Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjemuis

    Muisjemuis Actief lid

    15 nov 2017
    137
    55
    28
    Vrouw
    Hoeveel weken ben je? Soms heb ik ook het gevoel iets te voelen.
     
  2. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier hebben ze vorige twee zs nooit wat verteld over dooier / placenta aanleg met 12 w. Zou me er niet druk over maken;

    Ligging placenta kreeg ik maar aan 20w te horen ook

    Maar fijn dat alles er goed uit zag :D
     
  3. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik ben 11w1d
    Ik voel het al enkele dagen. Eerste zwangerschap voelde ik t rond 14w, tweede ook zo vroeg als nu. helemaal helemaal onderin elke paar uren enkele tikkjes/kriebel. Een vijftal in twee minuten en dan stopt het weer. Ik ben helemaal zeker dat het geen darmen of lucht zijn. het voelt als baby. Tweede zs twijfelde ik nog wel of niet zo vroeg mogelijk, maar nu helemaal geen twijfel.

    Ben wel altijd al mega gevoelig binnenin geweest, eisprong, groeipijnen, etc. Misschien daarom ook vroeger baby herkennen?
     
  4. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Toevallig vertelde de echoscopiste gisteren dat het hummeltje nu nog gevoed word door de dooierzak. Die was ook nog goed te zien. Zou me daar geen zorgen om maken.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  5. Muisjemuis

    Muisjemuis Actief lid

    15 nov 2017
    137
    55
    28
    Vrouw
    Bij mij vertelde ze wel over de ligging van de placenta. Maar iedereen doet het anders.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  6. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Vandaag de vlokkentest gehad....
    Ze hadden bijna te weinig dus nog 1.5 uur moeten wachten... of het genoeg was.
    Het is genoeg om het op de kweek te zetten.
    Uitslag duurt dan 3 ipv 2 weken.
    Gelukkig niet NOG een punctie nodig gehad want dat zou dan nog een groter miskraam risico geven

    Nu zit ik al piekerend met bedrust :(
    Hopelijk geen miskraam
    Nu afwachten....
     
  7. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Probeer goed uit te rusten! Succes de komende mega lange 3 weken!!
     
  8. Frullie

    Frullie Actief lid

    24 jul 2015
    296
    255
    63
    Nou meiden, dat was even niet zo leuk. De verloskundige wilde het hartje laten luisteren via de door ons. Ze waarschuwde dat het niet altijd lukt met 11 weken.
    Ik dacht oh ja komt vast goed, zoeken zoeken doodse stilte. Ze kon het nie5 vinden, ik probeerde me stoer te houden maar de tranen rolde over mn wangen.
    Ze zei dan gaan we toch even naar een andere kamer om een echo te maken.
    Daar was ons nootje, lekker aan het bewegen en duidelijk hartje.. was niet leuk
     
  9. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ohh pfff dat geeft stress zeg. Gelukkig alles oké!
     
  10. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik denk aan je! Rustig aan
     
  11. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113

    Eng! Pff. Kon ze beter eerst de echo doen en daarna luisteren! Bij mij wilde ze het niet proberen met 11 weken! Gelukkig is het goed pfff

    Ik kan me voorstellen dat het heel eng is maar aan de andere kant is de kans toch heel klein? Snap je angst wel zeg het meer om je gerust te stellen. Ik ben nog steeds panisch omdat ik de 12 weken nog niet heb, ondanks goede echo met 11 weken. Ben ook bang op bv Downsyndroom en die kans is ook heel klein. Veeel sterkte! Wanneer zou je een miskraam hebben als 't van de vlokkentest komt? Diezelfde dag?
     
  12. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Kans is best klein (%1)
    Máár
    Ik ben zo'n persoon die Alle kansjes pakt.
    Zoals dr chromosoom test.
    Ik pakte weer die 0.1% dat er een afwijking gevonden zou worden bij mij

    Ik pak altijd alle risico's van medicijnen.
    Zelfs 1 op de 100.000 ALTIJD

    Vandaar veel angst...
    Maar wilde het toch gaan doen...
     
  13. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Hier de echo.
    4, nogwat cm

    Niet onthouden maar ergens in de 4,nogwat dus haha


    **** NIET NUB KIJKEN A.U.B. mocht die voor experts te zien zijn (Ik zie geen nub hier maar toch even deze melding voor zekerheid) ****
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Frullie en Anne201 vinden dit leuk.
  14. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Even een vraag voor alle moeders die het al eens meegemaakt hebben :).

    Ik vind een kinderwagen best duur en groot. Ik wil best wat geld uitgeven, maar een reiswiegje gebruik je geloof ik maar 8 maanden. Mijn vraag is:

    Zouden jullie eerder een dure combi kinderwagen aanraden, of ene wat goedkopere kinderwagen en daarna een wat duurdere (lichtere en compacter opvouwbare) buggy? Daar kunnen ze toch al in vanaf 8 maanden? Dat heb je voor 350 echt een hele mooie voor (mutsy nexo) 8een dat lijkt me zoveel makkelijker meenemen dan zo'n combi kinderwagen.

    Lopen maximal 1x per jaar door een bos met familie weekend:$

    Nog lang om te denken maar nu al ervaringen zouden fijn zijn:). Wilde namelijk eerst een bugaboo kopen, omdat ik hem zo mooi vond... Maar vraag me af of je dat naar kijkt als je hem steeds weer in de auto moet tillen :roflmao:
     
  15. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Aha dan snap ik het! Hoe is het nu? Gevaar al een beetje geweken?
    Vanaf nu alleen maar positief gebruik maken van die kleine kansen ;)net als dat je zei dat ze zeiden dat de kans op een goede zwangerschap erg klein was en hop! Wat een sterke baby groeit er nu in je. Ik hoop oprecht dat je snel zonder zorgen kan genieten!
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  16. Muisjemuis

    Muisjemuis Actief lid

    15 nov 2017
    137
    55
    28
    Vrouw

    Ik zat te denken aan de doona, is een autostoel en buggy in 1.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  17. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Ik denk dat dat echt heel persoonlijk is. Zelf stond ik er ook net zo in als jij, maar man wat ben ik nog steeds blij met m’n bugaboo! Mijn dochter heeft idd 8 maanden in de bak gelegen, daarna zijn we over gestapt op het zitgedeelte. Onze pech was ook dat man en ik aan de lengte zijn, waardoor vele wagens ook al gauw afvielen. Kan me namelijk indenken dat de mutsy nexo ook goed loopt, handig is in gewicht etc. Het gewicht van m’n kinderwagen valt me best mee, snel ingeklapt en uitgeklapt.
    Nou ja. Ik kom dus weer terug op het persoonlijke. Als ik jou was zou ik ook vooral achter de wagens gaan lopen en alles uittesten! Succes met je keuze :)
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  18. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Het gevaar is 2 weken na de vlokkentest geweken...
    Vooral de eerste 24-48/72 uur daarin gebeuren de meeste miskramen.

    Maar gisteren 2x het hartje gevonden , flink veel geschop en geslaag kwam er door de doppler. Koppeltjes duikelen trappen etc , haha van slag of juist goed ?
    Vanmorgen weer geluisterd. Nu was die rustig (hartslag ook trager)
    Gister was het echt een drukte maker Haha!
    Op de echo was dat flink te zien
     
  19. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    ik ben zo blij met onze maxi cosi mura 3. we hebben ook een mcclaren, wat een zeer goede buggy is, maar zelfs bij een klein rondje over het marktplein in het dorp struikelt hij al over de verlaagde stoepranden bij oversteekplaatsen. ik doe zo lang mogelijk de echte kinderwagen. het neemt veel plaats in ja, maar je krijgt er veel rijcomfort voor terug.

    ik ben ook 1m75 en de handvatten van de buggy zijn oncomfortabel laag om je kind in voort te duwen. de kinderwagen heeft veel meer mogelijkheden om het handvat te verhogen.

    enz
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  20. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Bedankt voor alle tips! Ik voel me echt een complete noob hierin. Mag misschien ook wel met een 1e kindje. Las iets over hydrofiele luiers die je nodig zou hebben. Dacht bij mezelf ik wil wegwerp luiers:roflmao:. Vriendin van me uitgelegd dat dit voor andere dingen wordt gebruikt. Haha er is niet echt een handleiding voor he:)
     
    Frullie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina