Hoi meiden, Nog meer vrouwen met succes verhalen van een 2e keer IUI opstarten? Hoe lang duurt het voor de eerste kind? En de tweede? Of nog bezig?? Ik begin de kriebels weer te krijgen en aangezien dat het 2 1/2 jaar duurde om zwanger te worden met de eerste en ook op de laatste poging van IUI, gaan we weer de mmm in binnenkort. Nog meer ervarigen of vrouwen die hier ook mee willen kletsen? B
Hier ook alweer een flinke tijd bezig met iui voor de tweede. Iui voor de eerste was min of meer een "breeze". Ik heb toen wel veel immulogische issues gehad, maar toen we alle meds eindelijk op orde hadden en de iui kregen, was het met de derde ronde raak. Onze kaarten zijn dit keer echter een stuk ongunstiger. Iui 7 leek raak, maar bleek een bbz. En m'n huidige iui (9 alweer) is onlangs afbroken wegens een grote cyste, die er wsl al sinds mn bbz. Op dit moment zitten we er een beetje doorheen, ook omdat werkelijk iedereen om me heen zwanger lijkt te zijn. Ik had het leeftijdsverschil tussen mn dochter en een brusje graag zo klein mogelijk gehouden (we zijn 3 weken na de bevalling gelijk zelf begonnen met cyclus in de gaten houden en op tijd seksen ...), maar een klein verschil zit er al niet meer in. Ik hoop van harte dat het grote geluk ons toch nog een keer gegund is. Ik hoop dat jij meer succes mag hebben!
Jammer meid herkenbaar dat proberen zo snel mogelijk na de geboorte van je eerst kind! Wij willen ook niet te veel jaren tussen hebben en hebben weinig control over zwanger worden helaas. Heb je dan pcos? De cysts zijn er vaker geweest? Ook gestimuleert door de hormonen natuurlijk. Ik hoop dat het snel voor jullie lukt! B
Dank je. Nee, ik heb geen pcos, maar onbegrepen verminderde vruchtbaarheid. We krijgen idd iui met hormonen, dat doen ze standaard in ons ZH. Eigenlijk heb (had ) ik zelden last van cystes die langer dan de cyclus waarin ze zijn ontstaan blijven zitten, maar sinds mn bbz lijkt mn hele lijf van slag. Mn cycli duren steeds een paar dagen langer en ik heb non-stop een cyste (dezelfde?) die daar al sinds die bbz zit en gewoon niet verdwijnt. Aan het einde van een cyclus voel ik hem steeds kleiner worden (minder pijn doen), maar gedurende de eerste helft van de volgende cyclus groeit ie dan weer mooi mee met mn eiblaasjes. Ik wou dat dat ding gewoon eens verdween. Jullie zijn dus ook al snel weer begonnen? Vervelend he dat je als mmm-er gewoon nul controle hebt over het of en wanneer van een zwangerschap. Iedereen om me heen plant de kindjes leuk dichtbij elkaar en ik krijg steeds de opmerking of het voor mijn dochter ook niet eens tijd wordt voor een broertje of zusje, nu ze bijna 2 is. Tja, if only..
Hallo, mag ik me ook melden hier?? Mama van een dochter van 8 maanden die ook geboren is na iui en net vorige wk gestart met opnieuw iui. Ben na 1e behandeling zwanger geraakt wat uiteindelijk een missed abortion is geworden bij ruim 10 wk opgewekt met cytotec en bij 4e iui weer raak. Groetjes
Hallo, Wij willen ook graag een tweede kindje. Eerste keer heeft het ruim 3 jr geduurd, met 2 mk maar daarna een prachtige dochter. Nu inmiddels 7e iui. Vorige iui in juni liep uit op een bbz waarbij een eileider weggehaald is. Naast dat we zelf heel graag een tweede kindje willen, vind ik het voor mijn dochter ook zo fijn als zij een broertje of zusje zou krijgen. Helaas dus ook niet met weinig leeftijdsverschil. Oudste is 2,5. Monique, gefeliciteerd. En alle anderen, succes! Ik hoop dat er snel positief nieuws voorbij komt.
Hallo, Misschien niet helemaal duidelijk, maar vorige wk net gestart met iui voor een tweede kindje.. Sorry Beetje van hak op tak.. Vanmorgen follikelmeting gehad en hoop dat weer gauw raak mag zijn. Ook wij zijn normaal vruchtbaar, maar toch lukt niet natuurlijk...
Oh Monique, mijn excuses! Niet goed gelezen dus. Hoop voor jou ook dat je snel goed nieuws hebt! Ik heb vandaag mijn iui gehad, spannend.
Nog steeds bezig voor de eerste en niet met IUI maar ik wilde wel meepraten Ik vind het heel goed en dapper dat de vorige langdurige mmm jullie niet heeft ontmoedigd! Het laat zien dat jullie sterk zijn en dit echt graag willen en dat laat zien dat jullie het aankunnen. Succes!
@M676: dat is toevallig, ik had ook in juni een bbz van mn iui en ben nu ook een eileider armer. Shit is het he, als het dan eindelijk lijkt te zijn geluk en dan overkomt je dat. En jij bent dus ook al een flinke tijd bezig met iui. Bah. Ik hoop dat we allemaal maar snel een brusje mogen maken!! @Nepthys: dank je. Jij ook veel succes!
Hoi, 3 jaar geleden zwanger geworden, na 6x IUI (en eerst een hele tijd zelf proberen, later eerst alleen met clomid en daarna IUI) Inmiddels een paar maanden zelf aan het klussen voor een 2e, maar ik ben er ook wel over aan het nadenken wat als het niet gaat lukken.. Gaan we dan toch weer voor IUI en wanneer beginnen we dan enz.. Aan de ene kant kriebelt het ontzettend en denk ik we kunnen beter gelijk maar weer voor IUI gaan, want waarschijnlijk is het zelf klussen toch voor niks. En aan de andere kant zou ik het zo ontzettend leuk vinden als de 2e spontaan komt, dat ik toch wil proberen nog even door te gaan met zelf klussen en nog niet aan IUI denken.. Zit nu een paar dagen voor mijn eisprong (althans dat zou zo moeten zijn normaal gesproken) maar ik verlies weer heel licht wat bloed en heb nog geen vruchtbaar slijm gespot... Hopelijk stopt het bloedverlies snel en komt er vruchtbaar slijm voor in de plaats, zodat we weten wat we moeten doen
Meiden! Leuk te horen dat jullie ook mee doen voor een tweede kindje. Ik werd net gebeld van umcg en ze zeiden dat mijn hormonen en semenanalys helemaal verbeterd zijn in de afgelopen jaren en dat we niet zomaar door kunnen met IUI maar eerst nog een keer de samenlevingstest herhalen..... Dat was waar onze probleem vorig keer lag. Ik ben een beetje teluurgesteld want de eerste testen enzo duurde allemaal zo lang 2 jaar geleden door dit test! De samenlevingstest moesten we 3 keer herhalen toen, en daarna konden we verder. Ze vertelde dat onze natuurlijke kans is nu verhoogd en dat we waarschijnlijk iui niet nodig hadden (afwachten op de SLtest). Dus ik weet niet hoe ik nu moet voelen eigelijk. Het duurde 3 jaar om zwanger te worden en ook op de 6e en laatste iui.... Dus ik heb heel weinig hoop dat het van zelf gaat lukken.... Wat denken jullie hierover? Ik ben alleen bang dat ik hier over een jaar zit zonder zwanger te zijn, en dan alweer de mmm in. Pfffff moet ik niet dan heel blij zijn om dit te horen? We hebben inmiddels sinds april al geen controceptie gebruikt, dus ik voel me vandaag minder.....(ben ook nu ongesteld, dus dat helpt ook niet mee! Succes met het afwachten!!! Wat leuk! Ik weet nog hoe lang dat toen voelde elke keer en nu vlieg dat tijd voorbij met het druk bezig zijn met een kindje! Gelukkig! B
Op zich is het goed nieuws natuurlijk... Maar ik snap je dubbele gevoel ook wel. Maar eigenlijk is sinds april gestopt met de pil is ook nog niet zo heel lang... Lichaam moet weer wennen zonder pil, dat heeft ook even tijd nodig. Probeer er van te genieten en geef het nog even wat tijd, wie weet lukt het jullie om spontaan zwanger te worden Kijk je weet het toch nooit, je moet er ook een beetje geluk mee hebben..
Ja ik geef het nog tijd natuurlijk.... Maar na bijna 3 jaar bezig met de eerste wordt je dan natuurlijk ongeduldig om de proces weer op te starten. Ik was nooit de pil aan het slikken sinds mijn dochter geboren was, ben gewoon ongesteld voor het eerst in April, dus geen bijwerkingen van de pil afgaan. Ik gekoof dat het niet vanzelf zou kunnen lukken omdat we zolang bezig waren en fertiliteits behandeling hebben gebruikt voor het te gaan lukken de eerste keer.... Dus ik twijfel over het allemaal weer hmmm we zien wel na twee weken als de samenlevingstest goed of slecht is en dan kan ik vooruit kijken. Is gewoon heel dubbel.... Ik zal zo blij zijn om natuurlijk zwanger te kunnen rakken maar ja ik steek niet meer hoop daarin, want ik weet hoeveel dat kost, emotioneel gesproken. Hoe is het verder met de meiden, ik wil het niet alleen over mij hebben! Hoe waren jullie ervaringen met de eerste keer iui?
@8bree. Ben het met jorietje eens; goed nieuws maar dubbel. Hoop dat je snel de uitslag hebt van de test. @Jorietje. Mooi om te proberen, je kunt altijd nog iui. @nephtys. Dank je. Ik hoop voor jou ook snel geluk! @nana33. Zeker toevallig. Ik wist niet dat ik zwanger was; verloop was dat ik voor m'n gevoel ongesteld was geweest, maar 2 weken later heftige buikpijn, blv en toen dacht ik een miskraam. Twee weken later dus toch een bbz. Wel heftig, maar voor jou is het extra naar omdat je vooraf wist dat je zwanger was.
@8bree met de andere eens.. Goed nieuws maar dubbel. @nephthys zijn jullie al lang bezig? @nana33 begreep dat je cyste had? Wacht je nu cyclus af of moet je aan de pil? Moet cyste helemaal weg zijn voor je verder kunt? @jorietje ken je dilemma..wij hebben gelijk weer gekozen voor iui door m'n leeftijd, ben 34, bij eerste ook jarenlang bezig geweest. Voor m'n gevoel heb ik nu geen jaren meer om te blijven proberen. @m676 hebben jullie ook gelijk weer voor iui gekozen?
Wij wilden het liefst een natuurlijke zwangerschap en hebben kort geprobeerd, maar vanwege leeftijd snel naar het zh gegaan
Ik ben 33, maar jaren proberen ga ik ook niet doen. Maar ns kijken hoe het begin volgend jaar is en hoe we dan denken over iui e.d. Dan zijn we bijna een jaar aan het proberen een 2e te krijgen.. Dan 'mag' ik voor mijn gevoel ook wel weer naar de gyn, wil het toch eerst zelf proberen..