Heel bizar dit. Ben vanochtend (CD11) voor een follikelmeting geweest (zie ook andere topic van mij van vanochtend) en daar was helaas alleen een enorm eiblaasje van 35 mm te zien. Volgens de echoscopiste was dit waarschijnlijk een cyste want als het een dominante follikel was, was ie wel heeel erg groot, maar ze kon het niet met zekerheid zeggen en t was wel mogelijk (maar onwaarschijnlijk) dat t een follikel was volgens haar..... verder moest ik t maar aan de arts vragen. Vanmiddag gebeld door de arts en die zei dat als t zo groot is t dus een cyste is (verder kun je t verschil tussen follikel en cyste niet zien, tis alleen de afmeting waarover je iets kunt zeggen blijkbaar). Vrijdag zou ik dan een nieuwe echo krijgen om te kijken of er ook nog een follikel gerijpt zou zijn tegen die tijd. Ik had er toch een beetje een dubbel gevoel over en heb zojuist toch een digitale ovulatietest gedaan van clearblue. En deze liet een zien!!! WTF! Wat denken jullie? Was het toch een eiblaasje en heb ik gewoon een mega-follikel gehad of ben ik mezelf nu voor de gek aan het houden?? En sowieso vrijen vanavond toch?
Tja 35mm is wel erg groot idd voor een blaasje! het klinkt naar mijn idee wel een cyste. [ heb er zelf geen last van gehad] maar na vaak hier wel er wat over te hebben gelezen. denk ik dat het wel 1 is. Je zou kunnen klussen na je een smail had/hebt. Mocht je ook klussen van de artsen?
Het klinkt inderdaad nog het meest als een cyste en als het inderdaad een cyste is hoeft die ovutest helaas niet per se betrouwbaar te zijn (cystes verstoren je hormonen). Maar misschien moet je er voor de aller zekerheid toch vanuit gaan dat het een eitje is dat op springen staan, zodat je geen kansen mist. Mocht zelf klussen een optie zijn dan zou ik dat zeker doen, en misschien even het ZH bellen en vertellen van je posi ovutest. Heel veel succes!