Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Zaterdag een pretecho gehad.
    Ik krijg alleen met 16&20 weken nog een echo namelijk.
    En later ligging echo natuurlijk

    Maar had nog een halve familie die mee wilde naar een echo
    Dus hop met 10+ man naar de "privebioscoop"
    :roflmao:had al gebeld dat ik met een hele menigte kwam:pwas geen probleem haha!
    Ze zagen ons al aankomen:rolleyes:o_O
    Maar we waren niet eens de grootste groep ooit:cry::cry::o::roflmao:

    30 minuten lang een echo gehad ipv 15 minuten
    Het was slecht te zien in 2d
    Dus gratis 3d gekregen en een kwartier extra :p:p
    Ik zag het zelf prima hihi dus extra:o:

    Ditzelf vind ik de 2 mooiste plaatjes
    Hoofdje armpje + handje en vingers + navelstreng
    En de 3d echo.
    Kijk dat gezichtje:o:♡♡♡♡♡♡ verliefd
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Kikkertje geen ervaring met strepb
    Ik hoop dat je zwangerschap gewoon goed mag gaan en deze kuur wel aanslaat



    ** verder ben ik nogsteeds afwachtend op de uitslag van de vlokkentest... ***
    Hopelijk vrijdag of anders maandag.. .
     
  3. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Zoooooo bijzonder om die 4D te zien, prachtig!!
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  4. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Mooie foto's! Hoop dat je uitslag er snel is!

    Ik doe er nu echt alles aan om me blaasontstekingen onder controle te krijgen. Drink 2 liter water per dag (giga veel vind ik 't!) naast nog 2x125 ml cranberry, wat vaak zelfs extra 500 ml is uit voorzorg. Vitamine c, antibiotica, continue direct plassen als ik moet... Dan heb ik er alles aan gedaan!

    Zal je eerlijk zeggen dat ik elke maand altijd wel 5 dgn blaasontsteking had. Bij uroloog geweest die zette me voor m'n zwangerschap 6 maanden op ab, wat ik niet wilde en daarna nooit terug geweest. Hield me plas soms 3 uur op, drink te weinig en nooit cranberry. Oja en altijd maar gehaast plassen. Ik was zo gewend aan de blaasontsteking dat 't me bijna niet meer uitmaakte. Nu leef ik dus braaf volgens alle leefregels en heb ik toch echt wel goede hoop dat die bac. Gekilled worden :evil:.

    Wie hier geniet hier trouwens ook zo van die onweersknallen af en toe? :) (mijn kat in ieder geval niet)


    Oeh heb nog een ander verhaal
    Pas een 2e hands kinderwagen opgehaald. 7 maanden gebruikt en de helft van de prijs. Prima!
    Fam. deed hem weg want zou niet in de auto passen. Vonden wij al opvallend want in onze twingo zou hij moeten passen. Nou das niet de grootste bak die er is.

    Komen we daar aan super netjes echt een aardige vent. Dusse die man legde uit dat die de kinderwagen geweldig vond maar dat het gewoon niet paste in de auto. Z'n dochter zat met de stang over haar hoofd in de auto. Dus hij moest maar een andere kopen.. Tot z'n grote teleurstelling want hij vond dit echt een super bak en baalde..

    Ik kreeg al de zenuwen. Dacht dan kan 't toch nooit bij ons wel passen.

    Toen hij uitleg ging geven hoe dat ding opgevouwen moest worden (vl en ik hebben hem al in de winkel uitgebreid uitgeprobeerd) kwam de aap uit de mouw.

    Ipv invouwen zette hij hem op strand modus . Toen vl hem liet zien dat die veel kleiner ging worden als je hem wel goed invouwde was er echt zooo teleurstelling en spijt op die man z'n gezicht te lezen was gewoon beetje spijtig en sneu.

    Maargoed. Wij zijn nu wel een kinderwagen rijker, want we hadden er 1,5 uur voor gereden dus kregen hem toch mee :thumup::)

    Dus nu een bugaboo buffalo rijker (ik wilde de cameleon, buffalo is kwa onderdelen nu lastiger, maar vl was echt zo verliefd op de buffalo als dat een vrouw kan zijn op chocola)

    Zo lekker warrig verhaal! :o:
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  5. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Kikkertjekwak Slik je standaard al elke dag een cranberrycapsule? Ik heb jaren terug ook om de paar weken een blaasontsteking gehad wat dan soms ook nog een nierbekkenontsteking werd. Daarna ben ik standaard elke dag een capsule gaan slikken en dit helpt enorm, geen last meer gehad! Zorgt voor een standaard ‘laagje’ in je blaas waardoor de bacteriën wat minder makkelijk kunnen blijven hangen.
     
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    @Kikkertjekwak: is niet het hele idee van de cranberrysap dat het je urine aanzuurt? Maar als je dan 2-2,5l op een dag drinkt, dan verdun je het toch heel erg en is je urine dus minder zuur?

    Goed gescoorde kinderwagen! Wel heel sneu voor die man.... Ik zou hem zelf denk ik niet meer verkocht hebben als ik hem was :oops:
     
  7. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ik ga naar capsules toe inderdaad, heb nog 2 flessen cranberry staan en dan even capsules en hoop dat 't werkt

    Oehh dat klinkt inderdaad heel logisch ook weer. Wil inderdaad juist een zuurder milieu... Lastig ik ga eerst even kijken hoe het zo gaat of de blaasontsteking weg is volgende week, en die weken erna nog even controleren of het weg blijft.

    Over de kinderwagen
    Ik vond het zo zielig voor die man dat als het dichterbij was geweest had ik het gelaten maar we hebben totaal 3 uur in de auto gezeten haha. Dat was ook de motivatie van die man om hem wel mee te geven maar ik en m'n vriend vonden het wel een beetje sneu.

    Voor degene die moeten werken morgen: succes!
     
  8. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Kikkertjekwak Ja het was voor mij echt de uitkomst! Ik slik nu al jaren elke ochtend standaard 1 capsule bij mijn ontbijt en tot nu toe geen blaasontsteking meer gehad! (even afkloppen!)
     
  9. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Oei haha! Snap zijn teleurstelling

    En wow 6maanden non-stop antibiotica?
    Dat is niet goed hoor !
    Volgensmij ben jij harstikke resistent nu...

    Hebben ze wel eens met een camera slangetje in je blaas en plasuitgang gekeken? Hier was een goedaardig gezwel bij de uitgang de boosdoener! Kon nooit goed uitplassen en had dus inderdaad elke maand een ontsteking omdat er restjes achterbleven en ging ontsteken/bacterie opbouw.

    Dit is met een operatie verwijderd en daarna nog maar enkele keren in een aantal jaar een blaasontsteking gehad....

    Misschien iets om uit te zoeken!

    Xx
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  10. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik heb op urologie gewerkt en helaas bestaan er veel mensen die steeds terugkerende blaasontstekingen hebben. Sommige worden minstens elke maand opgenomen voor antibiotica via het infuus.
    Als urine op kweek word gezet kunnen ze precies zien voor welke antibiotica de bacterie gevoelig is en welke niet. Er zijn gelukkig veel soorten.
    Goed blijven drinken inderdaad, doe je goed!

    Oooomgg ik heb vanmiddag om 14:45 echo (geslachtsbepaling door de nub) zo spannend!
     
  11. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Oeeeee spannend! Gelukkig nu op een andere manier spannend dan de allereerste echo's hé! Veeel plezier

    Bij mij is nu inderdaad gekeken en gezien dat het strep b is, 2 gevoelige antibiotica soorten 1 werkte onvoldoende. Maar persoonlijk denk ik bijna dat 't me leefstijl is. Tuurlijk zit ik nu aan de antibiotica dus dat zal ook helpen maar ik drink nu zoveel dat ik echt goede hoop heb dat het wegblijft
     
  12. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    dan weet je t nu al SPANNEND
     
  13. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    En??? Was t wat je zelf dacht?
     
  14. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben ff niet zo actief met schrijven hier. Ik lees wel mee maar ben nog steeds erg moe en moeten veel klussen hier voor de komst van de kleine en daar gaat ook veel tijd in zitten.

    Vandaag een echo gehad. Alles zag er goed uit. Helaas geen foto gekregen das dan wel weer jammer. Maar t belangrijkste is dat t goed gaat. Ik voel de kleine ook steeds vaker.
     
    Kikkertjekwak en Anne201 vinden dit leuk.
  15. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ja ik weet het, het is wel totaal anders als wat mijn gevoel dacht. Ze hebben 90% gegeven dus ik ga me er nog niet op vastpinnen
     
  16. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.789
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    6 maanden op de antibiotica :eek:. Als wij (Ik werk op een dierenkliniek) zo lang antibiotica geven worden we op onze vingers getikt en mekkeren ze over resistentie en dat door ons steeds minder antbiotica's werken. Maar als ik dit zo lees weet ik wel honger komt.

    Wel relax om zo aan een kinderwagen te komen. Stiekem vind ik het ook wel een beetje dom van de verkopende partij dat ze zich niet goed in verdiept hebben. Via YouTube kan je volgens mij heel veel filmpjes er van vinden

    Wij hebben donderdag onze termijn echo :D:D hopelijk hebben wij ook weer een mooie echo
     
    Johanna18 en Kikkertjekwak vinden dit leuk.
  17. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    bijna iedereen in het tweede trimester, vreugdedansje :thumup::D
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  18. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Wie wil kan ook nog steeds toegevoegd worden aan de facebook groep en een gezicht op de naam en echo's plaatsen, of echos en info doorkrijgen die hier niet durven gedeeld worden owv herkenbaarheid :D stuur mij een pb met je emailadres en ik voeg je toe
     
    Otje81 vindt dit leuk.
  19. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Fee89 Ik heb jou (als het goed is) een bericht gestuurd!
     
  20. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.789
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Fee89 als het goed is heb je een berichtje van mij
     

Deel Deze Pagina