Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    @MotherOfAnAngel: ik snap wel waarom jullie nog proberen hoor. Ik zou het ook niet kunnen verkroppen en waarom zou jij er geen recht op hebben en een ander wel? Het is jullie gegund

    Dat klinkt als en fijne dag en lekker praktisch dat je nooit drinkt :) en ik woon in amsterdam, maar ben niet beledigd door je foto hahah, mooie foto :)
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  2. Lieve19

    Lieve19 Lid

    3 apr 2019
    95
    62
    18
    Vrouw
    Ik lees nu dat vliegen in de eerste 12 weken vanwege de straling niet goed kan zijn maar hier zijn wat tegenstrijdige berichten over. Nu willen we voordat ik 12 weken nog ben op vliegvakantie gaan.. hebben jullie hier eerder van gehoord of voor gestaan?
     
  3. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Dankjewel :) ja ze steunen me wel echt maar (oma vooral) begrijpt niet hoe ik mezelf dit steeds opnieuw aan wil doen. Maarja als je iets zo graag wilt ga je door het vuur ♡
    Hopelijk kan ik in december zeggen , dat het de emotionele en lichamelijke rollercoaster waard was !
    Nog nooit van gehoord, wist niet eens dat een vliegtuig straling had ?
     
    Myrthew vindt dit leuk.
  4. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    @Lieve19 Over dat vliegen lees je overal dat het tot 28 weken geen problemen is, maar straling weet ik niet. Misschien met je huisarts overleggen?
     
  5. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik stap volgende week in het vliegtuig en vorige zs ook gevlogen en dat is een gezond kind dus ik geloof zelf niet zo in dat soort verhalen. Van af 34 weken mag je niet maaar dat is echt vanwege bevallingsgevaar.

    Je zou je dan ook zorgen kunnen maken om een mobieltje in je broekzak, dat bevat ook straling.

    Ik zou lekker op vakantie gaan! :)
     
  6. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Vliegtuig heeft inderdaad straling maar als het goed is is het niet gevaarlijk. Denk dat er anders wel een negatief advies was geweest! Lekker genieten heerlijk lijkt me :).

    Ik heb dat ik van 22 sept tot 7 okt naar zuid Afrika ga. Oepppss. Vakantie is al een tijdje geboekt en is met m'n ouders en m'n vriend. Droomreis van me vader maar die kan het niet alleen ivm zeer slechte ogen. Als de echo volgende week goed is ga ik er toch wat meer over denken haha.

    @MotherOfAnAngel ik begrijp ook goed dat jullie blijven proberen en hopelijk is het jullie (eindelijk) gegunt. Waarschijnlijk heeft ze zelf ook moeite met jullie in verdriet te zien.

    Hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Hier komen en gaan ze. Over het algemeen heel erg moe. . Maar goed ik weet dus niet of dit komt van de nasleep van m'n wintersport en direct de drukte van werk.. of dat het echt een kwaal is vanuit het zwanger zijn.

    Daarnaast is het pijnlijk op m'n buik te liggen en wordt het ter hoogte van m'n borst allemaal groter. :confused:

    Vanochtend werd ik wakker en was ik voor 't eerst echt misselijk dat ik dacht dat ik moest rennen naar de wc. :roflmao: Maar gewoon blijven liggen uiteindelijk. Weet ook niet of het van de honger was of echt zwangerschapmissekijkheid. Het is nu al weer weg.

    Oja en emotioneel wat minder sterk. Maargoed dat heb ik ook als ik vermoeid ben dus ik weet niet of dat echt een symptoom is.

    Al met al eigenlijk allemaal kleine vage klachten waarvan ik niet weet of het zwangerschap of toevalsbevindingen zijn. Ik zou het wel prettig vinden als ik me lichamelijk (ietsie pietssieel) zwanger der zou voelen:roflmao:
    .

    En als laatste. Ik vind de foto PRACHTIG :roflmao:

    Geniet van het weer,
    Kikkertjekwak
     
    Sabje333 en MotherOfAnAngel vinden dit leuk.
  7. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Oneee hier oppeeens helderrood bloedverlies. Alleen bij afvegen en niet zoveel maar dit is toch niet goed. Was zo blij dat dat roze weg was :cry::cry::cry:
     
  8. Lieve19

    Lieve19 Lid

    3 apr 2019
    95
    62
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat als het niet goed zou zijn het wel wat bekender zou zijn inderdaad. wij gaan denk ik dan ook lekker vliegen.

    Oeh @Kikkertjekwak dat wordt inderdaad wel al een spannende periode om te vliegen.
    Het is fijn om een soort bevestiging te krijgen vanuit je zwangerschaps kwaaltjes. Ik ben hele tijd een beetje misselijk, niet zo erg dat ik moet spugen en wat minder eetlust. Maar dit kwam bij mij ook opeens opzetten vanaf vorig weekend, daarvoor moe. Nu niet zo moe meer

    @Sansaatje Veel plezier!
     
  9. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ohoh dat is schrikken. Maar hoeft nog niet perse slecht nieuws te zijn he?! Heb je misschien wat zwaars getild? Hard gehoest of geniest? Dat kan al genoeg zijn om t te veroorzaken. Als t meer wordt gewoon de verloskundige bellen he?!
     
  10. Lieve19

    Lieve19 Lid

    3 apr 2019
    95
    62
    18
    Vrouw
    Aah niet! Hopelijk wordt het niet meer en blijft het goed gaan! Echt naar :(
     
  11. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    #811 Kikkertjekwak, 22 apr 2019
    Laatst bewerkt: 22 apr 2019
    Nee heb echt niets bijzonders gedaan :(. Heb de vk al gebeld, ze had eerdergezegd als het helderrood is moet je bellen. Omdat het pasen is en morgen geen spreekuur wilt ze dat ik woensdag kom. tenzij het erger wordt en met stolsels of buikpijn. dan vandaag nog.
     
  12. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Maargoed mn vriend is het daar niet mee eens. zekerheid kunnen ze volgens hem niet geven en die wilt het liefst tot volgende weke woensdag wachten..
     
  13. Lieve19

    Lieve19 Lid

    3 apr 2019
    95
    62
    18
    Vrouw
    Hmm, je kunt in ieder geval kijken hoe het er op dat moment van de echo voor staat. Al die tijd in onzekerheid is ook wat.. Goed dat je gebeld hebt, hopelijk zakt het af. Liefs
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  14. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Tja mannen... :rolleyes: Weet je het gebeurt in jouw lijf en als jij je er beter door voelt als er gekeken wordt gewoon gaan. Garanties krijg je gewoon niet.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  15. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Lijkt nu al iets minder te zijn. Bij gewoon afvegen niets maar bij wat dieper wel nog duidelijk. Sorry voor die omschrijving.

    Bedankt voor jullie woorden doet me toch goed. Vk zei dat ik later vandaag terug moest bellen omdat we dan de ontwikkelingen weten. Geen idee hoe laat ik der terug moet bellen denk rond 1300 of is dat te vroeg?
     
  16. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    @Kikkertjekwak dat is schrikken! Fijn dat het minder wordt. Je kunt makkelijk een ‘bloedneus’ krijgen omdat alles daar beter doorbloed is. Letterlijk een bloedneus ook.

    Ik zou bellen wanneer je gevoel zegt dat je moet bellen. Beter een keer te veel dan te weinig denk ik dan. Succes!
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  17. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    #817 Kikkertjekwak, 22 apr 2019
    Laatst bewerkt: 22 apr 2019
    Als het zo blijft als het nu is hou ik goede moed... Alleen 't begint net en dta makt het zoo spannend. Heb alleen het idee dat het meer vanaf buiten de baarmoeder komt omdat het dus in slijm zit en niet het hele slijm helderrood is laat maar zeggen, meer alsof het onderweg wat bloed mee nam.

    Bedankt voor je reactie. geeft wel wat rust. Weten doe je het nooit natuurlijk maar het hoeft dus nog niet zoveel te betekenen. Fingers crossed. Wat een spanning zeg. Ik weet het zeker. het eerste trimester is alles behalve leuk.
     
  18. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Oh chips niet weer :( Wanneer had je ookalweer echo en hoe ging de vorige ?
     
  19. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Vorige was woensdag. Geen hartje maar dat is prima was 5 plus 6 dgn volgens me eigen berekening. Nu 1 mei, maar de vk zei dat ik woensdag ook al mag komen. Dan zou ik 6 plus 6 dgn zijn. Als 't stopt wil ik 't eigenlijk uitstellen tot 1 mei... Maar het is wel echt een soort van killing. Wil zo graag weten waar ik aan toe ben en ik ben zo'n doemdenker... Het liefst zou ik een tijdmachine pakken. Aan de andere kant als 't stopt vandaag en morgen dan wil ik mezelf eigenlijk dwingen tot 1 mei te wachten. Ik moet echt leren vertrouwen te krijgen maar wil geen valse hoop aan mezelf bieden. Helderrood vind ik dood en dood eng. Waarom moeten zwangerschappen nou zo spannend zijn. Waarom zijn er zoveel moeders die zichzelf nog geen moeder mogen noemen omdat 't lichaam niet mee werkt.. Ik hoop zo voor iedereen dat er snel goede echo's zijn en dat we het met z'n allen mogen vieren.... Er zijn al zoveel sterrtjes
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  20. Muisjemuis

    Muisjemuis Actief lid

    15 nov 2017
    137
    55
    28
    Vrouw

    Hoop dat het bloeden stopt. Ik had ook helderrood bloed, schrok me rot. Bij mij was het wel na hele nacht gehoest te hebben en na vrijen een paar keer.
     

Deel Deze Pagina