3 echo's een stolsel aan de vruchtzak te zitten. Ik had dus gelijk bedrust. Want het stolsel kon de vruchtzak wel meenemen naar buiten. Vlak nadat we het hartje hadden zien kloppen, lostte het stolsel op.

Wat bijzonder. Niet gepland, nu zwanger en dan zoiets. Ik denk dan altijd dat het zo heeft moeten zijn. Dus hopelijk is alles goed met kleintje. Hou je ons even op de hoogte?

5. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Ah wat naar zeg!! Hoe lang was t hiervoor gestopt?

6. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    #446 Kikkertjekwak, 13 apr 2019
    Laatst bewerkt: 13 apr 2019

Bedankt voor je reactie,

Het was inderdaad niet helemaal geplanned, we wisten wel dat dat kans groot aanwezig was, gebruik namelijk al 2/3 jaar geen pil/ spiraal meer, en we gebruiken een condoom. In maart op vakantie geweest waarbij mijn vriend van de piste is gegeleden (glee 200-300 meter naar beneden) en op ijs terecht is gekomen. Omdat je aan alles kon zien dat het dar gevaarlijk was, hebben we de SOS diensten gebeld, zeker omdat hij riep dat hij met 1 been was weggezakt in een gletjespleet, waar hij wel uit was gekomen.

Op den duur had ik het zelf niet meer en wilde heel graag vanaf de piste naar hem toe en heb dat ook gedaan. Halverwege zakte ik 4 meter door de sneeuw heen... in een gletjesspleet en heb me een half uur geklemd omdat ik verder naar beneden kon vallen. Dacht dat ik dood zou gaan. Later zijn de reddingsdiensten gekomen en ben ik dus na 30 minuten onder de sneeuw vandaan gehaald. Was zo emotioneel om mn vriend en a mn vrienden daar op mij te zien wachten, omdat we eigenlijk allemaal dachten dat het klaar was.

Die nacht geen conceptie gebruikt, maar wel het leven uitgebreid gevierd, en vruchtje Frans is het resultaat.

Ik besef me echt wel dat er enorm veel vrouwen zijn die veel langer bezig zijn, veel meer pech hebben gehad en dat ik misschien niet mag klagen, dat spijt me enorm. Het is zeker niet de bedoelig iemand te kwetsen met mijn verhaal, en heb het ongeplannede dan ook bewust achtterwege gelaten tot nu. Ik kan alleen mijn verdriet en zorgen niet onderdrukken. Het kindje is hartstikke welkom, en het voelde zo goed en juist. Sorry voor het lange verhaal.

7. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    alleen woensdag avond in de ochtend en dagen erna schoon. maar dat was wel duidelijk minder dan nu

8. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Jeetje wat een enorm bijzonder verhaal.
    Je moet je nooit bezwaard voelen omdat een ander lang bezig is.
    Zodra een vrouw zwanger is hebben we allemaal dezelfde twijfels en angsten.
    Maar helemaal na dit verhaal,geloof ik dat het zo heeft MOETEN zijn. Je weet nu sowieso wat een zwangerschap met je doet. Dus mocht er nu toch iets niet goed gaan, zou je wel kunnen besluiten er wat meer bewust voor te kiezen.

Dikke knuffel voor je. Hopelijk zit alles gewoon goed.

MotherOfAnAngel en Kikkertjekwak vinden dit leuk.
  9. Muisjemuis

Muisjemuis Actief lid

15 nov 2017
    137
    55
    28
    Vrouw

Wat naar, ik hoop dat het snel stopt. Dit maakt je zo angstig.

10. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Hoop dat het niks is kikkertjekwak en dat het snel ophoud

11. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Laat je even weten wat de vk heeft gezegd?

12. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang na het aanmelden duurde het trouwens voordat je gebeld werd door mvm voor een afspraak?

13. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Zal ik laten weten, bedankt voor de reacties allemaal!
    Ze zou binnen een half uur terug bellen, was wel bezig met bevalling, is 1,5 uur geleden. Ik wacht gewoon even rustig af, ben iets geruster omdat het nu in ieder geval minder lijkt, ondanks wel meer buikpijn, maar dat kan ook gewoon zenuwen zijn of dat ik me er op focus :)

14. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ben net gebeld, wat een ontzettend lieve vrouw.

Roze afscheiding vond ze oke, maar zodra het doorzet tot rood is het zorgwekkender zei ze. ik mocht ook vandaag langskomen voor een echo maar ze raadde het af, je kan namelijk niets zien dus je kan niet gersutgesteld worden, en wel extra stress krijgen. Nouja, dan maar niet. Ik mag woensdag wel langs komen ben dan als het goed is 5+6 dgn. Dat doe ik dan maar.

15. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Goed dat je langs mag komen! En het hoeft echt niks te betekenen. Ik heb ook bij 2 goede zwangerschappen bruin roze en rood verloren tussen 5 en 11 weken maar dat bleef gewoon goed gaan. Hoop echt dat dat voor jou ook zo is. Maar je wordt er gewoon heel bang van van dat bloed. Niet de hoop opgeven he?!

16. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze je wat gerust heeft kunnen stellen! Ik ga woensdag ook voor mijn eerste controle! Denk dat ik ongeveer even ver ben als dat jij bent!

17. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wat fijn dat ze zo lief was.
    En het is wel heel prettig dat je nu woensdag heen kan.
    Ben wel met haar eens. Ik werd ook juist erg onzeker van de echo die ik had gehad. Het waren de dames hier de me uiteindelijk gerust stelden. Waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben.

Roze verlies word je idd onzeker van.
    Maar zoals hier al eerder gezegd, hoeft het niets te betekenen. Zelfs echt roodverlies hoeft nog steeds niet te betekenen dat het fout zit.

18. Nena84

Nena84 Bekend lid

6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Roze dan kan het nog alle kanten op. Vreselijk lijkt me, die onzekerheid.

Fijn dat de vk je wat gerust heeft kunnen steunen

19. Volbeatmom

Volbeatmom Bekend lid

5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Manlief heeft zojuist een mooi filmpje gemaakt.
    Op deze manier hebben we onze zwangerschap toch maar al bekend gemaakt.
    In de winkel beginnen mensen al spontaan te feliciteren. Ik pas praktisch niets meer. En het is echt overduidelijk.
    Omdat we graag zelf de eer wilden hebben om het te vertellen (en dochter haar mond al voorbij had gepraat op school) toch besloten om er open over te zijn.

20. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Een paar uur!

Deel Deze Pagina