Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hahaha ja ik was echt verbaasd en helemaal verrast! Super leuk. Was ook erg leuk georganiseerd door een vriendin. Middels spelletjes konden we codes verdienen om uiteindelijk 1 grote koffer met code open te maken waar een ballon in zat! Als je helemaal blauw denkt en je ziet roze ben je echt leuk verrast hihi. Vind het wel echt fijn om te weten. Het maakte me niets uit maar nu ik kan praten over ik word moeder van een dochtertje is toch wel heeeel fijn :D

2. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik kan ook echt niet tegen warmte. mag er niet aan denken om te zweten :roflmao:

Ik krijg ook geen vragen of ik zwanger ben. wellicht denken ze 'is ze verdikt'.
    Verbaase 'ohhhhs' als ik zeg dat ik zwanger ben :rolleyes: (helaas haha)

Hier nog niks bij aan 16 en halve week. Soms 1 kilo erbij (na het weekend o_O), tegen einde van de week weer startgewicht. Ik doe niks geks of let er niet speciaal op. Eet hetzelfde als voorheen. Wel een meevaller zo. Maar het kan na de helft nog zo hard gaan opeens! Dus maar hout afkloppen dat het niet opeens exponentieel stijgt hihi

3. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    wat leuk georganiseerd zeg! en een echte verrassing, toch een meisje.
    En die professionals zijn erin getraind om snel het geslacht te zien :D zelf zag ik ook meteen in 1 split second de nub en ik was juist. Gyn was verbaasd van mijn kunnen :roflmao: grapte tegen mijn vriend dat ik daar stiekem stage liep, bij gynaecologie

Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  4. Geel

Geel Actief lid

25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Hoi dames!

het valt hier een beetje stil? Zit iedereen op fb?
    Hoe is et met jullie? Sommigen lopen alweer bijna naar de helft! Volgende week heb ik m’n 20 weken echo alweer. Niet te geloven hoe snel de tijd gaat, maar zal ook liggen aan et feit dat ik nog 1 rond heb lopen..
    hoe is et met jullie buiken, hebben jullie al mooie ronde zwangere buikjes? En de bewegingen? Ik heb deze keer de placenta voor liggen. Dit zorgt er voor dat ik baby iets minder voel als dat ik m’n oudste voelde. Maar heel af en toe even een beweging. Blijft magisch!

Fijne dag vandaag :)

jvsd92 vindt dit leuk.
  5. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier alles goed! Wij hebben de 20 weken echo 31 juli. Dus moeten nog even geduld hebben. Merk wel dat ik er best zenuwachtig voor ben al. Komt denk ik ook omdat het bij mijn nichtje helemaal foute boel bleek te zijn toen.

Ik heb de placenta ook voor liggen. Dus de vk zei dat het nog wel even duurde voor dat ik iets ging voelen toen ik 14 weken was. Ik hoop stiekem nog steeds dat ik binnenkort iets ga voelen!

Geel vindt dit leuk.
  6. Geel

Geel Actief lid

25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Och jeetje ja, logisch dat je er dan een beetje zenuwachtig voor bent als je zoiets verdrietigs dichtbij in de omgeving mee hebt gemaakt. Blijft ook wel een spannende echo, vind ik zelf ook.

Ook de placenta voor dus! Je bent nu 16 weken zie ik? Ik denk dat ik vanaf toen af en toe geplop voelde ook, maar lang niet zo duidelijk als bij m’n dochter. Zo’n verschil. Hopelijk ga je binnenkort idd iets voelen, geeft toch dat speciale gevoel er bij!

7. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik ben 17 weken ondertussen. Buik valt mee. Heb van nature veel buik en ben afgevallen tot op vandaag, niet aangekomen.

16 weken echo was helemaal prima. Afmeting hoofdje, buikje, dijbeen lagen mooi op schema (hier en daar dagje meer of minder, maar gemiddeld alles goed op termijn)
    Alles werd al uitgebreid nagezien, waren niet gehaast had ik de indruk. Ze verwachten geen problemen bij de 20 weken echo, die ik maar aan 22 weken heb trouwens; nog 5 weken wchten dus voor we terug mogen babypiepen.

ik vroeg de arts waar de placenta lag. toen toonde ze het gewoon op het scherm 'hier' :roflmao: Ik bedoelde voor, achter, onder, ... maar durfde niet verder vragen, was verrast door het antwoord omdat ik het zo niet bedoeld had :roflmao:

ik kreeg ook een inwendig onderzoek omdat ik bloedverlies heb meegemaakt en urine inleveren wat ze nu testen op ontsteking voor de zekerheid.

Wie wil kan inderdaad op fb meekletsen. het is daar niet superdruk of zo, maar worden foto's, echo's, ... meer detail gedeeld.

Kreeg ook al laboformulier mee, moet een afspraak maken voor suikertest tussen 24 en 28 weken (standaard procedure bij elke zs, heb er aanleg voor of zo )

8. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Getrappel/beweing/'aanwezigheid' voel ik al weken in de buik. ene dag meer aanwezig dan andere. Wel een fijn gevoel, die geruststelling

9. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier gaat ook alles goed. Kom net terug van de verloskundige. Mooi kloppend hartje gehoord en mijn bloeddruk was ook goed. Toen ik tegen onze dochter zei dat ze bij mij bloeddruk gingen meten vroeg ze of ik ook een pleister kreeg :roflmao:

Ik heb zelf nog niet gehoord of mijn placenta aan de voorkant ligt of niet. Was de vorige keer wel en toen voelde ik onze dochter ongeveer met 17/18 weken een beetje ploppen.

Wij mogen 8 augustus voor de 20 weken echo. 17 juli gaan we voor een pretecho en dan mag onze dochter ook even mee gluren. Eens kijken of ze het snapt wat ze dan op het scherm ziet.

Johanna18 vindt dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik mag met 16 weken al voor de suikertest omdat ik het de vorige suiker heb gehad. Zie er best wel tegen op, was de vorige keer een dag niet zo lekker van. Als met 16 weken niks uit komt dan mag ik met 24 weken weer :(

11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik heb het idee dat ik onze uk een keer gevoeld heb. Ik kan niet wachten totdat ik uk voel dan voel ik me weer zoveel zekerder er. Hopelijk gaat dat snel komen

12. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Yes, vandaag exact 16 weken. Ik voel nog niets naar mijn idee. Nu is dit ook mijn eerste zwangerschap dus ik weet niet echt wat ik moet verwachtte..

Ik voel wel heeeeeel duidelijk altijd mijn eigen hartslag op mijn buik, denk dat er een ader nu hoger ligt ofzo? Je ziet ook mijn hartslag ‘kloppen’ op mijn buik. Hebben meerdere dat?

13. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hier de baby 2x gevoeld. Laatste x zondag. En dan ben ik nu dus aan 't twijfelen of het wel zo was omdat ze nu zo stil ligt. Word er zelf lekker onzeker van, maargoed geen idee waar m'n placenta ligt. Hartje hoorde ik gisteren nog goed. Controleer ik nu ik haar nog niet voel elke 3 a 4 dgn zoon 10 seconden. Ben vandaag 17 weken hoop binnenkort wel dat ze zich vaker meldt.

Ook zenuwen voor de 20 weken. Laatste x alles op meten was met 12.5 week en toen was wel alles goed. Blaasje en maagje gevuld, 2 hersenhelften, werkende navelstreng ruggenmerg voetjes en beentjes.... Maar ben toch weer erg zenuwachtig. 23e trouwen of eigenlijk registreren we als partners met uitgebreide ceremonie en feest en heb express pas de 26e de 20 weken echo geplanned. Was die maar achter de rug en voelde ik die kleine maar duidelijk.

Soms ga ik een half uur liggen concentreren op popjes etc maar ho maar hahaha

14. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    ja ik heb dat ook, in bad beweegt het water zelfs van mijn hartslag rond mijn navel hihi

15. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig haha, ik begon soms al te twijfelen of dit helemaal normaal was. :roflmao:

16. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 19 weken en ik voel t echt goed bewegen. Beginnen nu echt schopjes te worden. Zo genieten! Ik luister ook nog bijna elke dag naar t hartje maar is idd ff zoeken ok het klopt, klaar. En niet heel lang achter elkaar maar komt ook omdat ik met twee kleintjes niet altijd tijd heb om er echt voor te gaan zitten of liggen tot ikt voel.

Ik heb 3 keer de placenta voor gehad en nu dus achter das wel echt anders maar ik voelde de anderen ook al heel vroeg.

Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  17. Kikkertjekwak

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Wat leuk van iedereen die het al zo goed voelt zeg! Beetje jaloers.

Ik neem nu bewust 2 a 3 x per dag een half uur de tijd om te liggen me handen beetje op me buik te duwen en dan te voelen. Ik denk dat ik haar vandaag 2 x heb gevoeld daarmee maar eerlijk te zijn... Ik weet het niet zeker

Trusten allemaal! December komt steeds dichterbij :D

Geel vindt dit leuk.
  18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    ♡ Uitgerekend: 1 t/m 31 december

1 december (3)
    Wens09 - 35 jaar - 3e kindje - onbekend
    Johanna18 - 31 jaar - 4e kindje - onbekend
    AvdY - 32 jaar - 2e kindje (5e zwangerschap) - onbekend

2 december (2)
    kleinkonijn - 28 jaar - 2e kindje - onbekend
    Geel - 35 jaar - 2e kindje - onbekend

3 december (2)
    Nth87 - 32 jaar - 1e kindje - onbekend

4 december

5 december (1)
    Muisjemuis- 29- 1e kindje- onbekend

6 december

7 december

8 december

9 december
    Sabje333 - 31 jaar - 2de kindje - onbekend
    10 december

11 december

12 december (1)
    Kikkertjekwak - 28 jaar - 1e kindje - meisje

13 december (1)
    Samiyah - 30 jaar - 1e kindje - onbekend

14 december (1)
    MotherOfAnAngels- 24 jaar - 1e kindje (6e zwangerschap) - verrassing

15 december (2)
    Fee89 - 30 jaar - 3e kindje - verrassing

Sansaatje, 39 jaar, 2e kindje - onbekend

17 december (1)
    Anne201 - 28 jaar - 3e kindje - onbekend

19 december (1)
    Jvsd92 - 27 jaar - 1e kindje - jongen

21 december (1)

EveH - 24 jaar -1e kindje - onbekend

23 december (1)

Momof2rebels - 29 jaar -3e kindje - onbekend

31 december (1)
    Miekje86 - 33 jaar - 2e kindje - onbekend
    -----------------------------------------------
    totaal (17) | jongen (1) | meisje (1) | verrassing (2) | onbekend (16)

Afspraken en echo's

17 juli: geslachtsbepalingsecho Miekje86
    18 juli: controle vk Jvsd92
    25 juli: suikertest Miekje86
    26 juli: 20 weken echo kikkertjekwak

31 juli: 20 weken echo Jvsd92

8 aug: 20 weken echo Miekje86
    15 aug: controle verloskundige Miekje86

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

19. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    ♡ Uitgerekend: 1 t/m 31 december

1 december (3)
    Wens09 - 35 jaar - 3e kindje - onbekend
    Johanna18 - 31 jaar - 4e kindje - onbekend
    AvdY - 32 jaar - 2e kindje (5e zwangerschap) - onbekend

2 december (2)
    kleinkonijn - 28 jaar - 2e kindje - onbekend
    Geel - 35 jaar - 2e kindje - onbekend

3 december (2)
    Nth87 - 32 jaar - 1e kindje - onbekend

4 december

5 december (1)
    Muisjemuis- 29- 1e kindje- onbekend

6 december

7 december

8 december

9 december
    Sabje333 - 31 jaar - 2de kindje - onbekend
    10 december

11 december

12 december (1)
    Kikkertjekwak - 28 jaar - 1e kindje - meisje

13 december (1)
    Samiyah - 30 jaar - 1e kindje - onbekend

14 december (1)
    MotherOfAnAngels- 24 jaar - 1e kindje (6e zwangerschap) - verrassing

15 december (2)
    Fee89 - 30 jaar - 3e kindje - verrassing

Sansaatje, 39 jaar, 2e kindje - onbekend

17 december (1)
    Anne201 - 28 jaar - 3e kindje - onbekend

19 december (1)
    Jvsd92 - 27 jaar - 1e kindje - jongen

21 december (1)

EveH - 24 jaar -1e kindje - onbekend

23 december (1)

Momof2rebels - 29 jaar -3e kindje - onbekend

31 december (1)
    Miekje86 - 33 jaar - 2e kindje - onbekend
    totaal (17) | jongen (1) | meisje (1) | verrassing (2) | onbekend (16)

Afspraken en echo's

17 juli: geslachtsbepalingsecho Miekje86
    18 juli: controle vk Jvsd92
    24 juli: MotherOfAnAngel 20 weken echo
    25 juli: suikertest Miekje86
    26 juli: 20 weken echo kikkertjekwak

31 juli: 20 weken echo Jvsd92

8 aug: 20 weken echo Miekje86
    15 aug: controle verloskundige Miekje86

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

20. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ik was een tijdje mijn account kwijt na de aanschaf van een nieuwe telefoon.
    Nu nogmaals geprobeerd en vond ik hem gelijk haha! Gelukkig

Hier is het kindje OOK GEEN DRAGER *FEEST*

Gezond spartelend kindje hier ♡
    Wat is het trouwens rustig hier.... zit iedereen al in de Facebook groep?

Johanna18 en Sansaatje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina