Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum, dus zal me eerst even voorstellen: 33 jaar, sinds 2 jaar proberen we zwanger te worden. In juli 2015 naar HA gegaan en een week later uitslag van de zaadtest van vriend: geen zaadcellen... Onze wereld stortte in.. Via internet er achter gekomen dat er nog een kleine kans zou kunnen zijn om zaad te vinden via TESE/MESE en daarom doorverwezen naar het AMC. Daar opnieuw zaadtesten gedaan en wat we totaal niet hadden verwacht was dat er nu wel zaadcellen zijn gevonden, slechts tientallen, maar wel geschikt om ICSI te gaan proberen! Nu staan we dus op de wachtlijst voor ICSI (nog 3-6 maanden wachttijd) en heb ik veel tijd om na te denken en me in te lezen. Ik ben heel dankbaar dat deze mogelijkheid er toch nog voor ons is, wat we toen we het nieuws hoorden zeker niet hadden verwacht, maar nu begin ik steeds meer op te zien tegen de behandeling zelf en met name alle hormonen die ik moet gaan spuiten. Komt denk ik ook doordat mijn moeder (ze was toen > 40 jaar) hormoongevoelige borstkanker heeft gehad (niet erfelijk en komt verder ook niet in de familie voor terwijl ze meerdere zussen heeft), maar nu twijfel ik een beetje of ik al die hormonen wel aan durf. Ik denk er nu over om over te stappen naar een ander ziekenhuis waar ze eerst ICSI in eigen cyclus doen (wel kleinere kans per keer, want maar 1 eitje) en dan eventueel toch ICSI.. Ik ben benieuwd of iemand dit gevoel herkent van twijfel over de behandelingen en de gevolgen op lange termijn of dit al eens met een arts besproken heeft.
Ik ben daar niet echt mee bezig, er is nu maar 1 wens en dat is zsm zwanger worden, ik denk niet echt na over de consequenties. Wie dan leeft wie dan zorgt Wel fijn dat jullie toch nog icsi kunnen doen hopelijk zonder tese!
Ook ik denk daar niet over na.... Na 3 jaar word het eindelijk onze eerste echte kans op een zwangerschap. Ik ben blij dat het er is hoe vervelend het spuiten ook is. Maar dat komt door mijn angst voor spuiten... Ons streekziekenhuis zei ook 0,0 spermacellen. In radboud hebben ze er enkele honderden gezien.... Wij zijn begonnen met ICSI en als op dag van punctie geen zaad aanwezig is dan volgt acute pesa. Maar wij blijven hoop houden dat er op die dag zaad aanwezig is.