December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik zou dus 10 minuten wachten... Hij is nu stil... al na 5 minuten! :confused:

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nou Otje, wat zeur je dan? Haha..nee hoor, meen ik niet :D

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Hallo!

Ik ben inderdaad online. Ik heb Eve net een PB terug gestuurd. Ik wil wel mee babbelen, maar weinig tijd en binnenkort weer aan het werk. Het belangrijkste dat ik niet meer reageerde was dat ik vond dat er de laatste tijd veel gezegd werd door iedereen, maar dat er zelden op een vraag of een berichtje van mij werd gereageerd (was ook bij anderen hoor, lag vast niet aan mij?). Dat vond ik erg jammer, het persoonlijke was er daardoor vanaf.

Met Mika gaat het goed. Groeit goed, alleen hij heeft nog steeds een voorkeursligging en zijn hoofdje begint scheef te worden. Vanmorgen hiervoor naar het cb geweest en nu gaan we met fysiotherapie beginnen. Morgenochtend kon ik al terecht en de kinderfysio komt aan huis.
    En vanmorgen heb ik een bultje bij zijn schedeltje in zijn nekje ontdekt. Denk dat het een klietje of vetbultje is, kijk het even aan en anders maar weer naar de dokter. Ben blij dat ik goed verzekerd ben, is al de derde keer.....

Groetjes Suzanne

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Suusje: ben blij dat je er weer bent :D Ben benieuwd hoe het morgen gaat met de fysio! Enne...je hoeft echt niet elke dag hier te komen hoor. Vind het al gezellig als je af en toe es langskomt :D

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Deze foto heb ik vanochtend gemaakt. Koen blijft al steeds langer zo liggen...

6. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    @Eve: ik ga mijn best doen!
    @Otje: Mika kan dat nog lang niet. Die krijgt nog maar net zijn hoofdje omhoog.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Fynn kan dat ook nog niet :( Maar als ik hem op z'n buik leg gooit ie wel z'n kontje omhoog en gaat kruipbewegingen maken. Raar gezicht hoor met z'n koppie nog op de grond :D

Wanneer leggen jullie ze eigenlijk op hun buik om te oefenen? Niet vlak na het eten neem ik aan?

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: ik leg jiri niet zo vaak op zijn buik, weet ook nooit goed wanneer ik dat dan moet doen.
    Ik houd hem wel vaak rechtop tegen me aan, dan oefent hij ook zijn nekspieren goed.
    Jee, boven de 6 kilo en dan 4 flessen. Jiri woog vorige week 5780, dus zal nu ook wel 6 wegen. Maar is nog lang niet toe aan 4 flessen. Kun je dan ook meer per fles gaan geven? Je hoort toch wel eens 210 of 240 cc met 7 en 8 schepjes?

@otje: de speen kreeg hij al heel vroeg, vanaf week 1 :D kan daar ook nog wel een half uur tot een uur mee rekken. Kun je nagaan hoe vroeg hij eigenlijk al begint te zeuren om een fles, ha ha.....

9. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi iedereen heb al een lange tijd niet meer meegeklets, wel heb ik alles meegelezen en veel herkenbare dingen die wij ook meemaken met Jesper.

@suusje: Jesper heeft ook een voorkeurshouding hij ligt het liefst op zijn rechterachterhoofd, en het is bij hem daar ook helemaal scheef. ik leg hem in zijn bedje nu op de linkerkant met 1 handdoek in zijn rug en 1 tegen zijn buik dit helpt wel een beetje.
    Maar als ik het meneertje in de box leg, hupukee meteen weer op zijn rechterkant :(. En dan zeggen ze bij het CB dat je dan die andere kant waar die ook op moet liggen gezelligere moet maken, nou dat hebben we gedaan hielp dus helemaal niks.
    Maar wordt zijn hoofdje dan ooit wel helemaal mooi rond?

voor de rest doet Jesper het hartstikke goed heb weinig te klagen, hij zit nu op 5 voedingen op 1 dag.

groetjes patricia

10. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    @Patricia: als die leuke dingen aan zijn niet-voorkeurskant niet helpen (probeer ook eens bedje niet richting lichtbron te plaatsen en op aankleedkussen te oefenen) dan zou ik toch echt naar een fysiotherapeut gaan om die nekspieren los te maken (want dat is het vaak). Voor fysio heb je geen verwijzing van de arts meer nodig, maar vraag gewoon aan het cb enkele namen van kinderfysiotherapeuten.

Hoofdje kan nog wel weer bijtrekken, hangt ervan af hoe erg of het is. Als het te erg wordt kunnen ze na 6 maanden een helmpje krijgen, helmtherapie heet dat.
    En o ja, voor zijligging schijn je ook speciale kussens te koop te hebben o.a. bij Prenatal.

@Nynke: jeetje, wat een grote jongen is Jiri al. Mika weegt nu 4800 gram en is 61,5 cm.

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Nynke: ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vaak vergeet om Fynn ff op z'n buik te leggen. Maar ik houd hem ook vaak rechtop op m'n arm en dan kan hij z'n hoofdje al prima omhoog houden. Zo oefent ie iig ook z'n nekspieren. Op het kdv leggen ze de baby's ook regelmatig op hun buikje. Dus dan oefent ie dat iig daar :D

En wat overstappen op 4 flessen betreft. Ik ga het niet meteen vanavond al proberen hoor. Wil zeker weten dat het slapen na de fles van 20.00 geen toevalstreffers zijn geweest. Als ie dit een week of 2 zo volhoudt zit het denk ik wel goed. Wacht ook nog de volgende afspraak bij het cb af zodat ik zeker weet hoeveel hij weegt. De kraamverpleegkundige raadde trouwens niet aan om nu al de inhoud vd flessen te verhogen.

@Suusje: Jeetje, dan is Mika echt een lange dunne man :D Fynn is ook 61 cm maar weegt 5650 (een week geleden). En ik vind hem er niet dik uitzien. Is Mika niet te licht voor z'n lengte en leeftijd?

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nynke ik denk dat je kindje zelf wel een beetje aan gaat geven of die met een fles minder uit kan. maar waarschijnlijk zal bij het volgende bezoek aan het cb dit onderwerp wel aangekaard worden.
    maar het zijn allemaal richtlijnen en een kindje moet er ook aan toe zijn.

haha otje, hij is je vast aan het uittesten. hier ook wel eens een moppertje hoor, maar vaak als ik de deur dicht doe is die al stil.

saskia, wat kl... zeg. laat maar goed drogen. ik heb het ook eens gepresteerd met koffie. daarna ging die heel hard piepen. maar hij deed het nog wel. ik had het geluk dat er nog een nieuw toetsenbord inmoest.

suusje toch leuk dat je mee komt kletsen. ik denk dat we het allemaal wel eens hebben dat er niet gereageerd word. maar er staat soms ook zoveel dat je vergeet waar je op reageren wou. en iedereen is natuurlijk vol van zijn eigen kindje dat daar natuurlijk ook veel over geschreven word.
    wel vervelend dat bultje.

ik doe safouane alleen na het badje even op zijn buik, verder niet.

en daphne saf slaat ook nog nergens tegen aan. ik heb van de week wel de babygym neergezet, maar heel veel vind die er niet aan. als die wakker is wil die gewoon bij mij zitten,en het leukste speelgoed vind diemijn gezicht geloof ik. we babbelen heel wat af. ;)

otje wat een leuke foto

zo ik ga weer even naar mijn kippetje kijken in de oven..... en nee geen kip met patat en appelmoes.... hahaha maar wel patat

13. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hier ook nog een babytje die niet doorslaapt hoor.
    Dimphy komt ook nog steeds rond en uur of 3/4.
    Dan weer om 6 uur en om 7 uur staat de wekker voor mijn andere dochter.
    Ik voel me ook echt een onuitgeruste moeder.
    Ben daarnaast erg druk met het nieuwe huis.
    Volgende week zaterdag gaan we over.
    Zou blij zijn als alles achter de rug is, ben echt helemaal gaar...

Ben weinig aanwezig, probeer af en toe even te ontspannen en dan even bij te lezen.

14. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    @Eve: Mika was al te licht bij zijn geboorte. Papa en mama zijn ook tenger (vooral papa) en de groei in gewicht past qua toename bij de reguliere curves. Hij groeit goed en dat is het belangrijkste.

@Noura: het aanraken van speeltjes van de babygym kan ineens. Mika deed het afgelopen weekend ineens uit zichzelf. Het paardje aanraken en bewegen. Ook heeft hij nu door dat de beestjes aan zijn wipstoeltje gaan bewegen als hij met zijn beentjes trappelt. Erg leuk!

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Saskia wat balen van je laptop! Hoop dat het opgelost kan worden...

Otje ik heb eigenlijk geen idee of kindjes dat zo vroeg al kunnen voelen. Wel denk ik dat ze al aandacht kunnen trekken. Nick kan ook echt huilen en als ik dan naar de box loop is hij meteen stil en begint te lachen....

Suusje fijn dat het met Mika zo goed gaat. Mika wordt later een mooie slanke jongen als hij zo doorgaat. Wat een lengte al met zo'n gewicht. Heb je enig dee wat ze bij de fysio precies gaan doen?

Patricia fijn dat Jesper het ook goed doet op zijn voorkeursligging na. Leg jij hem nu op de zij te slapen...

Eve ik leg Nick altijd voor de voeding van 11 uur op zijn buik en soms ook laat in de middag nog even als hij dan wakker is.
    Ben benieuwd als je gaat experimenteren met 4 flessen... Ik moet Nick ook vaak wakker maken voor de laatste voeding maar aangezien hij s nachts tussen 5 en 6 nog vaak wakker wordt en dan een speen krijgt ga ik nog maar niet minderen....

Pff Lianne heftig hoor. Jij zult blij zijn als de verhuis voorbij is...

Noura eet smakelijk

Nick huilt dus ik ga maar effe kijken...

Karin

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    grappig Nick heeft echt zo zijn voorkeuren. In de ochtend vind hij het prima in de box, maar 's middags begint hij echt te jengelen. Hij zit dan vervolgens in de wipper en dat vindt hij weer prima....raar kind

Karin

17. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik herken dat ook hoor Otje, volgens mij is het toch een vorm van aandachttrekken. Net nog zat ik beneden met Dain en hij was echt flink aan het gapen, dus naar bed. Begon hij toch een partij te schreeuwen! Ga ik kijken, begint ie te lachen, met direct erachteraan een pruillip (heel grappig!). Wat Cyntia doet doe ik ook. Ik laat dan zijn deur open en ga ik de kamer ernaast de was opvouwen. Langer dan 10 minuten huilt hij niet en is hij vertrokken.

Suusje, ik vroeg me van de week ook inderdaad af waar je was, gelukkig gaat alles goed met jullie!

4 voedingen, waar hebben jullie t over zeg! Dain krijgt er nog steeds 6! Ik denk wel dat ik binnenkort ook uit ga proberen de voeding van 23 uur weg te laten, daar moet ik m ook altijd voor wakker maken. Ben wel bang dat ie s nachts dan weer komt (laatste 2 dagen rond 7 uur en wil ik graag zo houden!). In het weekend ga ik het uitproberen.

Eve, fijn dat je een goed gevoel hebt bij het kdv! En aan die ziektes moet je niet denken hoor!

Michel is net ziek thuisgekomen. Nou ja, ziek, hij is verkouden, maar dan is hij al heel zielig. Nu ligt ie met het dekbed op de bank. Ik ga zo maar eens kijken wat ik ga eten. Tot later!

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D hee hallo,

Ik heb nog ff niks bij gelezen.... ik ga zo eerst ff van mn mannetje genieten en dan kom ik later op de avond als hij slaapt wel ff reageren!

Mijn eerste werkdag viel op zich wel mee, had het wel zwaarder verwacht. Ben wel een beetje moe, maar dat is iedereen wel eens na een dag werken. Vanmorgen ging het nog wel, maar vanmiddag miste ik Jayden echt enorm zeg! Was ook superblij toen ik Marcel aan zag komen rijden. (hij had vrij vandaag en heeft me weggebracht en opgehaald) Ik heb net ff met hem geknuffeld, hij zat me echt aan te kijken of ik gek was hahaha!

groetjes Lisette

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    fijn setje, dat zit er ook weer op...

Karin

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Setje: Nou, jij bent er iig doorheen! Fijn dat het meeviel. Lijkt me idd ook wel vreemd om je kind de hele dag niet te zien. Ben benieuwd hoe ik daar op reageer. Enne...knuffel em maar lekker fijn hoor en geef em een heleboel kusjes :D

Deel Deze Pagina