Hi, Ik zit momenteel in de eerste ronde voor 2.5mg letrozol. Gister ben ik voor een follikelmeting geweest op cd12 en er was 1 follikel te zien van 22mm. Ze verwachtte dat mijn eisprong er aan zat te komen en adviseerde om gemeenschap te hebben. Helaas kon ze niet zien of het eitje al gesprongen was, hiervoor moet ik a.s. maandag bloedprikken. Nu doe ik sinds vrijdag al ovulatietesten en deze zijn sindsdien negatief. Kan het zo lang duren voordat hij daadwerkelijk gaat springen? Dan wordt de follikel toch gigantisch?
Hee, ik heb zelf geen letrozol gebruikt maar wel een echo gehad voor een terugplaatsing in de natuurlijke cyclus. Mijn grootste follikel was de dag van de echo (cd16) 23mm en die avond had ik een positieve ovulatietest. Het schijnt per persoon ook te varieren hoe groot je follikels is voordat je ei springt. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatietest! Doe je 2 testen per dag?
Bedankt voor je reactie! Bij mij was het op cd12 dus 22mm. Ik heb nog steeds geen positieve ovulatietest. Ik ben het afgelopen zaterdag wel vergeten maar dat was dus op cd10. De dag ervoor heb ik het wel gedaan. Normaal gesproken duurt mijn piek ook 2 dagen. Misschien dat ik die zaterdag op cd10 een positieve test heb gehad.. we hebben seks gehad op zondag en maandag, hopelijk was dat dan genoeg. Ik doe inderdaad 2 testen op een dag.
Hopelijk geeft de bloedafname maandag uitsluitsel! Met 2x per dag testen zul je de piek echt niet missen (behalve op CD10 dan misschien, maar qua timing heb je daar wel goed gezeten). Succes met afwachten!!
Ja, op cd9 had ik nog getest om 8 uur in de avond en op cd11 weer getest om 11 uur in de ochtend. Het kan zijn dat mijn piek daartussen heeft gezeten. Al hoewel ik normaal dus wel echt een langere piek/oploop heb. Maarja, misschien is dat per keer ook wel anders. Vruchtbaar slijm had ik ook afgelopen weekend. Wachten duurt dan zo lang.. haha