Hallo, Hier ook een december mama to be! Ik ben uitgerekend op 9 december. Wij zijn middels IVF ICSI bij de 3e poging zwanger geraakt na 2 mislukte pogingen. Onze 1e echo is op 26 april (mijn verjaardag) en horen dan of het er 1 of misschien toch 2 zijn (we hebben namelijk 2 embryo's teruggeplaats gekregen). Mijn kwaaltjes vanaf de 4e week zijn nagenoeg de gehele dag misselijk, enorm zere borsten en jeukende tepels, lage onderrugpijn, steekjes in de baarmoeder en heeeeeel erg moe. Ik wil iedereen ene hele fijne zwangerscha toewensen en dat we allemaal een gezond kindje(s) op de wereld mogen zetten. Groetjes Chantal
♡ Uitgerekend: 1 t/m 15 december ♡ 1 december (4) Nena84 - 35 jaar - 1e kindje - onbekend Wens09 - 35 jaar - 3e kindje - onbekend Johanna18 - 31 jaar - 4e kindje - onbekend AvdY - 32 jaar - 2e kindje (5e zwangerschap) - onbekend 2 december (2) kleinkonijn - 28 jaar - 2e kindje - onbekend Geel - 35 jaar - 2e kindje - onbekend 3 december (2) Nth87 - 32 jaar - 1e kindje - onbekend Lieve19 - 27 jaar - 2e kindje - onbekend 4 december 5 december (1) Muisjemuis- 29- 1e kindje- onbekend 6 december 7 december (2) Sabje333 - 31 jaar - 2de kindje - onbekend Volbeatmom - 33 jaar- 3e kindje - onbekend 8 december 9 december ChantalKramer - 39 jaar - 1e kindje - onbekend 10 december (1) Mamaselina - 25 jaar - 2e kindje - onbekend 11 december (1) Kikkertjekwak - 27 jaar - 1e kindje - onbekend 12 december 13 december (1) Samiyah - 30 jaar - 1e kindje - onbekend 14 december (1) MotherOfAnAngels- 24 jaar - 1e kindje - verrassing 15 december (2) Fee89 - 30 jaar - 3e kindje - verrassing Sansaatje, 39 jaar, 2e kindje - onbekend 21 december (1) EveH - 24 jaar -1e kindje - onbekend ----------------------------------------------- totaal (19) | jongen (0) | meisje (0) | verrassing (2) | onbekend (17) ----------------------------------------------- Afspraken en echo's 15 april: vroege echo Lieve19 16 april: 2e echo AvdY 17 april: vroege echo sab333 17 april: vroege echo Johanna18 17 april: intake wens09 18 april: afspraak vk Nth87 18 april: vroege echo kleinkonijn 23 april: 2e echo Volbeatmom 25 april: 1e echo MotherOfAnAngel 26 april: 1e echo Nena 84 26 april: 1e echo Fee89 26 april: 1e echo ChantalKramer 29 april: echo en intake Johanna18 29 april: Intake Nena84 10 mei: 1e echo Mamaselina 14 mei: termijnecho/1e echo en intake kleinkonijn 22 mei: 1e echo en intake Samiyah WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
MamaSelina, post: 22263797, member: 106978"]Wie plast hier nog meer voor moeders voor moeders of heeft deze plannen? Ben wel benieuwd hihi Ik plas sinds gisteren ook voor moeders voor moeders. Heb ze zelf hard nodig gehad om tot een zwanger resultaat te komen, dus vindt het super mooi om iets terug te kunnen doen...
Ik moet tot 10 weken wachten, zou willen dat ik met 8 weken al mocht haha. Mijn vk gaf aan dat er eerder weinig te zien is op een echo. Vind het ook erg opvallend dat iedereen zo vroeg al echo's krijgt hier..
Wij krijgen wat eerder een echo omdat we via het medische circuit zwanger zijn geworden en dan laten ze je al wat eerder komen. Standaard is redelijk tussen de 8 en 10 weken.
O dat lijken me ook zware weken, maar goede hoop houden. Ik hoop het heel erg voor jullie en duim mee
Zo wij zijn terug van een beetje ‘heftige’ controle. Het enigste wat ze op de echo konden zien was het vruchtzakje. Meer nog niet. Ze denken dat ik nu 5 weken ben ongeveer. Dus dan is het logisch dat er nog niet veel te zien is. Helaas ging de dame die de echo maakte ineens dingen roepen waardoor ik stress kreeg. Dat in deze fase alles nog mogelijk is en een miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet is uitgesloten. Ze heeft me zelfs ter plekke een zwangerschapstest laten doen. Toen ik daarna in gesprek kon met de VK heeft die me wel wat meer gerustgesteld. Dat er niets geks te zien is, maar dat het gewoon nog heel pril is. Dus ze nog niet veel kunnen zeggen. Ik heb 1 mei weer een afspraak.
Oh das wel schrikken en spannend. Klopt dat met je eigen berekening dat je 5 weken zou zijn? Hopelijk volgende keer mooi kloppend hartje
Wat een lieve reactie en ik vind statistieken juist fijn, want dat zijn doorgaans feiten. We gaan volgende week een paar dagen op vakantie, daarna naar de vk sta hopelijk biedt dat genoeg afleiding.
Gelukkig ben ik niet de enige die moet wachten. En de geschiedenis die mensen met een vroege echo vaak hebben is inderdaad rede genoeg voor een vroegtijdige check. Dat besef ik me wel. De onzekerheid is gewoon lastig om mee om te gaan. Maar ook na een echo zijn er waarschijnlijk weer dingen waar je je zorgen om kunt maken. Dat is inherent aan het krijgen en hebben van kinderen denk ik.
Jammer dat het stores sheeft opgeleverd en je weer. Moet wachten.. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen ze toch juist wel uitsluiten? Althans dat dacht ik dat onze vk zei toen ik belde. Ze zei waarschijnlijk kan ik niets zien en als ik wat zie sluit dat niets in of uit.. Alleen dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is
Jammer dat je niet echt duidelijkheid hebt gekregen. Vind het ook raar want ze kunne gewoon naar je eileiders kijken en zien of er een bbm zit. Gelukkig zagen ze de vruchtzak in de bm. Welke termijn dacht jij dat je was ? En hoe heb je het berekend ?
Dank je wel voor je reactie. Lief! En als het echt niet te houden meer is zal ik aan de bel trekken bij de vk.
Jammer dat sommige mensen vooral stress veroorzaken! Hoe lang denk je zelf zwanger te zijn? Oh, en je realiseert je dat je naam en geboortedatum zichtbaar zijn op je echo?
Zo denk ik ook hoor Zelf ben ik van mening dat je er zo positief mogelijk mee om moet gaan want in principe is het hele kinderen krijgen en opvoeden verbonden met risico's. Maar ik kan niet wachten op de 1e echo en die daarop volgen. Dus Heb er ook last van hoor haha
Wanneer heb je positief getest? Uitgerekend? Als je nu 5 weken bent zou je maximaal 10 a 11dagen geleden positief getest kunnen hebben, daarvoor negatief En zou je rond de 18 december uitgerekend zijn En zou je eisprong eind maart geweest zijn, zo'n 27-29 maart ongeveer ? Als dat klopt met wat je verwachtte, geen zorgen maken ❤