gyn wil me niet helpen door overgewicht

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roosendaal, Nov 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosendaal

Roosendaal Nieuw lid

Nov 26, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lezers,
    Ik werd op mijn 13de ong ongesteld, ik heb daar altijd problemen mee gehad, zo werd ik soms 6maanden niet ongesteld en zo werd ik elke maand ongesteld soms 3 dagen en soms ook wel 10 dagen,
    Ik ben paar keer naar huis arts gegaan toen die tijd en elke keer zei hij dat het wel goed zou komen als ik wat ouder zou zijn,
    Ik heb het laate rusten en vond het wel best en had wel het gevoel dat goed zou komen,hoe ouder ik werd hoe minder ik ongesteld werd,
    op mijn 18de werd ik helemaal niet meer ongesteld,maar ik geen probleemen mee,tot ik mijn man heb leren kennen en kinderwens had,ben ik terug gegaan naar mijn huisarts hij stuurde mij naar gynocoloog,
    Ik kwam daar en ze gaf mij een pil om ongesteld te woorden en dan clomid, dat behandling heb ik 3keer gehad maar gebuurde nix en ik kreeg geen eiersprong.
    Weer terug naar gynokoloog en ze vertelde mij dat mijn overgewicht de oorzaak was en dat ik eerst moet afvallen voor zij mij verder zou helpen.
    Ik ben 25 jaar oud en 175cm en woog 123kilo
    Nou ben ik 105kilo en ben nog steeds niet ongesteld gewoorden,
    Gynokoloog wil me pas helpen als ik minder dan 100kilo weeg.
    Maar ik voel me elke dag roter en ben kapot van binnen door het verdriet dat ik niet ongesteld word,
    Ik val niet meer af en ik eet gezond en sport 10uur per week.
    Ik zie het licht niet meer aan het eind van de tunel.
    Ik sta op met verdriet en pijn in me hart en ga er mee naar bed.
    Ik voel me een gehandikapt iemand,en sluit me helemaal af van buitenwereld.
    Wat moet ik doen???
    Wie kent een gynokoloog die ervaring heeft met overgewicht en mij toch gaat helpen zonder dat ik eerst moet afvallen?
    AUB niet gaan zeggen dat ik jong ben en dat het wel goed komt,want dat hoor ik al 12jaar.

Alvast bedankt voor jullie tijd.
    XxX van hoopeloos vrouw

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Heb je alweer contact gezocht met de gynaecoloog? Ik zou als ik jou was je verhaal bij haar neerleggen, net zoals je het hier geschreven hebt. Of anders contact opnemen met de huisarts, want zoals ik het lees heeft het een behoorlijke impact op je leven. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Heel veel succes en sterkte toegewenst!

Groetjes Caro

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Roosendaal
    Het is waar dat vruchtbaarheidsbehandelingen meer kans van slagen hebben als je lichter bent. Zelf probeer ik daarom ook al jaren af te vallen (ben iets te zwaar) maar dat is reuzemoeilijk. Ik begrijp de gyn wel, maar vraag me af of je daar begeleiding bij hebt. Iemand die je motiveert, want zelf als je weet waar je het voor doet, is het soms verschrikkelijk zwaar. Jij ben al 20 kilo kwijt!:D Super! Nog maar een klein stukje. Soms zit je even op een dood punt met afvallen, laat de teugels dan even vieren (een beetje dan, hè) en pak en het 1 januari weer op. Wedden dat het dan weer wel gaat?

Maar goed. Je gyn lijkt mij niet erg aardig. Misschien overstappen naar een andere, of naar een ander zh? Ze kunnen misschien wel vast wat tests met je doen, want misschien ligt jouw probleem helemaal niet aan je gewicht. Ben je bijvoorbeeld wel eens getest op PCO?

En nog een opbeurend verhaal: mijn acupuncturist vertelde van een vrouw die geen menstruatie had en bij hem kwam om daaraan te werken. Ze heeft nooit gemenstrueerd maar wel drie biologische kinderen gekregen! (Ik weet niet of ze daarnaast IUI of ICSI oid had.) Misschien is acupunctuur voor jou iets om te overwegen? Ze kunnen ook helpen met overgewicht of met slecht in je vel zitten.
    Kop op meid! :) Je bent niet te jong om hiermee aan de slag te gaan maar je hebt gelukkig nog wel jaren de tijd. Dus probeer soms even te relaxen, dat is ook superbelangrijk als je een kindje wil. Ik vind het echt knap dat jij zo hard vecht voor je grote wens!

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik weet trouwens dat hier ook een paar afvaltopics op het forum zijn, misschien vind je daar steun! Het zijn vrouwen die om dezelfde reden als jij afvallen: een kinderwens.

5. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meid,
    je bent niet te jong hoor. ik ben zelf 23 en loop al 1,5 jaar bij de gyn. ik ben zelf ook afgevallen was iets te zwaar. maar ik deed het ook voor mezelf. ook doe ik aan acupunctuur want me een heel fijn gevoel geeft. en net als jou had ik vreselijk lange cyclussen. soms maanden niet. maar dit had niks met gewicht te maken omdat ik dit ook had toen ik 63 kilo woog. ze zijn er bij mij achtergekomen dat ik pco heb en het zaad van me man is heel slecht. dus ja spontaan zwanger worden zit er zoiezo niet in.

dus meid gewoon naar de gyn gaan en zeggen dat je nu voldoende bent afgevallen. en hebben ze bij je man al testen gedaan? misschien zit het probleem niet alleen aan jou kant?

veel succes!!
    xxx sky

6. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi,

Mij wouden ze ook niet helpen, ben gaan bellen naar andere ziekenhuizien in de omgeving en heb daar de situatie uitgelegd.... bij het eerste telefoontje kreeg ik een recept voor een half jaar clomid mee, daar voelde ik mezelf niet prettig bij omdat ik dit graag gecontroleerd wou doen. Bij het 2de telefoontje waren ze verbaasd over de gewichtsdiscriminatie en hebben mij in behandeling genomen. Ik bleek clomid resistent en zou in september gaan spuiten na een iui behandeling in mei...echter werd ik in juni spontaan zwanger.
    Laat je niet wegsturen en bel in het rond, dr is altijd een ziekenhuis in de omgeving die je wel wil helpen. Suc6

Share This Page