Ik mocht vandaag voor een check en had ook gelijk een echo. Precies zoals ik zelf had uitgerekend 5+6 en een kloppend hartje ❤️ Zo leuk om te zien!!
Gefeliciteerd met de kloppende hartjes! Zo fijn. Ik wordt hier echt gek van het dan een dag roodverlies, dan een dag niets, dan vandaag weer bruinverlies. Wanneer houd het op . Maandag nog een kloppend hartje gezien. Dan is het een dag genieten en met dat bloedverlies gelijk weer rekening houden met 't ergste scenario. Ik weet dat er voldoende vrouwen zijn die dit misschien wel de hele zwangerschap hebben gehad maar ik mag van mezelf alleen maar uitgaan van 't ergste. Kan totaal niet meer genieten. Vriend snapt me niet.. Zegt zolang toilet niet onder zit is er niets aan de hand. Ik ben gewoon bang dat het doorzet. Sorry voor m'n geklaag maar ik kan bij m'n vriend gewoon m'n ei niet kwijt. Wil 't ook nog niet aan m'n moeder vertellen door dat ***hematoom en daardoor de verhoogde kans op mk. Ze zal elke dga gestressed zijn. Ondertussen ren ik elk half uur op m'n werk naar de wc. Hoop dat ik woensdag(avond) zo gerustgesteld wordt. Die onzekerheid is ook de reden dat ik meer zwangerschapskwaaltjes wil.. Gewoon voelen dat ik meer zwanger ben Alle dames met eerste echo vandaag: veel succes vandaag!
& bedankt dames. we zijn ZO blij met de goede echo hopelijk heeft iedereen hier snel een goede echo achter de rug het is alle dames zo gegund
Ik werd net gebeld met de mededeling dat ik bloedgroep A- heb. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat ze precies gaan doen om in de gaten te houden of te voorkomen dat er complicaties komen?
Wat fijn van jullie goede echo’s te horen @Nena84 succes vanmiddag Pff, ik blijf ook moe, misselijk en keelpijn. Keelpijn heb ik nu al de 2e keer in me zwangerschap een aantal dagen. De verloskundige gaf aan wat extra vitamine c te kunnen nemen voor me weerstand. Van het weekend daar maar even naar op zoek. Ik heb me ook opgegeven voor moeders voor moeders, ze komt maandag.
Ik snap het heel goed. Hier ook voor de derde keer bruinverlies. Bah je wordt er gewoon onzeker van. Dus is heel begrijpelijk dat je je zo voelt.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij betekent dat dat je een negatieve rhesusfactor hebt. Ze zullen dan extra bloed prikken en evt een prik als blijkt dat je antistoffen aanmaakt. Maar zou t voor de zekerheid ff aan je verloskundige vragen voordat je erover gaat piekeren.
Ja dat is het inderdaad. Ik heb binnenkort weer een afspraak dus dan gaan we het bespreken maar ik dacht ik vraag hier even of iemand van jullie er ervaringen mee heeft. Ik denk dat het tegenwoordig niet zoveel meer voorstelt maar ze vertelden er niet veel over vandaar haha.
Rhesusfactor is de waarde positief of negatief die aan een bloedgroep wordt toegekend. Als je baby een andere bloedgroep met rhesusfactor heeft krijg je een spuit dit voorkomt dat je een rhesusbaby krijgt. Is verder onschuldig. De mededeling dat je bloedgroep A hebt is denk ik bedoeld zodat je zelf weet of het dezelfde bloedgroep als die van de baby gaat zijn?
Ze vertelden dat ik A negatief heb. Dus rhesus negatief. Ik denk dat ze dit vertelden zodat ik er rekening mee kan houden dat ik misschien een prik oid moet. Ze wilden ook weten of ik wist welke bloedgroep mijn ouders hadden zodat ze het zeker konden weten. Beetje raar maar goed haha. Fijn om te weten dat het verder onschuldig is
Wat ik weet van de rhesus factor is het volgende. Als je positief bent heb je een bepaald eiwit aan je bloedplaatjes wat je lichaam dus herkend als lichaam eigen. Wanneer je rhesus negatief bent heb je dit eiwit niet. Wanneer je zwanger bent van een rhesus positief kindje (kindje heeft dus wel eiwit op z'n plaatjes) en jij bent rhesus negatief, is er in principe niets aan de hand. Alleen na de bevalling kan het zijn dat je lichaam door bloedcontact oppeeens de eiwitten van het kindje herkend als indringers, je kindje is er dan al bij wijze van spreke uit en zal geen problemen hebben. Alleen maakt je lichaam dan wle al antistoffen aan van de eiwitten die hij niet als lichaam eigen herkende. Bij een eventuele volgende zwangerschap zou dat dan problemen kunnen opleveren omdat dit kindje dan misschien ook positief is en dus het eiwit heeft, waardoor die aangevallen wordt door de antistoffen in je lichaam. Maar tegenwoordig krijg je dan dus injecties zodat dat niet gebeurd. Maar dit is wat ik nog weet van biologie dus ehhm hang me er maar niet aan op
Duidelijk!! Heel erg bedankt Ik begrijp dus dat het makkelijk op te lossen is. Gelukkig ik dacht al dat mijn lichaam de baby misschien zou afstoten ofzo maar als het met een injectie opgelost kan worden is dat perfect
Jullie mogen mij van de lijst halen. Ik heb een missed abortion. Ontwikkeling is blijven steken bij 7 weken en geen hartactiviteit. Ik ben erg verdrietig...