Kans op herhaling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hoepel, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoepel

Hoepel Lid

19 jul 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee of ik mijn vraag hier aan jullie kan stellen maar probeer het toch even.

4 jaar geleden is mijn zoontje na 41,5 uur dmv een spoedkeizersnede geboren. Helaas had ik geen weeën en slecht vorderende ontsluiting (na 10 uur pas 3 cm). Helaas ben ik hartstikke ziek geworden van de ruggeprik en heb daarom 1 week in het ziekenhuis moeten verblijven.
    Nu willen wij graag een tweede kindje maar bij mij zit de angst van de bevalling er nog goed in. Mijn vraag is nu of de kans bestaat dat ik weer geen weeën zal hebben, en of ik wel nog vaginaal kan bevallen of dat ik weer een keizersnede zal moeten ondergaan.

Groetjes Hoepel

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik kan niet zeggen wat de kans op herhaling is. was je kindje wel ingedaald, lag hij netjes met het achterhoofd naar voren, of weet je dat niet? Op zich heb je best kans dat je nu wel weeën krijgt hoor.
    Als je erg opziet tegen de ruggenprik en het moet toch een keizersnede worden, dan kun je altijd vantevoren overleggen met de gynaecoloog of het mogelijk is om algehele narcose te krijgen. Je zult sowieso onder leiding van de gynaecoloog bevallen vanwege de eerdere keizersnede. Afhankelijk van wat er nog meer aan de hand was kun je voor de zwangerschapscontroles tot 36 weken wel terecht bij een verloskundige.

Mirjam

3. Hoepel

Hoepel Lid

19 jul 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was inderdaad al ingedaald en lag met zijn achterhoofd naar voren. Ik was toen hij gehaald werd precies 39,5 week zwanger.
    An sich maakt mij een ruggeprik niet uit, maar ik heb toch wel de angst dat mijn organen weer stil gaan liggen en ik weer behoorlijk ziek van ga worden. Algehele narcose liever niet daar ik dan helemaal niks meekrijg. Ik ben tijdens de keizersnede een paar keer weggevallen en heb daardoor erg veel gemist, oa zijn eerste huiltje en dat heeft mij veel pijn gedaan. Gelukkig zijn er heel veel foto's gemaakt door de verpleegkundige en daar ben ik nog altijd heel erg blij mee.

Ik ben sowieso van plan om binnenkort een afspraak te maken met een gyn om te kijken wat hij/zij zegt. Dat ik onder begeleiding van hem/haar zal moeten bevallen wist ik al, beval liever in het ziekenhuis dan thuis zeker na mijn ervaring.

Deel Deze Pagina