Dec 2019 mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door brownie1992, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ja we hebben de echo gehad alles was goed. We krijgen een jongetje :D.

    Grappig verhaal van je eerste bevalling dat je het pas na een paar minuten vroeg. Verder wel een goede bevalling gehad bij de eerste?
     
    Fee89, Geel en Johanna18 vinden dit leuk.
  2. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Aaah leuk, een jongetje er bij! Fijn dat alles goed was.. Voorlopig laatste echo? Of heb je ook nog groei echo’s oid?

    Mijn eerste bevalling was een goeie eerste bevalling. Denk ik hahaha! Kijk er in ieder geval niet met een naar gevoel op terug. Gelukkig. Want dat zorgt er ook voor dat ik niet tegen m’n volgende op zie.
    En jij? Jullie dochter is net een jaar zie ik! Zul je je handen ook vol aan hebben gok ik zomaar, leuk hoor dat ze straks dicht op elkaar zitten qua leeftijd :)
     
    Libra89 vindt dit leuk.
  3. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik kan mijn bevalling nog heel goed herinneren, behalve de pijn. Ik.kijk er heel goed Op terug. Ik zeg ook nu geen mij maar een bevalling dan een zwangerschap ondanks dat ik weinig kwaaltjes heb. Ik.merk toch wel dat die hormonen rare dingen met mij doen. Helaas na de zwangerschap van.onze dochter kon ik pas na 1.5 jaar zeggen ik ben weer mijzelf. Hopelijk gaat dat nu wel iets sneller. Van Mijn suiker was ik toen erg snel af, vond ik zo bijzonder om te merken.
     
    Libra89 en Fee89 vinden dit leuk.
  4. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Wij willen een verrassing baby en totaal niet nieuwsgierig (hand op t hart)
    Eerst zoveel angst tot we de uitslag zouden krijgen van de vlokkentest (waarop je ook eerst moest wachten tot je ver genoeg zwanger was) We zijn zo gezegend dat het gezond is. Dat het geslacht er niet meer toe doet voor ons

    Heb het altijd willen weten en sinds de positieve test van deze zwangerschap hadden we beide gezegd "het hoeft niet, als het maar komt ♡"

    Appeltje eitje voor ons



    P.s.
    Hier vandaag het eerste schopje vanbuiten gezien en gefilmd ! Zo mooi zo bijzonder
     
    Libra89, Kikkertjekwak en jvsd92 vinden dit leuk.
  5. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @MotherOfAnAngel Wauw mega bijzonder van het eerste schopje! Mijn placenta ligt voor dus ik voel nog vrij weinig. Soms wel wat gerommel!
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  6. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hey gaaf zeg van dat schopje!

    Hoe gaat 't verder dames?
    Ik was bang vannacht zeg krege zoveel kramp dacht dit kan niet goed zijn. Vorige weke hoorde ik dat een kennis van ons (was even ver als ik nu) hun kindje hebben verloren. Wat een ellende. Er was wel ene oorzaak voor maar wat een verschrikking. Heb ook weeeer blaasontsteking, dus 4e x antibiotica afgelopen 6 weken.. . Dat maakt dat ik niet echt geniet van de zwangerschap. Kans op vroeggeboorte en dat met streptokokken ziekte wat ook nog eens op de longen kan slaan... Maar moet eerlijk zeggen dat ik mezelf niet herken in dit doemdenken.

    Hebben jullie harde buiken? Ik merk verder niets maar me buin is dan kei en keihard. 2 a 3 x per dag afgelopen 2 dgn. En steekjes komen dat zal 't groeien van de bm zijn,zowel in rust als nie tin rust. Verder geen kwaaltjes. Jullie?
     
  7. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ooo en natuurlijk ook even 't goede nieuws! Ons dochterje krijgt er een neefje of nichtje bij hoorde we net! Super
     
    Fee89, Libra89, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ja voorlopig de laatste echo inderdaad, ik vind het persoonlijk best weinig (echo’s). En jij?

    Fijn dat je een goede eerste bevalling hebt gehad en er niet tegen op ziet. Klopt inderdaad mijn dochtertje is net 1 dus het scheelt niet veel met haar broertje. Mijn bevalling was niet zo prettig dus ik zie er best tegenop. Heb zelfs nachtmerries over de bevalling. Ik hoop het tegen die tijd beter te kunnen relativeren en dat het beter (natuurlijk) gaat als de vorige keer (inleiding). Denk inderdaad dat ik mijn handen vol ga krijgen! Dochtertje is erg actief en avontuurlijk dus als we er nog zo eentje krijgen... hoop inderdaad dat het ook voordelen oplevert zo kort op elkaar en dat ze het goed met elkaar kunnen vinden. Ben je daar benieuwd naar hoe jullie kindje op haar zusje gaat reageren?
     
  9. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Wat een bijzonder verhaal, kan me voorstellen dat jullie in spanning hebben gezeten. Super fijn dat het kindje gezond is! Maak je de kinderkamer dan ook een neutrale kleur? (Puur nieuwsgierigheid). En kleding alles unisex?

    Snel ook al dat je schopjes vanaf buiten al kunt zien! Ligt je placenta achter?

    Bij mijn vorige zwangerschap lag deze achter en voelde ik het pas laat en weinig. Nu ligt de placenta achter en voel ik het al veel eerder en vaker. Een heel verschil!
     
  10. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Het is ook spannend allemaal, niet gek dat je bezorgd bent. Misschien wat rustiger aan doen als je veel harde buiken hebt? Kan ook komen van stress/teveel doen. Wat zegt je verloskundige ervan? Heb je druk/zwaar werk? Of nu even niet vanwege de blaasontsteking? Beterschap hopelijk voel je je snel beter.
     
  11. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Voor m'n gevoel doe ik best rustig aan. Ik ben fysiotherapeut maar kan prima rustig aan doen in 't werk. Sta wel 2x4 uur per week op de revalidatiezaal en de rest (28 tot 30 uur ongeveer) patiënten.
    Maar ik weet om eerlijk te zijn niet eens zeker of het echt harde buiken zijn. Het is gewoon dat m'n onderbuik kei en keihard word maar verder valt het ook mee..

    Zo stom dat ik mezelf niet herken in die bezorgdheid. Vraag me af of het hormonen zijn of dat dit toch een stukje mezelf is wat nu naar buiten komt. Me moeder is altijd erg gestressed geweest om allerlei dingetjes maar ik dacht dat ik wat dat betreft meer op me vader leek tot nu haha. Gelukkig weet ik wel dat ik niet positief denk en dat 't vaak wel goedkomt alleen tja die blaasontsteking blijft me gigantisch dwarszitten. Die is nooit weggeweest en een ontsteking kan gewoon leiden tot vroeggeboorte en dan heb ik ook nog die streptokokken. Ik zoek achter elke harde buik een wee:$:roflmao: en ik weet dat dit onzin is. Probeer ook bewust echt goed te ontspannen en te zorgen dat die stress zo min mogelijk op me lichaam slaat door gelijk ontspanningshormonen te creëren :o:
     
    Libra89 vindt dit leuk.
  12. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Kikkertjekwak Ik heb ook last van harde buiken en vaak op een heel onverklaarbaar moment. Juist op dagen dat ik niet veel doe. Mijn moeder had hier ook altijd al vroeg veel last van. Gewoon aangeven bij je vk, dan hoor je vanzelf wanneer hun het teveel/zorgelijk vinden!

    Ik heb soms dagen dat ik ineens heel erg stress of alles wel oké is, en dagen dat ik het allemaal prima vind. Gelukkig bied de doppler ook altijd even geruststelling. Ik zie gewoon erg op tegen de 20 weken echo..!
     
  13. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier (nog) geen harde buiken, maar dat wordt wellicht getriggered door je blaasontstekingen. wat naar zeg
     
  14. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Dit word de baby kamer (Al flink bezig geweest want alles was nog blauw van de vorige bewoners (we hebben het zo gelaten haha)
    Nu wit gemaakt
    Kozijnen moeten nog :) komt nog een muur sticker van Heppie-art dat persoonlijk ontworpen word voor ons (boompje giraffe en aapje)
    20190711_204347.jpg
     
  15. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij mogen zodadelijk weer een echo maken :D:D super veel zin in maar ook erg spannend. Hopelijk is alles nog goed daar binnen. Vannacht erg last van mijn darmen en maagzuur gehad :( had er een hele harde buik van.

    Hier zijn de meningen verdeeld over wat we krijgen. Ik denk een meisje, mijn man heeft geen idee en onze dochter (3 jaar) denkt dat ze een broertje krijgt. Hopelijk komen we daar vanmiddag achter wie er gelijk heeft.
     
    Libra89, Kikkertjekwak en Fee89 vinden dit leuk.
  16. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Echo was goed vandaag. Ze hebben gelukkig geen rare afwijkingen gevonden en we krijgen een jongen :D onze dochter was ook mee maar na een paar minuten zag ze een boerderij en ging ze daar lekker mee spelen.

    Ze zag op de echo dat ik last had van mijn darmen, erg gevuld met lucht, ik ga denk ik mijn man vannacht maar sterkte wensen :roflmao::roflmao:
     
  17. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Fijn de goede echo!

    Ik zie er ook tegenop! Krijg steekjes laag in m'n buik en tegen schaambot. Maar tis zo on willekeurig moment dat ik niet denk dat 't groeipijn is. Aan de andere kant gaat 't zo al 5 dagen goed dus wil niet teveel zorgen maken. Af en toe voel ik der goed dus ga van 't beste uit
     
  18. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    ♡ Uitgerekend: 1 t/m 31 december

    1 december (3)
    Wens09 - 35 jaar - 3e kindje - onbekend
    Johanna18 - 31 jaar - 4e kindje - onbekend
    AvdY - 32 jaar - 2e kindje (5e zwangerschap) - onbekend

    2 december (2)
    kleinkonijn - 28 jaar - 2e kindje - onbekend
    Geel - 35 jaar - 2e kindje - onbekend

    3 december (2)
    Nth87 - 32 jaar - 1e kindje - onbekend

    4 december

    5 december (1)
    Muisjemuis- 29- 1e kindje- onbekend

    6 december


    7 december

    8 december

    9 december
    Sabje333 - 31 jaar - 2de kindje - onbekend
    10 december


    11 december

    12 december (1)
    Kikkertjekwak - 28 jaar - 1e kindje - meisje

    13 december (1)
    Samiyah - 30 jaar - 1e kindje - onbekend

    14 december (1)
    MotherOfAnAngels- 24 jaar - 1e kindje (6e zwangerschap) - verrassing

    15 december (2)
    Fee89 - 30 jaar - 3e kindje - verrassing

    Sansaatje, 39 jaar, 2e kindje - onbekend

    17 december (1)
    Anne201 - 28 jaar - 3e kindje - onbekend

    19 december (1)
    Jvsd92 - 27 jaar - 1e kindje - jongen

    21 december (1)

    EveH - 24 jaar -1e kindje - onbekend

    23 december (1)

    Momof2rebels - 29 jaar -3e kindje - onbekend

    31 december (1)
    Miekje86 - 33 jaar - 2e kindje - jongen
    -----------------------------------------------
    totaal (17) | jongen (2) | meisje (1) | verrassing (2) | onbekend (15)
    -----------------------------------------------

    Afspraken en echo's

    17 juli: geslachtsbepalingsecho Miekje86
    18 juli: controle vk Jvsd92
    24 juli: MotherOfAnAngel 20 weken echo
    25 juli: suikertest Miekje86
    26 juli: 20 weken echo kikkertjekwak

    31 juli: 20 weken echo Jvsd92

    8 aug: 20 weken echo Miekje86
    15 aug: controle verloskundige Miekje86


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  19. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Vandaag mijn ouders verteld dat ze een kleinzoon krijgen. Vonden ze helemaal leuk, mijn vader zat stiekem te glunderen. Ook hebben ze het hele filmpje van de echo gezien, heb mijn ouders erg verliefd zien kijken. Vooral mijn vader en daar ben ik wel erg blij mee, hij zit op het moment met een (tegen) burn out thuis, wel al langzaam aan het opbouwen maar gelukkig kan hij hier van genieten.

    Mijn schoonmoeder hadden we van de week al verteld dat ze een kleinzoon krijgt, ook helemaal gelukkig want de familienaam word door gegeven, vorige keer bij mijn dochter was ze teleurgesteld in mij omdat ik haar een kleindochter gaf o_O

    Hoe gaat het verder met jullie? Zien jullie op tegen de hitte?
     
    Johanna18 en Flower00 vinden dit leuk.
  20. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    *Breekt even in*
    Vandaag een supermooie echo gehad, hartje gehoord en beebje doet het super.
    Begin nu langzaam aan een beetje vertrouwen te hebben dat we nu eindelijk na 6 miskramen toch een goede zwangerschap/ plakbaby hebben.
    Nog 3 weekjes en ik zit ook op de 12 weken!
    Hoop dat hier alles goed gaat met alle mama's en de zwangerschappen.
    *Breekt weer uit en fladdert terug naar de februari 2020 mama's, maar niet zonder even een foto van onze trots te showen*
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina