moet je morgen weer werken setje? zat net met traanen in mijn ogen te voeden ivm die kloof. ik ben achter die speciale compressen gegaan en er waren maar weinig winkels die ze kennen en niemand had ze dus besteld ze zijn er morgen. ondertussen smeer ik me verloren met betaphen. ben druk met het maken van kailynn haar site www.kailynmuller.beebiesite.nl kom eens langs al je zin hebben. ga er gauw weer mee versder, heb kailynn net laten drinken (was vroeg)
duikster+suusje: ik heb Jesper sinds twee weken op zijn linkerzij liggen in bed, heb 2 grote badlakens opgerold eentje leg ik tegen zijn rug en de ander tegen zijn buik, en verder heeft ie een slaapzak aan. En dit werkt goed hij blijft zo de hele nacht liggen. Maar overdag kun je dit dus niet doen als ie uit zijn bed is zoals in de box ik heb vanalles al geprobeerd, het speelgoed andersom opgehangen, Jesper zelf anders neer gelegd helpt niks Bij de CB zijn we voor het laatst geweest toen was ie 4 wekenoud was en toen heeft de arts naar zijn nek en spieren gekeken en gevoeld, en zij kon dus niks vinden. Nu moet ik er pas 8 maart weer heen i.v.m met de voorjaarvkantie die hier nu gaande is. Ik ben vorige week alleen naar het weeguurtje geweest, en weer gevraagd wat ik eraan kon doen, nou dan krijg je het bekende weer te horen: bedje anderssom opmaken, het gezelliger maken aan de kant waar ie op moet liggen. pfff Maar voor de rest ontwikkeld ie goed hij kan zijn hoofdje al een langere tijd omhoog houden, hij lacht veel, tis een heel tevreden manneke. hij was 1360 gram aangekomen in 1 maand tijd, en 2,5 cm gegroeid patricia
zo dan, ben weer een tijd zoet geweest met bijlezen.... @Batchie, wat lullig dat je bent ontslagen. Maar aan de andere kant wel fijn, want nu heb je een betere baan! (elk nadeel heeft zn voordeel ) @Otje, wat lekker dat Koen het weer zo goed gedaan heeft vannacht! Enne wat betreft die meeting; ik ben helemaal voor! Kan allebei de dagen, dus het maakt mij niet uit! Enne wat een leuke foto van Koen! @Slingding, wat vervelend dat je last hebt van kloven, hoop dat je met die speciale dingen die je besteld hebt er gauw vanaf bent! (ja, sorry ben niet zo thuis in bv praktijken ) En beterschap voor je man! Ohja, ik hoef morgen gelukkig niet te werken. Ik werk op dinsdag donderdag en vrijdag. @Eve, wat fijn dat het goed is gegaan bij het kdv en dat je er een goed gevoel bij hebt! Ik moet Jayden ook echt wakker maken voor zn laatste fles, ik merk dan dat hij echt in een hele diepe slaap zit. Moet hem echt uit zn bedje halen om hem wakker te krijgen, lamp aan en tegen hem praten helpen niet eens. Maar vraag me dan idd ook af of ze dan 's nachts niet weer extra komen. Wel drinkt hij bij zn voeding rond etenstijd altijd meer.... Ben benieuwd of het lukt als je het gaat proberen! Fynn is natuurlijk al wel wat zwaarder, Jayden was de vorige keer bij het cb nog geen eens 5 kilo. @Molly, voor jou ook weer lekkere nacht! Hoe was de lunch? @Nynke, verveldend zeg dat Jiri het nachtritme niet wil oppakken. Hoeveel tijd zit er tussen zijn voedingen overdag als ik vragen mag? @Noralien, Aaaah, die arme man van je! Maar je hebt iig een leuke week gehad!? En wat fijn dat Jikke lekker heeft geslapen in haar eigen bedje, denk ook dat ze ff moet wennen aan het wakker worden in een andere kamer. Misschien helpt het als je een gedragen kledingstuk van jou bij haar neerlegt, zodat ze jouw geur wel ruikt als ze wakker wordt. @Vales, voor jou ook al zo'n lekkere nacht! Gaat goed hier! En dan toch eindelijk je rompertje binnen, ik heb em nog steeds niet.... @Saskia, ik hoop dat je laptop weer gauw werkt! @Daphne, hahaha, misschien volgende keer als je Mitchell hoort eerst even gaan kijken.... @Suusje, goh wat vervelend dat Mika een voorkeursligging heeft. Hopelijk slaat die fysio snel aan! @Noura, mmmm lekker kippetje Volgens mij is Safouane echt een kroelkipje of niet? Jayden is meer van het actieve, die kun je echt niet langer als 5 min. lekker knuffelen want dan wil hij alweer actie @Lianne, sterkte meid! Wie weet als jullie daar straks wonen en alles wat rustiger is dat ze het nachtritme wel oppakt! @Duikster, hier ook hoor met die voorkeuren! 's morgens en 's middags kan ik hem zo een uur in de box leggen, maar s'avonds wil hij niks, alleen maar naar zn bedje toe! Hij slaapt dan ook meestal binnen 5 minuten. @Patricia, wat slordig zeg van het cb dat ze je zolang laten wachten! Hier zitten er in de buurt meerdere, en wij wonen in een nieuwbouw wijk met een "nood"consultatie buro omdat hier zoveel baby's worden geboren, en het is daar altijd stervens druk en duurt idd ook heel lang voordat je weer eens terecht kunt. Heb toen gezegd dat ik dat niet wil, en toen mocht ik in een andere wijk, daar kan ik zelfs kiezen wanneer ik wil komen! Ik vind het toch wel belangrijk dat je gewoon terrecht kunt als je dat graag wilt, zeker als je net zoals jij nu toch met een boel vragen zit over Jesper zijn voorkeurshouding. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.... heeft wel een behoorlijke tijd geduurd voordat ik op alles heb gereageerd! Maar morgen ben ik weer lekker vrij! groetjes Lisette
Lekker is het wel, maar idd als ik hem de hele dag heb moeten missen wil ik hem het liefst de hele avond knuffelen. Ach, komt vanzelf als hij straks wat langer wakker blijft, en ik ga hem straks nog een flesje geven...
@lizette, als je iemand vergeten bent, wordt je dat vast wel vergeven. Jeetje zeg, wat een lijst met reactie's op anderen, en dan nog bang zijn dat je iemand vergeet Alweer aan het werk. Ik moet over twee weken weer, maar heb er echt helemaal nog geen zin in @Otje, wat een leuke foto. Jikke tilt haar hoofd ook al aardig op, maar laat het dan ineens heel hard vallen hihi. Ik weet niet of dat huilen echt uitproberen is. Volgens mij kan een baby het eerste half jaar niet manipuleren. Hij huilt dus niet om jou daar te krijgen, maar hij huilt omdat hij zich niet prettig voelt als je er niet bent. Dat lijkt op het zelfde neer te komen, maar het heeft dus wel een andere reden. Hij kan nog niet bedenken dat jij wel zal komen als hij het op een gillen zet. @Patricia, Ik weet dat de vereniging ter preventie van wiegendood zijligging in bed afraadt. Zij raden rugligging aan omdat wiegendood mogenlijk verband houdt met zij- en buikligging in bed. Ik weet niet of je hiervan op de hoogte bent. Of je iets met deze info wilt doen is natuurlijk helemaal aan jou. Maar misschien dat je dit op het CB kunt bespreken of zo?! @Lianne, ik moet er nu echt niet aan denken....verhuizen. Ik ben blij dat ik gewoon lekker van mijn verlof en Jikke kan genieten. Maar je gaat er wel lekker op vooruit (denk ik tenminste, tóch?!)
zijn er eigenlijk nog meer hier die ook nog op 6 voedingen zitten, of zit iedereen inmiddels op de 5 voedingen? Ik heb vanmiddag bij de prenatal een badzitje voor het kleine bad gekocht. Dain vond het wel wat geloof ik, hij zat als een kleine koning in zijn bad! Wel makkelijk voor als je alleen met m bent, dan heb je je handen nog vrij. Ik heb ook weer 2 slaapzakjes gekocht voor 15 euro. Op www.goed-gemerkt.nl heb ik trouwens plak en instrijklabels besteld voor op het kinderdagverblijf.
Patricia: Koen heeft ook een voorkeurshouding. Heb ook al veel geprobeerd. Bedje andersom opmaken... zijn hoofdje draaien als ie slaapt... naar het licht zetten... de goede kant leuk maken. Het helpt niet echt. Ik moet 20 maart naar de arts van het CB. Zij kijkt dan nog even naar zijn hoofdje en als het dan weer platter is geworden krijgt Koen eventuele fysiotherapie. Maar ja... 20 maart is ook nog lang weg... nog 3 weken en in die tijd kan het best wel erger worden. Dus misschien ga ik zelf wel even rond bellen.... aangezien je toch geen verwijzing meer nodig hebt. Molly: Koen krijgt al een hele tijd 5 voedingen (geloof vanaf 2 weken) maar ja... die krijgt flesvoeding... Gr Otje
otje: heb precies hetzelfde als wat jij met koen hebt, met jesper, bij hem kun je het al echt zien tis echt geen mooi gezicht. lisette: van die zijligging weet ik vanaf met kans op wiegendood, maar als meneertje steeds op zijn verkeerde kant gaat liggen, wordt zijn hoofd nog platter aan die rechterkant. maar ik heb Jesper niet helemaal op zijn zij liggen, hij ligt een beetje scheef is moeilijk zo uit te leggen, leunt een beetje met zijn rug naar links. wij hebben hier maar 2 CB dus veel keuze heb ik niet, en het gaat ook nog per woonwijk, en dan delen ze je in. patricia
patricia ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar de arts zei mij toen dat er speciale blokkenzijn waar je je kindje tussen leggen kan zodat ze niet om kunnen rollen. setje, dus je dag viel mee. kan me voorstellen dat je jayden miste. en ja, safouane is een knuffeltje hoor. hij is graag bij je, maar na ruim een half uur is die weer moe en wil naar bed. ik heb hier ook zo`n zitje voor het bad, alleen nog niet gebruikt. maar safouane begint het bad nu pas leuk te vinden. eerder vond die alleen de tummy maar leuk. helaas vind die plassen in bad ook erg leuk slingding wat naar die kloven. ik hoop dat je er snel van af bent en echt kan gaan genieten van de bv. lianne kan me best voorstellen dat je moe bent. zeker met een verhuizing erbij. ik word al moe als ik er aan denk. maar je hebt het er bijna opzitten, en dan kan je lekker genieten in je nieuwe huisje
Jaaaaaa! Tis gelukt! Mijn man heeft het decembermama's forum (van de zwangerschap) opgeslagen op onze pc!! Het is natuurlijk een verschrikkelijk groot bestand (428 pagina's) en veeeeeeel te groot om door te mailen (meer dan 200 MB). Hij heeft het nu zelf voor mij op cd gebrand. Als iemand het wil op cd dan kunnen we het wel branden en opsturen. We vragen dan een kleine bijdrage van 4.00 euro. Dit is voor de cd, en het versturen en voor de moeite want het heeft hem best wat werk gekost. Laat me maar weten als je zo'n cd wil door me even een pb te sturen. Groetjes Otje
ben vanmorgen weer wezen zwemmen met Nick. Hij vond het weer lekker. Hij heeft zelfs al 'gedoken'. de badjuf laat hem dan met zijn koppie onder water naar mij toekomen en ik neem hem dan weer over! Hij heeft er weinig moeite mee Ik denk dat ik straks na de voeding effe naar de stad ga. Ben ik na mijn bevallilng nog helemaal niet geweest en heb in elk geval een ander badpak nodig... Karin
o, ik ben zo benieuwd oe kailynn het morgen vind. beetje balen het zwemmmen duurd tot 9.30 en ik moet om 10.45 naar het cb om haar extra te laten wegen. we zien wel hoe het gaat. later
@setje: overdag zit er 3.5 tot 4 uur tussen de flessen. En hij krijgt dan 5 x 180cc 3 friso comfort en 3 friso extra. Het is gewoon een erg hongerig mannetje @patricia: de eerste 2 weken heeft jri op zijn zij geslapen en daarna in de zijligger op zijn zij. Het mocht van het CB alleen 's nachts moet hij dan wel op zijn rug liggen. Het gaat erg goed en hij heeft geen last van een afgeplat hoofd. Je kunt ook naar een osteopaat gaan, zij kunnen ook de voorkeurshouding weg krijgen. @noura: die blokken is dus de zijligger. @molly: 6e voeding helaas nog 's nachts. Maar dit is dan 100cc en 3 schepjes. vannacht heeft hij 6 uur tussen zijn voeding gelaten, het begint langzaam ergens op te lijken
Hallooo, Wat een nacht zeg! Koen heeft het weer supergoed gedaan. Om 23 uur kreeg ie zijn laatste fles. Vanochtend om 6 uur werd ie eventjes wakker. Dus ik kijken maar hij had z'n oogjes nog stijf dicht dus heb ik zijn speentje gegeven en om 8.20 uur ging ik maar eens kijken... lag ie gewoon in zijn bedje met zijn ogen open zonder te huilen! Echt een lief gezicht. Om 8.30 heeft ie zijn 1e flesje gehad. Vanochtend ben ik even hier naar het winkelcentrum gewandeld (15 minuutjes lopen). Goed voor de lijn zeg maar. Hihi. Het is zoooo'n raar weer hier! Het ene moment begint het superhard te regenen en het andere moment schijnt de zon hier! Met lijnen gaat het trouwens echt goed! Ik heb vanochtend een spijkerbroek aangetrokken die ik laatst niet dicht kreeg en nu dus wel! Het is wel afzien maar ja... je moet er wat voor over hebben. Vanmiddag gaan we naar mijn moeder, die is jarig vandaag. Ze woont om de hoek dus dat is wel makkelijk. Omdat ik nu al een hele week niet heb gesnoept mag ik van mezelf vanmiddag wel een (klein) stukje vlaai. Wie een CD wil van het zwangerschapsstukje van ons... stuur me even een pb met je adresgegevens! Duikster en Slingding: Ik heb jullie al een mailtje terug gestuurd. Slingding: Hoe ging het met wegen met Kailynn? Gr Otje